Przetargi.pl
wykonanie remontu kapitalnego silników wraz z osprzętem do autobusów eksploatowanych przez Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej

Miejski Zakład Komunikacyjny ogłasza przetarg

  • Adres: 43-309 Bielsko-Biała, ul. Długa 50
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2013-05-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Komunikacyjny
    ul. Długa 50 50
    43-309 Bielsko-Biała, woj. śląskie
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzkb-b.samorzady.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    wykonanie remontu kapitalnego silników wraz z osprzętem do autobusów eksploatowanych przez Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem przetargu jest sukcesywna usługa polegająca na: 1.1. wykonywaniu remontów kapitalnych 16 silników następujących typów: 1.1.1. RABA D 10 UTS 184 - przeznaczonych do autobusów Ikarus 280.70 współpracujących z automatyczną skrzynią biegów ZF 4 HP 590 oraz rzędową pompą wtryskową BOSCH PES6P120 - 3 szt. 1.1.2. MAN D0826 LUH 12 przeznaczony do autobusów MAN NL 222, współpracujących z automatyczną skrzynią biegów ZF 4HP 500 oraz rzędową pompą wtryskową BOSCH PES6H120 - 3 szt. 1.1.3. MAN D2866 UM - przeznaczonych do autobusów Ikarus 280 współpracujących z automatyczną skrzynią biegów ZF 4HP 500 oraz rzędową pompą wtryskową BOSCH PES6P110 - 2 szt. 1.1.4. MAN D 0836 LOH 02 przeznaczonych do autobusów Solaris Urbino 12 współpracujących z automatyczną skrzynią biegów Voith D 854.3E oraz rotacyjną pompą wtryskową BOSCH typu VP44 MS6.4 - 3 szt. 1.1.5. OM 906 HLA - przeznaczonych do autobusów Mercedes Benz Citaro 0530K współpracujących z automatyczną skrzynią biegów Voith D 854.3E oraz pompowtryskiwaczami BOSCH - 2 szt. 1.1.6. DAF GS 160M przeznaczonych do autobusów IKARUS 415.14D współpracujących z automatyczną skrzynią VOITH D 851.3 oraz rzędową pompą wtryskową BOSCH PE6P120 - 3 szt. 1.2. wykonywaniu remontów kapitalnych pomp wtryskowych typu: 1.2.1. BOSCH PES6P120 - 4 szt. 1.2.2. BOSCH PES6H120 - 3 szt. 1.2.3. BOSCH PES6P110 - 3 szt. 1.2.4. BOSCH typu VP44 MS6.4 - 3 szt. 1.2.5. BOSCH PE6P120 - 3 szt. 2. Zamówienie obejmuje następujące czynności: 2.1. transport każdego silnika lub pomp wtryskowych przeznaczonych do remontu z siedziby Zamawiającego do miejsca wykonania remontu oraz transport powrotny (po wykonaniu remontu) do magazynu Zamawiającego lub innego miejsca wskazanego przez Zamawiającego, 2.2. wykonanie remontu kapitalnego silnika lub pomp wtryskowych wg zakresu rzeczowego przedstawionego w SIWZ, 2.3. zdanie silnika lub pomp wtryskowych po remoncie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego, 2.4. pierwsze uruchomienie i odbiór silnika po zabudowie w autobusie u Zamawiającego, po próbie drogowej (koszty zabudowy silnika w autobusie ponosi Zamawiający), 2.5. wykonanie napraw gwarancyjnych zgodnie z zasadami opisanymi w projekcie umowy, 2.6. dostarczenie wydruków z przeprowadzonych pomiarów silnika: 2.6.1. ciśnienie oleju, 2.6.2. ciśnienie sprężenia na tłokach, 2.6.3. zadymienie, 2.6.4. diagnostyki wtryskiwaczy w tym ciśnienie wtrysku oraz czas spadku ciśnienia wtryskiwacza, 2.6.5. protokół pomiarowy wyważenia wirnika turbosprężarki; 2.7. trwałe oznakowanie remontowanych silników i ich głównych podzespołów, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do Umowy. 3. Zakres rzeczowy remontu kapitalnego każdego silnika i jego podzespołów musi być zgodny z technologią i wytycznymi jego producenta z zastosowaniem części oryginalnych (nowe z tzw. pierwszego montażu) i obejmuje wykonanie co najmniej niżej wymienionego zakresu prac: 3.1. całkowity demontaż silnika, mycie i szczegółowa weryfikacja części, 3.2. naprawa kadłuba silnika: 3.2.1. sprawdzenie szczelności kadłuba, 3.2.2. naprawa pęknięć, 3.2.3. naprawa płaszczyzny podgłowicowej, 3.2.4. sprawdzenie współosiowości oraz wymiarów gniazd łożysk głównych, ewentualna naprawa, 3.2.5. naprawa łożysk wałka rozrządu - wymiana panewek na nowe, 3.2.6. naprawa otworów pod tuleje cylindrowe lub cylindrów i otworów popychaczy, 3.2.7. dokładne usunięcie kamienia kotłowego z przestrzeni układu chłodzenia kadłuba silnika, 3.2.8. mycie i czyszczenie kadłuba po naprawie oraz sprawdzenie szczelności. 3.3. Naprawa głowic cylindrowych i elementów układu rozrządu; 3.3.1. sprawdzenie szczelności głowic, 3.3.2. naprawa powierzchni uszczelniających, 3.3.3. dokładne usunięcie kamienia kotłowego z przestrzeni układu chodzenia głowic, 3.3.4. wymiana na nowe zaworów wraz z prowadnicami gniazd zaworowych, sprężyn i uszkodzonych dźwigni zaworowych, 3.3.5. regeneracja wałka rozrządu, 3.3.6. wymiana na nowe uszczelniaczy trzonków zaworów oraz nasadek na trzonki zaworów, 3.3.7. wymiana na nowe gniazd wraz z uszczelnieniem pod wtryskiwacze - dotyczy silników D10. 3.4. Naprawa wału korbowego i korbowodów: 3.4.1. szlifowanie i polerowanie czopów głównych i korbowych, 3.4.2. sprawdzenie twardości czopów wału, 3.4.3. czyszczenie i mycie kanałów olejowych, 3.4.4. wyrównoważenie wału kpl. wraz z kołem zamachowym, 3.4.5. regeneracja korbowodów z wymianą śrub stopy korbowodu, 3.4.6. wymiana na nowe wszystkich panewek. 3.5. Wymiana na nowe tulei cylindrowych, tłoków wraz z pierścieniami i sworzniami tłokowymi w jednej grupie selekcyjnej. 3.6. Naprawa elementów układu smarowania: 3.6.1. czyszczenie przewodów i kanałów olejowych oraz uszczelnianie połączeń, 3.6.2. naprawa pompy olejowej oraz elementów z nią współpracujących, 3.6.3. wymiana filtrów oleju, 3.6.4. wymiana na nowe zaworów ciśnieniowych w kanale olejowym - dotyczy silnika MAN, 3.6.5. wymiana na nowe filtra odśrodkowego oleju (dotyczy silnika RABA D10 oraz OM906). 3.7. Naprawa elementów układu zasilania: 3.7.1. naprawa wtryskiwaczy - wymiana na nowe rozpylaczy, płytek regulacyjnych, sprężyn, nakrętek i oringów, 3.7.2. remont pompy wtryskowej lub układu pompowtryskiwaczy, 3.7.3. wymiana na nowe przewodów paliwowych w tym wysokiego ciśnienia. 3.8. Kompleksowa naprawa osprzętu silnika: sprężarki powietrza, turbiny, pompy wodnej, hydropompy układu wspomagania kierownicy, hydropompy napędu wentylatora. alternatora i rozrusznika, 3.8.1. wymiana na nowe sprzęgła napędu hydropompy w układzie wspomagania kierownicy. 3.9. Montaż silnika - wymiana na nowe. 3.9.1. wszystkich uszczelnień i uszczelek, 3.9.2. śrub i nakrętek zgodnie z dokumentacją producenta silnika, 3.9.3. wszystkich przewodów elastycznych (wodne-silikonowe), 3.9.4. opasek zaciskowych, 3.9.5. pasków klinowych. 3.10. Docieranie pod obciążeniem, regulacja do wartości zadanych oraz sprawdzenie podstawowych parametrów silnika w hamowni. 3.11. Malowanie silnika i przygotowanie do transportu (zamknięcie otworów wodnych, paliwowych, kolektora itp.). 4. Zakres rzeczowy remontu kapitalnego pompy wtryskowej: 4.1. Weryfikacja elementów po rozbiórce. 4.2. Wymiana na nowe elementów tłoczących i uszczelnień. 4.3. Wymiana na nowe wszystkich łożysk. 4.4. Montaż, sprawdzenie i regulacja na stanowisku probierczym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 501160001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do złożenia oferty, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 11.000,00 zł (słownie: jedenaście tysięcy złotych). 2. Wadium można wnieść w formie: 2.1. pieniężnej, 2.2. poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancji bankowej, 2.4. gwarancji ubezpieczeniowej, 2.5. w poręczeniu udzielanym przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. Konto MZK: Bank Polska Kasa Opieki SA w Warszawie, II Oddział w Bielsku Białej nr 63 1240 4142 1111 0000 4825 6793, z dopiskiem: Wadium - remont silników i pomp NIP: ................... Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert, tj. nie później niż do 03 czerwca 2013r. do godz. 0930. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 4 Pzp, zwróci wadium wniesione w pieniądzu na rachunek wskazany przez Wykonawcę. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy złożyć w oryginale i potwierdzonej za zgodność kserokopii. Oryginału dokumentu wadialnego nie należy trwale złączać z ofertą, ponieważ w dniu otwarcia ofert zostanie on przekazany do Kasy Głównej Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzkb-b.samorzady.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach