Przetargi.pl
Utrzymanie i zarządzanie Cmentarzem Komunalnym w Śremie przez okres 36 miesięcy w latach 2019-2022

Gmina Śrem ogłasza przetarg

  • Adres: 63-100 Śrem, Pl. 20 Października
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. (61) 2835225 w. 133 , fax. (61) 2835337
  • Data zamieszczenia: 2019-02-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Śrem
    Pl. 20 Października 1
    63-100 Śrem, woj. wielkopolskie
    tel. (61) 2835225 w. 133, fax. (61) 2835337
    REGON: 63125813500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://umsrem.bip.eur.pl/public/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie i zarządzanie Cmentarzem Komunalnym w Śremie przez okres 36 miesięcy w latach 2019-2022
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Cmentarz zlokalizowany jest przy ul. J. Malczewskiego 15 w Śremie, na terenie wymienionych działek ewidencyjnych: l.p. Nr ewidencyjny Powierzchnia (ha) 1 63 1,3721 2 64 0,2111 3 65 0,0084 4 66 0,7255 5 67 1,3603 6 68 0,7318 Łącznie 4,4092 2. Utrzymanie obejmuje też teren przyległy do cmentarza, tj. parkingi (w pasie drogowym ul. J. Malczewskiego oraz na działce nr ewid. 59/1) i pas po zewnętrznej stronie ogrodzenia wokół całego cmentarza i parkingu żużlowego. 3. Do obowiązków Zarządcy należy: 1) prowadzenie racjonalnej gospodarki miejscami grzebalnymi pod poszczególne rodzaje grobów; 2) przygotowywanie miejsc do ponownego pochówku łącznie z demontażem płyt nagrobnych i ich utylizacją; 3) nadzór nad korzystaniem z cmentarza w tym nad pochówkami, ekshumacjami, stawianiem nagrobków itp.; 4) bieżące naprawy i konserwacja w Domu Przedpogrzebowym, w tym: przegląd, konserwacja i naprawa instalacji elektrycznej, odgromowej, wentylacyjnej, sprzętu i wyposażenia domu przedpogrzebowego, urządzeń sanitarnych, przeciwpożarowych oraz bieżące sprzątanie, mycie okien, drzwi itp.; 5) udostępnianie i przygotowanie kaplicy do uroczystości pogrzebowych; 6) konserwacja i bieżące naprawy obiektów i elementów wyposażenia cmentarza, utrzymanie porządku w pomieszczeniach gospodarczych oraz toaletach znajdujących się na terenie cmentarza; 7) bieżące utrzymanie czystości na terenie cmentarza tj. zamiatanie i odśnieżanie alejek, wyrównywanie nawierzchni dla ułatwienia spływu wód opadowych, likwidowanie zastoisk wody, śniegu, gołoledzi, usuwanie zarastania brzegów nawierzchni w przypadku braku obrzeży trawnikowych, odchwaszczanie nawierzchni, wyrównywanie, poziomowanie i wymiana uszkodzonych obrzeży; 8) bieżące utrzymanie czystości terenu przyległego do cmentarza tj. parkingów (odśnieżanie, sprzątanie śmieci) oraz pasa zieleni wzdłuż ogrodzenia cmentarza i parkingu (sprzątanie śmieci, koszenie trawy); 9) wykonywanie prac pielęgnacyjno - konserwacyjnych zieleni tj. pielenie alei i kwater, przycinanie żywopłotów, drzew i krzewów, koszenie i grabienie trawników, wygrabianie i zamiatanie liści; 10) przeprowadzanie wycinki drzew i krzewów po uzyskaniu wymaganych zezwoleń oraz usuwanie wiatrołomów z terenu cmentarza; 11) zapewnienie dostatecznej ilości kontenerów na odpady, z uwzględnieniem segregacji na poszczególne frakcje, utrzymanie porządku wokół kontenerów oraz bieżący wywóz odpadów na składowisko przez uprawniony podmiot; 12) utrzymanie i pielęgnacja grobów podopiecznych Państwowego Domu Pomocy Społecznej oraz Pomnika Poległych w Walkach o Wyzwolenie Ziemi Śremskiej tj. porządkowanie, odchwaszczanie, grabienie, dekorowanie w okresie świąt (t. j. Wielkanoc, 15 sierpnia i 1 listopada każdego roku: znicze na każdym grobie oraz wiązanka na pomniku poległych); 13) bieżące naprawy i konserwacja ogrodzenia cmentarnego - dwa razy w trakcie trwania umowy w terminach uzgodnionych ze Zlecającym; 14) konserwacja wyjść piezometrów oraz okresowe pomiary głębokości zalegania wód w okresie wiosennym i jesiennym każdego roku wraz z prowadzeniem ewidencji wykonanych pomiarów; 15) utrzymanie i konserwacja urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w tym studzienek i innych punktów czerpania wody - zapewnienie możliwości korzystania z tych punktów; 16) sprzątanie, dezynfekcja i utrzymanie właściwej temperatury w chłodni i kaplicy cmentarnej (urządzenie winno być uruchomione co najmniej 3 godziny wcześniej przed przyjęciem zwłok do chłodni); 17) prowadzenie książki obiektu budowlanego (dokonywanie okresowych kontroli i przeglądów stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu); 18) prowadzenie strony internetowej Cmentarza Komunalnego w Śremie wraz z bieżącą aktualizacją wyszukiwarki grobów i elektronicznej bazy danych; oprogramowanie i baza danych cmentarza stanową własność Zlecającego; 19) sprawowanie kontroli nad obiektem poza godzinami otwarcia - obejmuje przegląd całej nieruchomości pod względem dewastacji i naruszenia posiadania; 20) sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem Regulaminu Cmentarza Komunalnego w Śremie; 21) prowadzenie pełnej, zgodnej z aktualnymi w tym zakresie przepisami prawa, dokumentacji cmentarnej tj. księga osób pochowanych, księga grobów, księgi cmentarne oraz ewidencjonowanie cmentarza za pomocą programu komputerowego. Zarządca zapewni odpowiedni sprzęt komputerowy do obsługi administracyjnej cmentarza; 22) terminowy pobór opłat za miejsca pod groby ziemne i grobowce oraz za budowę nagrobka na Cmentarzu Komunalnym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, informowanie opiekunów grobów o zaległościach z tytułu nieuiszczenia opłaty. W sytuacji gdy brak jest kolejnych opłat przez okres dłuższy niż 1 rok, zarządca przygotowuje miejsce do ponownego chowania; 23) pobieranie opłat za usługi cmentarne świadczone na Cmentarzu Komunalnym w Śremie zgodnie z obowiązującymi stawkami i przepisami prawa; 24) wykonywanie czynności prawnych związanych z zarządzaniem zasobami; 25) obsługa finansowo-księgowa zarządzanych zasobów w zakresie niezbędnym dla realizacji powierzonych zadań. 26) ewidencja pobranych opłat zgodnie z przepisami ustawy o podatku towarów i usług. Opłaty będą ewidencjonowane poprzez kasę rejestrującą Zarządcy. Do każdego paragonu sprzedaży z kasy rejestrującej będzie wystawiona faktura VAT. Faktury VAT za czynności świadczone przez Zarządcę w imieniu i na rzecz Zlecającego wystawiane będą na podstawie wydanego przez Zlecającego upoważnienia osobom wskazanym do wystawiania faktur VAT przez Zarządcę. Pobrane opłaty stanowić będą w całości dochód Zlecającego. 27) prowadzenie odrębnej ewidencji opłat oraz do składania miesięcznych sprawozdań finansowych dotyczących opłat, a także ich rozliczenia i przekazania Zlecającemu na wskazany przez niego rachunek w terminie do 7 dnia następnego miesiąca za poprzedni miesiąc kalendarzowy. 28) przedkładania kwartalnych zestawień zawierających ilość pochówków oraz wolnych miejsc grzebalnych wraz z prognozą ich dostępności wg aktualnych tendencji; 29) zawieranie umów na dostawę mediów, usuwanie nieczystości stałych i odprowadzenie ścieków, usługi kominiarskie i innych niezbędnych, a wynikających z bieżącej działalności cmentarza oraz regulowanie zobowiązań za dostarczane media, wywóz śmieci i inne obowiązkowe opłaty związane z funkcjonowaniem cmentarza; 30) prowadzenie dokumentacji dotyczącej stosowanych środków ochrony roślin (nazwa środka, czas, dawka i obszar jego stosowania, a także przyczyna jego stosowania) i coroczne przekazywanie Zlecającemu kopii tej dokumentacji za rok poprzedni w terminie do 31 stycznia każdego roku kalendarzowego trwania umowy. 4. Rozliczenia finansowe 1) Koszty związane z zarządzaniem Cmentarzem Komunalnym, a w szczególności koszty dostawy mediów i wywozu odpadów będą przedmiotem odrębnych rozliczeń. 2) Obciążenie kosztami, o których mowa w ust. 1, nastąpi na podstawie faktury VAT wystawionej i dostarczonej przez Zarządcę w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wystąpiły koszty. Dodatkowo Zarządca sporządza i przekazuje wykaz poniesionych wydatków (kosztów). 3) W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości lub braków i zaistnienia konieczności naniesienia poprawek/uzupełnień lub dokonania korekty, co do otrzymanej faktury VAT i/lub wykazu poniesionych kosztów, Gmina zawiadomi Zarządcę o powyższym fakcie (telefonicznie, pocztą elektroniczną lub pisemnie) oraz ustali warunki i formę wykonania niezbędnych poprawek/uzupełnień lub korekt. Zarządca dokonuje niezbędnych poprawek/uzupełnień lub korekt w terminie 3 dni (roboczych), od dnia otrzymania zawiadomienia. 4) Gmina będzie dokonywała zwrotu kosztów, o których mowa w ust. 1 na podstawie faktury VAT za utrzymanie cmentarza w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. 5) Bieżące utrzymanie cmentarza (w tym koszty prac porządkowych i czynności administracyjnych) płatne będzie w formie miesięcznego ryczałtu. Odrębną pozycją będzie wynagrodzenie Zarządcy, płatne również w formie miesięcznego ryczałtu. 6) Zarządca zapewnia materiały eksploatacyjne (m.in. środki czystości, materiały biurowe), sprzęt i narzędzia niezbędne do prowadzenia bieżącej działalności cmentarza. 7) Zarządca ma obowiązek uzgadniania ze Zlecającym planowanych prac wykraczających poza zakres bieżącego zarządzania i eksploatacji Cmentarza Komunalnego w Śremie, w tym m.in. remontów, zakupów, inwestycji o charakterze budowlanym. Uzgodnienie winno mieć charakter pisemny (w formie papierowej lub elektronicznej) a rozliczanie prac i zakupów wykraczających poza zakres bieżącego zarządzania i eksploatacji cmentarzem stanowić będzie odrębny koszt, poza ustalonym ryczałtem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98371111-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12 000.00 zł
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów tj. wykażą, że : Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument "Informacja z Krajowego Rejestru Karnego" składa dokument "Informacja z odpowiedniego rejestru lub inny równoważny dokument", w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór oferty na dostawy dokumenty potwierdzające zatrudnianie pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia w pełnym wymiarze czasu pracy na umowę o pracę. Zamawiający zastrzega, że do oceny oferty brane będzie pod uwagę maksymalnie 10 osób.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach