Przetargi.pl
Wykonanie hydrofobizacji elewacji ceglanej budynku przy ul. Augustyńskiego 2 w Gdańsku

Województwo Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 80-810 Gdańsk, Okopowa 21/27
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Pomorskie
    Okopowa 21/27
    80-810 Gdańsk, woj. pomorskie
    REGON: 191674836
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.pomorskie.eu/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie hydrofobizacji elewacji ceglanej budynku przy ul. Augustyńskiego 2 w Gdańsku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: „Wykonanie hydrofobizacji elewacji ceglanej budynku przy ul. Augustyńskiego 2 w Gdańsku”.2. Zadanie wykonywane będzie na podstawie dokumentacji powykonawczej prac konserwatorsko-restauratorskich wykonanych w ramach zadania: „Rewitalizacja elewacji budynku z odbudową dwóch wież”, stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SWZ.Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji i rękojmi na wykonanie przedmiotu zamówienia na okres min. 60 miesięcy.UWAGA: okres przedmiotowej gwarancji i rękojmi stanowi kryterium oceny ofert.4. Zamówienie należy zrealizować zgodnie z wymogami zawartymi: w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ oraz w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ. 5. Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części, ponieważ taki podział skutkowałby nadmiernymi trudnościami technicznymi. W celu zachowania spójności całości zamówienia, pełen zakres prac musi wykonać jeden wykonawca.6. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o zamówienie wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej, o której mowa w art. 92 ustawy Pzp, tzn. oferty przewidującej odmienny sposób wykonania zamówienia niż określony w niniejszej SWZ.8. We wszystkich zapisach SWZ oraz jej załącznikach, w których Zmawiający, ze względu na brak możliwości opisania przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób, odwołuje się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych lub systemów referencji technicznych, bądź wskazane są znaki towarowe, patenty, źródła pochodzenia lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, zgodnie z art. 99 ust. 5 oraz art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 9. W przypadku, gdy w dokumentach, które stanowią opis przedmiotu zamówienia podano nazwy materiałów, produktów konkretnych producentów to należy traktować to jedynie jako określenie pożądanego standardu i jakości. We wszystkich takich sytuacjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały, produkty o co najmniej takich samych parametrach technicznych oraz jakościowych. Przez równoważność produktu rozumie się zaoferowanie produktu, którego parametry techniczne zastosowanych materiałów, wydajność, trwałość oraz jakość jest nie gorsza od jakości produktów opisanych w SWZ. 10. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.11. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej i ustanowienia dynamicznego systemu zakupów oraz nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 12. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.13. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty w postaci katalogów elektronicznych ani dołączania katalogów elektronicznych do oferty, w sytuacji określonej w art. 93 ustawy Pzp.14. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. Rozliczenie zamówienia prowadzone jest w PLN. 15. Podwykonawstwo:1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom);2) w związku z realizacją zamówienia Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania kluczowych zadań zamówienia,3) Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (jeżeli są już znani) nazwy tych podwykonawców,4) powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia,5) Wykonawca może zmienić w trakcie trwania umowy podwykonawców w zakresie wskazanym w ofercie- zmiana taka nie może mieć wpływu na realizację umowy,6) w przypadku jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powołał się zgodnie z art. 118 ust. 1 Pzp w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby się powoływał w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia,7) w przypadku braku płatności dla Podwykonawców Zamawiający zastrzega sobie prawo do wstrzymania zapłaty dla Wykonawcy do czasu uregulowania przez niego zobowiązań finansowych,8) Wykonawca zamierzający zawrzeć umowę z podwykonawcą, zgodnie z treścią art. 464 ust. 8 ustawy Pzp zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu zaparafowanego przez Wykonawcę i Podwykonawcę projektu tej umowy wraz ze wszystkimi załącznikami do niej. Postanowienie to stosuje się również do zmiany umowy z podwykonawcą (aneksu do umowy podwykonawczej).16. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 17. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.18. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r Kodeks Pracy, osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia, tj. osób wykonujących wszelkie roboty ogólnobudowlane, o których mowa w przedmiocie zamówienia, o ile, mieszczą się one w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu Pracy, który brzmi: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem”. 19. Szczegółowe informacje nt. wymaganego zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, zostały opisane w Rozdziale IV SWZ.20. Zamawiający przewiduje również możliwość złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawców wizji lokalnej, która rozpocznie się dnia 18.08.2023 r., o godz. 10:00, miejsce: od wejścia głównego od strony ul. Augustyńskiego 2, zbiórka przy portierze na parterze budynku. Udział Wykonawców w wizji lokalnej nie jest obowiązkowy.21. Wykonawca musi przewidzieć zabezpieczenie placu/terenu budowy, prace wykonywać zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony przeciwpożarowej, ochrony własności publicznej i prywatnej, bezpieczeństwa i higieny pracy, stosować się do przepisów praw a, zapewnić właściwe materiały i normy związane z wykonaniem zamówienia, zapewnić kontrolę jakości robót oraz dokumentacji potrzebnej do odbioru robót.22. Wykonawca jest zobowiązany do analizy rozwiązań przedstawionych w dokumentacji SWZ, pod kątem przyjętych rozwiązań technicznych i optymalizacji systemu robót.23. Wykonawca nie może wykorzystać błędów lub opuszczeń występujących w dokumentacji SWZ, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek, w przypadku zaś zaniechania powyższego skutki z tym związane obciążać będą wyłącznie Wykonawcę.24. Wszelkie czasowe przerwy w dostawie mediów dopuszczalne są jedynie po każdorazowym, wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym terminu ich wyłączenia (energia elektryczna, woda, c.o. itp.), co najmniej, z dwudniowym wyprzedzeniem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1Złożona oferta musi być zabezpieczona wadium obejmującym okres związania ofertą o wartości: 3 000,00 zł (słownie:trzy tysiące zł 00/100)2Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert i winno być utrzymane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą,z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art.98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust.2 ustawy Pzp3Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo,jeżeli nie jest to możliwe,z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą4Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:1)w pieniądzu2)gwarancjach bankowych3)gwarancjach ubezpieczeniowych4)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt2 ustawy z dnia 9.11.2000r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości5Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku w banku:PKO Bank Polski S.A. numer rachunku 62 1020 1811 0000 0102 0312 3098 z podaniem tytułu:Wykonanie hydrofobizacji elewacji ceglanej budynku przy ul.Augustyńskiego 2 w Gdańsku6Będzie ono przechowywane na rachunku bankowym Zamawiającego.Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku Zamawiającego przy czym należy pamiętać,że wadium jest wniesione należycie w dniu i o godzinie uznania rachunku Zamawiającego,a nie w dniu i o godzinie dokonania przelewu przez wykonawcę.Wadium musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert7W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia,o których mowa w ust.4 pkt2-4, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia,w postaci elektronicznej,za pośrednictwem Platformy8Niewniesienie wadium,w tym również na przedłużony okres związania ofertą,wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymanie wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożenie wniosku o zwrot wadium w przypadku,o którym mowa w art.98 ust.2 pkt3 skutkować będzie odrzuceniem oferty wykonawcy.9Wadium,o którym mowa w ust.4 pkt2-4, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do bezwarunkowej zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium,w okolicznościach określonych w art.98 ust.6 pkt1-3 ustawy Pzp10W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia,dokument ten powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy:1)nazwę wykonawcy,beneficjenta gwarancji (Zamawiający),gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,2)określenie wierzytelności,która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem3)kwotę zobowiązania4)termin ważności gwarancji lub poręczenia5)zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego gdy wykonawca:a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie lubb)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lubc)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana lubd)wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.107ust.2 lub art.128ust.1, z przyczyn leżących po jego stronie,nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności,o których mowa w art.57 lub art.106 ust.1,oświadczenia,o którym mowa w art.125ust.1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki,o której mowa w art.223 ust.2 pkt3,co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.11Zwrot wadium–Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art.98 ust.1,2,4 i 5 ustawy Pzp12Utrata wadium–Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami według zasad określonych w art.98 ust.6 ustawy Pzp
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego.2. Zamawiający wymaga spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca wykaże, że posiada wiedzę i doświadczenie, co należycie udokumentuje tj. wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, których przedmiotem były prace związane z konserwacją elewacji ceglanej na budynku zabytkowym, każda o wartości co najmniej 250 000 zł brutto.Przez dwie roboty budowlane rozumie się roboty wykonane na podstawie dwóch różnych umów.a) ocena wykazania spełnienia warunku określonego powyżej nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. X ust. 1 pkt 1 SWZ (wzór wykazu należycie wykonanych robót stanowi załącznik nr 5 do SWZ),b) jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, powyższy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli spełnia go w całości ten podmiot,c) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony warunek udziału w postępowaniu winien spełniać w całości co najmniej jeden z Wykonawców.UWAGA:W przypadku, gdy za wykonane przez Wykonawcę roboty rozliczenie nastąpiło w walucie innej niż w PLN, Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w niniejszym postępowaniu, zobowiązany jest do przeliczenia wartości wykonanych robót budowlanych przyjmując średni kurs złotego w stosunku do walut obcych określony w tabeli kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego - opublikowanych na dzień zamieszczenia Ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Warunków Zamówienia na stronie Zamawiającego.3. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy - może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-08-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach