Przetargi.pl
Wykonanie projektu zmiany sposobu użytkowania oraz rozbudowy budynku przy ul. Jagiellońskiej 30 w Tczewie na potrzeby MOPS oraz Archiwum Miejskiego wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą

Gmina Miejska Tczew ogłasza przetarg

  • Adres: 83-110 Tczew, Plac Piłsudskiego 1
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 7759343 , fax. 58 7759355
  • Data zamieszczenia: 2011-05-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Tczew
    Plac Piłsudskiego 1 1
    83-110 Tczew, woj. pomorskie
    tel. 58 7759343, fax. 58 7759355
    REGON: 19167527300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zp.tczew.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie projektu zmiany sposobu użytkowania oraz rozbudowy budynku przy ul. Jagiellońskiej 30 w Tczewie na potrzeby MOPS oraz Archiwum Miejskiego wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Dokumentacja będąca przedmiotem niniejszego postępowania o zamówienie publiczne musi być opracowana w sposób zgodny ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, z ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 z późn. zm.), ustawą z dnia 7 lipca1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623), innymi powszechnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a także zasadami wiedzy technicznej i normami, z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz kosztorysu inwestorskiego dla inwestycji pod nazwą Wykonanie projektu zmiany sposobu użytkowania oraz rozbudowy budynku przy ul. Jagiellońskiej 30 w Tczewie na potrzeby MOPS oraz Archiwum Miejskiego wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą. Budynek jest zlokalizowany na działce nr 88/67, obręb 5 w Tczewie. Projektem obejmuje się także działki nr 88/70, 88/71 i 266. Rozbudowa budynku winna być zaprojektowana zgodnie z przedstawionym zestawieniem wymagań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia stanowiącym jeden z elementów opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia). Podstawowym założeniem projektowym jest podzielenie wykonania zamówienia na dwa etapy: 3. ETAP I - obejmuje przygotowanie: 1) Wykonanie inwentaryzacji budowlano-konstrukcyjnej istniejącego budynku - ilość egzemplarzy 4; 2) Wykonanie ekspertyzy stanu technicznego istniejącego obiektu pod kątem możliwości adaptacji, rozbudowy i nadbudowy wraz z wytycznymi do uwzględnienia w projekcie stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia (ze zwróceniem szczególnej uwagi na izolacyjność przegród zewnętrznych) - ilość egzemplarzy - 11; 3) Sporządzenie badań geotechnicznych niezbędnych do sporządzenia projektu budowlanego rozbudowy obiektu i układu drogowego - ilość egzemplarzy 11; 4) Sporządzenie mapy sytuacyjno wysokościowej w skali 1:500 dla celów projektowych w wersji elektronicznej i papierowej umożliwiającej uzgodnienie jej w ZUD; 5) Wystąpienie w porozumieniu z Zamawiającym o warunki techniczne na zasilanie w wodę, odbiór ścieków sanitarnych, odbiór wód opadowych, włączenie do sieci elektroenergetycznej, włączenie do sieci telefonicznej, włączenie do sieci internetowej, włączenie do systemu monitoringu miejskiego; 6) Wystąpienie w uzgodnieniu z Zamawiającym o wydanie warunków technicznych na medium służące do ogrzewania obiektu - gaz ziemny, miejska sieć cieplna lub inne źródło; 7) Wystąpienie o warunki techniczne na wykonanie zjazdu z drogi powiatowej i drogi wojewódzkiej - w uzgodnieniu z Zamawiającym; 8) Przygotowanie i złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej wraz z kartą informacyjną przedsięwzięcia, zgodnie z ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko; 9) Opracowanie raportu oddziaływania na środowisko - ilość egzemplarzy: 11 (w razie konieczności); 10) Dwóch egzemplarzy architektonicznej koncepcji rozbudowy budynku w dwóch wariantach: - w standardzie budynku energooszczędnego, gdzie roczne zapotrzebowanie na ciepło nie przekroczy 50 kWh/(m2a), - w standardzie budynku pasywnego, gdzie roczne zapotrzebowanie na ciepło nie przekroczy 15kWh/(m2a). Proponowane warianty rozwiązań technicznych należy skonsultować z przedstawicielem Zamawiającego. Opracowanie i przedstawienie do akceptacji Zamawiającego koncepcji architektonicznej winno obejmować rozwiązania architektoniczno-funkcjonalne budynku oraz zagospodarowanie terenu w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Przygotowana koncepcja powinna zawierać m.in.: rzuty poziome wszystkich kondygnacji budynku, przekroje pionowe, rzuty elewacji, opis proponowanych rozwiązań konstrukcyjnych oraz instalacyjnych, opis zastosowanych materiałów oraz rozwiązań zmniejszających zużycie energii w budynku, spis zaprojektowanych pomieszczeń. Koncepcja powinna zawierać także wstępny projekt zagospodarowania nieruchomości (rysunek + opis). 11) Dwóch egzemplarzy wstępnego oraz właściwego audytu energetycznego dla ww. budynku. Wstępny audyt powinien uwzględniać zaproponowane warianty koncepcji. Audyt wstępny będzie podstawą do wyboru ostatecznej koncepcji rozbudowy budynku. Należy sporządzić audyt energetyczny porównawczy, dla którego poziomem bazowym będzie teoretycznie zmodernizowany budynek na minimalnym poziomie spełniającym wymogi ochrony energetycznej umożliwiającej uzyskanie pozwolenia na budowę i dopuszczenia do użytkowania. Poziomem docelowym będzie faktycznie zaprojektowana modernizacja budynku do poziomu możliwie najwyższej ochrony energetycznej obiektu przy zastosowaniu jednakowego docelowego źródła ciepła. 12) Dwóch egzemplarzy szacunkowego kosztorysu realizacji wybranej koncepcji. Na koniec ETAPU I należy przedłożyć Zamawiającemu szacunkowy kosztorys realizacji wybranej koncepcji. Termin zakończenia ETAPU I - do dnia 12.09.2011 r. Potwierdzeniem zakończenia ETAPU I jest sporządzony w siedzibie Zamawiającego protokół przejściowy odbioru bez uwag i zastrzeżeń: - Inwentaryzacja z ekspertyzą stanu technicznego; - Otrzymanej koncepcji rozbudowy budynku; - Wstępnego oraz właściwego audytu energetycznego dla w/w budynku; - Szacunkowego kosztorysu realizacji wybranej koncepcji. Nie wywiązanie się z terminu zakończenia I ETAPU nie uprawnia Wykonawcy do roszczenia o przesunięcie terminu zakończenia II ETAPU. Nieprzekraczalny termin zatwierdzenia koncepcji określa się na 14 dni od dnia jej przedstawienia przez Wykonawcę. 4. ETAP II obejmuje: 1) sporządzenie kompletnego (zawierającego wszystkie niezbędne opracowania branżowe) projektu budowlanego do uzyskania pozwolenia na budowę zgodnie z obowiązującym prawem - ilość egzemplarzy: 11; 2) uzyskanie wszystkich wymaganych prawem oraz potrzebami kompletności dokumentacji projektowej: decyzji, postanowień, opinii, oświadczeń, uzgodnień, 3) opracowanie wielobranżowego projektu wykonawczego wraz z projektem aranżacji wnętrz - ilość egzemplarzy: 11; 4) opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dla poszczególnych branż - ilość egzemplarzy: po 11 egzemplarzy dla każdej branży; 5) wykonanie przedmiaru i kosztorysu inwestorskiego z podziałem na branże (wraz ze zbiorczym zestawieniem kosztów) - ilość egzemplarzy: 11 przedmiarów, 3 kosztorysy; 6) informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - ilość egzemplarzy: 11; 7) przygotowanie w imieniu Zamawiającego kompletnego wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na budowę; Ponadto Wykonawca ma obowiązek przygotować inne niezbędne opracowania, i są to m.in.: - Audyt energetyczny, o którym mowa w pkt 1.3 pkt 11 ETAPU I Instrukcji dla Wykonawców SIWZ; - Opracowanie dotyczące zakresu i oszczędności energii związanych z modernizacją oświetlenia wewnętrznego; - Opracowanie dotyczące wyodrębnienia kosztów związanych z częścią modernizowaną, w tym kosztów termomodernizacji i kosztów części dobudowanej; Do obowiązków Wykonawcy należy również przygotowanie dokumentacji określającej scenariusz odniesienia (baseline) zgodnie z wytycznymi NFOŚiGW oraz przeprowadzenie kalkulacji kosztów eksploatacyjnych wymaganych do obliczenia wskaźnika DGC wraz z wyliczeniem tego wskaźnika. Dokumentacja projektowa winna być wielobranżowa obejmująca wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego, w tym m.in.: architektury budynku, konstrukcji budynku, instalacji wodno-kanalizacyjnych (ciepła i zimna woda, kanalizacja sanitarna, kanalizacja deszczowa), centralnego ogrzewania z uwzględnieniem możliwości zastosowania odnawialnych źródeł energii, instalacji klimatyzacyjnej z rekuperacją ciepła, instalacji elektrycznej - zasilającej, gniazd wtykowych i oświetleniowej , instalacji okablowania strukturalnego sieci logicznej, instalacji alarmowej pożarowej (SAP), instalacji systemu alarmu włamania i napadu (SAWiN oraz wszystkich pozostałych niezbędnych instalacji i przyłączy w budynku. W projekcie należy uwzględnić odprowadzenie wód opadowych z całego budynku do kanalizacji deszczowej. W zakres prac projektowych wchodzi zaprojektowanie zagospodarowania terenu działki w bezpośrednim sąsiedztwie budynku przewidując budowę między innymi: wymaganej ilości miejsc postojowych z uwzględnieniem możliwości wykorzystania działek nr 88/70, 88/71 oraz części działki 266 w uzgodnieniu z zamawiającym oraz właściwym zarządem dróg; zaprojektowanie ciągów pieszych, właściwego dojazdu do nieruchomości z uwzględnieniem osób niepełnosprawnych, odwodnienia terenu, oświetlenia i ogrodzenia terenu oraz zieleni. Termin ostateczny zakończenia ETAPU II - do dnia 30.12.2011 r. Potwierdzeniem zakończenia ETAPU II jest sporządzony w siedzibie Zamawiającego protokół końcowy odbioru: - Kompletnego wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na budowę sporządzonego w imieniu Zamawiającego; - Kompletnej dokumentacji projektowej przyjętej bez uwag i zastrzeżeń ze strony Zamawiającego. Warunki szczegółowe: Dokumentacja projektowa musi być wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Dokumentację objętą przedmiotem zamówienia należy wykonać w formie papierowej i elektronicznej: w 11 egzemplarzach, za wyjątkiem kosztorysu inwestorskiego wraz ze zbiorczym zestawieniem kosztów, który należy wykonać w 3 egzemplarzach, architektonicznej koncepcji rozbudowy budynku oraz wstępnego i właściwego audytu energetycznego a także szacunkowego kosztorysu realizacji wybranej koncepcji - po 2 egzemplarze, inwentaryzacji obiektu - 4 egzemplarze (wersja elektroniczna na nośnikach CD w postaci plików PDF oraz JPEG, mapa w wersji dwg). Dokumentacja projektowa będzie służyć jako opis przedmiotu zamówienia do przetargu na wykonanie robót budowlanych w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych oraz do realizacji (na jej podstawie) pełnego zakresu robót budowlanych niezbędnego do użytkowania obiektu zgodnie z przeznaczeniem. Dokumentacja projektowa w swej treści powinna określać technologię robót, materiały, maszyny i urządzenia w sposób nie utrudniający uczciwej konkurencji, powinna określać parametry techniczne i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych, wybranej technologii, maszyn, urządzeń i wyposażenia. Dokumentacja projektowa nie może przedmiotu zamówienia opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfikacją przedmiotu zamówienia lub nie można tego opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważne lub inne równoznaczne wyrazy. O propozycji takiego opisu Wykonawca winien każdorazowo poinformować Zamawiającego. Dokumentacja projektowa powinna opisywać przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane (podane w obwieszczeniach Prezesa Polskiego Komitetu Normalizacyjnego w sprawie wykazu norm zharmonizowanych, M.P. z 2003 r. Nr 46, poz. 693 z 2004 r. Nr 7, poz. 117 i nr 17, poz. 297). W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane uwzględnia się: 1) europejskie aprobaty techniczne; 2) wspólne specyfikacje techniczne; 3) Polskie Normy przenoszące normy europejskie; 4)normy państw członkowskich Unii Europejskiej przenoszące europejskie normy zharmonizowane; 5) Polskie Normy wprowadzające normy międzynarodowe; 6) Polskie Normy; 7) Polskie aprobaty techniczne. Wykonawca za zgodą Zamawiającego może odstąpić od opisywania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane, europejskie aprobaty techniczne lub wspólne specyfikacje techniczne jeżeli: 1) nie zawierają one żadnych wymagań dotyczących zapewnienia zgodności z wymaganiami zasadniczymi; 2) ich stosowanie nakładałoby na zamawiającego obowiązek używania wyrobów niewspółdziałających z już stosowanymi urządzeniami lub 3) ich stosowanie nie byłoby właściwe ze względu na innowacyjny charakter przedmiotu zamówienia. Dokumentacja projektowa musi zawierać nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień ( na pierwszej stronie projektu). Dokumentacja projektowa musi być wykonana zgodnie z ustawą Prawo Budowlane i przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno- użytkowego; przepisami, zasadami wiedzy technicznej oraz wymaganiami stawianymi przez Zamawiającego; wypisem z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, warunkami przyłączenia i dostawy mediów, obowiązującymi normami i przepisami, wymaganymi opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i sprawdzeniami w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę i do realizacji przedmiotowego zadania inwestycyjnego. W przygotowanej dokumentacji projektowej należy uwzględnić wszystkie wymagane prawem warunki konieczne do oddania do użytkowania powstającego budynku użyteczności publicznej. Wypis z Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego będący jednym z elementów opisu przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. Wykonawca ma obowiązek uczestniczyć w spotkaniach koordynacyjnych organizowanych przez Zamawiającego. Ponadto: 1) Wykonawca niezwłocznie udzieli pisemnych wyjaśnień dotyczących wykonanego przedmiotu zamówienia objętego przedmiotem umowy w trakcie przygotowywania i przeprowadzania procedury postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych na podstawie dokumentacji objętej przedmiotem umowy. 2) Wykonawca przeniesie na Zamawiającego prawa autorskie majątkowe w zakresie wykonanych opracowań i dokumentacji, o których mowa w ust. 1, ust. 2, ust. 3 i ust. 4 § 1 Umowy stanowiącej rodział 4 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w tym prawa autorskie zależne, oraz pełnił będzie nadzór autorski w zakresie dokumentacji, o której mowa w § 1 ust. 4 Umowy stanowiącej rodział 4 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, podczas realizacji inwestycji (robót budowlanych) na podstawie niniejszej dokumentacji, tj. stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem, uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej - w terminie od dnia odebrania dokumentacji projektowej do dnia 31.12.2014r. Opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w załączniku nr 1 do SIWZ, stanowiący cześć składową SIWZ, w szczególności zawiera: 1) Zestawienie wymagań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia; 2) Wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego; 3) Wypis uproszczony z rejestru gruntów; 4) Wyrys z mapy ewidencyjnej; 5) Postanowienie Sądu Rejonowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712200006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu nie wymaga się wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Skrócenie terminu wykonania usługi
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zp.tczew.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach