Przetargi.pl
WYBÓR BANKU WYKONUJĄCEGO BANKOWĄ OBSŁUGĘ BUDŻETU POWIATU GRUDZIĄDZKIEGO W OKRESIE 5 LAT

Powiat Grudziądzki ogłasza przetarg

  • Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Małomłyńska 1
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 45 14 400 , fax. 56 45 14 401
  • Data zamieszczenia: 2016-05-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Grudziądzki
    ul. Małomłyńska 1 1
    86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 45 14 400, fax. 56 45 14 401
    REGON: 87111861000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatgrudziadzki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYBÓR BANKU WYKONUJĄCEGO BANKOWĄ OBSŁUGĘ BUDŻETU POWIATU GRUDZIĄDZKIEGO W OKRESIE 5 LAT
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wybór banku wykonującego bankową obsługę budżetu Powiatu Grudziądzkiego w okresie 5 lat tj. od 01.10.2016 r. do 30.09.2021 r., i jego jednostek organizacyjnych oraz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego tj. organu administracji rządowej wchodzącego w skład zespolonej administracji powiatowej w pełnym zakresie wynikającym z ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.) (wykaz jednostek zawiera załącznik nr 5 do siwz). W celu umożliwienia wstępnej oceny kondycji finansowej Zamawiającego oraz zakresu obsługi podajemy informację dotyczącą planu dochodów i wydatków budżetu powiatu grudziądzkiego na rok 2016 w zł. ROK DOCHODY OGÓŁEM WYDATKI OGÓŁEM 2016 26.411.009,00 28.905.091,00 Zamówienie obejmuje: 1. Prowadzenie bankowej obsługi budżetu Powiatu Grudziądzkiego (obsługi podstawowych i pomocniczych rachunków bankowych). 2. Prowadzenie punktu obsługi kasowej Starostwa Powiatowego dla którego Zamawiający wyznacza pomieszczenie o powierzchni 14,25 m2 usytuowane na parterze w budynku stanowiącym siedzibę Starostwa Powiatowego w Grudziądzu przy ul. Małomłyńskiej 1. 3. Elektroniczne przyjmowanie i realizację zleceń. 4. Zapewnienie elektronicznego systemu obsługi bankowej. 5. Zainstalowanie usługi bankowości elektronicznej w Starostwie Powiatowym oraz w jednostkach organizacyjnych powiatu grudziądzkiego (Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Łasinie, Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza w Białochowie, Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza w Wydrznie, Powiatowy Zarząd Dróg w Grudziądzu, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie) oraz w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego tj. organu administracji rządowej wchodzącego w skład zespolonej administracji powiatowej czyli łącznie na siedmiu stanowiskach komputerowych. 6. Zapewnienie realizacji przelewów/dyspozycji złożonych w tym samym dniu. 7. Na wniosek Zamawiającego - uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym w każdym roku budżetowym obowiązywania umowy (limit zadłużenia w rachunku bieżącym w każdym roku budżetowym do kwoty 1.000.000 zł) na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego, do wysokości określonej w każdym roku przez Radę Powiatu w uchwale budżetowej. Szczegółowe warunki kredytu określi odrębna umowa, przy czym: każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował zmniejszenie salda kredytu, od uruchamianego kredytu nie będą pobierane żadne prowizje i opłaty, wykonawca nie będzie pobierał prowizji i opłaty od salda niewykorzystanej części kredytu, kredyt powinien zostać postawiony do dyspozycji w ciągu pięciu dni od daty złożenia wniosku o kredyt w rachunku bieżącym, zamawiający płaci odsetki od rzeczywistego zadłużenia, kredyt oprocentowany będzie wg stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego kolejny miesięczny okres odsetkowy, powiększonej o marżę Wykonawcy w wysokości określonej w złożonej ofercie, która będzie stała w okresie obowiązywania zamówienia, odsetki od wykorzystywanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, przy czym pierwszy okres rozpoczyna się od dnia postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego, kolejne okresy liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu, ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym dzień całkowitej spłaty kredytu, zmiana stawek bazowych nie wymaga odrębnego zawiadamiania Zamawiającego. 8. Lokowanie wolnych środków na rachunku Powiatu na lokacie typu Overnight (1 - dniowej lub weekendowych). Oprocentowanie lokat Overnight oparte będzie na zmiennej stawce WIBID O/N minus marża niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy. Lokata O/N będzie zakładana jeśli saldo na rachunku będzie wynosiło co najmniej 50.000 zł. Lokata powinna być tworzona wg stanu (salda) środków, nie wcześniej jak po terminie ostatniej sesji przychodzącej, obowiązującej w banku. Likwidacja lokaty nastąpi w dniu następnym z jednoczesną kapitalizacją odsetek na rachunku lokaty i przeksięgowaniem środków na rachunek wskazany przez Zamawiającego. 9. Oprocentowanie środków na rachunkach budżetu powiatu i jego jednostek organizacyjnych oraz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w stosunku rocznym będzie oparte na zmiennej stawce WIBID 1M minus marża niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy. Odsetki będą naliczane w okresach miesięcznych w ostatnim dniu roboczym. Zmiana wysokości oprocentowania będzie dokonywana w okresach miesięcznych w pierwszym dniu rozpoczynającym okres obrachunkowy w oparciu o stawkę WIBID 1M według notowań z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc bieżący za który naliczane są odsetki. Okresem obrachunkowym jest miesiąc kalendarzowy. Marża banku pozostanie niezmienna w całym okresie obowiązywania umowy. 10. Przyjmowanie wpłat gotówkowych. 11. Dokonywanie wypłat gotówkowych. 12. Możliwość otwierania w trakcie umowy rachunków pomocniczych dla Powiatu Grudziądzkiego i jego jednostek organizacyjnych oraz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. 13. Obsługa kasowa musi być prowadzona zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27.08. 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.), zasadami wykonywania budżetu i klasyfikacji budżetowej. 14. Szacunkowa wartość wpłat gotówkowych przez punkt kasowy z tytułu należności przypadających Zamawiającemu (np. opłaty komunikacyjne, opłaty za czynności geodezyjne, opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów, najem lokali mieszkalnych i inne) wynosi 1.520.000 zł w ciągu jednego roku, tj. 7.600.000 zł w ciągu pięciu lat trwania umowy, a szacunkowa liczba operacji kasowych (wpłat gotówkowych) wyniesie 14.200 w ciągu roku, tj. 71.000 w ciągu pięciu lat. 15. Punkt obsługi kasowej musi być otwarty w godzinach pracy Starostwa Powiatowego, tj. od godziny 7.30 do 15.30 w poniedziałek, środę, czwartek, piątek i we wtorek od 7.30 do 17.00. 16. Prowizje z tytułu prowadzenia czynności obsługi kasowej będzie płacił Zamawiający. Rozliczenie prowizji będzie dokonywane za każdy miesiąc prowadzenia obsługi kasowej w terminie 14 dni od wystawienia faktury określającej wysokość należnej prowizji za dany miesiąc. 17. Bank nie będzie pobierał z tytułu obsługi bankowej żadnych innych opłat i prowizji poza wymienionymi w siwz. 18. Zapewnienie w punkcie kasowym w siedzibie Zamawiającego możliwości wnoszenia opłat przy użyciu terminala płatniczego od dnia zawarcia niniejszej umowy. 19. Przechowywanie depozytu w postaci dysków zawierających dane gromadzone przez Zamawiającego (między innymi kopie danych geodezyjnych i kartograficznych oraz kopie baz finansowych), składowane poza budynkiem Starostwa Powiatowego w Grudziądzu przez Wykonawcę. Depozyt dostarczany do punktu kasowego będzie znajdował się w zamkniętej i opieczętowanej bezpiecznej kopercie. Wymiana depozytu tj. odbiór depozytu znajdującego się w banku i złożenie następnego będzie odbywało się w każdy piątek w godzinach 12.00 - 14.00. 20. Bank wybrany przez Zamawiającego do wykonywania bankowej obsługi budżetu wykona na własny koszt niezbędne prace związane z dostosowaniem w/w pomieszczenia do wymogów związanych z prowadzeniem punktu obsługi kasowej oraz wyposaży je w niezbędny sprzęt. Miesięczna stawka czynszu za wynajem pomieszczenia wyznaczonego do prowadzenia obsługi kasowej wynosić będzie 10 zł/m2 + podatek VAT. Stawka czynszu może ulec zmianie nie częściej niż raz w roku, w przypadku zmiany uchwały Zarządu Powiatu Grudziądzkiego ustalającej stawki czynszu najmu. Ponadto wynajmujący ponosić będzie: a) koszty związane z eksploatacją pomieszczenia tj: koszty energii elektrycznej, centralnego ogrzewania i wywozu nieczystości według zużycia w przeliczeniu na m2 oraz wody i odprowadzenia ścieków w przeliczeniu na ilość osób na podstawie faktur dostawców. Wysokość stawek za opłaty eksploatacyjne mogą ulec zmianie stosownie do zmian wprowadzanych przez dostawców i obowiązywać będą z chwilą ich wprowadzenia, b) samodzielnie podatki i opłaty lokalne wynikające z innych przepisów, w szczególności podatek od nieruchomości oraz opłaty za telefony. 21. Inne usługi świadczone przez punkt obsługi kasowej: bank prowadzący punkt obsługi kasowej będzie mógł realizować w tym punkcie inne czynności bankowe wynikające ze świadczonych przez ten bank usług. Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Zamawiający działając na podstawie art. 36b ust. 1 uPzp żąda, aby Wykonawca w składanej ofercie przetargowej (w formularzu ofertowym) wskazał części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: oprocentowanie rachunków
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatgrudziadzki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach