Przetargi.pl
Wykonanie projektów przebudowy dróg gminnych

Gmina Stryków ogłasza przetarg

  • Adres: 95-010 Stryków, Tadeusza Kościuszki 27
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 7198002 , fax. 42 7198193
  • Data zamieszczenia: 2023-06-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stryków
    Tadeusza Kościuszki 27
    95-010 Stryków, woj. łódzkie
    tel. 42 7198002, fax. 42 7198193
    REGON: 472057833
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.strykow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie projektów przebudowy dróg gminnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i uzgodnienie dokumentacji projektowej niezbędnej do przebudowy drogi gminnej nr 120 242 E - ulicy Starowiejskiej i ulicy Ogrodowej stanowiącej drogę wewnętrzną w miejscowości Dobra, w gminie Stryków. Ulica Starowiejska – decyzja ZRIDUlica Starowiejska w Dobrej jest drogą gminną publiczną o nr 120 342E. Przedmiotowa ulica posiada jezdnię dwukierunkową o nawierzchni asfaltowej w stanie dobrym, o szerokości zmiennej od 4,7 do 4,6 m. Na odcinku 1240 m jest usytuowany chodnik o zmiennej szerokości. Otoczenie ulicy stanowi zabudowa jednorodzinna. Na istniejącej drodze odbywa się ruch pojazdów osobowych oraz pojazdów obsługujących urządzenia istniejącej infrastruktury technicznej. W granicach pasa drogowego, w którym Zamawiający planuje przebudowę drogi w zakresie budowy chodnika, znajdują się sieci uzbrojenia terenu: elektroenergetyczne, kanalizacji sanitarnej, wodociągowe, kanalizacji teletechnicznej oraz oświetlenia drogowego.W ramach zakresu przedmiotu zamówienia należy również wykonać badania geologiczne gruntów. Odwierty zostaną wykonane w celu określenia kategorii geotechnicznej gruntu wraz z wykonaniem dokumentacji geotechnicznej.Ulica Starowiejska w Dobrej jest oznaczona w planie zagospodarowania przestrzennego gminy Stryków jako droga 1 KDL i 2 KDD (Uchwała Rady Miejskiej w Strykowie Nr XXI/160/2016 z dnia 22.04.2016r.)Przebudowa ulicy Starowiejskiej (działka nr 241/1) polegać będzie na budowie dwóch odcinków jednostronnego chodnika o szerokości ok. 2 mb, przyległego do ulicy, wykonaniu zjazdów do posesji, wykonaniu odwodnienia drogi, usunięciu kolizji (kolizja z oświetleniem ulicznym) oraz wykonaniu urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i oznakowaniu pionowym i poziomym. Ponadto w ramach projektu należy uwzględnić wydzielenie niezbędnego gruntu do realizacji zadania, uzyskanie stosownych uzgodnień i właściwych decyzji administracyjnych wymaganych przepisami prawa budowlanego.Planowana budowa chodnika na ulicy Starowiejskiej na odcinku o długości ok. 235 m od ulicy Wodnej do skrzyżowania z drogą gminną (przy zbiorniku wodnym) oraz na odcinku o długości ok. 310 m od ulicy Kosynierów do końca ulicy Starowiejskiej w kierunku Kiełminy.Zamawiający preferuje wykonanie chodnika z kostki betonowej o grubości 8 cm na podbudowie z kruszywa łamanego, zjazdy z kostki koloru czerwonego. Ulica Ogrodowa – pozwolenie na budowęUlica Ogrodowa usytuowana jest na działce nr 349 obręb Dobra. Stanowi drogę wewnętrzną, dojazdową do posesji, jest drogą gruntową miejscami utwardzoną kruszywem. Przebudowa drogi polegać będzie na utwardzeniu dwóch odcinków ulicy o długości ok. 90-100 m od włączenia w ulicę Starowiejską w kierunku posesji. Ponadto w ramach projektu należy uwzględnić wykonanie sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej na brakującym odcinku, odwodnienie drogi oraz oświetlenie drogi. Zamawiający preferuje wykonanie oświetlenia solarno – wiatrowego. Ponadto należy uwzględnić wykonanie nowej organizacji ruchu z rozmieszczeniem elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. progi zwalniające, podwyższone przejście dla pieszych) oraz usuniecie ewentualnych kolizji oraz uzyskanie stosownych uzgodnień i właściwych decyzji administracyjnych wymaganych przepisami prawa budowlanego.Szczegóły zastosowanych rozwiązań zostaną ustalone na etapie koncepcji. Wykonanie przedmiotu zamówienia wiąże się z przeprowadzeniem wszystkich niezbędnych procedur oraz uzyskaniem decyzji zezwalającej na przebudowę drogi (decyzji ZRID i pozwolenia na budowę). Dokumentacja musi być uzgodniona ze wszystkimi instytucjami branżowymi, których urządzeń dotyczą prace projektowe.Drogi usytuowane są na terenie otuliny Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich .Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i uzgodnienie dokumentacji projektowej niezbędnej do przebudowy ulicy Dworzaczka w miejscowości Dobra. Ulica Dworzaczka jest drogą gminną łączącą ulicę Piotrowiczowej w miejscowości Dobra – Nowiny z ulicą Starowiejską w Dobrej (działka nr 319), o długości ok. 1300 mb i szerokości ok. 8 m. Ulica stanowi dojazd do osiedli domków jednorodzinnych. Istniejąca droga posiada nawierzchnię gruntową , miejscami wzmocniona kruszywem.Droga oznaczona w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy Stryków symbolem KD-D ½.W ramach projektu należy uwzględnić wykonanie nawierzchni asfaltowej o szerokości min. 5 m, (nawierzchnia winna spełniać wymagania nośności dla ruchu kategorii KR 2) wraz z połączeniem z istniejącym układem drogowym wraz ze zjazdami do posesji i chodnikiem po jednej stronie drogi (Zamawiający preferuje chodnik z asfaltobetonu) oraz utwardzeniem poboczy po drugiej stronie drogi. W ramach projektu należy także uwzględnić wykonanie sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej tam gdzie jeszcze nie ma wybudowanej, odwodnienia drogi (kanalizacja deszczowa), oświetlenia ulicznego na całej długości drogi w systemie LED, a także uwzględnić wykonanie kanału technologicznego i nowej organizacji ruchu z rozmieszczeniem elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz usunięcia ewentualnych kolizji.W granicach pasa drogowego, na którym planujemy przebudowę drogi, znajdują się w części sieci uzbrojenia terenu: elektroenergetyczne, kanalizacji sanitarnej, wodociągowe, kanalizacji teletechnicznej, oświetlenia drogowego.Droga usytuowana jest na terenie Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.Gmina Stryków dysponuje opinią geotechniczną i dokumentacją badań podłoża gruntowego dla potrzeb przebudowy ul. Dworzaczka w m. Dobra – dokumentacja stanowi załącznik do SWZ. Wykonanie przedmiotu zamówienia wiąże się z przeprowadzeniem wszystkich niezbędnych procedur oraz uzyskaniem decyzji zezwalającej na budowę drogi. Dokumentacja musi być uzgodniona ze wszystkimi instytucjami branżowymi, których urządzeń dotyczą prace projektowePrzedmiotem zamówienia jest wykonanie i uzgodnienie dokumentacji projektowej niezbędnej do przebudowy drogi gminnej nr 161268 E w Kiełminie. Droga nr 161268 E jest drogą gminną o nawierzchni utwardzonej – drogą o szerokości ok. 4 -5 m . Droga jest w złym stanie technicznym. Usytuowana jest na działce nr 383/1 w obrębie Kiełmina. Długość odcinka do przebudowy wynosi około 690 m (od włączenia w drogę gminną usytuowaną na działce nr 423 do skrzyżowania z drogami gminnymi usytuowanymi na działkach nr 329 i 416).Przedmiotowa droga oznaczona w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy Stryków symbolem KD-D ½. Stanowi dojazd do osiedli domków jednorodzinnych i działek letniskowych. W ramach projektu należy uwzględnić wykonanie nawierzchni asfaltowej o szerokości min. 5 m, (nawierzchnia winna spełniać wymagania nośności dla ruchu kategorii KR 1) wraz z połączeniem z istniejącym układem drogowym (skrzyżowania z drogami gminnymi), wraz ze zjazdami do każdej nieruchomości i chodnikiem po jednej stronie drogi (preferowany chodnik z asfaltobetonu) oraz utwardzeniem poboczy po drugiej stronie drogi. W ramach projektu należy także uwzględnić wykonanie odwodnienia drogi (kanalizacja deszczowa/rowy odwadniające), oświetlenia ulicznego na całej długości drogi w systemie LED, a także uwzględnić wykonanie kanału technologicznego i nowej organizacji ruchu z rozmieszczeniem elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego (progi zwalniające, przejścia dla pieszych itp.) oraz usunięcia ewentualnych kolizji.W ramach zakresu przedmiotu zamówienia należy również wykonać badania geologiczne gruntów. Odwierty zostaną wykonane w celu określenia kategorii geotechnicznej gruntu wraz z wykonaniem dokumentacji geotechnicznej. W granicach pasa drogowego, na którym planujemy przebudowę drogi, znajdują się w części sieci uzbrojenia terenu: elektroenergetyczne, wodociągowe.Droga usytuowana jest na terenie Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.Wykonanie przedmiotu zamówienia wiąże się z przeprowadzeniem wszystkich niezbędnych procedur oraz uzyskaniem decyzji zezwalającej na budowę drogi. Dokumentacja musi być uzgodniona ze wszystkimi instytucjami branżowymi, których urządzeń dotyczą prace projektowe.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i uzgodnienie wielobranżowej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszelkich decyzji niezbędnych do przebudowy drogi gminnej nr 120323 E relacji Cesarka – Ługi wraz z mostem na rzece Moszczenicy.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu przebudowy drogi gminnej nr 120323 E na odcinku od skrzyżowania z drogą powiatową nr 5162 E (ulicą Wczasową) do skrzyżowania z drogą gminną nr 120324 E w miejscowości Sosnowiec wraz z przebudową mostu na rzece Moszczenicy, na odcinku ok. 950 m oraz opracowanie projektu przebudowy drogi gminnej nr 120324 E przez wieś Sosnowiec Pieńki na odcinku ok. 680 m. Droga gminna nr 120323 E usytuowana jest na działkach drogowych nr 201, 282 ,255 , 254/2 obręb Sosnowiec oraz droga 120324 E we wsi Sosnowiec Pieńki w śladzie działki drogowej nr 255.Istniejące drogi gminne posiadają nawierzchnię bitumiczną o zmiennej szerokości 3,5 – 4 mb. W poboczu drogi jest usytuowane oświetlenie uliczne, sieć wodociągowa, sieć gazowa oraz sieć energetyczna.W ramach projektu drogowego należy uwzględnić : poszerzenie jezdni wraz z odwodnieniem, budowę chodnika /ścieżki pieszo-rowerowej, przebudowę zjazdów, przebudowę skrzyżowań, przebudowę kolidującego uzbrojenia terenu, wydzielenie niezbędnego gruntu do realizacji zadania, uzyskanie stosownych uzgodnień i właściwych decyzji administracyjnych wymaganych przepisami prawa budowlanego.Zamawiający planuje wykonać przebudowę drogi obejmującą w szczególności: jezdnię o nawierzchni asfaltowej o szerokości 5,5 m, (nawierzchnia winna spełniać wymagania nośności dla ruchu kategorii KR 2) wraz z połączeniem z istniejącym układem drogowym ( przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową i drogą gminną), wraz ze zjazdami do posesji i chodnikiem/ścieżką pieszo rowerową po jednej stronie drogi (Zamawiający preferuje nawierzchnię z asfaltobetonu) oraz utwardzeniem poboczy po drugiej stronie drogi. W ramach projektu należy także uwzględnić wykonanie odwodnienia drogi (kanalizacja deszczowa jeśli będzie konieczna), kanału technologicznego (lub uzyskanie zgodny na rezygnacje z budowy), usunięcie kolizji z oświetleniem ulicznym (przebudowa oświetlenia drogowego) i pozostałą infrastrukturą (jeśli wystąpią kolizje), a także uwzględnić wykonanie nowej organizacji ruchu z rozmieszczeniem elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. podwyższone przejścia dla pieszych).W ramach projektu przebudowy obiektu mostowego znajdującego się rzece Moszczenicy usytuowanej na działce ewidencyjnej 338 , w obrębie geodezyjnym Sosnowiec, będącej własnością Skarbu Państwa przewiduje się zmianę konstrukcji obiektu mostowego i jego całkowitą przebudowę. Opis stanu istniejącego: obiekt mostowy w ciągu drogi gminnej nr 120323 E w kilometrażu 3+569 na rzece Moszczenicy w m. Sosnowiec Pieńki w gminie Stryków. Most jest drewniany, materiał konstrukcyjny dźwigarów - stalowy. Długość obiektu mostowego wynosi 6,71 m. Most znajduje się w dobrym stanie technicznym (remont został przeprowadzony w 2021 r.).Zamawiający sugeruje zastosowanie konstrukcji mostu np. z blach falistych, odpowiednio dostosowanych do parametrów drogi, wielkości przepływu wody w rzece, warunków gruntowych, planowanych obciążeń. Szczegóły zostaną ustalone na etapie koncepcji .Nawierzchnia na moście bitumiczna dwuwarstwowa. Dojazdy do mostu o długości min. 20 m. Koryto rzeki do regulacji. Należy również wykonać umocnienia skarp i dna rzeki. Szczegóły rozwiązań będą uzgadniane na etapie projektowania. Wykonanie przedmiotu zamówienia wiąże się z przeprowadzeniem wszystkich niezbędnych procedur np.: uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia, opracowaniem operatu wodnoprawnego i uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego oraz uzyskaniem decyzji zezwalającej na przebudowę drogi i przebudowę mostu. Dokumentacja musi być uzgodniona ze wszystkimi instytucjami branżowymi, których urządzeń dotyczą prace projektowe.Zadanie obejmuje wykonanie i uzgodnienie z Zamawiającym koncepcji przebudowy dróg i koncepcji przebudowy mostu na rzece Moszczenicy, zawierających zagospodarowanie terenu, rzuty. Koncepcja winna zwierać propozycje optymalnych rozwiązań technicznych, podstawą przyjętych rozwiązań powinny być np. sprawdzenia przepustowości, przeanalizowanie przejezdności, kolizji z istniejącą infrastrukturą, widoczność itp.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również opracowanie karty informacyjnej przedsięwzięcia (jeśli będzie wymagany również Raport oddziaływania na środowisko).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolności technicznej lub zawodowej:Warunek dotyczący zdolności zawodowej – dotyczy każdej części zamówienia:1 Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą, przewidzianą do realizacji przedmiotu zamówienia posiadającą:- uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej - drogowej lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - uprawnienia wystarczające i niezbędne do skutecznego opracowania dokumentacji w zakresie budowy dróg,- uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - uprawnienia wystarczające i niezbędne do skutecznego opracowania dokumentacji m.in. w zakresie oświetlenia ulicznego na całej długości drogi w systemie.- uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - uprawnienia wystarczające i niezbędne do skutecznego opracowania dokumentacji m.in. w zakresie budowy sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej.Wykonawca przedłoży Wykaz osób – załącznik nr 9, w którym należy wykazać, że Wykonawca dysponuje, lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia zawodowe do każdej wymaganej specjalności (dopuszcza się aby jedna osoba posiadała uprawnienia w więcej niż jednej specjalności) .Warunek dotyczący niezbędnego doświadczenia – w podziale na poszczególne części zamówienia:2 Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca:W zakresie części 1 zamówienia:Wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej dla budowy i/lub przebudowy drogi w systemie ZRiD o wartości min. 50.000 zł brutto.W zakresie części 2 zamówienia:Wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej dla budowy i/lub przebudowy drogi w systemie ZRiD o wartości min. 50.000 zł brutto.W zakresie części 3 zamówienia:Wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej dla budowy i/lub przebudowy drogi w systemie ZRiD o wartości min. 50.000 zł brutto.W zakresie części 4 zamówienia:Wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej dla budowy i/lub przebudowy drogi w systemie ZRiD o wartości min. 80.000 zł brutto.W celu udokumentowania spełnienia powyższego warunku dla każdego zadania oddzielnie: Wykonawca przedłoży wykaz usług – załącznik nr 6, w którym poda wartość umowy, jej przedmiot, daty wykonania i podmiot na rzecz którego usługa została wykonana lub jest wykonywana oraz załączy dowód określający, czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodem, o którym mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługa została wykonana, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych jest wykonywana, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.Należyta realizacja usługi ma wynikać ze złożonego wykazu (załącznik nr 6 do SWZ) oraz z załączonych dowodów określających czy wykazana usługa została wykonana należycie.Uwaga:1. Wyżej wymieniona usługa musi być wykonana w ramach jednego kontraktu/umowy.2. W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach kontraktu/umowy większy zakres usług, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać wartość usługi, o którym mowa w opisie warunku.3. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tzw. konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu usługi. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu usługi oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur. Inaczej mówiąc, jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji przedmiotowej usługi, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz usług winien dotyczyć usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.4. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego, powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, w którym zostanie on opublikowany. W razie potrzeby przedmiotową klauzulę stosuje się odpowiednio do innych dokumentów i oświadczeń składanych przez Wykonawców w niniejszym postępowaniu.5. Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane.6. W przypadku usługi nadal wykonywanej (realizowanej w oparciu o umowę niezakończoną) należy podać wartość, przedmiot usług zrealizowanych przed upływem terminu składania ofert.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-06-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach