Przetargi.pl
Wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego jezdni na terenie miasta Bytomia 2019 roku

Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów ogłasza przetarg

  • Adres: 41902 Bytom, ul. Smolenia
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 969 700 , fax. 323 969 702
  • Data zamieszczenia: 2019-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów
    ul. Smolenia 35
    41902 Bytom, woj. śląskie
    tel. 323 969 700, fax. 323 969 702
    REGON: 24013698900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzdim.bytom.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego jezdni na terenie miasta Bytomia 2019 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie oznakowania poziomego odblaskowego, cienkowarstwowego jezdni farbą akrylową, z zastosowaniem mikrokuli, na terenie miasta Bytomia w 2019 roku. 3.2. Zamówienie obejmuje:  odnowienie istniejącego oznakowania ciągów drogowych, oddzielnych skrzyżowań, miejsc przejść dla pieszych, stanowisk postojowych itp. wg wskazań Zamawiającego,  wykonanie nowego oznakowania poziomego zgodnie z przekazywanymi przez Zamawiającego projektami organizacji ruchu,  odtwarzanie fragmentaryczne brakujących znaków poziomych usuniętych w trakcie prowadzonych remontów cząstkowych jezdni. 3.3. Zamawiający przewiduje w trakcie realizacji zamówienia następujące rodzaje i orientacyjne (szacunkowe) ilości robót do wykonania: Lp. Rodzaj robót Jedn. miary Orientacyjne (szacunkowe) ilości robót 1. linie podłużne segregacyjne i krawędziowe – ciągłe oraz powierzchnie wyłączone z ruchu malowane mechanicznie m2 7.000 2. linie podłużne segregacyjne i krawędziowe – przerywane malowane mechanicznie m2 1.200 3. linie i znaki poprzeczne malowane mechanicznie m2 9.500 4. znaki uzupełniające i strzałki malowane mechanicznie m2 2.500 5. powierzchnie stanowisk postojowych w kolorze niebieskim malowane mechanicznie m2 300 6. zamalowywanie elementów oznakowania w kolorze szarym – malowanie mechaniczne m2 80 7. usunięcie oznakowania poziomego z jezdni poprzez frezowanie lub śrutowanie m2 35 Podane ilości robót/ prac są orientacyjne (szacunkowe), co oznacza że ich faktyczne ilości mogą odbiegać od założeń, gdyż zlecanie robót/ prac odbywać się będzie wg aktualnych potrzeb Zamawiającego. Wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będzie iloczyn faktycznie wykonanych i odebranych robót/ prac danego rodzaju i cen jednostkowych podanych w formularzu ofertowym, do wysokości łącznej ceny ofertowej brutto. 3.4. Wszystkie linie oraz napisy i symbole należy wykonać farbą akrylową rozpuszczalnikową, o następujących właściwościach:  szybkoschnąca,  kolor biały,  przystosowana do malowania jezdni z zastosowaniem mikrokuli,  posiadająca atest dopuszczający do stosowania w drogownictwie, wydany przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów lub inną upoważnioną jednostkę. 3.5. Ze względu na duże natężenie ruchu kołowego na głównych ciągach drogowych Zamawiający będzie wymagał, aby przeważający zakres robót/ prac był realizowany poza godzinami szczytu, tj. w godzinach popołudniowych i nocnych między 18:00 a 5:00 oraz w dni wolne od pracy. Zamawiający w uzasadnionych okolicznościach może zlecić wykonywanie robót/ prac w innych godzinach. 3.6. Frezowanie (na nawierzchniach asfaltowych) lub śrutowanie (na nawierzchniach asfaltowych i brukowych/ kamiennych) znaków poziomych będzie realizowane w sytuacjach wymagających wprowadzenia zmian w stałych organizacjach ruchu polegających na usunięciu starego i nałożeniu nowego oznakowania poziomego. 3.7. Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić pełną dyspozycyjność i zdolność do realizacji zamówienia wg wskazań Zamawiającego, tj. podjąć działania w czasie nie dłuższym niż 1 doba od otrzymania zlecenia oraz gwarantować wydajność co najmniej 500 m2 na dobę (licząc od momentu przystąpienia do prac). Zaoferowana przez Wykonawcę wydajność będzie stanowiła jedno z kryteriów oceny ofert, punktowane zgodnie z pkt 15.2.B. SIWZ. 3.8. Podczas prowadzenia prac w pasie drogowym należy dokonać ich prawidłowego oznakowania, które winno być zgodne z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181 z późn. zm.). 3.9. Założenia do kalkulacji cen jednostkowych:  oznakowanie miejsca robót/ prac (ustawienie oznakowania pionowego zabezpieczającego prace),  ręczne oczyszczenie szczotką lub sprężonym powietrzem jezdni w miejscach przewidzianych do malowania,  wytyczenie linii i innych elementów oznakowania poziomego na jezdni,  przygotowanie farby i sprzętu,  frezowanie lub śrutowanie znaków poziomych urządzeniami przystosowanymi do realizacji przedmiotowych prac (w wypadku wystąpienia konieczności dokonania korekt w stosunku do istniejącego oznakowania),  malowanie znaków mechaniczne malowarką,  malowanie znaków mechaniczne z wykorzystaniem szablonów,  przenoszenie czasowego oznakowania pionowego (zabezpieczającego prace) w miarę postępu robót. UWAGA: Wykonawca odpowiada za właściwe oznakowanie miejsc prowadzonych robót/prac. 3.10. Przyporządkowanie linii do poszczególnych pozycji w tabeli formularza ofertowego: Poz. 1 P-2a, P-2b, P-3a, P-3b, P-4, P-7b, P-7d, P-21a, P-21b, wypełnienie powierzchni przejezdnych, Poz. 2 P-1a, P-1b, P-1c, P-1d, P-1e, P-5, P-6, P-6a, P-7a, P-7c, Poz. 3 P-10, P-11, P-12, P-13, P-14, P-25, Poz. 4 P-8a, P-8b, P-8c, P-8d, P-8e, P-8f, P-8g, P-8h, P-8i, P-9a, P-9b, P-15, P-16, P-17, P-18, P-19, P-20, P-22, P-23, P-24, P-26, P-27, napisy i symbole znaków pionowych w oznakowaniu poziomym. 3.11. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę w trakcie realizacji zamówienia co najmniej: 2 brygad roboczych zdolnych realizować przedmiot zamówienia w terenie, z podziałem:  1 brygady (co najmniej 3 – osobowej), malującej ciągi drogowe, przejścia dla pieszych,  1 brygady (co najmniej 2 – osobowej) malującej oznakowanie strefy płatnego parkowania i miejsc zastrzeżonych dla osób niepełnosprawnych. 3.12. Na wykonane prace Wykonawca winien udzielić co najmniej 1-miesięcznej gwarancji liczonej od dnia protokolarnego odbioru końcowego, przy czym wykonane oznakowanie poziome winno zachować wymagane parametry do dnia końcowego odbioru robót. W przypadku utarty tych parametrów Zamawiającemu przysługuje w związku z tym prawo żądania ponownego odtworzenia oznakowania. W odniesieniu do oznakowania poziomego na nawierzchniach brukowych okres gwarancji wynosi 1 miesiąc od dnia protokołu odbioru częściowego. Termin napraw gwarancyjnych (z wyłączeniem oznakowania poziomego na nawierzchniach brukowych) będzie określony na czas sprzyjających warunków pogodowych. Dla wykonanego oznakowania sfrezowanego przed upływem okresu gwarancji w związku z wykonanymi robotami jezdni i/lub ze zmianą stałej organizacji ruchu, gwarancja obowiązywać będzie do czasu usunięcia oznakowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233221-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 4.500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych 00/100). 10.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 10.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 10.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji. 10.4.1. Zamawiający zatrzymuje wadium jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10.4.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego Getin Noble Bank o/Bytom: 43 1560 1049 0000 9030 0026 9731. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 10.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 10.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w Dziale zamówień publicznych (pok. 219). Zamawiający zwraca uwagę, aby do oferty nie dołączać oryginału gwarancji wadialnej, z uwagi na konieczność jej zwrotu. 10.8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10.9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10.10. Z treści opisu wadium wniesionego w wybranej przez Wykonawcę formie (określonej w art. 45 ust. 6 pkt 1 - 5 Pzp) musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego jezdni na terenie miasta Bytomia 2019 roku” - oznaczenie sprawy: DNP.260.2.2019.PN.RB. W przypadku gdy oferta zostanie złożona przez wykonawców działających wspólnie (konsorcjum) w treści gwarancji lub poręczenia winni być wskazani wszyscy wykonawcy działający wspólnie. 10.11. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 10.12. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 10.13. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.3.4. Zgodnie z art. 22a ust. 1 Pzp wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5.3.5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór stanowi Załącznik Nr 7 do SIWZ). 5.3.6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp. 5.3.7. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5.3.8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust. 1 Pzp. 5.3.9. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 5.3.10. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.3. ppkt 1-3 SIWZ. 6.5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.3. SIWZ: 1) ppkt 1-3 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6.6. Dokumenty, o których mowa w pkt 6.5.1). b) SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt 6.5.1) a) SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 6.7. Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 6.8. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 Pzp. 6.9. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.3. SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach