Przetargi.pl
Utworzenie i wyposażenie Dziennego Domu „Senior +” przy ul. Pułaskiego 3b w Namysłowie

Powiat Namysłowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu ogłasza przetarg

  • Adres: 46100 Namysłów, Pl. Wolności
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. (077) 410 36 95 , fax. 774 103 922
  • Data zamieszczenia: 2018-07-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Namysłowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu
    Pl. Wolności
    46100 Namysłów, woj. opolskie
    tel. (077) 410 36 95, fax. 774 103 922
    REGON: 53142196300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.namyslow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utworzenie i wyposażenie Dziennego Domu „Senior +” przy ul. Pułaskiego 3b w Namysłowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Utworzenie i wyposażenie Dziennego Domu „Senior +” przy ul. Pułaskiego 3b w Namysłowie. 2. Zadanie jest współfinansowane ze środków otrzymanych od Wojewody Opolskiego w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2015-2020 - Edycja 2018, w zakresie określonym w § 6 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa (Dz. U. Nr 238 poz. 1579). 3. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, przedmiarem robót i załącznikami do przedmiaru robót (Szczegółowa specy-fikacja – Instalowanie szatni, Szczegółowa specyfikacja – Instalowanie kuchni na wymiar) oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), obowiązującymi przepisami i normami, sztuką budowlaną, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, sztuką budowlaną, wszel-kimi niezbędnymi przepisami, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami współ-czesnej wiedzy technicznej zapewniając bezpieczne i higieniczne warunki pracy, w tym dla użytkowników obiektów. 4. Zakres rzeczowy inwestycji obejmuje przebudowę i adaptację lokalu polegająca na: 1) Wykonaniu robót budowlanych w zakresie łazienek wraz z instalacją sprzętu i urzą-dzeń dla osób starszych w tym niepełnosprawnych. 2) Wykonaniu robót instalacyjnych elektrycznych (demontaż i montaż lamp, montaż pla-fonierów, montaż anten, montaż urządzeń monitorujących, pozostałe roboty elektrycz-ne). 3) Wykonaniu robót instalacyjnych sanitarnych (instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, instalowanie mebli i urządzeń, pozostałe roboty sanitarne). 4) Likwidacja barier funkcjonalnych (instalacja windy schodowej do transportu osób star-szych w tym niepełnosprawnych, likwidacja progów, remont podestu, roboty towarzy-szące). 5) Wykonaniu robót instalacyjnych przeciwpożarowych (instalowanie: sprzętu gaśnicze-go, apteczek, tablic i znaków przeciwpożarowych, instrukcji BHP i przeciwpożaro-wych, znaków BHP, znaków ewakuacyjnych, znaków przeciwpożarowych, znaków i piktogramów informacyjnych). 6) Wykonaniu robót wykończeniowych w zakresie obiektów budowlanych (demontaż karniszy, instalowanie rolet wewnętrznych, instalowanie kuchni na wymiar, instalowa-nie zabudowanych mebli, wykładanie ścian, roboty malarskie, uzupełnienie tynków, montaż luster, montaż dozowników mydła i papieru, montaż podajników ręczników, pozostałe roboty wykończeniowe). 5. Ponadto przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Uporządkowanie terenu budowy wraz z odtworzeniem stanu pierwotnego elementów naruszonych i zniszczonych. 2) Wywiezienie i zagospodarowanie odpadów, materiałów i elementów nienadających się do powtórnego użytku. 3) Wykonanie wszelkich czynności związanych z przekazaniem windy schodowej do eksploatacji i dopuszczeniem do użytkowania windy (uzyskanie odbioru UDT). 4) Dokonanie zgłoszenia i odbioru wraz z dopuszczeniem do eksploatacji windy schodo-wej przez Urząd Dozoru Technicznego oraz uzyskanie na rzecz Użytkownika (Powiat Namysłowski, Pl. Wolności 12A, 46-100 Namysłów), pozwolenia na użytkowanie w tym także do pokrycia ewentualnych kosztów odbioru realizacji zadania w szczególno-ści ustalonych przez UDT. 5) Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Główny kod CPV: 45211200-1 Roboty w zakresie domów dla osób wymagających wsparcia. Dodatkowe kody CPV: 45000000-7 Roboty budowlane. 45111300-1 Roboty rozbiórkowe. 45211310-5 Roboty budowlane w zakresie łazienek. 45212230-7 Instalowanie szatni. 45212413-4 Roboty budowlane w zakresie miejsc pobytu czasowego. 45262330-3 Roboty w zakresie naprawy betonu. 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne. 45312320-6 Montaż anten telewizyjnych 45313000-4 Instalowanie wind i ruchomych schodów. 45313200-6 Instalowanie ruchomych schodów. 45317400-6 Instalowanie urządzeń filtrujących. 45324000-4 Roboty w zakresie okładziny tynkowej. 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne. 45331220-4 Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych. 45343000-3 Roboty instalacyjne przeciwpożarowe. 45343220-1 Instalowanie gaśnic. 45410000-4 Tynkowanie. 45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej. 45421100-5 Instalowanie drzwi i okien i podobnych elementów. 45421131-1 Instalowanie drzwi. 45421145-2 Instalowanie rolet. 45421151-7 Instalowanie kuchni na wymiar. 45421152-4 Instalowanie ścianek działowych. 45421153-1 Instalowanie zabudowanych mebli. 45431000-7 Kładzenie płytek. 45432210-9 Wykładanie ścian. 45442100-8 Roboty malarskie. 6) Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć od-powiedni sprzęt i materiały do wykonywania przedmiotu zamówienia. 7) Składający oferty wykonawcy zobowiązani są do zapoznania z istotnymi przepisami pra-wa, aktami i regulacjami obowiązującymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mogą wpływać lub odnosić się do działań podejmowanych w związku z przetargiem i w następ-stwie podpisania umowy. 8) Wykonawcy są odpowiedzialni za staranne zaznajomienie się ze SIWZ wraz z jej dodat-kami, w tym również przedmiarem robót, dokumentacją techniczno-budowlaną, specyfi-kacją techniczną wykonania i odbioru robót, wszelkimi zmianami do SIWZ sporządzo-nymi w okresie przetargowym oraz za uzyskanie wiarygodnych informacji dotyczących poszczególnych warunków i obowiązków, które mogą w jakikolwiek sposób oddziaływać na sumę czy istotę oferty lub na wykonanie robót. 9) Wymagany przez Zamawiającego min. okres gwarancji – 3 lata. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 3 lata, zostanie odrzucona jako niezgodna ze SIWZ. 10) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisa-nych w SIWZ i ofercie. 11) Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. Oferty, które nie będą obejmowały wszystkich elementów składowych przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 12) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 13) Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6/7 ustawy. 14) Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia Podwykonawcy lub Podwykonawcom wykonanie części zamówienia, co nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należy-te wykonanie tego zamówienia. 15) Zamawiający zgodnie z art. 36b ustawy żąda podania przez Wykonawcę w formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i po-dania ich nazw (firm). Powierzenie wykonania części przedmiotu zamówienia Podwyko-nawcy lub Podwykonawcom wymaga zawarcia umowy o podwykonawstwo, przez którą należy rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są dostawy lub usługi stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą pomiędzy wy-branym przez Zamawiającego Wykonawcą a innym podmiotem (Podwykonawcą). 16) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga, aby do realizacji przedmiotu zamówienia, były zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osoby wykonujące czynności w zakresie wykonywania robót budowlanych, na podstawie umów o pracę, je-żeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 108). Zamawiający zastrzega sobie prawo do przedłożenia przez Wykonawcę, umów o pracę z zatrudnionymi przez niego pracownikami. 17) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonaw-cę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w za-kresie realizacji zamówienia. W przypadku prac wykonywanych zgodnie z art. 12 ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zmianami), tj. tych, które może wykonywać osoba pełniąca samodzielne funkcje techniczne w budownictwie Zamawiają-cy nie wymaga zatrudnienia osób na wyżej wymienionych warunkach. Na potwierdzenie powyższego wymaga się, aby Wykonawca lub Podwykonawca w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy przedłożył Zamawiającemu: pisemne oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynno-ści w zakresie realizacji zamówienia wraz z wykazem osób zatrudnionych przez Wyko-nawcę lub Podwykonawcę przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę. Za-mawiający zastrzega sobie prawo do kontroli zgodności oświadczeń Wykonawcy lub Podwykonawcy (przedstawionych Zamawiającemu według wzoru stanowiącego zał. nr 2 do umowy) z osobami faktycznie wykonującymi czynności przy zamówieniu. Nieprzedło-żenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pisemnego oświadczenia (według wzoru sta-nowiącego zał. nr 2 do umowy) w terminie wskazanym jak powyżej będzie traktowane ja-ko niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SIWZ projekcie umowy. 18) W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale pod-wykonawców, należy wpisać w formularzu „nie dotyczy” lub inne sformułowanie. Jeżeli Wykonawca zostawi ten punkt formularza nie wypełniony Zamawiający uzna, iż zamó-wienie zostanie wykonane siłami własnymi, bez udziału podwykonawcy. 19) Informacja o możliwości udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia na podsta-wie art. 151a ustawy: Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczki na po-czet wykonania zamówienia. 20) Miejsce realizacji zamówienia: ul. Pułaskiego 3b, 46-100 Namysłów
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45211200-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 6.000,00 zł. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno zostać przelane lub wpłacone na konto Staro-stwa Powiatowego w Namysłowie w Banku Spółdzielczym w Namysłowie Numer konta: 36 8890 0001 0026 5917 2000 0004 z adnotacją „Wadium – nr sprawy: IZM.I.272.15.2018.MA.”.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli jest wpisany do jednego z rejestrów handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZA-JĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPO-WANIU LUB BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA 7.1. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy składają-cego ofertę 1. Wypełniony i podpisany formularz oferty wg załącznika Nr 1 do SIWZ. 2. Wypełnione i podpisane oświadczenie/oświadczenia* wykonawcy wg załącznika Nr 1.1 do SIWZ. 3. Wypełniony i podpisany kosztorys ofertowy. 4. Wypełnione i podpisane zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji wyko-nawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia zgodnie z art. 22a ustawy, wg załącznika Nr 1.3 do SIWZ i/lub podpisane odpowiednie umowy, i/lub podpisane odpowiednie oświadczenia, i/lub podpisane zobowiązania pod-wykonawców. 5. Dowód wniesienia wadium. 6. Pełnomocnictwo - w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, posiadające zakres i podpisane przez osoby reprezentujące wykonawcę. 7. Dokumenty dotyczące podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na je-go zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego*. UWAGA: 1. Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.1. SIWZ – składają wraz z ofertą wszy-scy Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu - dokumenty i oświadczenia muszą być aktualne na dzień złożenia oferty. 2. Oświadczenie wykonawcy wskazane w formularzu oferty musi być aktualne na dzień składania ofert. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdze-nie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowa-niu. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o którym mowa wyżej w pkt. 2, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowa-niu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępo-waniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa wyżej w pkt. 2. 5. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa wyżej w pkt. 2, oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlegała odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach lub w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, po-legać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekono-micznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi sto-sunków prawnych. W tym przypadku, Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie, o którym mowa w pkt. 7.1 ppkt. 2 SIWZ, dotyczące tego podmiotu. 7.2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wymagane od Wykonawców, którzy zło-żyli oferty, po otwarciu ofert 1. Oświadczenie wymagane od Wykonawcy, który złożył ofertę – przekazane Zamawiają-cemu bez wezwania w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.namyslow.pl informacji z sesji otwarcia ofert. 2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2018 r., poz. 798) z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu wg załącznika nr 4 do SIWZ oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapita-łowej, dokumenty lub informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu. UWAGA: Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.2. SIWZ – składają, w terminie 3 dni od za-mieszczenia na stronie www.namyslow.pl informacji z sesji otwarcia ofert, wszyscy Wyko-nawcy, którzy złożyli oferty, z wyjątkiem przypadku, gdy w postępowaniu złożono tylko jed-ną ofertę lub złożono tylko jedną ofertę częściową na daną część zamówienia. 7.3. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwy-żej oceniona: 1. Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cy-wilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną: co najmniej 250 000,00 złotych. 2. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wyko-nawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wy-konawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał prze-widziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 3. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Spo-łecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu po-twierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społecz-ne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozu-mienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odset-kami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odrocze-nie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 4. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospo-darczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu po-twierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 5. Oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegaw-czego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, wg załącznika Nr 6 do SIWZ. 6. Oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1785 z późn. zmianami), wg załącznika Nr 7 do SIWZ. UWAGA: 1. Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.3. SIWZ – składa Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, w terminie wyznaczonym w wezwaniu – dokumenty i oświadczenia muszą być aktualne na dzień ich złożenia. 2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktual-nych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów wymienionych w pkt 7.3. SIWZ. 3. Z treści dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż postawione przez Za-mawiającego wymagania zostały spełnione. 4. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub innych dokumentów niezbędnych do prze-prowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błę-dy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wy-jaśnień oferta Wykonawcy podlegała odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie po-stępowania. 7.4. Dokumenty i oświadczenia składane przez podmioty lub osoby spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do wymaganych dokumentów, stosuje się przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada następujące dokumenty: 1) Zamiast dokumentu określonego w pkt. 7.3 ppkt. 5 i 6 SIWZ składa dokument lub do-kumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, po-twierdzające, odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym or-ganem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywna-mi, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłoże-nie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właści-wego organu. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2) Zamiast dokumentu określonego w pkt. 7.3 ppkt. 7 SIWZ składa dokument lub doku-menty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwier-dzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty po-winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej w pkt 2.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświad-czenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospo-darczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty i oświadczenia powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.5. Forma dokumentów i oświadczeń 1. Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w po-stępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126) dokumenty należy zło-żyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 2. Formularz oferty, oświadczenia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 4. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elek-tronicznej. 5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 6. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. Pełnomocnictwo, zgodnie z § 99 ust. 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywil-ny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025) w związku z art. 82 ust. 2 i 14 ustawy, musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – Wykonawcy zo-bowiązani są złożyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo dla podmiotów występu-jących wspólnie musi być wystawione przez wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia i przedstawione zgodnie z pkt. 7.5 ppkt. 8 SIWZ. 9. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie o udzielenie zamówienia obowiązu-ją następujące zasady składania dokumentów: 1) oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt 7.1 SIWZ powinny zostać złożone w taki sposób, aby wykazać, że warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy spełniają łącz-nie (przez jednego lub kilku Wykonawców łącznie, z zastrzeżeniem zapisów zawartych w SIWZ), 2) każdy z uczestników wchodzący w skład podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzie-lenie zamówienia musi wraz z ofertą złożyć oświadczenie o którym mowa wyżej w pkt. 7.1.2, 3) każdy z uczestników wchodzący w skład podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzie-lenie zamówienia musi złożyć oświadczenia wymienione w pkt 7.2 oraz 7.3 SIWZ, 4) wszystkie dokumenty Wykonawców mogących wspólnie ubiegać się o udzielenie za-mówienia muszą wchodzić w skład danej oferty i być złożone łącznie, 5) jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zosta-nie wybrana, taki Wykonawca będzie zobowiązany przed zawarciem umowy w spra-wie zamówienia publicznego do złożenia Zamawiającemu umowy regulującej współ-pracę tych Wykonawców, 6) wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone powyżej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną