Przetargi.pl
Wykonanie prac w zakresie modernizacji i wzmocnienia dachu dawnego żydowskiego domu przedpogrzebowego przy ul. Poniatowskiego w Gliwicach.

Miejski Zarząd Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 44-109 Gliwice, ul. Strzelców Bytomskich 25c
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2310031, 3350444 , fax. 032 2310032
  • Data zamieszczenia: 2015-07-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Usług Komunalnych
    ul. Strzelców Bytomskich 25c 25c
    44-109 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 032 2310031, 3350444, fax. 032 2310032
    REGON: 27104821200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.gliwice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka Budżetowa Samorządu Terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie prac w zakresie modernizacji i wzmocnienia dachu dawnego żydowskiego domu przedpogrzebowego przy ul. Poniatowskiego w Gliwicach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje wykonanie prac w zakresie modernizacji i wzmocnienia dachu dawnego żydowskiego domu przedpogrzebowego przy ul. Poniatowskiego w Gliwicach. Inwestycja swoim zakresem obejmować będzie: I. Roboty przygotowawcze, rozbiórkowe i demontażowe: - zagospodarowanie i wygrodzenie placu budowy, - wykonanie zabezpieczenia poszczególnych elementów budynku i jego otoczenia na czas prowadzenia robot, - postawienie i rozebranie rusztowań na czas remontu, osłonięcie rusztowań siatką, - demontaż instalacji odgromowej, - demontaż metalowych płotków przeciwśniegowych, - demontaż obróbek blacharskich, - demontaż desek okapowych w pasie rynnowym, - demontaż wyłazów dachowych, - demontaż ław kominiarskich oraz pozostałych elementów komunikacji dachowej, - demontaż rynien z elementami montażowymi, - demontaż iglic wieńczących szczyty lukarn, - demontaż pokrycia dachu - ostrożne zdjęcie pokrycia dachu z części środkowej - istniejące pokrycie będzie ponownie zamontowane jako pierwsza warstwa na bocznych skrzydłach budynku, - demontaż drewnianych łat i kontrłat, - demontaż folii PE. II. Roboty budowlane: - sprawdzenie stanu technicznego krokwi, murłat, płatwi, słupów, zastrzałów oraz pozostałych elementów konstrukcyjnych dachu, wykonanie wzmocnień drewnianych elementów więźby dachowej w sposób określony w dokumentacji projektowej, - wymiana uszkodzonych elementów więźby dachowej, - sprawdzenie miejsc łączeń wtórnie wymienianych elementów konstrukcyjnych, - mechaniczne lub ręczne doczyszczenie do surowego drewna elementów konstrukcyjnych zabrudzonych ekskrementami ptasimi oraz zabezpieczenie środkami chemicznymi, - przekładka z papy pod częściami elementów przeznaczonych do wymiany; dezynfekcja ścianki kolankowej środkiem grzybobójczym, - konserwacja kotew i łączników oraz innych elementów wzmocnień stalowych więźby dachowej, - montaż nowych prefabrykowanych i systemowych wyłazów dachowych, - montaż nowej folii PE na całości dachu, - impregnacja grzybobójcza, owadobójcza i ogniowa drewnianych, odsłoniętych elementów więźby dachowej oraz elementów nowych, - usprawnienie wentylacji grawitacyjnej budynku z wyprowadzeniem dwóch kominów ponad połać dachową, - wykonanie nowych obróbek blacharskich z blachy tytan-cynk, - montaż nowych rynien leżących z blachy tytan-cynk z siatką zabezpieczającą przed liśćmi - montaż płotków śniegowych, ław i stopni kominiarskich wraz z poręczami zabezpieczającymi, - przełożenie pokrycia dachu (dachówki istniejącej) w część środkowej budynku, - wymiana pokrycia dachu na skrzydłach bocznych budynku, - naprawy oblachowania lukarny, naprawa i uszczelnienie iglic zwieńczających sterczyny na szczycie części głównej (wysokiej) budynku, - wykończenie ceramiką dachową sterczyn flankujących boczne szczyty budynku. III. Roboty instalacyjne: - odtworzenie instalacji odgromowej w części połaci dachowych z włączeniem do istn. 12 pionów odgromu, UWAGA: W związku z demontażem całości pokrycia dachowego budynku konieczny jest demontaż instalacji odgromowej i zamontowanie jej na nowo z podłączeniem do istniejących pionów, uwzględniając istniejące trasy prowadzenia prętów odgromowych., Po zamontowaniu instalacji należy wykonać pomiary rezystancji uziomów instalacji odgromowej i ciągłości obwodów odgromowych, zgodnie z Polską Normą PNIEC 60364-6-61. Wszystkie prace zostaną wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną, według projektu budowlano - wykonawczego oraz zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach. Integralną częścią niniejszej specyfikacji są: 1. Przedmiar robót. 2. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. 3. Projekt budowlany. 4. Ekspertyza stanu technicznego konstrukcji więźby dachowej. Uwaga: Wszystkie elementy składowe dokumentacji, tj. opis techniczny, część rysunkowa, specyfikacja techniczna, przedmiar robót i ekspertyza techniczna stanowią komplet. Przy sporządzaniu oferty przetargowej oraz realizacji przedmiotu zamówienia, wszystkie elementy dokumentacji należy rozpatrywać łącznie. Podane w przedmiarach podstawy wyceny nie są zobowiązujące dla Wykonawcy. Przedstawione w ww. dokumentach wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta należy traktować jako przykładowe ze względu na wymogi ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zmianami) a zwłaszcza art. 29 do 31. Oznacza to, że wykonawcy mogą zaproponować inne niż wyszczególnione w dokumentacji rozwiązania z zachowaniem odpowiednich równoważnych parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu będącego przedmiotem zamówienia z zapewnieniem uzyskania wszelkich ewentualnie wymaganych uzgodnień. Istotne warunki zamówienia. 1. Prace winny być realizowane zgodnie z zaleceniami producenta stosowanych materiałów i urządzeń. Wykonawca powinien dokonać uzgodnień z producentem dotyczących gwarancji i jakości stosowanych materiałów odpowiednio do określonej technologii. Sprzęt używany do realizacji robót winien być zgodny z instrukcją producenta. 2. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić inspektorowi nadzoru do akceptacji aprobaty techniczne i atesty materiałów. Wykonawca zobowiązany jest przy tym do sprawdzenia daty produkcji, przydatności do stosowania, stanu opakowań oraz właściwego przechowywania materiałów. 3. Do wykonania robót należy stosować materiały określone w specyfikacji technicznej, posiadające certyfikat na znak bezpieczeństwa i deklaracje zgodności z PN lub Aprobatą Techniczną. 4. Wskazane przez Zamawiającego nazwy własne producentów nie są wiążące dla Wykonawcy i należy je traktować jako przykładowe do określenia parametrów i wymogów technicznych. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów o parametrach nie gorszych niż wskazane przez zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązanie równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i/lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w załączonej Specyfikacji technicznej Wykonania i Odbioru Robót ( STWiOR) oraz dokumentacji projektowej. 5. Odbiór końcowy zostanie dokonany przez Komisję wyznaczoną przez Zamawiającego z udziałem Wykonawcy. Komisja dokona oceny jakości wykonanych robót na podstawie przedstawionych dokumentów, oceny wizualnej oraz zgodności wykonania robót z wytycznymi WKZ, projektem wykonawczym, specyfikacją techniczną oraz przedmiarami robót. 6. Z odbioru zostanie sporządzony protokół odbioru robót. 7. Do odbioru Wykonawca zobowiązany jest przedstawić następujące dokumenty: - certyfikaty, atesty i deklaracje zgodności na materiały i urządzenia zastosowane do wykonania robót, - oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania robót z projektem budowlanym, - dokumentację powykonawczą, - wpis do dziennika budowy. 8. Wykonawca udzieli, co najmniej trzyletniej gwarancji na wykonane roboty i dostarczone materiały. W czasie realizacji robót Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Stałego utrzymania porządku i ładu na terenie budowy, 2. Oznakowania i odpowiedniego zabezpieczenia materiałów niezbędnych do wykonania prac, 3. Bieżącego wywozu odpadów i gruzu pochodzącego z rozbiórek, 4. Oznakowania i zabezpieczenia miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP, 5. Udziału w odbiorach robót zanikających, ulegających zakryciu, odbiorach cząstkowych i udziału w odbiorze końcowym. 6. Zakłada się konieczność realizacji prac objętych niniejszym opracowaniem w trakcie prowadzonych prac związanych z wyposażeniem i aranżacją wnętrz przez muzeum w Gliwicach. 7. Stałego dbania o to, aby środki transportowe wyjeżdżające z budowy nie zanieczyszczały okolicznych ulic. W razie potrzeby wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania punktu mycia opon samochodów wyjeżdżających z budowy. Wykonawca z chwilą rozpoczęcia robót przejmie pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za uszkodzenie i zalanie istniejącej (zastanej) infrastruktury, w szczególności Wykonawca odpowiada w pełnym zakresie za uszkodzenie instalacji, urządzeń, witraży i polichromii, w tym za ewentualną utratę przez Zamawiającego uprawnień przysługujących Zamawiającemu z tytułu gwarancji/rękojmi udzielonej Zamawiającemu. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z Polityką Bezpieczeństwa Pracy oraz Polityką Środowiskową obowiązującymi w MZUK.* Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zasad środowiskowych, bezpieczeństwa i higieny pracy dla dostawców towarów, usług i robót budowlanych obowiązujących w MZUK.* * - dokumenty dostępne na stronie internetowej www.mzuk.gliwice.pl pod hasłem Certyfikat ISO
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454530007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 15 000,00 zł ( słownie: piętnaście tysięcy 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: gwarancja i rękojmia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzuk.gliwice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach