Przetargi.pl
WYBÓR BANKU DO PROWADZENIA OBSŁUGI BANKOWEJ GMINY LEŚNA I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH W LATACH 2019 – 2022

Gmina Leśna ogłasza przetarg

  • Adres: 59820 Leśna, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 211 239 , fax. 757 242 368
  • Data zamieszczenia: 2019-01-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Leśna
    Rynek 19
    59820 Leśna, woj. dolnośląskie
    tel. 757 211 239, fax. 757 242 368
    REGON: 23082143400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lesna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYBÓR BANKU DO PROWADZENIA OBSŁUGI BANKOWEJ GMINY LEŚNA I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH W LATACH 2019 – 2022
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie obsługi bankowej budżetu Gminy Leśna i 6 gminnych jednostek organizacyjnych oraz świadczenie usług kredytowych w przypadku przejściowych niedoborów budżetu w okresie od 01.03.2019 r. do 31.05.2022 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby jednostek wskutek ewentualnych zmian organizacyjnych. W przypadku powołania nowych jednostek organizacyjnych, ich obsługa będzie prowadzona na warunkach zgodnych z zawartą umową. Wynagrodzeniem dla Wykonawcy z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia będzie miesięczna opłata ryczałtowa brutto. Opłata skalkulowana przez Wykonawcę powinna obejmować wszystkie koszty świadczenia usług objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, za wyjątkiem oprocentowania kredytu w rachunku bieżącym, o którym mowa w Części I. Rozdział I. pkt 7 SIWZ. Każda jednostka organizacyjna Gminy objęta umową będzie obciążana miesięczną opłatą ryczałtową według udziału procentowego. Wykonawca będzie pobierał miesięczną opłatę ryczałtową z rachunku wskazanego przez Zamawiającego oraz rachunków wskazanych przez jednostki organizacyjne Gminy objęte umową na koniec każdego miesiąca za dany miesiąc. Miesięczna opłata ryczałtowa będzie stała w całym okresie obowiązywania umowy i nie podlega waloryzacji. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących i pomocniczych Gminy Leśna i jej jednostek organizacyjnych według poniższego wykazu: Jednostka organizacyjna - Liczba rachunków bieżących - Liczba rachunków pomocniczych aktualnie otwartych 1. Urząd Miejski w Leśnej - 2 - 24 2. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Leśnej - 1 - 2 3. Ośrodek Kultury i Sportu w Leśnej - 1 - 2 4. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku - 2 - 1 5. Przedszkole Miejskie w Leśnej - 2 - 1 6. Żłobek Miejski w Leśnej - 2 - 1 7. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Pobiednej - 2 - 1 RAZEM - 12 -32 Rachunki powinny zostać otwarte i gotowe do korzystania z nich nie później niż w dniu 1 marca 2019r. we wnioskowanej liczbie, przy czym numery rachunków bankowych powinny być znane Zamawiającemu nie później niż w dniu 22 lutego 2019 r. Otwieranie rachunków bankowych, poza wskazanymi, będzie następowało bezpłatnie i nie później niż następnego dnia roboczego po złożeniu wniosku przez Zamawiającego. Wykonawca otworzy rachunek bieżący budżetu Gminy w złotych polskich, w którym Zamawiający będzie uprawniony do zaciągania odnawialnego kredytu przeznaczonego na finansowanie występującego w trakcie roku deficytu budżetu do wysokości określonej w uchwale budżetowej na dany rok w kwocie nieprzekraczającej 1.000.000 zł. Wykonawca otworzy rachunek sum depozytowych w złotych polskich do obsługi kaucji i wadiów dla Urzędu Miejskiego w Leśnej. W trakcie trwania umowy, w zależności od potrzeb, mogą być otwierane rachunki sum depozytowych dla jednostek organizacyjnych Gminy objętych umową. Rachunki te będą wolne od wszelkich opłat, w tym także od opłaty ryczałtowej. Oprocentowanie środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych będzie równe iloczynowi zmiennej stawki WIBID O/N i stałego w całym okresie obowiązywania umowy współczynnika wykonawcy, podanego z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie ze złożoną ofertą. Kapitalizacja odsetek będzie dokonywana codziennie. Natomiast odsetki dopisywane będą na koniec każdego miesiąca, a w przypadku zamykania rachunków – na dzień ich zamknięcia, do rachunków wskazanych przez Zamawiającego. W ramach otwarcia i prowadzenia rachunków bankowych Wykonawca będzie świadczył następujące usługi: a) przyjmowanie wpłat gotówkowych i dokonywanie wypłat z wykorzystaniem czeków; wpłaty gotówkowe winny być realizowane na rzecz Zamawiającego bezpłatnie we wszystkich placówkach Wykonawcy; Wykonawca zobowiązany jest informować klientów o bezpłatnej obsłudze wpłat gotówkowych (np. komunikat na stronie internetowej Wykonawcy, na tablicy ogłoszeń u Wykonawcy). Zamawianie blankietów czekowych będzie następowało na podstawie pisemnego zamówienia Zamawiającego, b) realizacja przelewów; polecenia przelewów między rachunkami bankowymi Zamawiającego będą realizowane w czasie rzeczywistym, c) zerowanie sald Wykonawca będzie dokonywał zerowania sald rachunków bieżących i pomocniczych jednostek budżetowych Gminy, a także odsetek, zgodnie z dyspozycjami Urzędu Miejskiego w Leśnej jako jednostki samorządu terytorialnego oraz dyspozycjami kierowników jednostek objętych Umową. Zerowanie sald i odsetek będzie polegało na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na rachunkach bieżących i pomocniczych na rachunek wskazany przez Zamawiającego, d) zapewnienie systemu płatności masowych Wykonawca zapewni obsługę płatności masowych poprzez otwarcie wirtualnych rachunków dla kontrahentów masowych płatności. Wykonawca będzie udostępniał do pobrania stosowne informacje syntetyczne i analityczne w formie elektronicznej następnego dnia roboczego. Wykonawca zapewni możliwość przeglądania transakcji w systemie bankowości elektronicznej, e) świadczenie usług bankowości elektronicznej Wykonawca dostarczy, udostępni i wdroży na wskazanej przez Zamawiającego liczbie stanowisk usługę bankowości elektronicznej od dnia 01.03.2019 r. Po zakończeniu umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu na zewnętrznym nośniku danych bazę danych z okresu objętego umową. System „bankowości elektronicznej” winien zapewnić Zamawiającemu w szczególności: uprawnionym osobom Zamawiającego dostęp w czasie rzeczywistym do informacji o operacjach dokonanych na rachunkach bankowych oraz saldach tych rachunków, upoważnionym pracownikom Urzędu Miejskiego w Leśnej dostęp do sald rachunków bankowych podległych jednostek organizacyjnych, możliwość składania poleceń przelewów w granicach posiadanych środków lub w granicach dostępnego limitu środków, możliwość składania przelewów z datą przyszłą, ich przeglądania, modyfikowania, usuwania przed wysłaniem do Wykonawcy, możliwość dowolnego przeszukiwania zbiorów wszystkich operacji na wszystkich rachunkach według różnych kryteriów wyszukiwania, co najmniej: rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, daty, okresu, kwoty, po dowolnym fragmencie nazwy kontrahenta, tytułu płatności, fragmencie numeru rachunku i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów, przy czym po zakończeniu Umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu na zewnętrznym nośniku danych bazę danych z okresu objętego Umową, umożliwiającą bezterminowe przeszukiwanie zbiorów danych z całego okresu objętego Umową, import przelewów przygotowanych w systemach finansowo - księgowych Zamawiającego do systemu bankowego, według formatu wynikającego z systemu finansowo — księgowego bez danych z adresami kontrahentów, z uwzględnieniem znaków diakrytycznych, codzienną możliwość generowania wyciągów bakowych ze wszystkich rachunków bankowych, z pełną treścią wpisaną przez kontrahentów w opisie płatności, nie później niż w godzinach rannych następnego dnia roboczego, możliwość korzystania z systemu „Bankowości elektronicznej” w tym samym czasie na kilku stanowiskach jednocześnie, możliwość przypisywania wielu użytkowników do jednego rachunku i odwrotnie, możliwość otrzymywania automatycznych informacji o funkcjonowaniu systemu, m. in. o przelewach odrzuconych, zmianach w systemie, awariach i przewidywanym terminie ich usunięcia, itp. Czynności dotyczące schematów nadawania uprawnień użytkownikom „bankowości elektronicznej”, definiowania schematów podpisów, dostępu do rachunków, dokonywał będzie Wykonawca zgodnie z dyspozycją Zamawiającego. W okresie obowiązywania Umowy Wykonawca: zapewni bezpłatną aktualizację systemu oraz utrzymanie go w pełnej sprawności technicznej, bezpłatnie będzie świadczył telefoniczną pomoc techniczną w przypadku problemów w obsłudze systemu, w godzinach pracy Wykonawcy, w przypadkach, gdy telefoniczna pomoc techniczna nie będzie wystarczająca, upoważniony pracownik Wykonawcy bezpłatnie udzieli pomocy technicznej na miejscu, tj. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Leśnej lub w siedzibie jednostki organizacyjnej Gminy, nie później niż w terminie 48 godzin od momentu powiadomienia o konieczności jej udzielenia. Wykonawca na własny koszt będzie utrzymywał system „bankowości elektronicznej” w nienagannym stanie technicznym i bezpieczeństwa oraz w standardach powszechnie obowiązujących na ryku, a także modyfikował go, udoskonalał itp. w miarę pojawiania się nowych rozwiązań, poprawiających jakość obsługi Zamawiającego. W przypadku planowanych zmian w organizacji i oprogramowaniu systemu, szczególnie w zakresie interfejsu, Wykonawca powiadomi Zamawiającego. Takie powiadomienie winno mieć miejsce na jeden miesiąc przed planowaną zmianą i zawierać informację o charakterze i przedmiocie zmiany. W przypadku awarii technicznych systemu Wykonawca usunie je bez zbędnej zwłoki, a w przypadku trwania awarii powyżej 2 godzin Wykonawca zapewni alternatywną formę obsługi Zamawiającego, m. in. w przypadku, gdy nastąpi awaria sieci komputerowej wykluczająca możliwość standardowego wykorzystania kanału elektronicznego wykorzystywanego przez system „bankowości elektronicznej”, Wykonawca zapewni alternatywne realizowanie przelewów elektronicznych przygotowanych przez systemy informatyczne Zamawiającego (np. możliwość przygotowania nośnika danych i jego fizyczne dostarczenie do dowolnej placówki bankowej Wykonawcy) lub w formie papierowej (wybór należy do Zamawiającego). W sytuacji, gdy Zamawiający w wyniku awarii technicznej systemu „bankowości elektronicznej” poniesie udokumentowane straty, Wykonawca będzie zobowiązany do ich pokrycia, zaś jego odpowiedzialność w takim przypadku jest odpowiedzialnością na zasadzie ryzyka. Wymagania techniczno - informatyczne systemu „bankowości elektronicznej”: Wykonawca zapewni, aby zainstalowany system „bankowości elektronicznej” spełniał następujące minimalne wymogi związane z bezpieczeństwem: zapewnienie jednoznacznej identyfikacji użytkownika w procesie logowania się do systemu (unikalność identyfikatorów i wymuszanie zmian haseł) dodatkowe uwierzytelnianie użytkownika, np. za pomocą hasła i sprawdzenie poziomu jego uprawnień przy korzystaniu z usług aktywnych takich jak, np. zdefiniowanie, modyfikacja przelewu, wysyłanie przelewu dowolnego itp. szyfrowanie transmisji danych algorytmem SSL o długości klucza 128 bitów lub innym porównywalnym, z zastosowaniem odpowiedniego certyfikatu uwierzytelniającego. Wykonawca oprócz dostarczenia odpowiedniego oprogramowania i jego uruchomienia zapewni również wszelkie dodatkowe akcesoria zapewniające bezpieczeństwo pracy dla użytkowników korzystających z usług aktywnych, a zwłaszcza dla podpisujących przelewy. Jeśli system, jaki Wykonawca zamierza zaoferować, wymaga zastosowania dodatkowych akcesoriów, wówczas Wykonawca dostarczy odpowiednią ilość narzędzi bankowości elektronicznej („akcesoria” takie np. jak: token, karta, czytnik). Zamawiający szacuje liczbę osób korzystających z instrumentów bankowości elektronicznej na około 30 - 40 osób. Wykonawca, w okresie trwania Umowy, zobowiązany jest do nieodpłatnej konserwacji ww. narzędzi, a w przypadkach tego wymagających - do ich nieodpłatnej naprawy bądź wymiany, w sposób niepowodujący przerw w pracy użytkowników. Wykonawca zapewni, aby w terminie nie późniejszym niż 7 dni od włączenia danej jednostki organizacyjnej, do systemu świadczenia usług przez Wykonawcę, możliwy był import przelewów elektronicznych przygotowywanych w aktualnie eksploatowanych systemach informatycznych przez daną jednostkę, to jest do obsługi importu minimum następujących formatów: ELIKSIR-0, PLI, TXT, CSV, XML, e ASCI z różnymi separatorami pól i o strukturze uzgodnionej z Zamawiającym, z dodatkową możliwością wyboru strony kodowej dla polskich znaków z następującymi minimalnymi opcjami: Windows 1250, IBM Latin-2 (PC-852), ISO Latin-2. System „bankowości elektronicznej” zainstalowany u Zamawiającego umożliwi pozyskiwanie danych z wyciągów prowadzonych przez Wykonawcę rachunków bankowych w postaci elektronicznej w formacie XML. Wykonawca zapewni możliwość bezobsługowego pobierania plików wyciągów bankowych, zgodnie z parametrami ustalonymi przez Zamawiającego, przez co rozumie się, że będzie istniała możliwość zbudowania w jego infrastrukturze mechanizmów w pełni automatycznego pobierania plików wyciągów bankowych, za pośrednictwem usług udostępnianych przez Wykonawcę. W przypadku prowadzonego postępowania reklamacyjnego, na żądanie Zamawiającego, Wykonawca w terminie 14 dni od otrzymania takiego żądania, ma obowiązek udostępnić w wersji elektronicznej dokument źródłowy, wprowadzony do systemu bankowego przez kontrahenta, którego prowadzone postępowanie reklamacyjne dotyczy. W przypadku braku możliwości udostępnienia wskazanego dokumentu, Wykonawca w terminie 14 dni złoży pisemne wyjaśnienie w tej sprawie, wskazując przyczyny braku takiej możliwości. f) sporządzanie i dostarczanie dziennych wyciągów bankowych W przypadku, gdy system bankowości elektronicznej ulegnie awarii, Wykonawca bezpłatnie sporządzi Zamawiającemu wyciągi bankowe w formie papierowej, następnego dnia roboczego po dniu, którego wyciąg dotyczy. 2. Stosowanie przez Wykonawcę negocjowanych kursów walut do transakcji w walutach obcych, w szczególności z tytułu wymiany walutowej. 3. Zapewnienie zastępczej obsługi kasowej w zakresie przyjmowania wpłat na terenie Miasta Leśna. 4. Wystawianie zaświadczeń i opinii w zakresie prowadzonej obsługi bankowej. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca bezpłatnie wystawi zaświadczenia i opinie dotyczące prowadzonej obsługi bankowej. 5. Informowanie Zamawiającego o wpływających do Wykonawcy zajęciach praw majątkowych stanowiących wierzytelność z rachunków bankowych w dniu ich otrzymania. 6. Możliwość lokowania wolnych środków pieniężnych, w tym na lokatach typu overnight Zamawiający zastrzega sobie możliwość lokowania wolnych środków w innych bankach, zgodnie z art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 ze zm.). 7. Udzielanie odnawialnego kredytu w rachunku bieżącym budżetu Gminy Leśna do przewidywanej wysokości 1.000.000 zł (słownie: jeden milion złotych) uzależnionej od corocznej decyzji Rady Miejskiej w Leśnej Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu, na pisemny wniosek Zamawiającego, w każdym roku obowiązywania Umowy, krótkoterminowego kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym budżetu Gminy Leśna w wysokości wynikającej z uchwały budżetowej na dany rok budżetowy, do kwoty maksymalnej 1.000.000 zł. Jedynym kosztem dla Zamawiającego związanym z kredytem w rachunku bieżącym będzie oprocentowanie od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu oparte na sumie zmiennej stawki WIBOR O/N i stałej w całym okresie obowiązywania Umowy marży bankowej Wykonawcy, podanej z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie ze złożoną Ofertą. W przypadku braku notowania w dniu korzystania z kredytu w rachunku bieżącym, do obliczenia wysokości odsetek przyjmuje się stawkę WIBOR O/N z ostatniego notowania poprzedzającego ten dzień. Każdy wpływ na rachunek bieżący budżetu Gminy będzie powodował zmniejszenie salda kredytu. Do naliczania odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok liczy 365 dni. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne miesięcznie do 10-go dnia miesiąca po zakończeniu każdego miesiąca, za wyjątkiem grudnia, w którym odsetki będą płatne najpóźniej w ostatnim dniu roboczym miesiąca, w ciężar rachunku wskazanego przez Zamawiającego. Zamawiający dokona całkowitej spłaty kredytu w rachunku bieżącym wraz z odsetkami nie później niż do 31 grudnia każdego roku lub do dnia upływu terminu wypowiedzenia Umowy. W przypadku ewentualnego wystąpienia odsetek przeterminowanych od kredytu w rachunku bieżącym, ich oprocentowanie ustala się w wysokości odsetek ustawowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy będący bankami w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (j.t. Dz. U. z 2018 r., poz. 2187 ze zm.)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach