Przetargi.pl
Wykonanie bankowej obsługi budżetu Gminy Bielice i jej jednostek organizacyjnych

Gmina Bielice ogłasza przetarg

  • Adres: 74-202 Bielice, Niepokalanej 34
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 5644235 , fax. 91 5644173
  • Data zamieszczenia: 2015-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bielice
    Niepokalanej 34 34
    74-202 Bielice, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 5644235, fax. 91 5644173
    REGON: 81168534900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bielice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie bankowej obsługi budżetu Gminy Bielice i jej jednostek organizacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1)przedmiotem zamówienia jest wykonywanie bankowej obsługi budżetu Gminy Bielice w latach 2016 - 2020, 2)przedmiotowe zamówienie obejmuje następujące jednostki organizacyjne Gminy Bielice: a) Urząd Gminy w Bielicach b) Szkoła podstawowa w Bielicach c) Gimnazjum w Bielicach d) Ośrodek Pomocy Społecznej w Bielicach 2. Zakres zamówienia obejmuje prowadzenie obsługi bankowej budżetu Gminy Bielice, w tym: 1)Otwarcie, prowadzenie i zamknięcie rachunków podstawowych i pomocniczych, 2)realizacja poleceń przelewów na rachunki prowadzone przez placówkę banku obsługującego, 3)realizację poleceń przelewów na rachunki bankowe prowadzone w innych bankach, 4)wydawanie czeków 5)otwarcie nowego rachunku - bez opłat, 6)przelewy złożone w ramach banku prowadzącego obsługę - bez opłat, 7)rozliczenia stanowiące przedmiot zamówienia będą prowadzone w walucie polskiej (PLN), 8)zapewnienie elektronicznego systemu obsługi bankowej, 9)zapewnienie przeszkolenia wskazanych przez Zamawiającego pracowników w zakresie obsługi elektronicznego systemu obsługi bankowej (niezwłocznie po podpisaniu umowy) oraz bieżące udzielanie wsparcia telefonicznego, 10)zapewnienie sporządzania i przekazywania Zamawiającemu wyciągów bankowych drogą elektroniczną oraz w formie papierowej, 11)umieszczenie na wyciągach bankowych wszystkich informacji o płatnościach podanych przez Kontrahentów w opisie płatności, 12)wydawanie oświadczeń, zaświadczeń i opinii na życzenie Zamawiającego o posiadanych rachunkach oraz innych czynności bankowych np. zmiana karty wzorów i podpisów, 13) prowadzenie rachunku skonsolidowanego: Wykonawca zagwarantuje obsługę rachunku skonsolidowanego. Konsolidacja sald wskazanych przez Zamawiającego rachunków polegać będzie na zbieraniu na koniec dnia roboczego sald wszystkich wskazanych rachunków zarówno tych, które mają nadwyżkę środków jak i tych, które korzystają z kredytu w rachunku bieżącym na jednym rachunku bankowym: a) konsolidacja umożliwi szybką analizę wpływów z poszczególnych rachunków z możliwością gospodarowania środkami na szczeblu centralnym oraz bieżące monitorowanie stanów środków na rachunkach gminy, b) od kwoty ujemnego salda rachunku skonsolidowanego budżetu Gminy naliczane będą odsetki według zmiennego oprocentowania ustalonego na bazie stawki WIBOR 1M plus/minus stała w okresie obowiązywania umowy marża podana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, c) odsetki od środków na skonsolidowanym rachunku budżetu Gminy będą dopisywane do rachunku bieżącego budżetu Gminy, d) kapitalizacja odsetek naliczonych od nadwyżek środków będzie dokonywana miesięcznie na wszystkich rachunkach, 16) udzielanie i funkcjonowanie odnawialnego kredytu w rachunku bieżącym : a) wykonawca zobowiązany jest udzielić Gminie Bielice, w każdym roku obowiązywania Umowy, krótkoterminowego kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym budżetu Gminy w wysokości wynikającej z uchwały budżetowej Gminy Bielice na dany rok budżetowy (maksymalnie 3 500 000,00 PLN), b) kredyt w rachunku bieżącym będzie uruchamiany po przekazaniu do Banku stosownej uchwały budżetowej oraz podpisaniu umowy lub aneksu do umowy o kredyt w rachunku bieżącym, c) kredyt w rachunku bieżącym udzielony zostanie bez opłat, kosztem Zamawiającego będzie prowizja i odsetki od faktycznie wykorzystanego kredytu, d) zamawiający przeznaczy środki kredytu w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu (zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ze zmianami), e) oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym będzie opierało się o zmienną stopę procentową opartą na stawce WIBOR 1M plus/minus stała w okresie obowiązywania umowy marża podana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, f) odsetki należne Wykonawcy od kredytu w rachunku bieżącym naliczane będą od kwoty faktycznie wykorzystanego kredytu. Każdy wpływ na rachunek bieżący budżetu Gminy będzie powodował zmniejszenie salda kredytu. Zmniejszenie salda kredytu będzie również powodował wpływ środków uzyskanych wskutek konsolidacji rachunków, g) do naliczania odsetek założono, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni a rok 365 dni, h) odsetkami od wykorzystanego kredytu w rachunku bieżącym będzie obciążany rachunek wskazany przez Zamawiającego z częstotliwością miesięczną w terminie uzgodnionym między Wykonawcą i Zamawiającym, i) niezależnie od codziennej spłaty odnawialnego kredytu w rachunku bieżącym wpływającymi na ten rachunek środkami dochodów budżetowych, Zamawiający dokona spłaty kwoty pozostającej do spłaty kredytu nie później niż do dnia 31 grudnia każdego roku lub do dnia upływu terminu wypowiedzenia (odstępstwem od tej zasady będzie przedłożenie stosownej uchwały Rady Gminy), 17)Lokowanie środków: przyjmowanie na lokaty terminowe (tygodniowe, miesięczne, 3 - miesięczne, lub inne) zgodnie z dyspozycją Zamawiającego przy zastosowaniu negocjowanych stawek oprocentowania. 18) Sposób uiszczania opłaty za świadczenie usług bankowych zawartych w opisie przedmiotu zamówienia: a) wykonawca wkalkuluje w miesięcznej opłacie ryczałtowej koszt świadczenia wszystkich usług wymienionych powyżej z wyłączeniem marży bankowej używanej przy obliczaniu oprocentowania rachunku skonsolidowanego oraz kredytu w rachunku bieżącym. b) wysokość miesięcznej opłaty ryczałtowej musi być zgodna ze złożoną ofertą i nie może zmienić się w okresie trwania Umowy. c) zamawiający nie przewiduje waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy. d) wynagrodzenie ryczałtowe będzie obejmowało wszelkie czynniki kosztotwórcze. e) wynagrodzenie Wykonawcy płatne będzie z dołu tj. każdorazowo po upływie 1 miesiąca świadczenia usług przez Wykonawcę, w ramach zawartej umowy, poprzez wypłatę jednokrotności miesięcznej opłaty ryczałtowej wskazanej przez wykonawcę w ofercie cenowej stanowiącej załącznik nr 1. f) zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania żadnych dodatkowych opłat i bankowych związanych z udzieleniem i wykorzystaniem kredytu w rachunku bieżącym, za wyjątkiem należnej prowizji i oprocentowania na podstawie odrębnych przepisów i przy zastosowaniu stawki marży zadeklarowanej przez Wykonawcę w ofercie cenowej. 19)Pozostałe wymagania Zamawiającego: a) Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania wolnych środków w innych bankach niż u Wykonawcy wyłonionego w niniejszym postępowaniu przetargowym, zgodnie z art. 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r, poz. 885 ze zmianami). b) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, złożył w terminie do 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, projekt umowy, który będzie uwzględniał wszystkie warunki określone w SIWZ. Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do tego projektu, przed podpisaniem umowy w wersji ostatecznej. c) W przypadku gdy wybrany bank nie posiada na terenie Bielic, siedziby, siedziby oddziału albo filii, zobowiązany będzie do uruchomienia na terenie Bielic w terminie jednego miesiąca od daty podpisania umowy, swojego oddziału lub filii zapewniając pełną obsługę budżetu Gminy. W przypadku, gdy wybrany bank nie posiada swojej siedziby w Bielicach, do czasu uruchomienia placówki zobowiązany będzie do zapewnienia codziennej obsługi budżetu Gminy w miejscowości Bielice i zapewnienia możliwości przeprowadzania wszystkich operacji bankowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony Gminy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Prowizja za prowadzenie podstawowego rachunku bankowego miesięcznie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bielice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach