Przetargi.pl
Wybór Operatora Infrastruktury sieci teleinformatycznej dla projektu pn. Szerokopasmowy dostęp do Internetu dla Miasta Jastrzębie-Zdrój

Miasto Jastrzębie Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 44-335 Jastrzębie-Zdrój, Al. Józefa Piłsudskiego 60
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-32 47 85 133 , fax. 0-32 47 85 350
  • Data zamieszczenia: 2013-09-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Jastrzębie Zdrój
    Al. Józefa Piłsudskiego 60 60
    44-335 Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie
    tel. 0-32 47 85 133, fax. 0-32 47 85 350
    REGON: 00052368900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.jastrzebie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wybór Operatora Infrastruktury sieci teleinformatycznej dla projektu pn. Szerokopasmowy dostęp do Internetu dla Miasta Jastrzębie-Zdrój
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Usługa wykonawcy będzie polegać na Pełnieniu funkcji Operatora Infrastruktury sieci teleinformatycznej - Szerokopasmowy dostęp do Internetu dla Miasta Jastrzębie-Zdrój, zgodnie z załączoną dokumentacją która stanowi załącznik nr 12 do SIWZ. 2.W dalszej części OPZ użycie sformułowania Operator Infrastruktury będzie oznaczać wykonawcę. 3.Usługa odbywać się będzie od dnia podpisania umowy z Zamawiającym, w ramach pełnienia usługi wykonawca będzie zobowiązany do: a.realizowania wszelkich czynności polegających na bieżącym monitorowaniu infrastruktury, wykrywaniu i zgłaszaniu wad, usterek i awarii poprzez wykonywanie wszystkich niezbędnych czynności faktycznych i prawnych zmierzających do usunięcia ujawnionych wad, usterek i awarii, w imieniu i na rzecz Zamawiającego (również uprawnienia z tytułu gwarancji i rękojmi, czynności zastrzeżonych umową o roboty budowlane w zakresie obsługi procedur gwarancyjno-serwisowych), a także przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych infrastruktury światłowodowej (minimum raz do roku) i przeglądu pogwarancyjnego, b.sprawowania nadzoru nad prawidłową eksploatacją Sieci w tym: b.1. comiesięcznej kontroli wykorzystania zasobów przekazanej infrastruktury telekomunikacyjnej, wykonywanie niezbędnych raportów półrocznych dla Zamawiającego, b.2. podejmowania działań w celu utrzymania pożądanego poziomu bezpieczeństwa, b.3. sporządzania okresowych (półrocznych) raportów obciążenia infrastruktury sieciowej oraz łącz Internetowych wykorzystywanych przez Zamawiającego, oraz opracowywanie planów i procedur rozwojowych, b.4. przeprowadzania aktualizacji oprogramowania urządzeń sieciowych, w tym aktualizacji firmwareów,- zgodnie z zaleceniami producenta urządzeń, b.5. przeprowadzania niezbędnych konfiguracji urządzeń sieciowych wchodzących w skład powierzonej infrastruktury na każde żądanie Zamawiającego, b.6. zapewnienie w godzinach 9:00 do 17:00 przez minimum dwa dni robocze w tygodniu, osoby o odpowiednich kwalifikacjach( tj. Ekspert ds. transmisji), w celu przeprowadzenia prac mających na celu konserwację i utrzymanie sprzętu aktywnego będącego w posiadaniu Zamawiającego, b.7. okresowej konserwacji (minimum raz w roku) elementów i urządzeń infrastruktury sieciowej, b.8. wprowadzanie danych i bieżącej aktualizacji systemu paszportyzacji i dokumentacji technicznej, b.9. przygotowania w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych raportów wymaganych prawem telekomunikacyjnym a w szczególności wymaganych przez Prezesa UKE; c.realizowania kompleksowej usługi polegającej na dzierżawie kanalizacji teletechnicznej, która będzie obejmować: c.1. dzierżawę miejsca na ułożenia kabla światłowodowego w mikrokanalizacji . Usługa ta umożliwi przedsiębiorcom telekomunikacyjnym, ułożenie własnego kabla światłowodowego oraz korzystanie z przełącznic optycznych, studni do układania zapasów kabla światłowodowego i realizacji liniowych punktów styku z siecią własną lub sieciami innych operatorów, w kolokacji lub bezpośrednio w studniach kablowych, c.2. dzierżawę mikrokanalizacji (mikrorur) umożliwiającej przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu, ułożenie wielu kabli światłowodowych; d.realizowania kompleksowej usługi polegającej na usłudze dzierżawy ciemnych włókien światłowodowych, która będzie obejmować: d.1. dzierżawę jednego lub więcej ciemnych włókien światłowodowych na ciągłym odcinku o określonej długości optycznej, zestawionych pomiędzy kolokacjami i zakończonych na przełącznicy optycznej, d.2. dzierżawę jednego lub więcej ciemnych włókien światłowodowych zestawionych pomiędzy studniami kablowymi i połączonych z siecią przedsiębiorcy telekomunikacyjnego; e. opracowania w przeciągu 6 miesięcy od dnia podpisania umowy następujących szablonów dokumentów : e.1. umowy dotyczącej świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Urząd Miasta Jastrzębie Zdrój mającej na celu świadczenie usług telekomunikacyjnych, jednostkom podległym pod Urząd Miejski w Jastrzębiu Zdroju, jednostkom użyteczności publicznej, e.2. umowy dotyczącej dzierżawy jednego lub więcej ciemnych włókien światłowodowych przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego, e.3. umowy dotyczącej dzierżawy mikrokanalizacji (mikrorur), umożliwiającej przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu ułożenie kabla światłowodowego, umożliwiających ułożenie wielu kabli światłowodowych, e.4. cennika (uwzględniającego aktualne stawki rynkowe) dzierżawy mikrokanalizacji (mikrorur), umożliwiającej przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu ułożenie kabla światłowodowego, umożliwiających ułożenie wielu kabli światłowodowych, f.na żądanie Zamawiającego: f.1. przeprowadzenia pod nadzorem konsultanta Zamawiającego, pełnego postępowania w RIP mającego na celu uzyskanie przez Miasto Jastrzębie-Zdrój członkostwa w RIPE-NCC i uzyskania statusu LIR-a, f.2. przeprowadzenia pod nadzorem konsultanta Zamawiającego, pełnego postępowania w RIP mającego na celu uzyskanie przez Miasto Jastrzębie-Zdrój, numeru Autonomus System oraz puli adresowej Provider Independent, f.3. przygotowania pełnej dokumentacji technicznej, a także przetargowej na wybór dostawcy)ów dwóch łączy telekomunikacyjnych umożliwiających wymianę ruchu w oparciu o protokół BGP. 4.Operator Infrastruktury jest zobowiązany do równego traktowania przedsiębiorców telekomunikacyjnych, w szczególności przez oferowanie jednakowych warunków wszystkim zainteresowanym podmiotom (przedsiębiorcom telekomunikacyjnym). 5.Operator Infrastruktury nie może prowadzić bez zgody Zamawiającego działalności konkurencyjnej w stosunku do przedsiębiorców telekomunikacyjnych obejmującej realizację zadań detalicznego Operatora Infrastruktury sieci internetowej w ramach własnego przedsiębiorstwa lub w stosunkach z podmiotami prawnie powiązanymi. 6.Przy zawieraniu i wykonywaniu Umów o dostępie telekomunikacyjnym Operator Infrastruktury jest zobowiązany do: a.świadczenia usług doradczych na rzecz przedsiębiorców telekomunikacyjnych, a w szczególności, przeprowadzenia udogodnień towarzyszących wymaganych prawem oraz świadczenia wszelkiego rodzaju usług, które okażą się niezbędne do zagwarantowania przedsiębiorcom telekomunikacyjnym dostępu do infrastruktury będącej w gestii Operatora, b.uruchomienia w terminie do 30 dni roboczych od dnia podpisania umowy, całodobowych informatycznych usług automatycznych lub telefonicznych (na zasadach hot-line), zapewniających przedsiębiorcom telekomunikacyjnym możliwość zgłaszania awarii oraz cechujących się prostotą i otwartością dla użytkowników, c.zapewnienie niezbędnych interwencyjnych służb technicznych, które zapewnią usługę polegającą na usunięciu awarii na poziomie nieprzekraczającym 24 godzin w dni robocze i 48 godzin w niedziele i święta, przy czym do czasu usługi nie wlicza się okresów planowanych i jednocześnie uzgodnionych z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym lub wymaganych przerw konserwacyjnych lub napraw będących następstwem szkód górniczych i innych okoliczność wynikających z działania siły wyższej. Do czasu niedostępności nie wliczy się również opóźnienia w usuwaniu awarii powstałych z winy przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, d.w przypadku konieczności wykonania okresowych czynności konserwacyjnych Operator zobowiązuje się poinformować ze stosownym wyprzedzeniem o planowanym czasie rozpoczęcia czynności i czasie ich trwania, nie później niż na 4 dni przed dniem planowanym na ich przeprowadzenie. Prace konserwacyjne mogą być wykonywane wyłącznie w godzinach 24.00 - 6.00 z wyjątkiem szczególnie uzasadnionych zadań. Dopuszcza się nie więcej niż jedną przerwę konserwacyjną w okresie miesiąca kalendarzowego, z tym że prace konserwatorskie nie mogą przekroczyć 48 godzin w skali roku, jednak nie więcej niż 4 godziny w miesiącu, e.zasady obliczania parametrów usług SERWISOWYCH e.1. Do kalkulacji przyjmuje się ujednoliconą liczbę: -30 dni w miesiącu, -24 godzin na dobę -720 godzin w miesiącu. -Każdy okres awarii przekraczający 15 minut liczony jest, jako pełna godzina awarii. e.2. czas awarii rozpoczyna się od momentu wystąpienia awarii lub zgłoszenia Awarii przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego, potwierdzony faksem lub automatycznie generowanym potwierdzeniem przez zgłoszeniowy system informatyczny ( e-mail) przez Operatora, do momentu telefonicznego poinformowania o usunięciu Awarii potwierdzonego faksem lub e-mailem przez służby techniczne Operatora. e.3. Operator ma obowiązek comiesięcznego raportowania przeprowadzonych usług serwisowych i zamieszczania tychże raportów na stronie internetowej Operatora oraz przesyłanie kopii w formie pisemnej Zamawiającemu. f.opublikowania na stronie internetowej Operatora Infrastruktury - Oferty Ramowej zgodnej z postanowieniami Umowy, wraz z zatwierdzonymi przez Zamawiającego wzorami Umów o dostępie do infrastruktury telekomunikacyjnej, oraz oferowania usług na warunkach nie gorszych niż określone w zatwierdzonej Ofercie i wzorach Umów o dostępie do infrastruktury telekomunikacyjnej, g.stosowania opłat z tytułu dostępu do infrastruktury telekomunikacyjnej na zasadach określonych w Umowie, w szczególności nieustalania zawyżonych opłat z tytułu dostępu infrastruktury telekomunikacyjnej ani ograniczania konkurencji poprzez ustalanie zaniżonych cen z wybranymi przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi, h.niezobowiązywania przedsiębiorcy telekomunikacyjnego do korzystania z usług Operatora, które są dla niego zbędne, i.udostępniania na stronie internetowej Operatora aktualnych informacji dotyczących specyfikacji technicznych infrastruktury telekomunikacyjnej i urządzeń telekomunikacyjnych, oraz lokalizacji i przebiegu i zajętości elementów infrastruktury, zasad i warunków świadczenia usług oraz korzystania z sieci, w tym także opłat, 7.Przepisy prawne, normy, związane z wykonaniem usługi: a.Operator infrastruktury powinien wykonywać usługę z należytą starannością oraz wykonywać wszelkie prace zgodnie z obowiązującym prawem, a w szczególności mając na uwadze: -Ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. -Ustawę z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych. -Ustawę z dnia 10 maja 2007 r. o zmianie ustawy - Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw. -Ustawę z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. -Ustawę z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne. -Ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. -Ustawę z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali. -Ustawę z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych. -Ustawę z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej. -Ustawę z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. -Ustawę z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym. -Ustawę z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa. -Ustawę z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. -Ustawę z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. -Ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. -Ustawę z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne. 8.Wykonawca zapewni sobie w ramach niniejszej umowy pomieszczenia biurowe wraz z wymaganym przez Zamawiającego wyposażeniem w obrębie realizacji inwestycji (tj. w granicach administracyjnych Miasta Jastrzębie-Zdrój) wg. poniższych wymagań:. a.Wykonawca wyposaży ww. pomieszczenia biurowe oraz zaopatrzy osoby zatrudnione przez Wykonawcę w odpowiednie niezbędne materiały i urządzenia na własny koszt zapewniając prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia. Wykonawca w ramach wynagrodzenia poniesie również koszty osobowe, koszty zakwaterowania lub dojazdów członków własnego zespołu oraz wszelkie inne koszty niezbędne do prawidłowego wykonywania obowiązków Wykonawcy b.Pomieszczenie/a biurowe Wykonawcy muszą) i być wyposażone w sekretariat umożliwiający przyjmowanie i obsługę interesantów. Sekretariat musi być wyposażony w łącze internetowe, telefon, fax, komputer, drukarkę sieciową sprzężoną w skaner wymagany minimalny format wydruku i skanowania - A3. c. Pomieszczenia biurowe muszą być wyposażone w zaplecze sanitarne (min. toaleta) d.Pomieszczenie)a biurowe Wykonawcy muszą) i być wyposażone w stanowisko lub salę narad umożliwiające)ą przeprowadzenie narady dla minimum 7 osób. Infrastruktura stanowiska lub sali narad powinna być wyposażona w sprzęt sieciowy, dostęp do Internetu, system konferencyjny (źródłami sygnałów wizyjnych będą notebooki osób prowadzących podłączane do urządzenia systemu konferencyjnego), system konferencyjny musi być fabrycznie nowy, sprawny przez cały okres prowadzonej inwestycji i wyposażony w minimum jeden projektor multimedialny wyświetlający obraz o rozdzielczości FulIHD na wysokiej jakości ekranie projekcyjnym o szerokości 200 do 300 cm w podstawie (w zależności od wielkości stanowiska)sali). e.Wykonawca zapewni działanie biura oraz zapewni ciągłą obecność osoby pełniącej funkcje pracownika administracyjnego odpowiedzialnego za kontakty z interesantami w godzinach 9:00 do 17:00 przez minimum trzy dni robocze w tygodniu przez cały okres realizacji zamówienia oraz zapewni na własny koszt podłączenia wyżej wymienionych pomieszczeń/a we wszystkie niezbędne media warunkujące prawidłowe świadczenie usługi oraz będzie ponosił koszty ich utrzymania i eksploatacji przez cały okres realizacji zamówienia. 9.Przedmiot zamówienia obejmuje również wszelkie działania promocyjne i reklamowe mające na celu pozyskanie jak największej grupy operatorów telekomunikacyjnych w tym celu operator infrastruktury powinien okresowo (kwartalnie) wysyłać (za pośrednictwem poczty polskiej) materiały reklamowe, adresowane do operatorów telekomunikacyjnych. 10.Operator infrastruktury jest zobowiązany wykonywać wszelkie czynności i działania promocyjne mające na celu realizację planu przychodów z tytułu dzierżawy włókien i mikrorur, w tym celu Zamawiający przy udziale Operatora infrastruktury, opracuje dokument pn. Plan przychodów z tytułu dzierżawy włókien i mikrorur. Dokument ten będzie określać planowane przychody z tytułu dzierżawy włókien i mikrorur na początkowe 36 miesięcy działalności które to będą trafiały do kasy Zamawiającego. Dokument ten będzie także uwzględniać tzw. Opłatę roczną, która będzie nałożona na Operatora Infrastruktury w przypadku nie zrealizowania planu sprzedaży. 11.Operator infrastruktury jest zobowiązany nie później niż 3 miesiące od dnia podpisania umowy, zapewnić osobę pełniącą funkcję pracownika administracyjnego odpowiedzialnego za wprowadzanie danych do systemu paszportyzacji Zamawiającego, wymieniona osoba powinna posiadać ukończony kurs obsługi sytemu paszportyzacji potwierdzony stosownym zaświadczeniem)świadectwem)certyfikatem lub innym dokumentem który potwierdzi ukończenie szkolenia obsługi systemu paszportyzacji będącego na wyposażeniu Zamawiającego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 503320001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jastrzebie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach