Przetargi.pl
Wykonanie remontu płyty Rynku

Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie ogłasza przetarg

  • Adres: 33-100 Tarnów, Bernardyńska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 6883100 , fax. 14 6883115
  • Data zamieszczenia: 2019-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie
    Bernardyńska 24
    33-100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 14 6883100, fax. 14 6883115
    REGON: 122680121
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zdik.tarnow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie remontu płyty Rynku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Wykonanie remontu płyty Rynku”. 2. Na przedmiot zamówienia składa się następujący zakres: 1) Remont płyty Rynku obejmujący m.in.: a) wymianę istniejącej podbudowy oraz wykonanie nawierzchni z materiałów kamiennych płyty rynku, ciągów pieszych przy budynkach, ciągu jezdnego ul. Rynek oraz powierzchni okalającej budynek Ratusza, b) wymianę przyłącza wodociągowego do budynku Rynek 7, c) regulację studzienek teletechnicznych, wodościekowych, włazów kanałowych oraz zaworów gazowych i wodociągowych, d) renowację elementów małej architektury, UWAGA: do obowiązków Wykonawcy należy opracowanie programu konserwatorskiego oraz uzyskanie uzgodnienia/decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 2) prace w zakresie dwóch fontann na Rynku obejmujące m. in.: a) wymianę przyłączy wodociągowych zasilających fontanny i przyłączy kanalizacyjnych, b) wymiana sieci czujników poziomu wody wraz z przewodem ziemnym poprowadzonym wzdłuż przewodów wodociągowych zasilających fontanny (przewód ssawny i tłoczny) w odcinkach Ratusz – misa fontanny nr 1, Ratusz – misa fontanny nr 2, c) wymianę pokryw włazów żeliwnych na włazy z żeliwa sferoidalnego z logotypem Miasta Tarnowa, d) wykonanie pokryw wejść pod misy fontanny, e) wykonanie oczyszczenia studni, uzupełnienie ubytków, wykonanie spoinowania kamieni oraz impregnacji hydrofobizującej, 3) dodatkowo: a) wykonanie projektu czasowej organizacji ruchu oraz wykonanie tymczasowej i docelowej organizacji ruchu uwzględniającej, że wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty budowlane zgodnie ze wskazanym w dokumentacji etapowaniem. UWAGA: Przez cały okres realizacji zadania należy zapewnić dojazd i przejazd służb ratowniczych na placu budowy b) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (w wersji tradycyjnej – papierowej – 2 egz. oraz w wersji elektronicznej) z klauzulą przyjęcia do ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, c) wykonanie robót porządkowych. UWAGA: Zamawiający wymaga wykonania pełnego ogrodzenia poszczególnych etapów robót wraz z wygrodzeniem i zabezpieczeniem wszystkich robót towarzyszących. 3. Przedmiot zamowienia należy wykonać zgodnie z: 1) dokumentacjami projektowymi, 2) specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, 3) zasadami sztuki budowlanej, współczesnej wiedzy technicznej, wymaganiami konserwatorskimi, obowiązującymi w tych zakresach normami i standardami oraz warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych dla tego typu obiektów. 4. Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty budowlane zgodnie ze wskazanym w dokumentacji etapowaniem. UWAGA: W trakcie prowadzenia robót w zakresie etapu I należy zapewnić możliwość funkcjonowania bez wprowadzenia jakichkolwiek ograniczeń ogródków kawiarnianych/gastronomicznych na pozostałym terenie, w terminie od maja do sierpnia. 5. Wykonawca zrealizuje roboty z materiałów własnych oraz z odzysku w zakresie określonym w dokumentacji projektowej. 6. Do wykonania robót należy użyć materiałów posiadających wymagane atesty i certyfikaty. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011r. ustanawiającym zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE. L. 88.5 z 04.04.2011r.) powinny one odpowiadać, co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom określonym w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych (Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych). Certyfikaty, atesty, wyniki badań laboratoryjnych zgodnie ze STWiORB będą wymagane przy odbiorze robót. 7. Dopuszcza się zastosowanie materiałów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 listopada 2016 r. w sprawie sposobów deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym. 8. Wykonawca zobowiązany jest na każde żądanie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego lub Zamawiającego okazać na każdym etapie realizacji robót świadectwa dopuszczające materiał/materiały do obrotu i stosowania w budownictwie. 9. Materiały zamienne mogą być zastosowane jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego, Inspektora Nadzoru , Projektanta wymienionego § 1 ust. 1 umowy oraz Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 10. Materiał pochodzący z rozbiórek i który nie zostanie wbudowany ponownie jest własnością Zamawiającego. Koszt palet, załadunku, transportu, wyładunku i przekazania należy wliczyć w cenę oferty: 1) materiały z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania, np. krawężniki, obrzeża, kostkę, płyty oraz otoczaki i inne należy ułożyć na paletach oraz zafoliować. Tak przygotowany materiał Wykonawca przewiezie i przekaże do bazy Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. przy ul. Kąpielowej 4b w Tarnowie. Wykonawca przekaże Zamawiającemu dowody PZ przekazania materiałów wystawione na Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie, ul. Bernardyńska 24 w terminie 5 dni od dnia wystawienia, 2) odpady nie nadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca wywiezie i przekaże do utylizacji. Wykonawca przekaże karty przekazania odpadów Zamawiającemu i odbiorcy odpadów wystawione na Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie, ul. Bernardyńska 24 w terminie 5 dni od dnia wystawienia, 3) gruz oraz ziemię należy wywieźć i przekazać odbiorcy posiadającemu pozwolenie na zagospodarowanie tych odpadów, 4) elementy nienadające się do dalszego wykorzystania, zakwalifikowane jako złom, przekazywane będą do punktu skupu surowców wtórnych. Koszt załadowania, wyładowania i transportu złomu do punktu skupu ponosi Wykonawca. Dowód potwierdzający przekazanie złomu powinien być wystawiony na Gminę Miasta Tarnowa – 33-100 Tarnów, ul. Mickiewicza 2, NIP 873-10-11-086. Potwierdzenie przekazania złomu należy dostarczyć do siedziby Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie, ul. Bernardyńska 24 w terminie dwóch dni roboczych od daty wystawienia przez punkt skupu. 11. Koszt zorganizowania i rozbiórki czasowego zaplecza budowy należy wliczyć w cenę oferty. 12. Do obowiązków wykonawcy należy koordynacja prac z wykonawcami w zakresie wykonania izolacji przeciwwodnych pionowych ścian fundamentowych budynku ul. Rynek 5 w Tarnowie od strony płyty Rynku oraz umożliwienie wstępu na teren budowy wykonawcy tych robót. Planowany czas trwania robót to 3 tygodnie. 13.Wykonawca umożliwi przejazd na teren budowy wykonawcy w zakresie remontu ul. Krótkiej oraz wykonania izolacji przeciwwodnych pionowych ścian fundamentowych budynku przy ul. Rynek 5 w Tarnowie. 14.Do obowiązków wykonawcy należy koordynacja prac z wykonawcami robót w zakresie budowy sieci ciepłowniczej oraz umożliwienie wstępu na teren budowy pracownikom MPEC oraz wskazanych przez nich wykonawców. Planowany czas trwania robót to 6 tygodni. 15. Do obowiązków wykonawcy należy koordynacja prac z wykonawcami robót w zakresie wykonania izolacji fundamentów kamienicy Rynek nr 8 oraz umożliwienie wstępu na teren budowy prywatnemu właścicielowi posesji Rynek 8 oraz wskazanych przez niego wykonawców. Planowany czas trwania robót to 4 tygodnie. 16. Do obowiązków wykonawcy należy koordynacja prac z wykonawcami robót w zakresie budowy przyłącza teletechnicznego i CO do budynków Muzeum i Ratusza oraz umożliwienie wstępu na teren budowy pracownikom Muzeum oraz wskazanych przez nich wykonawców. Planowany czas trwania robót to 8 tygodni. 17. Do obowiązków wykonawcy należy koordynacja prac z wykonawcami robót w zakresie remontu budynku Rynek 4 oraz izolacji fundamentów budynku Rynek 7 i Rynek 12 oraz umożliwienie wstępu na teren budowy pracownikom Urzędu Miasta Tarnowa oraz wskazanych przez nich wykonawców. 18. Do obowiązków wykonawcy należy koordynacja prac z wykonawcami robót w zakresie remontu budynku (elewacji) muzeum przy podcieniach oraz umożliwienie wstępu na teren budowy pracownikom Muzeum oraz wskazanych przez nich wykonawców. 19.Do obowiązków wykonawcy należy koordynacja prac z wykonawcami robót w zakresie sieci elektroenergetycznej oraz umożliwienie wstępu na teren budowy wykonawcy tych robót. 20. Do obowiązków wykonawcy należy koordynacja prac z wykonawcami robót w zakresie sieci elektroenergetycznej oraz umożliwienie wstępu na teren budowy wykonawcy tych robót. 21. Do obowiązków wykonawcy należy wykonanie projektu, uzgodnienie oraz wprowadzenie czasowej organizacji ruchu drogowego wraz z zabezpieczeniem i oznakowaniem terenu oraz jej aktualizacja w trakcie realizacji budowy, w zależności od bieżących potrzeb z uwzględnieniem zapisów § 1 ust. 6. umowy. Nie dopuszcza się całkowitego zamknięcia dróg i placu dla ruchu pojazdów i pieszych. 21. Do obowiązków wykonawcy należy uzgodnienie planu zabezpieczenia dowozu materiałów budowlanych po istniejącej sieci dróg wraz z wymaganymi zezwoleniami z Działem Organizacji Ruchu w Zarządzie Dróg i Komunikacji w Tarnowie. 22. Szczegółowy zakres robót został określony w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) oraz przedmiarach robót (będących materiałem pomocniczym do wyceny zadania), stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. 23. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę: a) 3 lat gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia, b) minimum 5 lat rękojmi na wykonanie przedmiotu zamówienia z zastrzeżeniem zapisu w ust. 14 pkt 4 SIWZ. 23. Niniejsze zamówienie, jest jednym z zadań projektu realizowanego przez Gminę Miasta Tarnowa pod nazwą „Nowe przestrzenie zdarzeń w Tarnowie” współfinansowany ze środów Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 11 Rewitalizacja przestrzeni regionalnej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 nr projektu RPMP.11.01.01-12-0579/17. 24. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się: a) w dniu następnym licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlanych; b) dla wymienionych materiałów i urządzeń z dniem ich wymiany. 25. Wykonawca przekazuje zamawiającemu uzyskane gwarancje producenta na wbudowane materiały i urządzenia. W przypadku, gdy okres gwarancji producenta jest krótszy niż okres gwarancji wskazany powyżej, wykonawca udziela gwarancji uzupełniającej do tego okresu. Udzielenie gwarancji uzupełniającej nie wymaga wydania dokumentu gwarancyjnego. W ramach gwarancji wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wad przedmiotu umowy w terminie wyznaczonym w trybie określonym w umowie. 26. Na potwierdzenie spełnienia powyższych wymagań wykonawca składa w ofercie oświadczenie o czasie udzielonej gwarancji i rękojmi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przed upływem terminu składania ofert wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w oryginale zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (dokument winien być dołączony do oferty). Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Zamawiający będzie oceniał, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1, 2, 4, 8 Pzp. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te realizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Jeżeli zdolność techniczna lub zawodowa innego podmiotu nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczania, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami; b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu z postępowania stanowiącym załącznik do SIWZ. 7.Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4 pkt 2, pkt 3 i pkt 4. 8. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt III.4 pkt 2, pkt 3 i pkt 4, dotyczących podwykonawców, którym wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a którzy nie są podmiotami, na zasobach których polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Pzp. 9. Kilku wykonawców może złożyć ofertę wspólną. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu wspólnie lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia wspólnie umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców występujących w postępowaniu wspólnie powinno jednoznacznie określać: a) kto został ustanowiony pełnomocnikiem, b) wykonawców, którzy ubiegając się o zamówienie ustanowili pełnomocnika, c) zakres umocowania, d) postępowanie, do którego pełnomocnictwo się odnosi. 11. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 12. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 13. Wykonawcy, o których mowa w pkt 9 są zobowiązani do łącznego spełnienia takich samych warunków udziału w postępowaniu, jak wykonawcy występujący samodzielnie. Przy ocenie spełniania warunków zamawiający będzie brał pod uwagę łączny potencjał techniczny wykonawców, ich łączne kwalifikacje i doświadczenie. 14. Warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony przez konsorcjum w przypadku, gdy jeden z członków konsorcjum spełni warunek, bądź warunek zostanie spełniony łącznie. 15. Wykonawcy składający wspólną ofertę ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie zobowiązania. 16. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych podmiotów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach