Przetargi.pl
„Wykonanie przebudowy odcinka drogi leśnej pożarowej nr 4 od km 0+000 do km 0+900 w leśnictwie Małecz”.

Nadleśnictwo Spała ogłasza przetarg

  • Adres: 97-215 Spała, A. Gabrysiewicza
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48 44 7257050, +44 7257044 , fax. +48 44 7257052
  • Data zamieszczenia: 2019-01-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Spała
    A. Gabrysiewicza 2
    97-215 Spała, woj. łódzkie
    tel. +48 44 7257050, +44 7257044, fax. +48 44 7257052
    REGON: 590019181
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.spala.lodz.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowe Gospodarswo Leśne Lasy Państwowe, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowści prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wykonanie przebudowy odcinka drogi leśnej pożarowej nr 4 od km 0+000 do km 0+900 w leśnictwie Małecz”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Wykonanie przebudowy odcinka drogi leśnej pożarowej nr 4 od km 0+000 do km 0+900 w leśnictwie Małecz”. 2. Zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy Pzp, przedmiot zamówienia jest szczegółowo opisany w Dokumentacji projektowej i Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, która zawiera szczegóły dotyczące materiałów i technologii, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 (od a-do n) do niniejszej SIWZ. 3. Wskazane jest, aby Wykonawca na swoją odpowiedzialność i koszt, dokonał wizji lokalnej na miejscu, którego dotyczy wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w niniejszej SIWZ. 4. Lokalizacja: • Leśnictwo: Małecz • Nadleśnictwo: Spala • RDLP: Łódź • Powiat: Tomaszów Mazowiecki • Gmina: Lubochnia • Województwo: łódzkie Dojazd do przedmiotowej drogi objętej robotami budowlanymi może odbywać się jedynie od drogi powiatowej nr 4324E.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający w niniejszym postępowaniu wymaga wniesienia wadium w wysokości: 13.000,00 PLN (słownie: trzynaście tysięcy złotych, 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu - sposób przekazania: przelewem na konto Zamawiającego, BGŻ O/Piotrków Trybunalski Nr 18 2030 0045 1110 0000 0049 7100 z dopiskiem na blankiecie przelewu „Wadium – Wykonanie przebudowy dojazdu pożarowego nr 4”. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie pieniężnej do kasy Zamawiającego. 4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania rachunku Zamawiającego. Zamawiający wykluczy Wykonawcę, w przypadku, gdy w ofercie będzie załączony przelew, a rachunek Zamawiającego w terminie składania ofert nie będzie uznany, tzn. pieniądze nie będą na rachunku Zamawiającego. 5. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 6. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału w kasie Nadleśnictwa Spała (pok. nr. 12), Spała; ul. A. Gabrysiewicza 2, 97-215 Inowłódz, natomiast jego kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem, należy załączyć do oferty. W/w oryginał gwarancji (poręczenia) wniesionego wadium, Zamawiający przechowa w sejfie do tych celów przeznaczonym. Koperta powinna być opisana następująco: „Wadium w przetargu na przebudowę drogi leśnej – dojazdu pożarowego nr 4 w Leśnictwie Małecz”. Opakowanie oprócz opisu jw. winna zawierać nazwę i adres Wykonawcy. 7. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi zawierać: 1) termin obowiązywania (musi obejmować okres związania ofertą licząc wraz z upływem terminu składania ofert); 2) kwotę (równa kwocie wadium); 3) jednoznacznie określonego gwaranta lub poręczyciela (wystawiający gwarancję lub poręczenia); 4) określonego beneficjenta gwarancji (Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Spała); 5) bezwarunkowość dysponowania poręczeniem lub gwarancją (gwarant lub poręczyciel zobowiązany jest do przekazania kwoty poręczenia lub gwarancji na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta, na konto wskazane przez beneficjenta); 6) płatność na pierwsze żądanie (poręczyciel lub gwarant zobowiązany jest do przekazania kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądania beneficjenta, zawierające oświadczenie dotyczące okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp); 7) nieodwołalność gwarancji lub poręczenia (gwarant lub poręczyciel nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonej gwarancji lub poręczenia). 9. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie: 1) wszystkim Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp; 2) Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego; 3) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Zamawiający zatrzyma wadium także w okolicznościach ujętych w art. 46 ust. 4a Ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku w przedmiotowym zakresie. Informacje dodatkowe
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert: 1.1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24. ust. 1. pkt 13-23 i ust. 5 ustawy Pzp /na formularzach zgodnych z treścią załączników nr 2 i 2a do SIWZ/.. 1.2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22. ust.1b ustawy Pzp /na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 3 do SIWZ/. 2. Gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, sytuacji finansowej i ekonomicznej innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22. ust. 1 b. ustawy Pzp polega na zasobach innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający wymaga przedłożenia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24. ust. 1. pkt 13-23 i ust. 5. ustawy Pzp, na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 2a do SIWZ. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22. ust. 1b. ustawy Pzp polega na zasobach innych podmiotów, Zamawiający w celu oceny czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, (niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej informacje dotyczące: kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; ceny, okres gwarancji), przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 8. ust. 1. i art. 96. ust. 3. ustawy Pzp oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane. Stosownie do z art. 8. ust. 3. ustawy Pzp „Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4. Przepis stosuje się odpowiednio do konkursu.”. Zgodnie z art. 11. ust. 4. ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji /tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 419/„Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.”. Stosowne zastrzeżenie wykonawca winien złożyć w ofercie /na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ – wzór oferty/ wraz z uzasadnieniem. W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona każdej zainteresowanej osobie. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa”, lub spięte /zszyte/ oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach