Przetargi.pl
Wykonanie operatów szacunkowych

Gmina Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg

  • Adres: 41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 2956700 , fax. 32 2625032, 2956700
  • Data zamieszczenia: 2015-01-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Górnicza
    ul. Graniczna 21 21
    41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
    tel. 32 2956700, fax. 32 2625032, 2956700
    REGON: 27625531200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.dabrowa-gornicza.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie operatów szacunkowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z pózn. zm), o wartości zamówienia poniżej 207.000,00 EUR. 1. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1.1. Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość 1 m2 nieruchomości składającej się z pojedynczej działki, niezależnie od ilości jej przeznaczeń w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. 1.2. Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość 1 m2 nieruchomości składającej się z wielu działek stanowiących całość gospodarczą (kompleks działek), niezależnie od ilości jej przeznaczeń w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. 1.3. Wykonanie operatów szacunkowych zawierających wycenę składnika budowlanego - budynki mieszkalne i użytkowe o powierzchni użytkowej do 300 m2. 1.4. Wykonanie operatów szacunkowych zawierających wycenę składnika budowlanego - budynki mieszkalne i użytkowe o powierzchni użytkowej od 300 - 1000 m2. 1.5. Wykonanie operatów szacunkowych zawierających wycenę składnika budowlanego - budynki mieszkalne i użytkowe o powierzchni użytkowej powyżej 1000 m2. 1.6. Wykonanie operatów szacunkowych zawierających wycenę składnika budowlanego - urządzenia i budowle. 1.7. Wykonanie operatów szacunkowych nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, ustalających należność z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności lub zbycia tego prawa na własność. 1.8. Wykonanie operatów szacunkowych zawierających wycenę nieruchomości w celu ustalenia opłaty adiacenckiej lub renty planistycznej. 1.9. Wykonanie operatów szacunkowych zawierających wycenę nieruchomości w celu zwrotu na rzecz byłych właścicieli lub ustalenia odszkodowania za wywłaszczoną nieruchomość. 1.10. Wykonanie operatów szacunkowych ustalających odszkodowanie za nieruchomości, które przeszły na własność Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego z mocy prawa. 1.11. Wykonanie operatów szacunkowych określających odszkodowanie za ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości oraz szkody powstałe na skutek czynności, o których mowa w art. 124 - 125 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami /tekst jednolity Dz.U. z 2014 r., poz. 518 z późn. zm./. 1.12. Wykonanie operatów szacunkowych określających odszkodowanie za udostępnienie nieruchomości oraz szkody powstałe w wyniku zajęcia nieruchomości w trybie art. 126 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami. 1.13. Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości z uwzględnieniem poniesionych na nią nakładów. 1.14. Wykonanie operatów szacunkowych określających rynkową stawkę czynszu najmu nieruchomości. 1.15. Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość 1 m2 nieruchomości w ujęciu wieczysto-księgowym dla potrzeb aktualizacji lub ustalenia opłat rocznych, niezależnie od ilości przeznaczeń w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. 1.16. Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nakładów poniesionych przez użytkownika wieczystego lub trwałego zarządcę podlegających zaliczeniu w toku aktualizacji opłat rocznych. 1.17. Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość rynkową ograniczonego prawa rzeczowego. 1.18. Wykonanie operatów szacunkowych ustalających wynagrodzenie za bezumowne korzystanie z nieruchomości. 1.19. Wykonanie opinii o braku wzrostu wartości nieruchomości na potrzeby postępowania o ustalenie renty planistycznej. 1.20. Wykonanie operatów szacunkowych dot. wyceny lokali mieszkalnych wraz z określeniem wartości przynależnego gruntu w celu ich zbycia. 1.21. Wykonanie operatów szacunkowych dot. wyceny lokali użytkowych wraz z określeniem wartości przynależnego gruntu w celu ich zbycia. 1.22. Wykonanie operatów szacunkowych dot. wyceny składnika roślinnego (1 szt. drzewa lub 1 m2 krzewów) stanowiącego własność Gminy Dabrowa Górnicza, Skarbu Państwa lub powiatu na potrzeby ustalenia odszkodowania w związku z art. 83 ust. 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r., poz. 627 z późn. zm.). 2. Wymagania organizacyjne dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia 2.1. Wykonanie potrzebnej dokumentacji szacunkowej przez Wykonawcę nastąpi każdorazowo na podstawie odrębnego zlecenia pisemnego otrzymanego od Zamawiającego, w siedzibie Zamawiającego, tj. Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza. 2.2. Wykonawca zobowiązany jest stawić się w siedzibie Zamawiającego na każde żądanie telefoniczne lub pisemne (w tym: fax, e-mail), co najmniej raz w tygodniu. 2.3. Wykonawca nie może odmówić odbioru zlecenia. Odmowa odbioru zlecenia przez Wykonawcę może skutkować rozwiązaniem umowy z przyczyn leżących wyłącznie po stronie Wykonawcy. 2.4. Termin realizacji zlecenia przez Wykonawcę będzie wskazany przez Zamawiającego każdorazowo w zleceniu i będzie wynosił od 3 do 15 dni lub innym terminie określonym w zleceniu. 2.5. W jednym zleceniu Zamawiający może ująć wykonanie od 1 do 20 operatów. 2.6. Wykonawca zorganizuje wizję w terenie we własnym zakresie. 2.7. Wykonawca do każdego operatu szacunkowego zobowiązany będzie dołączyć niżej wskazane dokumenty: a. protokół z badania księgi wieczystej - dotyczy zadań, o których mowa w pkt. 3.2.1.1. - 3.2.1.22. SIWZ b. dokumentację fotograficzną (w wersji kolorowej) - dotyczy zadań, o których mowa w pkt 3.2.1.1. - 3.2.1.18 SIWZ i pkt 3.2.1.20 - 3.2.1.22. SIWZ. c. rzut wycenianego lokalu i pomieszczeń przynależnych na odpowiednich poziomach budynku - dotyczy zadań, o których mowa w pkt 3.2.1.20 - 3.2.1.21. SIWZ. Zamawiający może w zleceniu odstąpić od przedłożenia dokumentów wymaganych w ppkt a, b. 2.8. Zamawiający w celu wykonania przedmiotu zamówienia dostarczy Wykonawcy: wypis i wyrys z rejestru gruntów, wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta, a w przypadku braku obowiązującego planu, ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta, o ile dokumenty te są wymagane przy sporządzeniu operatu. 2.9. Wykonawca zweryfikuje aktualność informacji wynikających z dokumentów otrzymanych od Zamawiającego, o których mowa w pkt. 3.2.2.8. SIWZ i potwierdzi tą okoliczność w formie pisemnej. 2.10. Wszelkie rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym, a stanem prawnym nieruchomości, stwierdzone podczas oględzin nieruchomości, Wykonawca niezwłocznie zgłosi Zamawiającemu. Dotyczy to w szczególności obiektów i urządzeń znajdujących się na wycenianej nieruchomości lub przy granicy na działkach do niej przyległych, nieujawnionych na podkładach mapowych. 2.11. W przypadku braku możliwości dostarczenia przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa w pkt. 3.2.2.8. SIWZ Wykonawca zobowiązany będzie do ich uzyskania we własnym zakresie. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 2.12. Zgromadzenie pozostałych materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy, a niebędących w posiadaniu Zamawiającego, należy do Wykonawcy. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 2.13. W przypadku wykonania operatów szacunkowych określających wartość 1 m2 nieruchomości dla potrzeb aktualizacji opłat rocznych Wykonawca zobowiązany będzie określić cel oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste dokonując wglądu w akta księgi wieczystej sporządzając stosowną notatkę, którą dołączy do operatu szacunkowego. 2.14. Po wykonaniu operatów szacunkowych określających wartość 1 m2 nieruchomości dla potrzeb aktualizacji opłat rocznych, w przypadku zgłoszenia żądania przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia, w oparciu o te operaty, wycen określających opłatę z tytułu przekształcenia. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 2.15. W przypadku wykonania operatów szacunkowych, o których mowa w pkt 3.2.1.10. SIWZ a dotyczących przejęcia nieruchomości pod drogi w trybie tzw. specustawy drogowej, przyjęcie do wykonania zadania, w pierwszej kolejności polegać będzie na natychmiastowym dokonaniu oględzin nieruchomości celem sporządzenia protokołu, inwentaryzacji wraz z dokumentacją fotograficzną - na żądanie zamawiającego zgłoszone telefonicznie, mailem lub faksem. 2.16. Wykonawca w ramach wynagrodzenia (jeżeli wartość nieruchomości nie uległa zmianie), na pisemne wezwanie Zamawiającego, zobowiązuje się do sporządzenia klauzuli aktualności operatów szacunkowych w okresie do 12 miesięcy od sporządzenia operatu szacunkowego - z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 2.17. Wykonawca zobowiązany jest na pisemne zlecenie Zamawiającego do sporządzenia ponownej wyceny w przypadku stwierdzenia, iż wartość przedstawiona w operacie szacunkowym uległa zmianie przed upływem 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 2.18. Wykonawca zobowiązany jest, na pisemne zlecenie Zamawiającego, do sporządzenia ponownej wyceny po upływie 12 miesięcy a przed upływem 24 miesięcy od daty sporządzenia operatu - z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 2.19. Wykonawca zobowiązany jest do kolorowego wydruku wszystkich załączników graficznych we wszystkich egzemplarzach operatów szacunkowych. 2.20. Zamawiający przewiduje, że minimalny poziom realizacji zamówienia wyniesie 70% maksymalnej nominalnej wartości umowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 700000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin nieodpłatnego sporządzenia ponownej wyceny
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dabrowa-gornicza.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach