Przetargi.pl
Wycinka drzew (w tym złomów i wywrotów) i krzewów wraz z frezowaniem ich pni i korzeni, zabiegi pielęgnacyjne drzew i krzewów, rosnących na terenach będacych własnością Gminy Rudna w ramach zadania pn.: "Wycinka drzew wraz z frezowaniem pni, pielegnacja drzew" w 2018 r.

Gmina Rudna ogłasza przetarg

  • Adres: 59305 Rudna, Pl. Zwycięstwa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 076 7492100...134 , fax. 767 492 117
  • Data zamieszczenia: 2018-01-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rudna
    Pl. Zwycięstwa 15
    59305 Rudna, woj. dolnośląskie
    tel. 076 7492100...134, fax. 767 492 117
    REGON: 39064755800000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wycinka drzew (w tym złomów i wywrotów) i krzewów wraz z frezowaniem ich pni i korzeni, zabiegi pielęgnacyjne drzew i krzewów, rosnących na terenach będacych własnością Gminy Rudna w ramach zadania pn.: "Wycinka drzew wraz z frezowaniem pni, pielegnacja drzew" w 2018 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Wycinka drzew (w tym złomów i wywrotów) i krzewów wraz z frezowaniem ich pni i korzeni, zabiegi pielęgnacyjne drzew i krzewów, rosnących na terenach będących własnością Gminy Rudna. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług związanych z bieżącą pielęgnacją zadrzewień i zakrzewień, wycinką i ochroną drzew oraz krzewów w pasach drogowych, w parkach wiejskich, na skwerach oraz nieruchomościach gminnych na terenie gminy Rudna. Prace związane z wycinką krzewów i drzew będą wykonywane również na podstawie zezwoleń wydawanych przez stosowne organy, o których mowa w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2134 z późn. zm.). Wszystkie prace w drzewostanie należy prowadzić zgodnie z uwarunkowaniami wynikającymi z ww. ustawy oraz  ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2187 z późn. zm.) w przypadku prowadzenia prac na obiektach wpisanych do rejestru zabytków. Usługi obejmą głównie prace wykonywane na drzewach, mające na celu poprawę ich zdrowotności, zapewnienie bezpieczeństwa w miejscach publicznych, wykonanie zabiegów jednostkowych i interwencyjnych oraz kompleksową pielęgnację drzewostanów w pasach drogowych i drzewostanów parkowych. 2. Zakres prac: a) wycinka krzewów i drzew, w tym usuwanie złomów i wywrotów obejmująca wykonanie czynności jak niżej: odcięcie piłą mechaniczną gałęzi, konarów i części pnia oraz opuszczenie ich na linach (jeżeli to konieczne, to przy użyciu podnośnika); ścięcie pnia piłą mechaniczną; pocięcie pnia na odcinki dogodne do transportu (max 1 m długości, w przypadku drzew o obwodach pni powyżej 200 cm należy je pociąć na mniejsze odcinki umożliwiające dalsze zagospodarowanie drzewa przez osoby, które je otrzymają); wywiezienie i przekazanie drewna we wskazane przez Zamawiającego miejsce (szacunkowa odległości od miejsca prac do 15 km); rozdrobnienie drobnych gałęzi i pędów za pomocą rębaka wraz z ich zagospodarowaniem we własnym zakresie; uprzątnięcie terenu po wykonanych pracach wraz z wywozem powstałych nieczystości, nie dopuszcza się pozostawienia powstałych zrąbków w miejscu prac, b) frezowanie pni oraz korzeni drzew i krzewów (do głębokości co najmniej 30 cm poniżej poziomu gruntu); odkopanie korzeni wraz z pniakiem; obcięcie i wydobycie korzeni i pniaków z dołu; zasypanie dołu piaskiem i ziemią o warstwie 30 cm; ubicie i wyrównanie zasypanego dołu; załadowanie karpiny na przyczepy wraz z jej zagospodarowaniem zgodnie z obowiązującymi przepisami; uprzątnięcie terenu po wykonanych pracach, c) pielęgnacja koron drzew oraz cięcia formujące krzewów: - wykonywanie cięć pielęgnacyjno - technicznych drzew i krzewów (prześwietlenie koron, usunięcie suchych i połamanych konarów lub gałęzi wraz z jednoczesnym „podkrzesaniem” - usunięciem gałęzi z pni do wys. 4,5 m, z nadaniem właściwego kształtu i statyki koronie, wraz z usuwaniem gałęzi wrastających lub dorastających do linii energetycznej, budynków, nad pasem jezdni czy chodnika, uprzątnięcie terenu po wykonanych pracach wraz z zagospodarowaniem powstałych nieczystości zgodnie z obowiązującymi przepisami; - pielęgnacja drzew i krzewów w wieku do 10 lat powinna odbywać się zgodnie z zasadami sztuki ogrodniczej m. in. usuwanie pędów poniżej korony wyrastających z pnia i szyi korzeniowej, w tym również odrosty pochodzące z podkładki, wykonywanie korekt koron drzew i krzewów w celu usunięcia ewentualnych deformacji; - redukcja koron drzew i krzewów nie może przekroczyć 30 % ich objętości i winna być zgodna z art. 87a ustawy o ochronie przyrody; - w przypadku gdy drzewo ma formowaną koronę od młodego wieku (np. kolumnową, kulistą, płaczącą itp. należy wówczas dokonać redukcji gałęzi w celu utrzymania zamierzonego kształtu jego korony; Przy cięciu drzew i krzewów należy kierować się następującymi zasadami: - przy wykonywaniu prac należy używać ostrych narzędzi, - wykorzystywane narzędzia należy poddawać dezynfekcji w celu zapobiegania przenoszenia patogenów z drzew, na których wcześniej wykonywane były zabiegi pielęgnacyjne, - nie wykonywać cięć za pomocą siekier czy tasaków, - zaleca się wykonywanie prac przy użyciu pił ręcznych i sekatorów, w tym również na tyczkach, - każde cięcie grubych gałęzi powinno odbywać się przy użyciu piły ręcznej lub mechanicznej i powinno pozostawić w miarę możliwości gładki ślad (bez poszarpanych brzegów i powierzchni), - nie dopuszczać do powstania w wyniku cięć odarć pni czy wyłamań kory, - przy wykonywaniu cięć gałęzi należy zachować tzw. „obrączkę”, bowiem drzewa u nasady odciętych pędów tworzą strefę chroniącą wnętrze pnia przed infekcjami patogenów, a w razie uschnięcia gałęzi tworzą warstwę odcinającą, dlatego nie należy jej uszkadzać.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77211100-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Korzystanie z zasobów podmiotu trzeciego. 1.1. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt. 1 niniejszego rozdziału, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (art. 22a ust. 1 ustawy PZP). 1.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust. 2 ustawy PZP). 1.3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 ustawy PZP (art. 22a ust. 3 ustawy PZP). 1.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (art. 22a ust. 4 ustawy PZP). 1.5.Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy (art. 22a ust. 5 ustawy PZP). 1.6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 3 ppkt 3.1 niniejszego rozdziału, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zgodnie z art. 22a ust. 6 ustawy PZP, Zamawiający będzie żądał, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w  pkt 3 ppkt 3.1 niniejszego rozdziału. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia, a oferta taka spełniać musi następujące wymagania: 2.1.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania poszczególnych Wykonawców i w formie oryginału lub w kopii poświadczonej notarialnie musi znajdować się w ofercie wspólnej Wykonawców. Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności: a) łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument), b) oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców). W każdym jednak przypadku w treści dokumentu /pełnomocnictwa/ zaleca się wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i wskazać ich Pełnomocnika. 2.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia solidarnie odpowiadają za podpisanie umowy, wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 2.3. W ofercie powinien być podany adres do korespondencji i kontakt telefoniczny z pełnomocnikiem Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako Pełnomocnik. 2.4. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania postępowania) Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą współpracę. 3. Podwykonawcy: Wykonawca może powierzyć część zamówienia Podwykonawcom (art. 36a ustawy PZP) 3.1. W przypadku realizacji zamówienia przy udziale Podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców (art. 36b ust. 1 ustawy PZP) – załącznik nr 6 do SIWZ. 3.2. Jeżeli Wykonawca zmieni albo zrezygnuje z Podwykonawcy będącego podmiotem, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy PZP, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia (art. 36b ust. 2 ustawy PZP). 3.3. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego Podwykonawcy (art. 36ba ust. 1 ustawy PZP). 3.4 Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego Podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy(art. 36ba ust. 2 ustawy PZP). 3.5 Powierzenie wykonania części przedmiotu zamówienia Podwykonawcy lub Podwykonawcom wymaga zawarcia umowy o podwykonawstwo. 3.6. Umowa o podwykonawstwo powinno być dokonana w formie pisemnej – należy przez to rozumieć umowę o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą między wybranym przez Zamawiającego Wykonawcą a innym podmiotem (Podwykonawcą), a w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane także między podwykonawcą a dalszym Podwykonawcą lub między dalszymi Podwykonawcami. 3. 7. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu, znajdują się w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik Nr 10 do SIWZ. 3.8. W przypadku powierzenia części zamówienia Podwykonawcom, Wykonawca ponosi odpowiedzialność za należyte wykonanie tego zamówienia oraz odpowiada za zapłatę wynagrodzenia za prace wykonane przez Podwykonawców. Zlecenie wykonania części przedmiotu zamówienia podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego. Za wykonanie tej części Wykonawca odpowiedzialny jest za działania, uchybienia i zaniechania podwykonawców i ich pracowników jak za własne. 4. Do formularza ofertowego (Załącznik Nr 1 do SIWZ) Wykonawca dołącza załącznik „Cena oferty” oraz aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - składane na podstawie art. 25a ust. 1 pkt 1 ustawy PZP wg wzorów stanowiących załączniki o nr 2 i 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu - zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ww. pkt 1 - składane na podstawie art. 25a ust. 3 pkt 2 ustawy PZP wg wzorów stanowiących załączniki o nr 2 i 3 do SIWZ. 6. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu - zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu wg wzoru stanowiącego załącznik o nr 2 i 3 do SIWZ, na podstawie art. 25a ust. 5 pkt 2 ustawy PZP . 7. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia składane na podstawie art. 25a ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, o których mowa w pkt. 1 niniejszego rozdziału. Oświadczenie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia zgodnie z art. 25a ust. 6 ustawy PZP. 8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, (konsorcjum, spółka cywilna), do oferty należy dołączyć, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy PZP. 9. Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie Wykonawcy do podpisywania oferty np.: Pełnomocnictwo do podpisywania oferty - jeżeli dotyczy. 10.Formularz ofertowy wraz z ceną oferty, oświadczenia Wykonawcy oraz zobowiązania innych podmiotów, o których mowa w art. 22a ust. 2 ustawy PZP należy złożyć w formie oryginałów. Upoważnienia (pełnomocnictwa) należy złożyć w formie oryginałów lub w kopii poświadczonej notarialnie. Pozostałe dokumenty muszą być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty złożone w formie kserokopii muszą być opatrzone na każdej zapisanej stronie klauzulą „ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM” i poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Poświadczenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). Jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są łącznie dwie lub więcej osób, kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez te osoby, 11. Wykonawca , pod rygorem stwierdzenia uchylenia się od podpisania umowy, dostarczy najpóźniej w dniu i przed podpisaniem umowy w przypadku udzielenia zamówienia Wykonawcom wspólnie ubiegającym się, o których mowa w art. 23 ust. 1 ustawy PZP, umowę regulującą współpracę tych Wykonawców. 12.Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy PZP Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w Rozdziale X pkt 10 ppkt 4 lit. a -c (art. 86 ust. 5 ustawy PZP), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Powyższe oświadczenie należy złożyć - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 8 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach