Przetargi.pl
Wykonanie klimatyzacji (chłodzenia) pomieszczeń w Pawilonie nr 10 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie przy ul. Strzelców Bytomskich 11 w systemie zaprojektuj i buduj

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Szpitali Miejskich w Chorzowie ogłasza przetarg

  • Adres: 41-500 Chorzów, Strzelców Bytomskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 499 115 , fax. 322 413 952
  • Data zamieszczenia: 2019-03-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Szpitali Miejskich w Chorzowie
    Strzelców Bytomskich 11
    41-500 Chorzów, woj. śląskie
    tel. 323 499 115, fax. 322 413 952
    REGON: 27150341000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zsm.com.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie klimatyzacji (chłodzenia) pomieszczeń w Pawilonie nr 10 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie przy ul. Strzelców Bytomskich 11 w systemie zaprojektuj i buduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja zadania pod nazwą: „Wykonanie klimatyzacji (chłodzenia) pomieszczeń w Pawilonie nr 10 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie przy ul. Strzelców Bytomskich 11 w systemie zaprojektuj i buduj”. 2.Opis przedmiotu zamówienia ujęty jest w Programie Funkcjonalno – Użytkowym, do którego załącznikiem jest Koncepcja projektowa. Dokumentacja opisująca przedmiot zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. Program funkcjonalno-użytkowy został opracowany zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dna 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego(tj. Dz. U. z 2013r., poz. 1129 z późn. zm.) 3.Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w koncepcji projektowej, przy czym Wykonawca zobowiązany jest uzyskać uprzednio akceptację Zamawiającego na proponowane zmiany projektowe lub zaoferowanie urządzeń równoważnych. Wykonawca zobowiązany jest zaprojektować i wykonać klimatyzację (chłodzenie pomieszczeń) w standardzie nie niższym i przy zastosowaniu urządzeń o nie pogorszonych parametrach w stosunku do opisanych w koncepcji projektowej. 3.Realizacja zamówienia w systemie projektuj i buduj nastąpi w etapach: Etap I – wykonanie projektu chłodzenia pomieszczeń pawilonu nr 10 wraz z przedmiarami robót, Etap II – realizacja zamówienia: robót budowlanych, robót instalacyjnych, elektrycznych i prac towarzyszących, zakup i instalacja wraz z uruchomieniem wyposażenia i urządzeń. 4.Wykonawca zobowiązany jest przejąć wszystkie obowiązki Inwestora (Zamawiającego) w zakresie związanym z uzyskaniem pozwoleń i opinii niezbędnych do sporządzenia pełnobranżowego projektu budowlanego oraz wykonawczego oraz rozpoczęcia, realizacji i zakończenia inwestycji. 5.Zakres prac składający się na przedmiot zamówienia a dotyczący wykonania dokumentacji projektowej został szczegółowo opisany w Programie funkcjonalno- użytkowym. Dokumentacja projektowa powinna uszczegóławiać zagadnienia zawarte w załączniku (koncepcja) do PFU w stopniu umożliwiającym wykonanie, jak i odbiór robót. 6.Wykonawca pełnobranżowego projektu budowlano-architektonicznego musi uzyskać wszelkie niezbędne uzgodnienia i pozwolenia wymagane przepisami, w szczególności BHP, ppoż. i SANEPID, oraz pozwolenie na prowadzenie prac budowlanych. 7.Forma dokumentacji projektowej. Dokumentacja Wykonawcy będzie przekazywana w 6 (sześciu) egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej – 2 komplety. Wersja elektroniczna w formacie zapisu CD/DVD: forma zapisu plików: rr.mm.dd_(nr części) tytuł pliku.xxx, pliki tekstowe z rozszerzeniem: *.doc, *pdf, ; arkusze kalkulacyjne z rozszerzeniem: *.xls, pliki graficzne z rozszerzeniem: *dwg, *.jpg, *.tif, 8.2.13. Dokumentacja projektowa musi uwzględniać zapisy zamieszczone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego oraz zawierać projekty wykonawcze w zakresie, o którym mowa w § 5 ww. rozporządzenia. Wersja elektroniczna opracowań na płycie CD kompatybilna z oprogramowaniem Microsoft Office. Wykonawca w taki sposób zaprojektuje przedmiot zamówienia, że koszt surowców użytych do wykonania robót budowlanych oraz usług, realizowanych na podstawie tego opracowania, będzie możliwie jak najniższy, zachowując jednocześnie jego walory funkcjonalne i użytkowe oraz zapewniając możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem przy zachowaniu zasady optymalizacji kosztów eksploatacji obiektu. UWAGA: na etapie projektowania (przygotowywania pełnobranżowego projektu budowlano-wykonawczego) Wykonawca jest zobowiązany do uzgadniania z Zamawiającym rozwiązań dotyczących: a) instalacji technicznych oraz wyposażenia obiektu w instalacje, b) materiałów wykończeniowych, c) istotnych rozwiązań architektonicznych oraz technicznych oraz uzyskania zgody na zastosowane rozwiązania na każdym etapie projektowania. W przypadku niekompletności dokumentacji objętej niniejszą umową, wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji uzupełniającej i pokrycia w całości kosztów jej wykonania. Pełnobranżowy projekt budowlano-wykonawczy stanowi podstawę do wydania pozwolenia na budowę. 9.Projektowane pomieszczenia powinny spełniać warunki zawarte w: Ustawa Prawo Budowlane (Dz.U. Z 2003r. Nr 207, poz. 2016 z późn. zm.); Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 75. poz.690 z późn. zm.); Rozporządzenie Ministra Infrastruktury sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego z dnia 03.07.2003r. (Dz.U. 2003r. Nr 120 poz. 1133); Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 stycznia 2002 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy audytu energetycznego (Dz. U. z 2002 roku Nr 12 poz.114, z późn. zm.); Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. z 2012, poz. 739); i innymi obowiązującymi rozporządzeniami. 10.Wykonawca w oparciu o sporządzony pełnobranżowy projekt budowlany oraz wykonawczy (dokumentacja projektowa), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, uzyska wszelkie wymagane prawem budowlanym pozwolenia administracyjne i prawne niezbędne do rozpoczęcia i prowadzenia inwestycji. 11.Wykonawca będzie reprezentował Zamawiającego w postępowaniach administracyjnych dotyczących uzyskania wszelkich uzgodnień i pozwoleń niezbędnych do realizacji Przedmiotu Umowy na podstawie stosownego pełnomocnictwa udzielonego przez Zamawiającego na wniosek Wykonawcy. 12.Wykonawca zobowiązany jest w ramach ustalonego wynagrodzenia przenieść na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe oraz prawa zależne do wykonanej dokumentacji projektowej wraz z pełnomocnictwem do wykonywania w imieniu autora autorskich praw osobistych do przekazanej dokumentacji projektowej; 13. Projekt budowlany, projekt wykonawczy oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych należy przekazać zamawiającemu w 6 egzemplarzach papierowych oraz w dwóch kopiach na nośniku elektronicznym w wersji edytowalnej oraz nieedytowalnej (w formacie PDF). 14. Nadzór autorski. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia nadzoru autorskiego, który gwarantować będzie zgodność realizacji robót budowlanych z dokumentacją wykonawczą (pełnobranżowym projektem budowlano-wykonawczym), a w szczególności do: a) czuwania w toku realizacji robót budowlanych nad zgodnością rozwiązań technicznych, materiałowych i użytkowych z dokumentacją projektową. W przypadku zaproponowania przez wykonawcę robót budowlanych, w ofercie przetargowej, materiałów lub urządzeń równoważnych, tzn. o parametrach nie gorszych niż przedstawione w zamawianej niniejszą umową dokumentacji projektowej – wykonawca zobowiązuje się do wydania, na etapie analizy ofert i na wniosek zamawiającego, pisemnej opinii na temat parametrów tych materiałów lub urządzeń, b) uzupełniania szczegółów dokumentacji projektowej oraz wyjaśniania wykonawcy robót budowlanych wątpliwości powstałych w toku realizacji tych robót, c) udziału w odbiorze poszczególnych istotnych części robót budowlanych oraz odbiorze końcowym inwestycji, d) współudziału w wykonaniu przez wykonawcę robót budowlanych i dokumentacji powykonawczej uwzględniającej wszystkie zmiany wprowadzone do dokumentacji projektowej w trakcie realizacji - zgodnie z zapisami ustawy prawo zamówień publicznych. UWAGA: koszt nadzoru autorskiego należy ująć w koszcie oferty. 15. Roboty budowlane i instalacyjne dla zakresu opracowanego wraz z dostawą oraz montażem urządzeń i wyposażenia Wykonawca wykona zgodnie z przygotowanym i zatwierdzonym przez właściwe instytucje pełnobranżowym projektem budowlanym i wykonawczym oraz wytycznymi określonymi w niniejszej SIWZ, z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. 16. Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie: - urządzenia montowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu umowy muszą być fabrycznie nowe i odpowiadać założeniom wskazanym w części III pkt. 3 Programu Funkcjonalno-Użytkowego oraz Koncepcji, - materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu umowy muszą być fabrycznie nowe, w I gatunku, odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, - zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom Polskiej Normy - Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie - wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). - W trakcie prowadzenia robót budowlanych należy dokonać demontażu zbędnych instalacji technicznych (jeżeli zaistnieje taka konieczność). UWAGA: na etapie realizacji robót budowlanych Wykonawca jest zobowiązany do uzgadniania z przedstawicielem Zamawiającego wyposażenia obiektu w elementy końcowe instalacji sanitarnych, instalacji elektrycznych oraz proponowanych materiałów wykończeniowych oraz uzyskania zgody na ich zastosowanie. Elementy wyposażenia muszą odpowiadać materiałom uzgodnionym na etapie projektowania i zgodnym z odpowiednimi kartami katalogowymi. 17. Obowiązek przygotowania dokumentów oraz uzyskanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń budowlanych w całym procesie inwestycyjnym spoczywa na Wykonawcy, jak i uzyskanie odbioru końcowego zakończonego protokołem. 18. Wykonawca zobowiązany jest (po wykonaniu robót) do przygotowania wszelkich wymaganych dokumentów dla zamawiającego celem przedstawienia ich organom nadzoru budowlanego oraz w celu zgłoszenia zakończenia robót, w tym dokumentację powykonawczą. 19. Po zakończeniu robót doprowadzenie placu budowy do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu wraz z nasadzeniem trawników. 20. Zamawiający nie wyraża zgody na wykonywanie robót uciążliwych dla pacjentów i personelu (robót powodujących wibracje i hałas) w porze nocnej pomiędzy godzinami od 21.00 do 7.00. 21. Odbioru robót dokonuje Zamawiający lub upoważniony(-eni) przedstawiciel(-e) Zamawiającego. Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone z chwilą potwierdzenia przez Zamawiającego lub upoważnionego (-ych) przedstawiciela(-i) Zamawiającego wpisu do dziennika budowy o zgłoszeniu zakończenia robót. Czynności odbiorowe zakończonych robót zostały szczegółowo opisane w projekcie umowy – załącznik nr 7 do SIWZ. 22. Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia do czasu ich wbudowania przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli Zamawiającemu lub upoważnionemu(-ym) przedstawicielowi(-m) Zamawiającego. 23. Odpady i gruz składowane będą wyłącznie w odpowiednich, zakrytych pojemnikach nie powodujących zanieczyszczenia terenu. Inwestor wskazuje miejsca gromadzenia gruzu na swoim terenie przed przekazaniem placu budowy. 24. Wykonawca pełnobranżowego projektu budowlano-architektonicznego musi uzyskać wszelkie niezbędne uzgodnienia i pozwolenia wymagane przepisami, w szczególności BHP, ppoż. i SANEPID, oraz pozwolenie na prowadzenie prac budowlanych w obiekcie. 25. Przedmiot zamówienia w niezbędnym zakresie musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi normami PN, EN, BN i Zakładowymi, warunkami technicznymi wykonania i odbioru prac, przepisami Państwowej Inspekcji Pracy, SANEPID, rzeczoznawcy przeciwpożarowego, Prawem Budowlanym i innymi znajdującymi zastosowanie przepisami prawa. 26. Przed przystąpieniem do robót Kierownik Robót sporządza i przedkłada Zamawiającemu plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ). 27. Roboty budowlane oraz prace montażowe realizowane będą w czynnym obiekcie służby zdrowia. Rozpoczęcie realizacji robót oraz ich kontynuacja wymaga zaangażowania personelu medycznego. Prace prowadzone będą w pomieszczeniach, w których przebywają pacjenci, tym samym pomieszczenia będą udostępniane Wykonawcy w miarę postępu robót. 28. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy wstępną propozycję harmonogramu rzeczowo-finansowego inwestycji. Natomiast w ciągu 14 dni od daty uzyskania pozwolenia na budowę przedstawi i uzgodni z Zamawiającym szczegółowy harmonogram rzeczowo-finansowy wykonania robót budowlanych dla realizowanej inwestycji. Możliwości przerobowe Wykonawcy w dziedzinie robót budowlanych i montażowych, kolejność robót oraz sposoby realizacji winny zapewnić wykonanie robót w terminie zgodnym ze złożoną ofertą. (Uwaga: termin oferowany w ofercie przetargowej nie może być dłuży niż 150 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy.) 29. Warunki prowadzenia robót. a) Do obowiązków Wykonawcy należy: - zorganizowanie placu budowy z ogrodzeniem i jego oznakowaniem i ewentualnym oświetleniem, całodobowym stróżowaniem (Zamawiający nie odpowiada za dozór i stróżowanie terenu budowy) oraz przywrócenia go do stanu pierwotnego po zakończeniu inwestycji, - zorganizowanie zaplecza technicznego i socjalnego budowy (uzgodnione z Zamawiającym), - wykonanie przyłączy i zabezpieczenie mediów na czas budowy (en., elektr., woda), - prowadzenie robót zgodnie z dokumentacją, przepisami BHP i p.poż, sztuką budowlaną, - prowadzenie robót zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym, - prowadzenie robót zgodnie ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, - prowadzenie robót na czynnym obiekcie szpitalnym, - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. b) Przewiduje się, iż przebudowa prowadzona będzie na czynnym i funkcjonującym obiekcie, co Wykonawca ma obowiązek uwzględnić w przewidywanej organizacji placu budowy. c) Wszystkie koszty za w/w prace oraz inne elementy niezbędne przy realizacji zamówienia należy ująć w cenie ofertowej brutto za realizację zamówienia. d) Rozliczenie za pobrane media w czasie robót budowlanych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym odbywać będzie się na podstawie faktycznego zużycia. e) Rozpoczęcie prac na danym odcinku, segmencie budynku powinno być uzgodnione pomiędzy Wykonawcą a służbami administracyjno-technicznymi szpitala. f) Wykonawca ma prawo dokonać wizji lokalnej obiektu po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu z pracownikami Działu Technicznego tel. 32 34 99 111 lub 112. g) Wykonawca udzieli Zamawiającemu na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia gwarancji niezależnie od rękojmi. W okresie gwarancji i rękojmi Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego usunięcia zgłoszonych wad, nie później niż w terminie wskazanym przez Zamawiającego. Zamawiający w ofercie przetargowej oczekuje zaoferowania na wykonane prace oraz urządzenia minimalnej gwarancji na okres 2 lat. Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować sprawność urządzeń przez cały okres gwarancji wraz z obsługą serwisową – pełna konserwacja (z wyjątkiem wymiany filtrów) i przeglądy gwarancyjne zgodne z wymaganiami producenta urządzeń. Zamawiający wymaga, aby przeglądy były wykonywane nie rzadziej niż 2 razy w roku w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, oraz aby ostatni z przeglądów gwarancyjnych urządzeń był wykonany przed terminem wyznaczonym na odbiór pogwarancyjny przedmiotu umowy, o którym mowa w § 12 ust. 16 projektu umowy. Zamawiający na podstawie kryteriów oceny oferty premiuje dłuższy niż 2 letni okres gwarancji i obsługi serwisowej. 30. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy oraz może korzystać z potencjału i zasobów udostępnianych przez inne podmioty (opis w części 4 SIWZ). 31. Jeżeli czynności wykonywane na placu budowy będą miały charakter czynności, o których mowa w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Zamawiający wymaga, aby czynności te wykonywane były przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę (Podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę. W szczególności chodzi o osoby wykonujące roboty budowlane przez cały okres realizacji zamówienia tj. czynności w branży instalacje wentylacji i klimatyzacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawcy przystępujący do przetargu zobowiązani są do wniesienia wadium: 32 000,00 zł (słownie: trzydzieści dwa tysiące złotych). Wadium można wnosić w następujących formach; pieniądzu, poręczeniach i gwarancjach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (poręczenie kasy musi być zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. 2019 r. poz. 310). Dopuszczalne jest również złożenie wadium w więcej niż jednej formie. Wadium w pieniądzu należy wnieść przed upływem terminu składania ofert przelewem na konto Zamawiającego: ING BANK ŚLĄSKI S.A. O/ CHORZÓW nr konta 21 1050 1243 1000 0010 0009 7517 z dopiskiem: nr sprawy: SP ZOZ ZSM ZP/16/2019 „Wykonanie klimatyzacji (chłodzenia) pomieszczeń w Pawilonie nr 10 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie przy ul. Strzelców Bytomskich 11 w systemie zaprojektuj i buduj”. Za termin wniesienia wadium uważa się datę i godzinę wpłynięcia środków na konto Zamawiającego. W przypadku innych niż pieniądz form wadium Wykonawca dostarcza gwarancję lub poręczenie w oryginale do Kasy Zespołu Szpitali Miejskich (może być listowne) przed upływem terminu składania ofert (dopuszcza się złożenie gwarancji lub poręczenia wraz z ofertą). W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych, z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać:  nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 UPZP, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą,  termin obowiązywania gwarancji,  miejsce i termin zwrotu gwarancji. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę przetargu. Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej formie i wysokości zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu. Wniesione wadium musi zachować ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą, przy czym pierwszym dniem ważności zobowiązania jest dzień składania ofert. Wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą, który wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. Zamawiający zwróci wadium, jeżeli wystąpi jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 UPZP. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: a) którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,  Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. b) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a UPZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 UPZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 UPZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 UPZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a UPZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta powinna składać się z następujących dokumentów i oświadczeń: a) Wypełnionego formularza ofertowego wg zał. nr 1 do SIWZ zawierającego w szczególności informacje o cenie oferty, warunkach gwarancji, terminie płatności, pełnych danych adresowych Wykonawcy. Zamawiający w załączniku nr 1 do SIWZ w rubryce VAT (%) dopuszcza wpisanie zamiennie liczbowej lub procentowej wartości stawki podatku VAT. Wykonawca, składając ofertę informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego – formularz ofertowy, pkt. 2 załącznika nr 1 do SIWZ. b) Informacja o części zamówienia, którą Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcy wg pkt. 12 załącznika nr 1 do SIWZ – dotyczy sytuacji, gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie którejkolwiek części zamówienia podwykonawcom, w sytuacji gdy Wykonawca nie przekaże informacji w formularzu ofertowym Zamawiający uzna, iż Wykonawca nie zamierza powierzyć żadnej części zamówienia Podwykonawcy. c) Informacja o zamiarze korzystania z zasobów udostępnianych przez inne podmioty, celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu (pkt. 13, formularz ofertowy - zał. nr 1 do SIWZ) wraz z zobowiązaniem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ - „Zobowiązanie podmiotu oddającego do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby” i oświadczeniem o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – załącznik nr 2A do SIWZ. d) Pełnomocnictwo lub upoważnienie – jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach