Przetargi.pl
„Utrzymanie przejezdności dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Zamrzenica w 2019 r.”

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Zamrzenica ogłasza przetarg

  • Adres: 89510 Bysław, Zamrzenica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 341 175 , fax. 523 341 173
  • Data zamieszczenia: 2018-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Zamrzenica
    Zamrzenica
    89510 Bysław, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 341 175, fax. 523 341 173
    REGON: 9055078528001
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zamrzenica.torun.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Utrzymanie przejezdności dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Zamrzenica w 2019 r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług mających na celu utrzymanie przejezdności dróg leśnych, w zasięgu Nadleśnictwa Zamrzenica. Usługi będą realizowane głównie w leśnictwach: Klonia, Leontynowo i Pieńkowo – tj. na obszarze leśnym zniszczonym wskutek huraganowych wiatrów z sierpnia 2017 r., sporadycznie na terenie innych leśnictw Nadleśnictwa Zamrzenica. Działania te będą miały charakter ciągły. Zamawiający będzie zlecał roboty wg bieżących potrzeb, wskazując odcinki dróg przeznaczone do bieżących napraw, technologię naprawy oraz określając termin jej wykonania. Rozliczenia będą dokonywane na podstawie jednostek obmiarowych opisanych poniżej. Prace utrzymania przejezdności dróg leśnych będą obejmowały: Uzupełnienie ubytków poprzez wbudowanie kruszywa, w zakresie:  Zdjęcie humusu i wyrównanie naprawianego fragmentu drogi (korytowanie).  Zagęszczenie wyrównanej powierzchni walcem.  Wykonanie warstwy odcinającej grubości 15 cm – roboty wykonywane opcjonalnie, wyłącznie na wskazanych przez Zamawiającego odcinkach dróg,  Rozplantowanie kruszywa na odpowiednio wyprofilowanym podłożu i zagęszczeniu walcem do grubości zmiennej 15 lub 25 cm.  Rozwiezienie i zagęszczenie pospółki celem zaklinowania i zakrycia tłucznia - wymagana grubość po zagęszczeniu 3 cm.  Zagęszczenie całości walcem.  Odtworzenie poboczy na całej długości remontowanego fragmentu drogi, w razie konieczności uzupełnienie poboczy gruntem rodzimym, pobocza wysokościowo muszą nawiązywać do nawierzchni wyremontowanej drogi.  Wykonanie odpływów bocznych wody w miejscach zaniżonych. Materiały (tłuczeń i żwir) powinny być rozkładane w warstwie o jednakowej grubości, takiej aby ich ostateczna grubość po zagęszczeniu była równa grubości projektowanej. Przyjmuje się tolerancję grubości warstw kruszywa  15 %, pospółki  25% przy pojedynczym punkcie pomiarowym, jednak średnia z pomiarów warstwy nie może być mniejsza od wymaganych. Spadek nawierzchni w zależności do warunków terenowych oraz uzgodnień z Zamawiającym należy przyjąć daszkowy o nachyleniu 5% lub jednostronny o nachyleniu 3% Zamawiający dopuszcza wykorzystanie w konstrukcji nawierzchni kruszywa łamanego frakcji 0-63,0 z rozkruszonego betonu cementowego. Przy wykorzystaniu kruszywa budowlanego muszą zostać zachowane parametry fizyczne nie gorsze niż mieszanek stabilizacyjnych z kruszywa naturalnego - zgodnie z normą zgodnie z PN-S-06102: 1997 „Drogi samochodowe – Podbudowy z kruszyw stabilizowanych mechanicznie”. W przypadku zastosowania gruzu Wykonawca zobowiązany jest udokumentować jego pochodzenie, przedstawić aprobatę techniczną lub wyniki badań laboratoryjnych stwierdzające przydatność materiału do stosowania w budownictwie drogowym. Wszystkie materiały użyte do remontu dróg powinny posiadać stosowne aprobaty lub dokumenty potwierdzające pochodzenie i jakość i zgodność z wymaganymi normami. Przyjęte technologie remontu dróg leśnych poprzez wbudowanie kruszywa: 1) Technologia I – wykonanie w/w prac przy założeniu: wbudowanie w ubytki średnio 15 cm kruszywa wraz z przykryciem pospółką drogową – 3 cm, przeciętna szerokość drogi 3,5m – jednostka rozliczeniowa – m2 wyremontowanego odcinka (wbudowanego kruszywa). 2) Technologia II - wykonanie w/w prac przy założeniu: wykonanie warstwy odcinającej o grubości 15 cm, wbudowanie w ubytki średnio 15 cm kruszywa wraz z przykryciem pospółką drogową – 3 cm, przeciętna szerokość drogi 3,5m – jednostka rozliczeniowa m2 wbudowanego kruszywa. 3) Technologia III – wykonanie w/w prac przy założeniu: wbudowanie w ubytki średnio 25 cm kruszywa wraz z przykryciem pospółką drogową – 3 cm, przeciętna szerokość drogi 3,5m – jednostka rozliczeniowa – m2 wyremontowanego odcinka (wbudowanego kruszywa). 4) Technologia IV - wykonanie w/w prac przy założeniu: wykonanie warstwy odcinającej o grubości 15 cm, wbudowanie w ubytki średnio 25 cm kruszywa wraz z przykryciem pospółką drogową – 3 cm, przeciętna szerokość drogi 3,5m – jednostka rozliczeniowa m2 wbudowanego kruszywa. Lokalizacja dróg przeznaczonych do remontu. Odcinki dróg będące przedmiotem zamówienia znajdują się w zasięgu administracyjnym Nadleśnictwa Zamrzenica, głównie w leśnictwach: Klonia, Leontynowo i Pieńkowo, sporadycznie na terenie innych leśnictwa Nadleśnictwa Zamrzenica – drogi w kompleksach leśnych, lokalizacja zmienna. Odcinki dróg przeznaczone do napraw oraz sposób naprawy zostaną określone w zleceniu. Zasięg administracyjny wskazanego obszaru określono na załączonej mapie. Zakres robót. Zamawiający gwarantuje zapewnienie zakresu usług, na podstawie zaoferowanych cen jednostkowych, w następującym przedziale finansowym,: 1) dla części I zamówienia (wbudowanie kruszywa): a. kwota minimalna zleconych usług (gwarantowana) – 80,00 tys. zł netto, b. maksymalna kwota zamówienia – 380,00 tys. zł netto, Sposób zlecania robót. Zamawiający przekaże Wykonawcy zlecenie zawierające szczegółową lokalizację (szkic) odcinka przeznaczonego do naprawy oraz przyjętą technologię naprawy. Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do wykonania usługi w ciągu maksymalnie 5 dni (zależnie od zobowiązania przyjętego w ofercie) od daty otrzymania zlecenia. Jednorazowo zlecenia będą obejmowały zakres robót nie mniejszy niż 700m2 wbudowania kruszywa. Odbiór wykonanych robót. Zamawiający dokona odbioru zrealizowanych zleceń w ciągu 3 dni roboczych. Odbiór będzie polegał na sprawdzeniu prawidłowości wykonanych robót tj. grubości wbudowanych warstw, powierzchni wykonanych robót i zagęszczenia oraz potwierdzeniu faktycznie wykonanych jednostek obmiarowych. Zamawiający dokona płatności za zrealizowane roboty w terminie 14 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 917): prowadzenie i obsługa maszyn i urządzeń drogowych. Zamawiający nie przewiduje płatności w formie przedpłat lub zaliczek na poczet zakupu materiałów przez Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100) 10.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 po. 110); 10.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku: Bank BGŻ BNP Paribas S.A. Oddział w Tucholi ul. Nowodworskiego 7 89-500 Tuchola Nr rachunku 49 2030 0045 1110 0000 0071 4210 z dopiskiem: Wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu pn. „Utrzymanie przejezdności dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Zamrzenica w 2019 r.” Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 10.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 10.5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 17- kasa). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. 10.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP .
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu. Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.4. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1) pkt 23 ustawy PZP – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 8.5. Inne dokumenty, które należy przedłożyć wraz z ofertą: 1) Pełnomocnictwo (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy osoba upoważniona do reprezentowania Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa); 2) oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tj. Dz. U. z 2018 poz. 1445) (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ). 3) dowód wniesienia wadium. 8.6. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jakiego zasobu dotyczy, określać jego rodzaj, zakres, czas udostępnienia oraz inne okoliczności wynikające ze specyfiki danego zasobu. Z treści przedstawionego dokumentu musi jednoznacznie wynikać: (1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, (2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, (3) charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, (4) zakresu i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Niewiążący wzór zobowiązania o oddaniu Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia określa załącznik nr 4 do SIWZ. Zobowiązanie należy złożyć wraz z ofertą. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, Zamawiający ocenia, zgodnie z art. 22a ust. 3 PZP, czy udostępnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 PZP. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia przekazania ogłoszenia o zamówieniu do Biuletynu Zamówień Publicznych. 8.7. W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): a) w Formularzu ofertowym należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania; c) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie Umowy; d) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów; e) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania Umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna. 8.8. W przypadku oferty Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej zapisy 8.1. – 8.8. stosuje się odpowiednio.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach