Przetargi.pl
WYKONANIE BADANIA EWALUACYJNEGO Ocena ex-ante instrumentów finansowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.

Województwo Świętokrzyskie - Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 25-516 Kielce, al. IX Wieków Kielc 3
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 3421901, 3421677, 3421576 , fax. 41 3445265, 3445723
  • Data zamieszczenia: 2014-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Świętokrzyskie - Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
    al. IX Wieków Kielc 3 3
    25-516 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 3421901, 3421677, 3421576, fax. 41 3445265, 3445723
    REGON: 29101900500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sejmik.kielce.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYKONANIE BADANIA EWALUACYJNEGO Ocena ex-ante instrumentów finansowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania ewaluacyjnego pn. Ocena ex-ante instrumentów finansowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. 2.Celem badania jest ocena zasadności i zakresu zastosowania instrumentów finansowych w RPOWŚ 2014-2020. Badanie powinno stanowić podstawę do określenia w jakiej skali i w jakim zakresie występuje zawodność mechanizmów rynkowych lub nieoptymalny poziom inwestycji, a także wykazać szacunkowy poziom i zakres zapotrzebowania na inwestycje publiczne, w tym typy instrumentów finansowych, które mają uzyskać wsparcie w ramach RPOWŚ 2014-2020. 3.Zakres badania 1) Zakres przedmiotowy Zakres przedmiotowy badania musi spełniać wymogi art. 37 ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r., który to przepis pozwala wyodrębnić siedem kluczowych elementów, które muszą być zawarte w ocenie ex ante, tj.: a)Analizę zawodności mechanizmów rynkowych, nieoptymalnego poziomu inwestycji i potrzeb inwestycyjnych w obszarach polityki i celów tematycznych lub priorytetów inwestycyjnych, uzasadniających zastosowanie odpowiednich instrumentów finansowych w ramach RPOWŚ 2014-2020 (przyczyniających się osiągnięcia celów szczegółowych określonych w ramach właściwej osi priorytetowej RPOWŚ 2014-2020). Analiza ta musi być oparta na dostępnych dobrych praktykach w zakresie metodyki; b)Ocenę wartości dodanej projektowanych w ramach RPOWŚ 2014-2020 instrumentów finansowych, spójności z innymi formami interwencji publicznej na tym samym rynku, ewentualnych konsekwencji wynikających ze stosowania pomocy państwa, proporcjonalności planowanej interwencji i środków minimalizowania zakłóceń rynku; c)Oszacowanie dodatkowych zasobów publicznych i prywatnych, które mogą zostać potencjalnie zgromadzone w ramach instrumentu finansowego aż do poziomu ostatecznego odbiorcy (oczekiwany efekt dźwigni), w tym - w stosownych przypadkach - ocenę zapotrzebowania na preferencyjne wynagrodzenie i jego poziom, by przyciągnąć odpowiadające wsparciu z funduszy środki pochodzące od inwestorów prywatnych lub opis mechanizmów, które będą stosowane, by określić zapotrzebowanie na takie preferencyjne wynagrodzenie i jego zakres, takie jak konkurencyjny lub odpowiednio niezależny proces oceny; d)Ocenę doświadczeń zdobytych podczas stosowania podobnych instrumentów i ocen ex ante przeprowadzonych w okresie programowania 2007-2013 (tabela z danymi na końcu SOPZ), a także wskazanie w jaki sposób te doświadczenia powinny wpływać na zastosowanie instrumentów finansowych w perspektywie 2014-2020 w ramach RPOWŚ 2014-2020; e)Proponowaną strategię inwestycyjną, w tym analizę opcji wdrożeniowych w znaczeniu wynikającym z art. 38 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r., produktów finansowych, które mają zostać zaoferowane, docelowych ostatecznych odbiorców oraz - w stosownych przypadkach - zakładane łączenie ze wsparciem dotacyjnym; f)Wyszczególnienie spodziewanych rezultatów i sposobu w jaki dany instrument finansowy ma przyczyniać się do wniesienia wkładu w osiąganie konkretnych celów ustanowionych w ramach właściwej osi priorytetowej RPOWŚ 2014-2020, w tym wskaźniki dla takiego wkładu; g)Opracowanie mechanizmu pozwalającego na przegląd i uaktualnienie, w miarę potrzeb, oceny ex ante podczas wdrażania instrumentów finansowych w ramach RPOWŚ 2014-2020, gdy instytucja zarządzająca uzna, że ocena ex ante może już nie odzwierciedlać we właściwy sposób warunków rynkowych istniejących w czasie wdrażania. 2) Zakres podmiotowy: - Samorząd Województwa Świętokrzyskiego - Instytucja Zarządzająca RPOWŚ 2007-2013 - sektor mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw województwa świętokrzyskiego - Wojewódzki Urząd Pracy - sektor bankowy, w tym bankowość spółdzielcza na terenie województwa świętokrzyskiego - fundusze pożyczkowe i poręczeniowe funkcjonujące w województwie świętokrzyskim, które korzystały ze wsparcia RPOWŚ 2007-2013 3) Zakres czasowy: Badanie obejmuje analizy odnoszące się do lat 2007-2013 oraz projekcję na lata 2014-2020. 4) Zakres terytorialny: Województwo świętokrzyskie 4.Efektem finalnym badania będzie raport końcowy formułujący wnioski i rekomendacje odpowiadające na zadane pytania ewaluacyjne. Zestawienie wniosków i rekomendacji powinno być przedstawione w formie tabelarycznej wg wzoru wskazanego w załączniku nr 1 do SIWZ. 5.Wykonawca dostarczy Zamawiającemu raport końcowy w wersji elektronicznej (CD ROM) oraz w wersji papierowej w pięciu egzemplarzach. Dokument ten nie powinien zawierać więcej niż 100 stron + aneksy. Raport powinien mieć następującą strukturę: 1)Streszczenie raportu - nie więcej niż 5 stron A4 (w wersji polskiej i angielskiej). 2)Spis treści. 3)Wprowadzenie- opis głównych założeń badania. 4)Opis metodologii badania, w tym metodę szacowania luki finansowej 5)Opis wyników ewaluacji - analiza i interpretacja 6)Wnioski i rekomendacje. 7)Aneksy zawierające zestawienie wykorzystanych narzędzi badawczych, dodatkowe zestawienia wyników i analiz danych oraz źródła informacji wykorzystanych w badaniu. 6.Wykonawca zobowiązany jest ponadto do przedstawienia 4-stronicowej broszury w języku polskim, napisanej w przystępnym, zrozumiałym języku. Broszura powinna zawierać opis badania i najważniejsze wyniki i rekomendacje płynące z raportu. Stanowić ma ona zachętę do lektury całego dokumentu. Taką broszurę Wykonawca przygotuje w wersji papierowej w 40 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej w formie umożliwiającej jej publikację bez dodatkowych korekt. Zarówno raport końcowy, jak i broszura powinny być odpowiednio oznakowane, zgodnie z zasadami określonymi w dokumencie Narodowa Strategia Spójności. Księga identyfikacji wizualnej. Właściwe formy graficzne dostępne są na stronie internetowej http://www.rpo-swietokrzyskie.pl/s,87,Logotyp_znak_NSS_ksiega_znakow_etc.html 7.Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami zamawiającego, określonymi szczegółowo w Załączniku nr 1 do SIWZ. 8.Miejscem dostarczenia wykonanego przedmiotu zamówienia jest siedziba Zamawiającego w Kielcach: Departament Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, ul. Sienkiewicza 63 Kielce. 9.Zamawiający nie podzielił niniejszego zamówienia na części i nie dopuszcza składania ofert częściowych. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Załączniku nr 1 do SIWZ. 10.Cenę oferty wykonawca oblicza w Dodatku nr 1 do SIWZ -Formularz ofertowy, uwzględniając wszystkie koszty, w tym również przeniesienie autorskich praw majątkowych do przygotowanego opracowania w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2006 r. Nr 90, poz.631 ze zmianami) na polach eksploatacji wskazanych we wzorze umowy (dodatek nr 5 do SIWZ). 11.Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w swojej ofercie części (zakres) zamówienia, którą zamierza powierzyć podwykonawcom Nie dopełnienie w/w obowiązku oznaczać będzie, iż Wykonawca wykona przedmiot zamówienia samodzielnie. 12.Zlecenie części przedmiotu zamówienia podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego. Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników. 13.Rozliczenia między Zamawiającym i Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich. 14.Szczegółowe zasady określające sposób realizacji zamówienia, rozliczeń, oraz wysokość kar umownych zawarte zostały w dodatku nr 5 do SIWZ - wzór umowy. 15.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 16.Zamawiający nie przewiduje:zawarcia umowy ramowej,udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy,aukcji elektronicznej,zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 731100006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 98 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: sposób realizacji przedmiotu zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sejmik.kielce.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach