Przetargi.pl
Wykonanie opracowania pn. „Koncepcja utworzenia zaplecza obsługi elementów morskich farm wiatrowych w Porcie Gdynia wraz z elementami studium wykonalności”

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. ogłasza przetarg

  • Adres: 81-337 Gdynia, ul. Rotterdamska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 6274036 , fax. 58 6274578
  • Data zamieszczenia: 2019-09-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.
    ul. Rotterdamska 9
    81-337 Gdynia, woj. pomorskie
    tel. 58 6274036, fax. 58 6274578
    REGON: 19192057700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://port-gdynia.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie opracowania pn. „Koncepcja utworzenia zaplecza obsługi elementów morskich farm wiatrowych w Porcie Gdynia wraz z elementami studium wykonalności”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest opracowanie dokumentów dla projektu wdrożenia obsługi elementów morskich farm wiatrowych w Porcie Gdynia pn. „Koncepcja utworzenia zaplecza obsługi elementów morskich farm wiatrowych w Porcie Gdynia wraz z elementami studium wykonalności” w języku polskim, zwany dalej „Koncepcją”. Zakres dokumentu jest następujący: • stan aktualny i perspektywy rozwoju morskiej energetyki wiatrowej na Świecie, w Europie i Polsce; • tendencje w sektorze Offshore (między innym: biznesowe, środowiskowe, społeczne, prawne, organizacyjne, techniczne, w tym technologiczne); • analiza możliwości lokalizacji zaplecza dla budowy morskich farm wiatrowych w polskiej strefie Bałtyku, ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji na terenie kraju; • potencjalne gospodarcze i społeczne efekty planowanego rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce; • konstrukcyjne i technologiczne aspekty budowy morskich farm wiatrowych (między innymi: wymagania i założenia w zakresie potencjału podmiotów/beneficjentów/interesariuszy, wymaganego sprzętu, jednostek pływających zarówno w etapie budowy farm jak ich serwisu w etapie eksploatacji); • uwarunkowania rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce (między innym: biznesowe, środowiskowe, społeczne, prawne, organizacyjne, techniczne, w tym technologiczne); • analiza możliwości lokalizacji zaplecza dla budowy morskich farm wiatrowych w polskiej strefie Bałtyku, ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji na terenie kraju; • charakterystyka morskiego potencjału przy budowie morskich farm wiatrowych; • charakterystyka lądowego zaplecza przy budowie morskich farm wiatrowych, w tym łańcucha logistycznego; • analiza otoczenia konkurencyjnego Portu Gdynia; • analiza możliwości lokalizacji w Porcie Gdynia obsługi elementów morskich farm wiatrowych (uwzględniając też m.in. obszary znajdujące się za Estakadą Kwiatkowskiego) oraz usług serwisowania w trakcie eksploatacji, w tym z uwzględnieniem innych zrealizowanych, realizowanych i planowanych inwestycji portowych i okołoportowych, lokalnych i regionalnych oraz potencjału Doliny Logistycznej Potu Gdynia; • analiza możliwości stworzenia lądowego zaplecza budowy morskich farm wiatrowych oraz obsługi usług serwisowania w Porcie Gdynia w trakcie eksploatacji farm przez operatora (biznesowe, prawne, społeczne, środowiskowe, organizacyjne, techniczne, w tym technologiczne); • opracowanie ,,mapy drogowej” dla budowy zaplecza oraz obsługi usług serwisowania w Porcie Gdynia ze wskazaniem kluczowych partnerów projektu oraz harmonogramu działań; • stworzenie Modelu współpracy wszystkich decydentów i interesariuszy budowy farm wiatrowych i serwisu, który będzie przedstawiany jako propozycja Modelu dla administracji państwowej i prywatnych podmiotów (być może stworzenie też modelu współpracy z obszarami i beneficjentami, którzy obecnie obsługują morskie farmy wiatrowe w innych regionach świata); • oszacowanie kosztów realizacji działań wskazanych w ,,mapie drogowej; • analiza sposobu finansowania projektu Offshore oraz analiza potencjalnych źródeł finansowania utworzenia całego zaplecza Portu Gdynia z innymi podmiotami lokalnymi; • pełna analiza finansowo-ekonomiczna wszystkich zidentyfikowanych wariantów inwestycyjnych (w tym też analiza dotycząca m.in. porównania różnych rodzajów ładunków alternatywnych); • identyfikacja beneficjentów oraz ogólnych potencjalnych korzyści wynikających z budowy lądowego zaplecza dla morskich farm wiatrowych w Porcie Gdynia i usług serwisowania farm wykonywanych z Gdyni; • identyfikacja i opracowanie listy korzyści dla interesariuszy rozwoju obsługi Offshore: ZMPG-a SA, Podmiotów portowych i okołoportowych, Podmiotów lokalnych, regionalnych, krajowych i zagranicznych, czyli opisanie korzyści dla tych podmiotów wynikających z budowy lądowego zaplecza dla morskich farm wiatrowych w Porcie Gdynia oraz obsługi serwisowania farm; • analiza ryzyka (identyfikacja, podział na kategorie, ich opis, propozycja ich zmniejszenia lub zlikwidowania) na każdym z etapów budowy lądowego zaplecza dla morskich farm wiatrowych w Porcie Gdynia i realizacji obsługi w trakcie budowy farm wiatrowych i w trakcie eksploatacji morskich farm wiatrowych, propozycja modelu zarządzania ryzykiem w omawianym temacie; • analiza koniecznych rozwiązań komunikacyjnych dla obsługi budowy i serwisowania farm na terenie portu gdyńskiego i w regionie; • wykaz wszystkich kluczowych firm na rynku, zajmujących się budową, produkcją części i serwisowaniem farm wiatrowych, • przeprowadzenie badania za pośrednictwem kwestionariusza ankiety na temat ww. kwestii oraz przeprowadzenie bezpośrednich wywiadów z interesariuszami projektu, którzy udostępnią informacje oraz potwierdzą ww. analizy przeprowadzone przez Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71241000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia. 2. Wykonawca w terminie 3 (słownie: trzech) dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub jej braku do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenia Zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 3. Oświadczenie, o którym mowa w ogłoszeniu o Zamówieniu lub w SIWZ, dotyczące Wykonawcy oraz dotyczące podwykonawców, składane jest w oryginale. 4. Dokumenty, o których mowa w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 5 niniejszego rozdziału SIWZ, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 5. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się udzielnie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 6. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie elektronicznej. 7. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 9. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1 Ustawy, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień we wskazanym terminie, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 10. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach