Przetargi.pl
Utrzymanie i zapewnienie opieki weterynaryjnej bezdomnym zwierzętom odłowionym z terenu gminy Błaszki

Gmina Błaszki ogłasza przetarg

  • Adres: 98-235 Błaszki, pl. Niepodległości
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 438 292 491 , fax. 438 290 932
  • Data zamieszczenia: 2019-12-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Błaszki
    pl. Niepodległości 13
    98-235 Błaszki, woj. łódzkie
    tel. 438 292 491, fax. 438 290 932
    REGON: 73093435800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.blaszki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie i zapewnienie opieki weterynaryjnej bezdomnym zwierzętom odłowionym z terenu gminy Błaszki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie i zapewnienie opieki weterynaryjnej bezdomnym zwierzętom odłowionym z terenu gminy Błaszki, poprzez wykonywanie następujących czynności oraz zapewnienie odpowiednich warunków przetrzymywania zwierząt: 1) zapewnienie pomieszczeń do przetrzymywania bezdomnych zwierząt w odpowiednich warunkach: - z zabezpieczeniem przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych tj. deszcz, śnieg, słońce, wiatr; - z odpowiednim oświetleniem; 2) oddzielenie zwierząt agresywnych od zwierząt nie przejawiających takich cech; 3) umieszczanie w jednym pomieszczeniu maksymalnie dwóch osobników przeciwnej płci w przypadku dużych zwierząt, w przypadku małych zwierząt do czterech osobników; 4) zapewnienie w pomieszczeniu dwóch murowanych bud oraz wybiegu dla zwierząt; 5) zapewnienie, aby zwierzęta z terenu gminy Błaszki były umieszczane w boksach ze zwierzętami o podobnych cechach charakteru, co pozwoli wyeliminować pogryzienia; 6) zapewnienie wyżywienia bezdomnym zwierzętom w sposób polegający na dostarczeniu im codziennej porcji wody pitnej i żywności przeznaczonej dla zwierząt, która będzie odpowiadać zapotrzebowaniu żywieniowemu dla danego zwierzęcia, zgodnie z obowiązującymi w tej materii zasadami; 7) zapewnienie opieki lekarza weterynarii bezdomnym zwierzętom w sposób polegający na podejmowaniu w każdym czasie wszelkich niezbędnych czynności w celu zabezpieczenia ich przed zagrożeniem dla ich życia i zdrowia, pielęgnacyjnych oraz zabiegów medycznych, w tym kastracji, sterylizacji i usypianiu ślepych miotów, dokonywanych przez lekarza weterynarii; 8) poszukiwaniu i pozyskiwaniu osób chętnych do zaopiekowania się bezdomnymi zwierzętami (należy oceniać predyspozycje osób chętnych do adopcji, udzielić osobom adoptującym informacje o danym zwierzęciu, zasadach opieki, jego potrzebach, nawykach i zwyczajach); 9) prowadzeniu ewidencji bezdomnych zwierząt (księga pobytu) zawierającą: - opis jego wyglądu (np.; rasa, płeć, wielkość, umaszczenie), - datę jego przyjęcia, - historię jego pobytu (np.; zabiegi, szczepienia, miejsca adopcji, padnięcia itp.); 10) trwałego oznakowania, poprzez wszczepienie przez lekarza weterynarii elektronicznego mikroprocesora pod skórę zwierzęcia; 11) prowadzeniu dokumentacji fotograficznej bezdomnych zwierząt i przekazywania jej na każde żądanie pracownika upoważnionego przez Zamawiającego; 12) prowadzeniu rejestru z numerami boksów i numerami chipów zwierząt znajdujących się w środku w celu zapewnienia możliwości szybkiej identyfikacji; 13) informowaniu pracownika upoważnionego przez Zamawiającego w godzinach pracy Referatu Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Błaszkach o zrealizowaniu usługi polegającej na zabraniu bezdomnego zwierzęcia z terenu gminy Błaszki do hotelu/schroniska; 14) zapewnieniu w przypadkach określonych przez Zamawiającego opieki weterynaryjnej w zakres której wchodzi: a) przeprowadzenie 14 dniowej kwarantanny danego zwierzęcia; b) podanie środków farmaceutycznych w celu usunięcia pasożytów (odrobaczenie zwierzęcia) wewnętrznych i zewnętrznych; c) podanie środków farmaceutycznych w postaci szczepionek profilaktycznych zgodnie ze wskazaniami lekarza weterynarii dla danego zwierzęcia; d) szczepienie przeciwko wściekliźnie – po odbyciu kwarantanny; e) zapewnienie opieki lekarza weterynarii zwierzęciu w sposób polegający na podejmowaniu w każdym czasie wszelkich niezbędnych czynności w celu przeciwdziałania zagrożeniu dla jego życia, zdrowia i zastosowaniu leczenia w celu powrotu do jak najpełniejszego zdrowia i odzyskania jak najpełniejszej sprawności; 15) odławianiu bezdomnych zwierząt na żądanie osoby upoważnionej przez Zamawiającego niezwłocznie, nie później niż do 4 godzin od przekazania drogą telefoniczną z terenu gminy Błaszki, oraz zapewnienia ich transportu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności do posługiwania się urządzeniami i środkami nie stwarzającymi zagrożenia dla życia, zdrowia, nie zadającymi cierpienia odławianym zwierzętom; przez odłowienie zwierzęcia rozumieć należy odłowienie jednej sztuki zwierzęcia, z zastrzeżeniem, że suka lub kotka ze ślepym miotem tratowane są jako jedna sztuka; Zamawiający nie będzie pokrywał kosztów Wykonawcy, związanych z przyjazdem na wezwanie, w przypadku niezlokalizowania i nie odłowienia zwierzęcia; 16) oswajaniu i przygotowywania zwierząt odłowionych z terenu gminy Błaszki, do adopcji, w tym do prowadzenia akcji adopcyjnych, co najmniej 4 razy w okresie obowiązywania umowy, z zastrzeżeniem przeprowadzenia 2 akcji w ciągu pierwszych 12 m-cy trwania umowy i kolejnych 2 akcji w następnych miesiącach, podczas dużych imprez plenerowych; 17) przeprowadzaniu w minimum 8 placówkach oświatowych na terenie gminy Błaszki, akcji edukacyjnych polegających na pokazie zwierząt przeznaczonych do adopcji oraz zapoznaniu dzieci i młodzieży z problemem bezdomności zwierząt i jego zapobieganiem, z zastrzeżeniem przeprowadzenia minimum 4 w ciągu pierwszych 12 m-cy trwania umowy i kolejnych 4 w następnych miesiącach; 18) promowaniu zwierząt w audycjach radiowych oraz na różnych portalach typu facebook, strony internetowe, funpage, organizacji wspierających adopcje; 19) umożliwieniu wolontariuszom wyprowadzanie zwierząt (których stan fizyczny i psychiczny na to pozwala) na spacer poza teren schroniska, co najmniej raz w miesiącu każdy, wolontariusze powinni posiadać stosowne ubezpieczenie obejmujące ewentualne, nagle zdarzenia z udziałem wyprowadzanych zwierząt. (Zapis obowiązuje w przypadku oświadczenia Wykonawcy w ofercie, że w trakcie obowiązywania umowy zobowiązuje się wolontariuszom wyprowadzenie zwierząt poza teren schroniska); 20) sprawdzaniu odłowionych zwierząt z terenu gminy Błaszki, czy dane zwierzę posiada chip elektroniczny oraz odszukaniu właściciela w dostępnych rejestrach w celu oddania zwierzęcia ich właścicielom; 21) po zakończeniu każdego miesiąca przekazywaniu Zamawiającemu zdjęć psów odłowionych z terenu gminy Błaszki ze wskazaniem lokalizacji i daty ich odłowienia. 22) przeprowadzeniu minimum 50 adopcji psów będących na utrzymaniu Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy, z zastrzeżeniem przeprowadzenia minimum 25 adopcji psów w pierwszych 12 m-cach trwania umowy i kolejnych 25 adopcji w następnych miesiącach. (Zapis obowiązuje w przypadku oświadczenia Wykonawcy w ofercie, że w trakcie obowiązywania umowy (tj. 24 miesiące) zobowiązuje się on do przeprowadzenia minimum 50 adopcji psów). 2. Wykonawca oświadcza, iż zapoznał się z SIWZ i nie wnosi do niej żadnych zastrzeżeń i uznaje ja za wystarczającą podstawę do świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy. Zarówno SIWZ jak i oferta Wykonawcy są załącznikami do umowy i stanowią jej integralną część. 3. Strony postanawiają, iż przez użycie w umowie określenia zwierzęta bezdomne, rozumieją tylko psy i koty. 4. Na dzień 31 października 2019 r. Zamawiający ma pod swoją opieką 41 szt. bezdomnych zwierząt. W okresie ostatnich 12 miesięcy tj. od 01.10.2018 r. do 31.10.2019 r. z terenu gminy Błaszki wyłapano 29 bezdomnych zwierząt. 5. Wykonawca po zawarciu umowy zobowiązany jest do przewiezienia wszystkich zwierząt z dotychczasowego miejsca, w którym się znajdują, do miejsca w którym zostaną umieszczone w związku realizacją usługi. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał transport na własny koszt, oraz pokrył koszty pobytu zwierząt od dnia 1 stycznia 2020 r. w Przytulisku i Hotelu Dla Zwierząt Domowych "FUNNY PETS" Marta Szturma, Czartki 49B, 98-200 Sieradz, do dnia zakończenia przewozu zwierząt, najpóźniej do dnia 15 stycznia 2020 r., odpowiednim środkiem transportu dla zwierząt żywych. 6. Po zakończeniu umowy Wykonawca jest zobowiązany do przetrzymania zwierząt oraz zapewnienia wyżywienia do momentu przetransportowania ich do nowego miejsca pobytu. 7. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów zawartych w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 122 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. 2004 r., Nr 158, poz. 1657 z późn. zm.). 6. Zamawiający wymaga, by wszystkie czynności polegające na faktycznym wykonywaniu usług objętych zakresem określonym w pkt. 1, o ile nie będą wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonywane przez osoby zatrudnione (przez Wykonawcę lub Podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę. 6.1. Zamawiający wymaga, by wszystkie czynności polegające na faktycznym wykonywaniu usług objętych zakresem określonym w pkt. 1, o ile nie będą wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. 6.2. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności. 6.3. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny; 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów; 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 6.4. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia; wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 3) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781). 6.5. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących usługi objęte zakresem umowy, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 1 000,00 zł (tysiąc złotych 00/100). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących usługi objęte zakresem umowy. 6.6. W przypadku wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6.7. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności Zamawiający przewiduje dodatkowo sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kar umownych określonych w § 7 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ. 7. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 8. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy i podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, jeżeli na etapie składanie ofert są mu już znani.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85210000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) 2.Wykonawcy zobowiązani są wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. Pieniądzu, 2.2. Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. Gwarancjach bankowych, 2.4. Gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na poniżej wskazany rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Błaszkach Numer rachunku bankowego: 20 9245 0002 0000 0202 2000 0090 z dopiskiem: „Wadium w postępowaniu RIZ.271.14.2019 ” (w takim przypadku wadium należy wpłacić z takim wyprzedzeniem, aby zostało uznane na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert) 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie zawierały w swojej treści odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. Z treści złożonych poręczeń lub gwarancji musi jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji). Gwarancja lub poręczenie powinny zawierać termin obowiązywania, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą oraz miejsce i termin jej zwrotu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga by Wykonawca wykazał, że posiada: - aktualne zezwolenie na prowadzenie przez Wykonawcę działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010). - obowiązującą Decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii dotyczącą spełniania wymagań weterynaryjnych dla działalności w zakresie transportu zwierząt, - obowiązującą Decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii właściwego miejscowo dla Wykonawcy o objęciu nadzorem inspekcji weterynaryjnej, wprowadzeniu do Rejestru Powiatowego Lekarza Weterynarii i nadaniu weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego, - obowiązującą Decyzję Wójta Gminy/Burmistrza/Prezydenta Miasta w zakresie prowadzenia schroniska dla zwierząt właściwego miejscowo dla siedziby schroniska,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: . W celu wstępnego potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenia: - Oświadczenia – wg załącznika nr 6 do SIWZ – akceptacja przeprowadzenia minimum 50 adopcji psów będących na utrzymaniu Zamawiającego - Oświadczenie – wg załącznika nr 7 do SIWZ - akceptacja przeprowadzenia kampanii informacyjno-edukacyjno-adopcyjnej - Oświadczenie – wg załącznika nr 8 do SIWZ - akceptacja umożliwienia wolontariuszom wyprowadzania zwierząt poza teren schroniska. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowiących załączniki nr 6, 7, 8 do SIWZ posłużą jednocześnie do oceny ofert z uwagi na fakt, że akceptacja czynności określonych w oświadczeniach zadeklarowana przez Wykonawcę będzie punktowana w ramach pozacenowego kryterium oceny ofert. W związku z powyższym oświadczenia muszą zostać załączone do oferty – gdyż Zamawiający w pierwszej kolejności dokona oceny złożonych ofert, następnie może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia oświadczeń/dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust. 1 ustawy Pzp. Ponadto Wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty: 1. Formularz oferty, której wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ, 2. Pełnomocnictwo złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza dla podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie lub podmiotów w imieniu których pełnomocnicy nie wymienieni w dokumentach rejestrowych firmy składają oferty. 3. Oświadczenie – załącznik nr 6 do SIWZ – akceptacja przeprowadzenia minimum 50 adopcji psów będących na utrzymaniu Zamawiającego 4. Oświadczenie – załącznik nr 7 do SIWZ - akceptacja przeprowadzenia kampanii informacyjno-edukacyjno-adopcyjnej 5. Oświadczenie – załącznik nr 8 do SIWZ - akceptacja umożliwienia wolontariuszom wyprowadzania zwierząt poza teren schroniska. 6. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeżeli wykonawca dla wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów (zobowiązanie należy złożyć wraz z ofertą- w oryginale) 7. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach