Przetargi.pl
Wykonanie nawierzchni betonowych w ciągu dróg gminnych w ramach Funduszu Sołeckiego z podziałem na części

Gmina Grybów ogłasza przetarg

  • Adres: 33-330 Grybów, ul. Jakubowskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 184 450 204, , fax. 184 450 204
  • Data zamieszczenia: 2020-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grybów
    ul. Jakubowskiego 33
    33-330 Grybów, woj. małopolskie
    tel. 184 450 204, , fax. 184 450 204
    REGON: 49000749400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminagrybow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie nawierzchni betonowych w ciągu dróg gminnych w ramach Funduszu Sołeckiego z podziałem na części
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie nawierzchni betonowych w ciągu dróg gminnych z podziałem na dwie części: Część 1. Wykonanie nawierzchni betonowych w 4 miejscowościach: - Binczarowa, droga nr 391 w ilości 560 m2, - Florynka, droga nr 86/15 w ilości 560 m2, - Wawrzka, droga nr 146 w ilości 596,4 m2, - Kąclowa, droga nr 670 w ilości 560 m2. Część 2. Wykonanie nawierzchni betonowych w 6 miejscowościach: - Chodorowa, droga nr 16 w ilości 120 m2, - Gródek, droga nr 1518 w ilości 560 m2, - Polna, droga nr 553/3 w ilości 560 m2, - Siołkowa, droga nr 629/2, 630/2, 662/2, 663/4 w ilości 626 m2, - Ptaszkowa, droga nr 294, 152 w ilości 560 m2, - Krużlowa Niżna, droga nr 330, 591 w ilości 714 m2. 2) Zakres zamówienia obejmuje: a) roboty przygotowawcze, b) roboty ziemne, c) wykonanie wzmocnienia podbudowy kruszywem, d) wzmocnienie podbudowy stabilizacją cementem, e) wykonanie nawierzchni betonowej z betonu C30/37 gr 17 cm, f) wykonanie poboczy z pospóły żwirowej. 3) Szczegółowy zakres przedmiotowych robót określają załączone przedmiary robót oraz STWiOR. 4) Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp określa wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności, gdyż wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy /tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm./: a) Zamawiający wymaga, aby wykonawca lub podwykonawca przez cały okres realizacji zamówienia zatrudniał na umowę o pracę osoby wykonujące czynności: - roboty przygotowawcze, - roboty ziemne, - wzmocnienie istniejącej podbudowy kamieniem łamanym, żwirem, - wzmocnienie poprzez stabilizacje podbudowy cementem, - wykonanie nawierzchni betonowej z betonu C30/37 gr 15 cm. b) Wykonawca w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy dostarczy zamawiającemu wykaz osób, które będą wykonywały opisane powyżej czynności na podstawie umowy o pracę. Wykaz osób musi zawierać informacje jednoznacznie wskazujące osobę pracownika oraz zakres wykonywanych przez niego czynności. Zatrudnienie powinno trwać minimalnie przez okres wykonywania odpowiednich czynności, o których mowa powyżej. c) zamawiający ma prawo w każdym momencie realizacji zamówienia zwrócić się do wykonawcy o przedłożenie aktualnego wykazu osób wykonujących opisane powyżej czynności na podstawie umowy o pracę, natomiast wykonawca ma obowiązek przedłożyć ten wykaz zamawiającemu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od pisemnego wezwania, d) w przypadku niespełnienia przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonującej/-ych wskazane powyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 500,00 zł za każdy dzień niespełnienia tego wymogu, e) naruszenie obowiązku udokumentowania zatrudnienia osób wykonujących wymienione powyżej czynności, opisanego w lit. c) traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonującej/-ych wskazane powyżej czynności, w takiej sytuacji wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości 500,00 zł brutto za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu w/w wykazu. Jeżeli zwłoka przekroczy 10 dni zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy z winy wykonawcy i prawo do naliczenia kary umownej w wysokości 20% ceny oferty wykonawcy, f) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający zastrzega sobie prawo zwrócenia się do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli w zakresie realizacji przez wykonawcę obowiązku, o którym mowa w pkt 4.1 SIWZ. 5) Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą od ceny brutto podanej w ofercie wykonawcy. Ubezpieczenie (polisa OC) musi być ważne na dzień zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie w/w ubezpieczenia OC. W przypadku, gdy polisa wygasa w trakcie trwania umowy na realizację zamówienia, wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia polisy lub zawarcia nowej umowy ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą od ceny brutto podanej w ofercie wykonawcy i przedłożenia zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia OC. Tym samym wykonawca przez cały okres realizacji zamówienia musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą od ceny brutto podanej w ofercie wykonawcy. W przypadku, gdy wykonawca nie przedłoży poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego przedłużenie polisy OC lub zawarcie nowej umowy ubezpieczenia, zamawiający może rozwiązać umowę na realizację zamówienia. 6) Zamawiający wymaga, aby na przedmiotowe roboty budowlane, stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia wykonawca udzielił minimum 2-letniej gwarancji jakości i rękojmi (uwaga: termin gwarancji jakości i rękojmi stanowi kryterium oceny ofert – patrz pkt 19 SIWZ). 7) Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 8) Podane w dokumentacji, ewentualne znaki towarowe, patenty, pochodzenie, nazwy własne towarów lub ich producentów, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. W przypadkach, w których przedmiot zamówienia opisany jest przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 9) Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia nie wymaga dostępności dla wszystkich użytkowników w tym osób niepełnosprawnych. 10) Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp (odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia): Zamawiający nie stawia w tym zakresie szczegółowych wymagań.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. 2) Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości: a) w przypadku składania oferty na część 1 zamówienia: 4 000,00 zł. (cztery tysiące złotych), b) w przypadku składania ofert na część 2 zamówienia: 6 000,00 zł. (sześć tysięcy złotych), 3) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4) Wadium może zostać wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 299 ze zm./. 5) Wadium wnoszone w pieniądzu: a) należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: 97 8797 0003 0000 0000 0101 0003 z zaznaczeniem, że dotyczy: za datę wniesienia wadium uznaje się datę uznania rachunku zamawiającego; b) zamawiający dokona sprawdzenia czasu wpływu wadium na swój rachunek bankowy. 6) Wadium wnoszone w pozostałych formach dopuszczonych specyfikacją: a) oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji, o których mowa w pkt 13 ppkt 4) SIWZ należy załączyć do oferty przetargowej - zamawiający zaleca, aby dokument poręczenia lub gwarancji nie był trwale połączony z ofertą z uwagi na konieczność jego zwrotu; b) wadium składane w tych formach musi mieć datę początkową ważności równą co najmniej ostatecznemu terminowi składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą. Gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust 4a i 5 ustawy Pzp; c) w razie zawieszenia biegu terminu związania ofertą lub przedłużenia terminu składania ofert, końcowy termin ważności wadium, o którym mowa w ppkt 4) lit. b), c), d), e) albo zostanie przedłużony przez wykonawcę, albo wniesie on nowe wadium na przedłużony okres. 7) Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 8) Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 13 ppkt 12 lit. a) SIWZ. 9) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11) Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 13 ppkt 6) SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c) wykonawca, którego oferta została wybrana, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca byłby zobowiązany wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty należy dołączyć dokument/-y wskazujący/-e, że osoba/-y podpisująca/-e ofertę i inne dokumenty lub oświadczenia jest/są do tej czynności umocowana/-e, chyba że umocowanie wynika z dokumentów dostępnych w myśl art. 26 ust. 6 ustawy Pzp. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa musi być ono potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa lub notariusza. Jeżeli prawo do podpisania oferty nie będzie wynikać bezpośrednio z pełnomocnictwa albo innych dostępnych dla Zamawiającego dokumentów zamawiający dokona w pierwszej kolejności sprawdzenia prawa do podpisania oferty (reprezentowania wykonawcy) w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku braku takiej informacji lub jakichkolwiek wątpliwości z nią związanych zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia stosownych pełnomocnictw. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do składania w imieniu wykonawcy oświadczeń woli i wiedzy oraz poświadczania za zgodność z oryginałem ewentualnych kopii dokumentów składanych w postępowaniu. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oferta złożona przez spółkę cywilną traktowana jest jako oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument pełnomocnictwa należy przedstawić w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa. Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik. Spełnianie warunków udziału w postępowaniu ocenia się łącznie w stosunku do wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem, że żaden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku udzielenia zamówienia konsorcjum (tzn. wykonawcy określonemu w art. 23 ust. 1 ustawy Pzp) zamawiający przed podpisaniem umowy zażąda przedłożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 3. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, wykonawca przekazuje zmawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 4 do SIWZ), w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r, o ochronie konkurencji i konsumentów (teks jedn. Dz.U z 2019r. poz. 369). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadza do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (W przypadku podmiotów występujących wspólnie informację składa każdy z tych wykonawców). 4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 5. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach