Przetargi.pl
Wycinka drzew oraz wykonanie zabiegów cięć pielęgnacyjno – technicznych koron drzew rosnących przy drogach powiatowych Powiatu Wrocławskiego w podziale na części. Część II

Powiat Wrocławski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Wrocławskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 50-440 Wrocław, ul. Kościuszki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48 71 72 21 700 , fax. +48 71 72 21 706
  • Data zamieszczenia: 2020-10-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wrocławski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Wrocławskiego
    ul. Kościuszki 131
    50-440 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. +48 71 72 21 700, fax. +48 71 72 21 706
    REGON: 93193481600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://powiatwroclawski.bip.net https://powiatwroclawski.logintrade.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wycinka drzew oraz wykonanie zabiegów cięć pielęgnacyjno – technicznych koron drzew rosnących przy drogach powiatowych Powiatu Wrocławskiego w podziale na części. Część II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wycinka drzew oraz wykonanie zabiegów cięć pielęgnacyjno – technicznych koron drzew rosnących przy drogach powiatowych Powiatu Wrocławskiego w podziale na 2 zadania: ZADANIE 1 - "Wykonanie usługi polegającej na usunięciu drzew w ilości do 105 sztuk rosnących w pasach drogowych dróg powiatowych na terenie Powiatu Wrocławskiego." ZADANIE 2 - "Wykonanie usługi polegającej na dokonaniu zabiegów cięć pielęgnacyjno – technicznych koron drzew w ilości do 650 sztuk, rosnących w pasach drogowych dróg powiatowych na terenie Powiatu Wrocławskiego." Zakres robót obejmuje: Zadanie 1 – przedmiot i zakres opracowania obejmuje: 1) Zakres prac przy wykonywaniu wycinki drzew obejmuje: a) wycinkę drzew na terenie pasów drogowych dróg powiatowych Powiatu Wrocławskiego zgodnie z posiadanymi zezwoleniami, oraz wskazaniami Zamawiającego wraz z wywozem dłużycy, konarów i gałęzi, b) wykonanie wycinki drzew z frezowaniem pnia na głębokość 10 cm poniżej poziomu jezdni (dotyczy drzew rosnących w poboczu drogi przed rowem) oraz 10 cm poniżej poziomu gruntu (dotyczy drzew rosnących za rowem), c) uprzątnięcie ściętych drzew i gałęzi, d) uprzątnięcie terenu w obrębie frezowanego pnia z pozyskanego materiału drzewnego, który Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie, e) wyprofilowanie powierzchni gruntu w miejscu frezowanego pnia równo z poziomem istniejącego terenu (humusem), f) w trakcie frezowania należy zabezpieczyć jezdnię, w taki sposób aby zapobiec wyrzuceniu odprysków biomasy na jezdnię, g) zakup pozyskanego drewna z wycinki drzew od Zamawiającego. 2) Drewno z wycinki drzew stanowi własność Zamawiającego i stanowi przedmiot sprzedaży. 3) Ustala się obmiar pozyskanego drewna dla 1 szt. wyciętego drzewa: a) dla obwodu pnia 20÷100 cm, w ilości 0,5 m3, b) dla obwodu pnia 101÷200 cm, w ilości 1,0 m3, c) dla obwodu pnia 201÷300 cm, w ilości 1,6 m3, d) dla obwodu powyżej 300 cm, w ilości 2,0 m3. 4) Wykonawca zakupi od Zamawiającego drewno, pozyskane z wycinki drzew zgodnie z obmiarem określonym w § 4 ust. 3 projektu umowy. 5) Ilość pozyskanego drewna może ulec zmianie w przypadku stwierdzenia braku przydatności drewna do wykorzystania (np. ze względu na fakt, iż po wycięciu okaże się, że pień ściętego drzewa jest wewnątrz wypróchniały) musi być potwierdzona przez przedstawicieli Zamawiającego w protokole obmiaru ilości odzyskanego drewna. 6) Cena za drewno opałowe, które zakupi Wykonawca w wysokości 67 zł/m3 (brutto) ustalona została na podstawie Uchwały Zarządu Powiatu Wrocławskiego Nr 131/2010 z dnia 28 września 2010 r. 7) Rozliczenie za drewno opałowe nastąpi na podstawie faktury VAT, którą Zamawiający wystawi Wykonawcy. 8) Środki finansowe za pozyskane drewno, Wykonawca zobowiązany jest wpłacić na konto wskazane przez Zamawiającego w terminie 14 dni od daty otrzymania faktury VAT. Uchybienie terminu płatności spowoduje naliczenie i pobranie ustawowych odsetek za opóźnienie, za każdy dzień opóźnienia. 9) Zestawienie ilości drzew do usunięcia wraz z ich lokalizacją, obwodami – zawarto w kosztorysie ofertowym stanowiącym załącznik 2.1. do SIWZ 10) Dopuszcza się za zgodą obu stron, ustalone w protokole typowania drzew do wycinki, zmiany ilościowe i zamienne gatunków drzew do usunięcia w obrębie działania obwodów drogowych, bez wpływu na cenę i łączną ilość drzew. Takie zmiany nie wymagają aneksu do umowy. Zadanie 2 – przedmiot i zakres opracowania obejmuje: 1) Zakres prac przy wykonywaniu zabiegów cięć pielęgnacyjno – technicznych koron drzew obejmuje: a) cięcia sanitarno – pielęgnacyjne: usuwanie wszystkich chorych, obumarłych oraz połamanych pędów, gałęzi i konarów, b) cięcia prześwietlające: usunięcie drobnych i cienkich gałęzi równomiernie w całej koronie, c) cięcia korygujące i odtwarzające koronę: wady w budowie drzewa, poprawa statyki, naprawa uszkodzeń w skutek zdarzeń losowych (silny wiatr), usunięcie pędów przybyszowych. d) cięcia techniczne: usuwanie gałęzi i konarów, w skrajni drogowej, zagrażających i kolidujących z obiektami budowlanymi lub urządzeniami technicznymi, tj.: linie energetyczne, lampy oświetlenia ulicznego, e) wywóz ściętych konarów i gałęzi oraz uporządkowanie terenu, nie stwarzając przy tym zagrożenia dla ludzi, mienia i ruchu drogowego, f) wykonanie zabiegów cięć pielęgnacyjno – technicznych i ich zakres, należy każdorazowo ustalić z Zamawiającym z uwzględnieniem warunków bezpieczeństwa oraz warunków estetycznych, g) zabiegi należy wykonywać przy zastosowaniu odpowiedniego sprzętu podnośnika bądź wysięgnika, a przy odpowiednich warunkach terenowych również metodą alpinistyczną bez narażania drzew na ewentualne uszkodzenie. 2) Wykonawca zobowiązany jest po dokonaniu zabiegów cięć do wywozu konarów i gałęzi oraz uporządkowania terenu, nie stwarzając przy tym zagrożenia dla ludzi, mienia i ruchu drogowego. 3) Wykonawca oświadcza, że przedmiot umowy, zostanie wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami przy tego rodzaju czynnościach oraz z zachowaniem wszelkich wymogów bezpieczeństwa. 4) Zestawienie ilości drzew do przycinki wraz z ich lokalizacją – zawarto w kosztorysie ofertowym, stanowiącym załącznik 2.2. do SIWZ. 5) Dopuszcza się za zgodą obu stron, ustalone w protokole typowania drzew do przycinki, zmiany ilościowe i zamienne gatunków drzew do przycięcia na określonych odcinkach dróg w obrębie działania obwodów drogowych, bez wpływu na cenę i łączną ilość drzew. Takie zmiany nie wymagają aneksu do umowy. Wymagania stawiane wykonawcy: 1) Wykonawca zobowiązuje się wykonać prace zgodnie z zakresem zawartym w materiałach przetargowych – (Szczegółowa Specyfikacja Techniczna). 2) Pracownicy i sprzęt muszą być wyposażeni w stosowne oznakowanie umożliwiające identyfikację w czasie prowadzonych prac. 3) Wykonawca na bieżąco usuwa odpady i porządkuje teren po wykonanych pracach, a także wywozi wszelkie pozostałości z terenu prowadzonych prac przed dniami wolnymi od pracy tj. przed niedzielami i świętami. 4) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy przejmuje odpowiedzialność za wszelkie szkody wywołane swoim działaniem i zaniechaniem przy wykonywaniu zadań objętych umową w stosunku do osób trzecich i Zamawiającego. 5) Kwota określona w § 2 ust. 3 projektu umowy, zawiera wszelkie koszty związane z realizacją zadania, wynikające z dokumentacji przetargowej, kosztorysu ofertowego i Szczegółowej Specyfikacji Technicznej, jak również nieujęte w wyżej wymienionych dokumentach, a niezbędne do wykonania zadania, takie, jak: roboty przygotowawcze, porządkowe, koszty utrzymania zaplecza prac, organizacja ruchu drogowego tymczasowego, prowadzona przez cały czas trwania robót, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 784). 6) Usługi będą prowadzone zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy i sztuki w zakresie usuwania i pielęgnacji drzew, zasadami i wymogami BHP oraz p-poż. a także przepisami dotyczącymi ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Opłaty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji przedmiotu umowy norm określonych w odpowiednich przepisach dotyczących ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu poniesie Wykonawca. 7) Wykonawca zapewnia, że realizacja zamówienia będzie przebiegała zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przy udziale osób o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym, a także posiadających wymagane prawem uprawnienia. 8) Wykonawca zobowiązuje się wykonać i utrzymać zabezpieczenie terenu prowadzonych prac, strzec mienia znajdującego się na terenie prac, utrzymać jezdnie wraz z dojazdami do posesji w czystości w czasie prowadzenia prac. 9) Wykonawca zobowiązany jest przed rozpoczęciem prac stanowiących przedmiot umowy do wykonania i uzgodnienia projektu zastępczej organizacji ruchu (schemat) zatwierdzonym przez Zarządcę dróg na czas wykonywania prac. 10) Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z właścicielami linii napowietrznych ich ewentualne wyłączenia, zabezpieczenia przed ich uszkodzeniem podczas prowadzonych prac. 11) Wykonawca wykona i zapewni należytą eksploatację oznakowania tymczasowego, stanowiącego zabezpieczenie prac i ruchu zastępczego przez cały okres realizacji przedmiotu umowy na warunkach określonych w zatwierdzeniu organu zarządzającego ruchem na drogach powiatowych. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie i oznakowanie miejsca prowadzonych prac w sposób widoczny podczas wykonywania prac związanych z wycinką drzew i utrzymanie ich w należytym stanie przez cały okres ich trwania. 12) Bez uprzedniej zgody Zamawiającego wykonywane mogą być jedynie prace niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa i likwidacji zagrożeń oraz wynikających z konieczności zapobieżenia awarii. 13) Wykonawca ma obowiązek prowadzenia prac w taki sposób aby nie stwarzać zagrożenia na drodze. 14) Przed rozpoczęciem wszelkich prac, Wykonawca ma obowiązek przeprowadzić oględziny drzew przeznaczonych do usunięcia/przycinki oraz ich najbliższego otoczenia pod kątem zasiedlenia przez chronione gatunki zwierząt, roślin i grzybów. 15) W okresie lęgowym ptaków trwającym od 1 marca do 15 października, zgodnie z art. 52 ust. 2 pkt 2) ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 55), jeżeli w koronach drzew znajdują się gniazda ptasie, nie należy wykonywać wycinki/przycinki drzew. W tym czasie obowiązuje bezwzględny zakaz niszczenia gniazd, ostoi i siedlisk, jaj oraz form młodocianych ptaków. 16) W przypadku stwierdzenia gniazd ptasich w koronach wycinkę/przycinkę drzew, można przeprowadzać dopiero poza okresem lęgowym, zgodnie z art. 52 ust. 2 pkt 2) ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 55), tj.: od dnia 16.10.2020r. do 22.12.2020 r. 17) W przypadku zasiedlenia przedmiotowego drzewa przez gatunki objęte ochroną gatunkową, należy odstąpić od realizacji prac do czasu uzyskania zgody na odstępstwo od zakazu niszczenia siedlisk. 18) Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 32 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.), ma obowiązek gospodarowania powstałymi podczas realizacji zadania odpadami zgodnie z ustawą o odpadach. 19) Roślinność istniejąca w bezpośrednim sąsiedztwie prac, nie przeznaczona do usunięcia/przycięcia, powinna być przez Wykonawcę zabezpieczona przed uszkodzeniem (np. deskami amortyzującymi ewentualne uderzenia, wiązanymi do drzewa). Nie dopuszcza się: a) składowania materiałów w obrębie systemu korzeniowego, b) wbijania jakichkolwiek elementów (drutów, żerdzi, haków itp.) w pnie. 20) Jeżeli roślinność, która ma być zachowana, zostanie uszkodzona lub zniszczona przez Wykonawcę w trakcie prowadzonych prac, to powinna być ona odtworzona na koszt Wykonawcy, w sposób zaakceptowany przez odpowiednie organy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zakres prac i sposób realizacji, zostały określone w załącznikach do niniejszej SIWZ tj. Załącznik 6 do SIWZ – Szczegółowa Specyfikacja Techniczna, Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcy zostały określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik 5.1. do SIWZ i 5.2. do SIWZ Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę Zamawiający wymaga a Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) pracowników wykonujących nw. czynności: 1) Wycinka i frezowanie pni, przycinka drzew 2) Obsługa maszyn i urządzeń niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy Wymóg zatrudnienia ww. osób na podstawie umowy o pracę nie dotyczy osób wykonujących powyższe czynności będące wspólnikami spółki osobowej i/lub osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą. Obowiązek określony powyżej dotyczy także podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy dot. zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących ww. czynności. Sposób dokumentowania zatrudnienia, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania wymagań określonych w pkt. 3.8. oraz sankcje z tytułu niespełniania tych wymagań zawarte zostały w projekcie umowy stanowiącej załączniki nr 5.1. do SIWZ i 5.2. do SIWZ. Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem zamówienia: 1) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia, uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 2) Wykonawca po podpisaniu umowy przekaże Zamawiającemu numery telefonów kontaktowych i faksów osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia oraz dokonywać będzie na bieżąco ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówieni
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77211400-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach