Przetargi.pl
Wykonanie napraw odcinków dróg leśnych na terenie nadleśnictwa Goleniów w 2020 r

Nadleśnictwo Goleniów ogłasza przetarg

  • Adres: 72-100 Goleniów, ul. Parkowa
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4182856, 4182459 , fax. 914 182 919
  • Data zamieszczenia: 2020-11-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Goleniów
    ul. Parkowa 1
    72-100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4182856, 4182459, fax. 914 182 919
    REGON: 81053911400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecin/nadl_goleniow/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadlesnictwo Goleniów - Państwowa Jednostka Organizacyjna Nieposiadająca Osobowości Prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie napraw odcinków dróg leśnych na terenie nadleśnictwa Goleniów w 2020 r
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe „Wykonanie napraw odcinków dróg leśnych na terenie nadleśnictwa Goleniów w 2020 r. podzielone na 2 części zamówienia. Szacunkowa ilość dróg do naprawy dla części 1 i 2 zamówienia wynosi łącznie 660 m2 w tym: PAKIET NR 1 Naprawa odcinków dróg gruntowych tłuczniem polegająca na nawiezieniu i wypełnieniu wyprofilowanej nawierzchni drogi gruntowej tłuczniem na terenie leśnictw: Zielonczyn, Dzisna, Borowik, Krokorzyce, Widzieńsko, Stepnica, Wierzchosław, Krępsko. Szacunkowa ilość naprawy dróg gruntowych tłuczniem (nawiezienie i wypełnienie wyprofilowanej powierzchni drogi tłuczniem) wynosi 400 m² . Całość prac będzie polegać na nawiezieniu i wypełnieniu wyprofilowanej nawierzchni drogi gruntowej tłuczniem zachowując poniższe parametry: - warstwa górna kruszywo łamane (tłuczeń) o uziarnieniu 0/31,5 mm do uzyskania grubości warstwy 5 cm; - warstwa dolna stanowiąca przekrusz betonowy o frakcji 31,5/65 mm którą należy położyć do uzyskania warstwy grubości 20 cm; - szerokość naprawianych odcinków dróg na całej długości ustala się do 3,5 mb Całość prac będzie polegać na przywróceniu w nawierzchni gruntowej prawidłowego profilu poprzecznego i podłużnego, usunięciu nierówności i zapewnieniu właściwego odwodnienia poprzez wykopanie miejscowo dołów chłonnych na poboczach naprawianego odcinka. Miejsca zlecane do naprawy, w których stwierdzono trwałe odkształcenia nawierzchni, należy po przywróceniu prawidłowego profilu drogi, naprawić przy użyciu kruszywa zachowując poniższe parametry: - warstwa górna kruszywo łamane (tłuczeń) o uziarnieniu 0/31,5 mm do uzyskania grubości warstwy 5 cm; - warstwa dolna stanowiąca przekrusz betonowy o frakcji 31,5/65 mm należy położyć do uzyskania warstwy 20 cm; - szerokość naprawianych odcinków dróg na całej długości ustala się do 3,5 mb Jeżeli wskazane odcinki wykazują powstanie głębszych kolein lub wybojów, należy przed położeniem warstwy tłucznia, uzupełnić odpowiednio rodzimym gruntem mineralnym lub innym materiałem sypkim (np. tłuczniem, pospółką) powstałe zagłębienia tak by można było uzyskać zamierzone grubości warstw przy zachowaniu właściwego profilu poprzecznego i podłużnego naprawianego odcinka. Zarówno materiał użyty przed właściwą warstwą oraz warstwa właściwa tłucznia musi być prawidłowo zagęszczona. Naprawy zostaną wykonane zgodnie ze Specyfikacją Techniczną stanowiącą załącznik nr 4 do SIWZ. Ilość i lokalizacja napraw wszystkich odcinków dróg przeznaczonych do wykonania naprawy będzie zlecana zleceniami szczegółowymi. Zamawiający po wykonaniu przez Wykonawcę zleconej naprawy odcinka drogi będzie przeprowadzał odbiór wykonanych robót. Podstawą rozliczenia dotyczącą naprawy drogi jest 1m² PAKIET NR 2 Naprawa odcinków dróg gruntowych tłuczniem polegająca na nawiezieniu i wypełnieniu wyprofilowanej nawierzchni drogi gruntowej tłuczniem na terenie leśnictw: Niewiadowo, Goleniów, Mosty i Olszanka. Szacunkowa ilość naprawy dróg gruntowych tłuczniem (nawiezienie i wypełnienie wyprofilowanej powierzchni drogi tłuczniem) wynosi 260 m² . Całość prac będzie polegać na nawiezieniu i wypełnieniu wyprofilowanej nawierzchni drogi gruntowej tłuczniem zachowując poniższe parametry: - warstwa górna kruszywo łamane (tłuczeń) o uziarnieniu 0/31,5 mm do uzyskania grubości warstwy 5 cm; - warstwa dolna stanowiąca przekrusz betonowy o frakcji 31,5/65 mm którą należy położyć do uzyskania warstwy 20 cm; - szerokość naprawianych odcinków dróg na całej długości ustala się do 3,5 mb Całość prac będzie polegać na przywróceniu w nawierzchni gruntowej prawidłowego profilu poprzecznego o podłużnego, usunięciu nierówności i zapewnieniu właściwego odwodnienia poprzez wykopanie miejscowo dołów chłonnych na poboczach naprawianego odcinka. Miejsca zlecane do naprawy, w których stwierdzono trwałe odkształcenia nawierzchni, należy po przywróceniu prawidłowego profilu drogi, naprawić przy użyciu kruszywa zachowując poniższe parametry: - warstwa górna kruszywo łamane (tłuczeń) o uziarnieniu 0/31,5 mm do uzyskania grubości warstwy 5 cm; - warstwa dolna stanowiąca przekrusz betonowy o frakcji 31,5/65 mm należy położyć do uzyskania warstwy 20 cm; - szerokość naprawianych odcinków dróg na całej długości ustala się do 3,5 mb Jeżeli wskazane odcinki wykazują powstanie głębszych kolein lub wybojów, należy przed położeniem warstwy tłucznia, uzupełnić odpowiednio rodzimym gruntem mineralnym lub innym materiałem sypkim (np. tłuczniem, pospółką) powstałe zagłębienia tak by można było uzyskać zamierzone grubości warstw przy zachowaniu właściwego profilu poprzecznego i podłużnego naprawianego odcinka. Zarówno materiał użyty przed właściwą warstwą oraz warstwa właściwa tłucznia musi być prawidłowo zagęszczona. Naprawy zostaną wykonane zgodnie ze Specyfikacją Techniczną stanowiącą załącznik nr 4 do SIWZ. Ilość i lokalizacja napraw wszystkich odcinków dróg przeznaczonych do wykonania naprawy będzie zlecana zleceniami szczegółowymi. Zamawiający po wykonaniu przez Wykonawcę zleconej naprawy odcinka drogi będzie przeprowadzał odbiór wykonanych robót. Podstawą rozliczenia dotyczącą naprawy drogi jest 1m² 2) Szczegółowy opis przedmiotu i wstępną lokalizacje zamówienia zawiera: • Przedmiar dla Pakietu nr 1 – załącznik nr 1a do SIWZ; • Przedmiar dla Pakietu nr 2 – załącznik nr 1b do SIWZ. • Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – Specyfikacja Techniczna ST– dla Pakietu nr 1 i 2 - Załącznik nr 4 do SIWZ; 3) Ilość, lokalizacja oraz termin napraw wszystkich odcinków dróg odpowiednio do 1 części (pakietu), i 2 części (pakietu) przeznaczonych do wykonania naprawy będzie zlecana zleceniami szczegółowymi w zależności od potrzeb Zamawiającego, które będą uwarunkowane bieżącą sytuacją. Zamawiający po wykonaniu przez Wykonawcę zleconej naprawy odcinka drogi będzie przeprowadzał odbiór wykonanych robót. 4) Wykonawca może złożyć ofertę na jeden lub większą ilość Pakietów. Oferta złożona na dany Pakiet musi obejmować cały zakres prac przewidzianych w SIWZ dla tego Pakietu. 5) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Goleniów. 6) Lokalizacje na których jest wstępnie planowana realizacja robót wchodzących w skład przedmiotu zamówienia zostały przedstawione na załącznikach mapowych stanowiących załącznik nr 4 do SIWZ. Lokalizacje na których jest planowana realizacja prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia ma charakter wstępny i może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia, z zastrzeżeniem, że zawsze będzie się odbywała na obszarze leśnictw wchodzących w skład danego pakietu. 7) Ilości prac planowanych do wykonania w danych lokalizacjach na których jest planowana realizacja przedmiotu zamówienia w ramach danego Pakietu ma charakter wstępny i może ulec zmianie (zarówno zwiększeniu, jak i zmniejszeniu) w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający może zlecić w trakcie realizacji Umowy zakres prac mniejszy niż wskazany w SIWZ, jednak nie mniej niż 80 %. 8) Postanowienia pkt 6 i 7 nie uchybiają uprawnieniom Zamawiającego wynikającym z wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego (załącznik nr 5 do SIWZ). 9) Wbudowywany przekrusz betonowy nie może posiadać żadnych zanieczyszczeń (cegła, ziemia , materiał organiczny, plastik itp.) 10) Podstawą rozliczenia w 1 i 2 części zamówienia (pakietu) dotyczącej naprawy drogi jest 1m². 11) Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych, gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów dopuszczonych do stosowania. 12) Wykonawca zobowiązany jest do wydzielenia i zabezpieczenia terenu prowadzonych robót. 13) Wykonywanie robót, odbiory częściowe oraz organizację (BHP, p.poż, oraz koordynacja w zakresie BHP) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy. 14) Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): 45233142-6 – Roboty w zakresie naprawy dróg 15) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami obowiązującymi w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe, tj. w szczególności zgodnie z: • ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843z późn. zm.), • ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.. Dz. U. z 2019 r. poz. 1815 z późn. zm); • wytycznymi specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz specyfikacją istotnych warunków zamówienia, • ze wskazaniami Zamawiającego ustalanymi w trakcie wykonywania zamówienia. 2. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na obsłudze ciężkiego sprzętu budowlanego m.in. maszyn budowlanych takich jak: walce statyczne równiarki samojezdne, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.). 3. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy. 4. Wykonawca udzieli na cały przedmiot zamówienia gwarancji i rękojmi na okres minimum 24 miesiące licząc od dnia odbioru końcowego robót i podpisanego protokołu (bez uwag) lub więcej – w przypadku chęci uzyskania przez Wykonawcę dodatkowych punktów przyznawanych w ramach jednego z kryteriów oceny ofert tj. wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi (rozdział 14 SIWZ) okres rękojmi będzie równy okresowi udzielonej przez Wykonawcę gwarancji. 5. Jeśli w dokumentacji przetargowej, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Udowodnienie równoważności zaoferowanych materiałów należy do Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP. W związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do wykazania, że oferowanego przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, w tym do wykazania równoważności materiałów w stosunku do materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej. 6. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. Przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca składa wykaz zawierający nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, o ile są już znane. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych w powyższym wykazie w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1. lit. a) i b) lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Wyżej opisane zasady stosuje się wobec dalszych podwykonawców. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń albo sprzeciwu, a także terminy na zgłoszenie zastrzeżeń albo sprzeciwu określone zostały we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. 7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 8. W stosunku do każdego Pakietu Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący czynności analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia opisane - w rozdziale 3 niniejszej SIWZ (dalej: „Opcja”). Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20 % wartości przedmiotu zamówienia określonej zgodnie z § 1 ust 7-9 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 ust. 1 oraz art. 39 – 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm dalej „PZP”) oraz aktów wykonawczych do PZP. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla zamówień poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla tzw. „procedury odwróconej”, o której mowa w art. 24aa ust. 1 i 2 PZP. Stosownie do przywołanych przepisów Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: Pakiet nr 1 - 1000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych). Pakiet nr 2 - 600,00 zł (słownie: sześćset złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku: 1. Bank BNP PARIBAS 44203000451110000000546490 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Wykonanie napraw odcinków dróg leśnych na terenie nadleśnictwa Goleniów w 2020 r. Pakiet nr ……………. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy złożyć wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną część zamówienia przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP .
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie składania ofert określonym w pkt 12.1. SIWZ wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą: a) formularz Oferty (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ) wraz z przedmiarem (sporządzonym wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1a i 1b do SIWZ), b) pełnomocnictwo do złożenia oferty, c) pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia d) zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci zgodnie z pkt 7.3. SIWZ, jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; (Niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ), e) oświadczenie dotyczące braku podstaw do wykluczenia według wzoru – załącznik nr 2 do SIWZ; (oddzielnie dla każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). f) oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu - według wzoru – załącznik nr 3 do SIWZ – (oddzielnie dla każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). g) oświadczenie dotyczące braku podstaw do wykluczenia według wzoru – załącznik nr 3 do SIWZ i oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu - według wzoru – załącznik nr 2 do SIWZ dla każdego z podmiotów na zasobach, których Wykonawca polega, h) wadium w oryginale w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (tylko, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie niepieniężnej) – jeśli wykonawca Składa ofertę w formie elektronicznej . Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt 6.2. ppkt 3 SIWZ) innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jakiego zasobu dotyczy, określać jego rodzaj, zakres, czas udostępnienia oraz inne okoliczności wynikające ze specyfiki danego zasobu. Z treści przedstawionego dokumentu musi jednoznacznie wynikać: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; (2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP (pkt 6.2. SIWZ), polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP zobowiązany jest: 1) w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału postępowaniu – do zamieszczenia informacji o tych podmiotach odpowiednio w oświadczeniu dotyczącym braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 3 do SIWZ) oraz w oświadczeniu dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ); 2) złożyć wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci zgodnie z pkt 7.3. SIWZ. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów: e) których mowa w pkt 7.1. lit. e) (odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP - zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub prze organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 7.5. stosuje się. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach