Przetargi.pl
Utrzymanie zieleni przy drogach, placach gminnych oraz w parku na terenie gminy Stare Babice

Gmina Stare Babice ogłasza przetarg

  • Adres: 05-082 Stare Babice, Rynek 32
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 722 95 36 , fax. 0-22 722 95 36
  • Data zamieszczenia: 2016-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stare Babice
    Rynek 32 32
    05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 722 95 36, fax. 0-22 722 95 36
    REGON: 01327185500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.stare-babice.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie zieleni przy drogach, placach gminnych oraz w parku na terenie gminy Stare Babice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie zieleni przy drogach i placach gminnych oraz w parku na terenie gminy Stare Babice. 2.W związku ze zbieraniem i wywozem śmieci nagromadzonych podczas grabienia skoszonej trawy Wykonawca jest zobowiązany do gospodarowania powstałymi odpadami zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2013 poz. 21 z póź. zm.). 3.UWAGA! Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zawartą i opłaconą polisę ubezpieczeniową OC, która swym zakresem obejmować będzie odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu wykonywanej działalności, tj. konserwacji zieleni. Polisa musi być zawarta na okres obowiązywania umowy tj. od dnia jej zawarcia do 31 grudnia 2016 r. Wysokość ubezpieczenia będzie równa wartości umowy. 4.Wyszczególnienie zakresu prac oraz zasady wykonania: 1)Koszenie poboczy i rowów przydrożnych oraz placów gminnych: a)ręczne lub mechaniczne skoszenie i zagrabienie skoszonej trawy, b)załadunek skoszonej trawy oraz jej wywóz i utylizacja, c)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach, d)zebranie i wywóz wszelkich śmieci (papiery, puszki, szkło, liście itp.) nagromadzonych podczas grabienia skoszonej trawy. UWAGA! W miesiącach sierpień - październik Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia min. dwóch ekip koszących trawę: min. jednej ekipy koszącej trawę przydrożną - ekipa składać będzie się z co najmniej czterech kosiarzy każdy dysponujący kosą spalinową i operatora obsługującego kosiarkę ciągnikową - Zamawiający szacuje dzienny limit koszenia na około 7 000 m2 (przy założeniu pięciodniowego tygodnia pracy), oraz min. jednej ekipy, która będzie średnio co dwa tygodnie wykonywała koszenie placów i skwerów - ekipa składać będzie się z kosiarzy dysponujących kosami spalinowymi oraz kosiarką spalinową kołową rotacyjną - Zamawiający szacuje dzienny limit koszenia na około 9 000 m2 przy założeniu pięciodniowego tygodnia pracy. W pozostałych miesiącach Wykonawca zapewni min. jedną ekipę koszącą trawę. 2)Prześwietlanie drzew do 60 cm w obwodzie i powyżej 60 cm w obwodzie: a)prześwietlenie koron drzew z zasmarowaniem ran smołą sadowniczą, b)wycięcie suchych i połamanych gałęzi, c)zebranie odpadów w stosy, d)wywóz odpadów oraz ich utylizacja, e)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach. 3)Wycinka drzew: a)odcięcie piłą mechaniczną gałęzi, konarów i części pnia oraz opuszczenie ich na linach, b)odkopanie korzeni, c)obcięcie i usunięcie korzeni lub frezowanie karp, d)przewrócenie reszty pnia przy użyciu liny, e)pocięcie pnia na odcinki dogodne do transportu, f)ułożenie gałęzi i konarów w stosy, g)zabranie gałęzi, konarów, pni i korzeni oraz ich utylizacja, h)zasypanie dołu dostarczoną przez Wykonawcę ziemią, i)ubicie i wyrównanie zasypanego dołu, j)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach. 4)Wycinka krzewów, zakrzaczeń wraz z drzewami do obwodu 12 cm na wysokości pnia 1,3 m: a)odcięcie ręczne lub piłą mechaniczną krzaków, b)odkopanie korzeni, c)obcięcie i usunięcie korzeni, d)ułożenie gałęzi w stosy, e)wywóz gałęzi, pni i korzeni oraz ich utylizacja, f)zasypanie dołu dostarczoną przez Wykonawcę ziemią, g)ubicie i wyrównanie zasypanego dołu, h)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach. 5)Wykonanie rowków przy obrzeżach chodników: a)wykonanie rowków przy obrzeżach chodników o głębokości ok. 5 cm i szerokości 10 cm, b)wywóz trawy i ziemi, c)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach. 6)Usuwanie chwastów i trawy z rabat kwiatowych oraz z terenów pokrytych korą i chodników: a)ręczne lub chemiczne usuwanie trawy oraz chwastów, b)wywóz usuniętej trawy i chwastów, c)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach. 7)Podlewanie trawników i rabat kwiatowych (zaopatrzenie w wodę - we własnym zakresie Wykonawcy) - min. 3 l wody/m2 trawnika lub rabaty. 8)Podlewanie drzewek (zaopatrzenie w wodę - we własnym zakresie Wykonawcy) - min. 20 l wody/drzewko. 9)Sadzenie drzew (rośliny dostarcza Zamawiający): a)wykonanie dołu, b)zaprawa dołu mieszanką ziemi i nawozów mineralnych, c)opalikowanie, d)wykonanie mis sadzeniowych, e)mulczowanie korą (5 cm). 10)Sadzenie krzewów (rośliny dostarcza Zamawiający): a)wykonanie dołu, b)zaprawa dołu mieszanką ziemi i nawozów mineralnych, c)mulczowanie korą (5cm). 11)Sadzenie bylin (rośliny dostarcza Zamawiający) wraz z zaprawieniem mieszanką ziemi urodzajnej 12)Usuwanie karp: a)odkopanie korzeni, b)obcięcie i usunięcie korzeni lub frezowanie karp, c)przewrócenie reszty pnia przy użyciu liny, d)pocięcie pnia na odcinki dogodne do transportu, e)wywóz pni i korzeni oraz ich utylizacja, f)zasypanie dołu dostarczoną przez Wykonawcę ziemią, g)ubicie i wyrównanie zasypanego dołu, h)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach. 13)Zakładanie trawników (nasiona dostarcza Zamawiający: a)przygotowanie gleby, b)wysianie nasion z uwałowaniem, c)podlanie, d)wykonanie pierwszego koszenia. 14)mulczowanie korą rabat kwiatowych wraz z pracami pielęgnacyjnymi: a)wycinanie przekwitłych kwiatostanów, b)przycinanie krzewów i bylin przed końcem wegetacyjnym, c)mulczowanie korą (5 cm) - korę dostarcza Zamawiający. 15)zrębkowanie gałęzi a)zrębkowanie gałęzi bezpośrednio na samochód dostawczy, b)uprzątnięcie terenu, c)wywóz zrębkowanych gałęzi. 16)przycinanie krzewów (wiosenne, jesienne, formowanie i przycinanie żywopłotów) a)przycięcie dostosowane do gatunku krzewu, b)pozbieranie poprzycinanych krzewów, c)uporządkowanie terenu po przeprowadzonych pracach. 17)Pielęgnacja parku w Starych Babicach (za budynkiem Urzędu Gminy przy ul. Rynek 21) oraz zieleńców (terenu wokół budynku Urzędu Gminy przy ul. Rynek 21 i Rynek 32 wraz z parkingiem, zieleni na skrzyżowaniu ul. Sienkiewicza z ul. Rynek i zieleni na ul. Pocztowej) w miesiącach od sierpnia do listopada 2016 roku od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 do 16.00 m.in.: a)systematyczne utrzymanie porządku (sprzątanie ścieżek, trawników i rabat kwiatowych, uzupełnianie ubytków w ścieżkach), b)systematyczna pielęgnacja rabat kwiatowych, drzew i krzewów, trawników m.in.: koszenie trawy na zieleńcach wraz z zagrabieniem i usunięciem odpadów, wygrabianie opadłych liści z drzew oraz innych zanieczyszczeń z terenu zieleńców wraz z usunięciem odpadów, odchwaszczanie chemiczne lub mechaniczne ścieżek (po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym), odchwaszczanie, podlewanie i nawożenie wg potrzeb i ilości zapobiegającej obumieraniu kwiatów, drzew i krzewów, cięcie sanitarno - pielęgnacyjne drzew i krzewów polegające na cięciu formującym części nadziemne dostosowane do gatunku krzewów, cięciu w obrębie koron drzew, obejmującym usuwanie gałęzi obumarłych, nadłamanych lub wchodzących w kolizję z urządzeniami technicznymi, usuwaniu odrostów z pni drzew zgodnie z zasadami sztuki ogrodniczej (tj. usuwanie posuszu, cięcia odmładzające, kształtujące, itp.), usuwanie odrostów korzeniowych, uzupełnienie ziemi urodzajnej i kory, odchwaszczanie i usuwanie roślin przerastających krzewy, uprzątaniu terenu oraz wywozie powstałych odpadów, odciętych pędów i gałęzi lub ziemi, uzupełnianie roślinności, sadzenie roślin jednorocznych w donice. c)utrzymanie urządzeń parkowych i wykonywanie drobnych napraw elementów małej architektury parkowej typu malowanie, olejowanie, itp. d)utrzymanie amfiteatru w tym wykonywanie drobnych napraw, e)wykonywanie innych niezbędnych prac ogrodniczych i konserwacyjnych wskazanych przez Zamawiającego, f)UWAGA Wykonawca do wykonywania prac wymienionych powyżej w pkt. 17 zapewni w okresie sierpień - listopad od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 do 16.00 jednego stałego pracownika posiadającego wykształcenie min. średnie ogrodnicze, g)Wykonawca będzie dysponował dodatkowym pracownikiem spełniającym powyższe wymaganie, oddelegowanym do powyższych prac na okres nieobecności wyznaczonego pracownika, h)W przypadku, gdy Zamawiający dwukrotnie zgłosi zastrzeżenia, do jakości lub sposobu pracy pracownika, na żądanie Zamawiającego Wykonawca w terminie 5 dni roboczych od zgłoszenia żądania ma obowiązek zmienić na nowego pracownika posiadającego wykształcenie min. średnie ogrodnicze, i)Zamawiający nie przewiduje pomieszczenia dla pracownika, j)Do wykonywania wszystkich ww. prac Zamawiający dostarcza materiały eksploatacyjne, tzn. sadzonki, korę, środki ochrony roślin, farbę, gwoździe, itp. k)Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe w wyniku nieprawidłowej pielęgnacji parku i zobowiązany jest do usunięcia wynikłych szkód na własny koszt. 18)Wykonanie innych niż wymienione w pkt. od 1 do 17 prac związanych z utrzymaniem zieleni przy drogach i placach gminnych (np. ochronne zabiegi chemiczne, zasilanie nawozami rabat i trawników itp.). W ramach tych prac dopuszcza się również zakup materiału roślinnego i kory przez Wykonawcę. 19)Rozliczenie prac określonych w pkt. 18: a)podstawą do wykonania prac określonych w pkt. 18 jest zlecenie Zamawiającego, b)rozliczanie prac odbywało się będzie na podstawie kosztorysu sporządzonego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez pracownika Zamawiającego przed wykonaniem prac będących przedmiotem wyceny, c)kosztorys będzie opracowany na podstawie KNR z zastosowaniem cen i wskaźników: roboczogodzina, zysk, koszty ogólne, podanych w ofercie Wykonawcy oraz cen materiałów, które nie mogą być wyższe niż średnie ceny rynkowe wg SEKOCENBUDU z uwzględnieniem współczynników regionalnych do cen materiałów ogrodniczych dla województwa mazowieckiego (koszty zakupu wliczone są w koszty materiałów), d)w przypadku podjęcia prac przez Wykonawcę przed zatwierdzeniem kosztorysu przez Zamawiającego i zakwestionowaniu przez niego którejś z pozycji wyceny wówczas Zamawiający nie zapłaci za taką pozycję, a Wykonawca skoryguje o przedmiotową wartość przedstawiony do sprawdzenia kosztorys, e)Zamawiający sprawdzi przedstawiony do zatwierdzenia przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia dostarczenia, f)Wykonawca rozpocznie wszelkie prace w terminie 1dnia od dnia zatwierdzenia kosztorysu i przekazania zlecenia przez Zamawiającego i zakończy w terminie określonym w zleceniu. 5.Warunki prowadzenia prac i obowiązki Wykonawcy: 1)Wykonawca na zlecenie Zamawiającego zobowiązany będzie do zapewnienia inspektora nadzoru terenów zieleni, który będzie kontrolował prace objęte przedmiotem zamówienia oraz w razie potrzeby sporządzał dokumentację wskazującą na konieczność przeprowadzenia zabiegów stanowiących przedmiot zamówienia. Wykonawca z tytułu zatrudnienia inspektora nadzoru terenów zieleni nie otrzyma dodatkowego wynagrodzenia i musi jego pracę w powyższym zakresie wliczyć do ceny ofertowej brutto za wykonanie poszczególnych czynności wymienionych w SIWZ. 2)Wykonawca wykonując specjalistyczny zabieg (z zakresu przedmiotu zamówienia) mający na celu przywrócenie statyki drzewa zobowiązany będzie do sporządzenia dokumentacji wskazującej na konieczność przeprowadzenia tego zabiegu, w szczególności do wykonania dokumentacji fotograficznej i przekazania jej Zamawiającemu. 3)Wykonawca będzie realizował usługi będące przedmiotem zamówienia na podstawie zleceń Zamawiającego. 4)Przez zlecenie rozumie się każdorazowe zawiadomienie Wykonawcy przez Zamawiającego (osobiście, telefonicznie, faksem lub mailowo) o konieczności wykonania prac wraz z podaniem jego zakresu i terminu wykonania. 5)Wykonawca udostępni Zamawiającemu numer telefonu, numer faksu i adres poczty e-mail, na który ten będzie mógł kierować zgłoszenia. Zgłoszenie uznaje się za przyjęte w momencie zawiadomienia Wykonawcy. 6)Do wykonania zamówienia Wykonawca powinien użyć odpowiedniego sprzętu, zapewniającego dobrą jakość wykonanych prac oraz bezpieczeństwo ich wykonywania. 7)Sposób postępowania z odpadami powstałymi w wyniku prowadzonych prac musi być zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. 8)Za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych prac odpowiedzialny jest Wykonawca. 9)Wykonawca ponosi ryzyko wynikające z prowadzenia prac bez zamykania ruchu. 10)Wszelkie roszczenia: użytkowników dróg, właścicieli urządzeń infrastruktury technicznej, mieszkańców bądź innych osób, które ucierpiały lub naruszono ich dobra w trakcie wykonywania prac będących przedmiotem zamówienia, jakie wpłyną do Zamawiającego, będą kierowane do Wykonawcy w celu ustosunkowania się i ich załatwienia. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 7 dni od otrzymania takiego pisma podjąć działania, mające na celu załatwienie sprawy ze zgłaszającym uszkodzenie. W przypadku, gdy Wykonawca nie podejmie działań, w celu załatwienia w/w sprawy wówczas Zamawiający pokryje koszty zgłoszonego roszczenia i potrąci Wykonawcy z następnej faktury za wykonane prace. Wykonawca wyraża na to potrącenie zgodę. 11)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie oznakowania i zabezpieczenie terenu w trakcie wykonywania prac będących przedmiotem zamówienia. Pojazdy wykonujące prace muszą być prawidłowo oznakowane oraz muszą być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, widoczny ze wszystkich stron z dużej odległości. 12)Wykonawca przy wycenie prac będących przedmiotem zamówienia powinien uwzględnić fakt, że większość prac związanych z konserwacją zieleni odbywała się będzie na terenie zabudowanym pośród zabudowy mieszkaniowej, przy liniach elektroenergetycznych lub telefonicznych, przy drogach o wzmożonym ruchu pojazdów i z tego tytułu nie będą stosowane współczynniki zwiększające ceny jednostkowe z powodu większego stopnia trudności. 13)W przypadku, gdy zaistnieje konieczność wyłączenia prądu w linii energetycznej z powodu braku bezpiecznego dostępu do konserwowanej zieleni to Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić chwilowe wyłączenia prądu w linii energetycznej we właściwym zakładzie energetycznym we własnym zakresie oraz ponieść koszty tego wyłączenia. 14)W przypadku zniszczenia urządzeń infrastruktury technicznej w trakcie prowadzenia prac związanych z konserwacją zieleni Wykonawca jest zobowiązany natychmiast powiadomić w sposób skuteczny właściciela urządzenia o jego uszkodzeniu oraz ponieść wszelkie koszty związane z jego naprawą. 15)Podstawą wystawienia faktury jest zaakceptowany protokół odbioru, w którym Wykonawca wskaże miejsce wykonywania prac oraz ich ilość podaną w jednostce, w której dany rodzaj prac został wyceniony w Formularzu cenowym. 16)Zamawiający przewiduje bieżącą kontrolę wykonywanych usług. Kontroli Zamawiającego będą poddane w szczególności sposób wykonania prac w aspekcie zgodności ich wykonania z SIWZ i umową. 17)W przypadku nie podjęcia obowiązków ciążących na Wykonawcy lub w przypadku nie wywiązywania się w sposób zgodny z warunkami określonymi przez Zamawiającego, Zamawiający w trybie awaryjnym zleci wykonanie prac innej firmie, a kosztami obciąży Wykonawcę. 18)Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kosztów zapewnienia wykonania prac w trybie awaryjnym przez inną firmę z następnej faktury. 19)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Wykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania Wykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności. 20)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną, w tym płatność ewentualnych należności za szkody i następstwa spowodowane zawinionym przez siebie niewłaściwym wykonywaniem prac objętych niniejszą umowa oraz wypełnianiem obowiązków wynikających z niniejszej umowy. 21)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za usługi wykonywane przez podwykonawców. 22)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Podwykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania podwykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności. 23)Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: a)Zabezpieczenia interesów osób trzecich, b)Ochrony środowiska, c)Warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, d)Organizacji i utrzymywania zaplecza prac związanych z utrzymaniem zieleni, e)Bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego w otoczeniu budowy f)Ochrony mienia związanego z prowadzeniem prac drogowych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 773120000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 4 000 zł (słownie: cztery tysiące zł) w formie określonej w SWIZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Stawka roboczogodziny
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.stare-babice.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach