Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa drogi wraz z infrastrukturą os. Bohaterów Tobruku w Nowym Targu”.

Gmina Miasto Nowy Targ ogłasza przetarg

  • Adres: 34-400 Nowy Targ, ul. Krzywa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 611 244 , fax. 182 662 312
  • Data zamieszczenia:
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Nowy Targ
    ul. Krzywa 1
    34-400 Nowy Targ, woj. małopolskie
    tel. 182 611 244, fax. 182 662 312
    REGON: 52395600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowytarg.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa drogi wraz z infrastrukturą os. Bohaterów Tobruku w Nowym Targu”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa drogi wraz z infrastrukturą os. Bohaterów Tobruku w Nowym Targu”. Roboty dotyczą rozbudowy dwóch prostopadłych odcinków dróg gminnych klasy D i Z na os. Bohaterów Tobruku w Nowym Targu, od skrzyżowania z ul. Nadmłynówka do skrzyżowania z DK 47 („Zakopianka”), o łącznej długości ok. 550 m. W tym: odcinek klasy D ok. 358 m oraz klasy Z 192 m. W zakresie prac również przebudowa włączenia drogi klasy Z do drogi krajowej na odcinku ok. 13 m. 2. Roboty budowlane obejmują w szczególności wykonanie: 1/ robót rozbiórkowych, demontażowych i przygotowawczych, 2/ robót ziemnych ze skarpami i nasypami drogowymi, 3/ jezdni o nawierzchni asfaltowej ze ściekiem z kostki brukowej o szerokościach podstawowych 5,0 i 6,0 m, z poszerzeniami na łukach, na nowych warstwach konstrukcyjnych podbudowy i odsączających (z kruszywa mineralnego) z geowłókniną separującą, 4/ chodników szer. 2,0 m oraz utwardzonego pobocza szer. 1,5 m o nawierzchni z kostki brukowej gr.8cm na podbudowie z kruszywa mineralnego z krawężnikami betonowymi i obrzeżami, 5/ rozbudowy skrzyżowań dróg gminnych z przebudową włączenia drogi gminnej do drogi krajowej, 6/ remontu istniejącego przepustu pod drogą (2x fi 1500 mm), 7/ przebudowy, rozbudowy i budowy zjazdów, 8/ budowy i przebudowy ogrodzeń i ich elementów (np. furtka, brama, fundament), 9/ ścieżki rowerowej szer. 2,5 m o nawierzchni asfaltowej na odcinku drogi klasy Z, 10/ kanalizacji deszczowej z wylotami do odbiornika oraz odwodnienia drogi, 11/ oświetlenia ulicznego, 12/ przebudowy sieci elektroenergetycznej, 13/ przebudowy sieci teletechnicznej,. 14/ przebudowa sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej, 15/ elementów organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego, 16/ rekultywacji terenu z humusowaniem i obsianiem trawą. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa wykonana przez mgr inż. Roberta Dudę Biuro Projektów i Realizacji Inwestycji mgr inż. Robert Duda z siedzibą ul. Marii Konopnickiej 11 a, 34-436 Maniowy. 4. Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: 1/rozliczenie budowy kosztorysowe, przy składnikach cenotwórczych podanych w ofercie do przetargu, w kwocie nie wyższej niż umowna, 2/ za roboty nie wykonane jako zbędne, choć objęte kosztorysem ofertowym oraz specyfikacją wynagrodzenie nie przysługuje, 3/ wynagrodzenie wykonawcy będzie płatne w oparciu o harmonogram rzeczowo finansowy w tym poprzez faktury częściowe wystawione na podstawie protokołów odbioru częściowego. Wykonawca przed podpisaniem umowy przedstawi zamawiającemu do akceptacji harmonogram rzeczowo-finansowy. 4/ zamawiający może żądać od wykonawcy dostarczenia dodatkowych dokumentów, albo też sporządzania ich w określonej formie w związku z warunkami umowy o dofinansowaniu inwestycji i innymi potrzebami zamawiającego. 5/ roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej oraz z zachowaniem warunków wynikających z norm technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych oraz zgodnie z zasadami wiedzy techniczne, 6/ wykonawca jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpiecznych warunków na placu budowy i w jego otoczeniu. Wykonawca musi zapewnić dojazd pojazdom służb specjalnych i bezpieczną niezbędną komunikację do nieruchomości, 7/ wykonawca na własny koszt uzyska projekty organizacji ruchu na czas prowadzenia robót (zapewniające utrzymanie ciągłości ruchu pieszych i komunikacji samochodowej) z ich zatwierdzeniem przez organy zarządzające ruchem (PZD i GDDKiA). Poniesie wszelkie koszty związane z tą tymczasową organizacją ruchu. Poinformuje przez środki masowego przekazu o terminie jej wprowadzenia i utrudnieniach komunikacyjnych wynikających z wykonywania przedmiotowych robót budowlanych, 8/ wykonawca na własny koszt uzyska projekty docelowej organizacji ruchu w zakresie drogi gminnej i krajowej z ich zatwierdzeniem przez organy zarządzające ruchem (na bazie opracowanych projektów, których termin ważności upłynął). Zgodnie z tymi projektami organizację tą wykona i wprowadzi (łącznie ze zgłoszeniem przed jej wprowadzeniem i jej odbiorem), 9/ na studniach kanalizacyjnych włazy żeliwne z logo „Wodociągi-Kanalizacja Nowy Targ”, studzienki odwodnieniowe z osadnikiem i koszem na nieczystości (należy uwzględnić przy wycenie), 10/ na chodnikach oraz utwardzonym poboczu do uwzględnienia cenowego: kostka bezfazowa, pasek z kostki czerwonej (ażurowy co druga kostka) na chodnikach wzdłuż krawężnika, na utwardzonym poboczu równoległy do jezdni, analogicznie uwzględnić oznaczenie zjazdów, na chodnikach na przejściach dla pieszych pas z żółtej kostki integracyjnej szerokości około 40 cm. (po obydwu stronach jezdni), 11/ wykonawca przyjmuje do wykonania pełny zakres robót przedstawiony w przedmiocie zamówienia, także tych nie wymienionych w projekcie ani innych dokumentach, a niezbędnych do realizacji zamówienia, 12/ wykonawca poniesie wszelkie niezbędne koszty związane z realizacją przedmiotowych robót budowlanych, w tym również: koszty badań i sprawdzeń, zaopatrzenia w konieczne media, opłaty za nadzory i inne na rzecz gestorów sieci, itd. i muszą one być uwzględnione w oferowanej przez wykonawcę cenie, 13/ wszelkie niezbędne materiały zabezpiecza wykonawca (oznacza to również poniesienie przez niego kosztów z tym związanych), 14/ wykonawca zabezpiecza miejsce i ponosi koszty wywozu ziemi, gruzu, elementów z rozbiórki itd., łącznie z ich składowaniem, zagospodarowaniem czy też unieszkodliwieniem, 15/ zamawiający może zakwalifikować materiały pochodzące z rozbiórki do wykorzystania na własne potrzeby, w takim wypadku wykonawca ponosi koszty transportu tych materiałów (z załadunkiem i wyładunkiem) na miejsce wskazane przez zamawiającego na odległość do 5 kilometrów od placu budowy. Drewno pochodzące z wycinki wykonawca uprzątnie i zagospodaruje we własnym zakresie, 16/ wykonawca jest zobowiązany do dokonywania przebudowy kolidującej infrastruktury na podstawie ważnych warunków technicznych usunięcia kolizji oraz zgodnie z ustaleniami zawartymi w porozumieniach zamawiającego w tej sprawie z gestorami sieci. Ponosi wszelkie koszty na rzecz tych podmiotów (nadzór, dokumentacja powykonawcza, odbiory techniczne itd.) wynikające z realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca działając w imieniu zamawiającego oraz w porozumieniu z nim uzyska na własny koszt aktualizację tych warunków i w razie takiej konieczności na własny koszt sporządzi i uzgodni stosowną dokumentację wykonawczą, 17/ wykonawca zapewni pełna obsługę geodezyjną inwestycji aż do uzyskania geodezyjnego operatu powykonawczego z klauzulą Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno- Kartograficznej wraz z założeniem reperów roboczych i wytyczeniem głównych osi. Operat geodezyjny należy dostarczyć również w wersji cyfrowej w plikach dwg. i pdf., 18/ po zakończeniu robót budowlanych wykonawca działając w imieniu zamawiającego złoży stosowny wniosek z kompletem wymaganych dokumentów i uzyska decyzję pozwolenia na użytkowanie przedmiotowej inwestycji. 19/ wykonawca jest zobowiązany do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie – posiadających świadectwa i certyfikaty, 20/ wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków wynikające z nieprawidłowego wykonania prac lub niewłaściwego oznakowania i zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, 21/ wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków, 22/ wykonawca udzieli minimum 5 letniego okresu rękojmi i gwarancji na wykonane roboty, zamontowane urządzenia i wbudowane materiały, 23/ zadanie współfinansowane z Funduszu Dróg Samorządowych, 24/ w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz we wszystkich dokumentach stanowiących załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych) wskazane znaki towarowe, patenty, lub pochodzenie lub normy, specyfikacje, systemy o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy należy rozumieć jako przykładowe i należy je rozpatrywać z wyrazem „lub równoważne” albo „nie gorsze niż”. Zamawiający, mając na uwadze, że jeżeli w jakimkolwiek miejscu specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz jej załącznikach tj. projektach, opisach technicznych, rysunkach, przedmiarach oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostały wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia – dopuszcza możliwość zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych. Oznacza to, że przewidziane przez wykonawcę do zastosowania na etapie realizacji robót urządzenia i materiały powinny spełniać co najmniej parametry określone w dokumentacji projektowej i nie powinny być gorsze od jej założeń. Zamawiający dopuszcza wszelkie rynkowe odpowiedniki o parametrach równych lub lepszych niż wskazane. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne lub lepsze. Wszystkie materiały i urządzenia, które będą wbudowane lub zainstalowane, muszą  wcześniej być zaakceptowane przez zamawiającego w formie pisemnej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233314-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 40 000,00 zł (czterdzieści tysięcy złotych), 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1/ pieniądzu, 2/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3/ gwarancjach bankowych, 4/ gwarancjach ubezpieczeniowych, 5/ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r. poz. 310). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank PeKaO S.A. I o/Nowy Targ Al. Tysiąclecia 35A konto nr 08124015741111000007897577. Kserokopię wpłaty lub kserokopię wadium w innej formie należy dołączyć do oferty. 4. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądzu (poręczenie, gwarancja) zatwierdzonej przez zamawiającego, odpowiednie dokumenty w formie oryginału muszą być złożone za potwierdzeniem u Pani mgr Ewy Balickiej pok. 108 I p. w terminie składania oferty. Przyjęcie dokumentu przez Wydział Finansowy nie jest jednoznaczne z poprawnością złożonego wadium. 5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie definiuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osob(ę)y nie wymienion(ą)e w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii przez notariusza, lub osoby, których uprawnienie do reprezentacji wynika z dokumentu rejestracyjnego wykonawcy, zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w tych dokumentach. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w rozdziale IX ust. 1 i 2 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także oświadczenie, o którym mowa w rozdziale IX ust 1 i 2 zawierające informacje o tych podmiotach.4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu wypełnia oświadczenie, o którym mowa w rozdziale IX ust. 2 w zakresie dotyczącym podwykonawców. 5. Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenia zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną