Przetargi.pl
„Utrzymanie dróg w Nadleśnictwie Żednia w roku 2018”

Nadleśnictwo Żednia ogłasza przetarg

  • Adres: 16050 Michałowo, Żednia
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7175251, 7175252 , fax. 857 175 252
  • Data zamieszczenia: 2018-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Żednia
    Żednia 5
    16050 Michałowo, woj. podlaskie
    tel. 085 7175251, 7175252, fax. 857 175 252
    REGON: 5002654900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zednia.bialystok.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej - Lasy Państwowe.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Utrzymanie dróg w Nadleśnictwie Żednia w roku 2018”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest remont trzech dróg leśnych w leśnictwie Kozi Las oraz Nowa Wola. Roboty budowlane będą prowadzone po istniejącym śladzie drogi. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy Pakiety (zadania): Pakiet nr 1 – Leśnictwo Kozi Las (KL1). W ramach utrzymania dróg należy wykonać następujące czynności: W celu poprawienia przejezdności drogi planuje się zdjęcie humusu na długości całego odcinka. Konieczne jest także ścięcie powypychanych poboczy uniemożliwiających prawidłowe odprowadzenie wody z nawierzchni drogi oraz przeczyszczenie istniejących odcinków rowów przydrożnych (transport urobku w miejsce wskazanego przez leśniczego). W przypadku, gdy trasa przebiega w wykopie należy wyprofilować ściek krawędziowy. Na odcinku od km 0+000 do km 0+050 oraz na odcinku od km 0+150 do km 0+320 należy także dosyć 30 cm żwiru. Natomiast na odcinku od km 0+050 do km 0+150 oraz na odcinku od km0+320 do km 0+456 z uwagi na pogorszenie stanu drogi należy zwiększyć grubość warstwy żwiru do 50cm. Zbiorcze zestawienie robót: Kilometraż: 0 + 000 -> 0 + 050 - Grubość warstwy żwiru: 30 cm; Kilometraż: 0 + 050 -> 0 + 150 - Grubość warstwy żwiru: 50 cm; Kilometraż: 0 + 150 -> 0 + 320 - Grubość warstwy żwiru: 30 cm; Kilometraż: 0 + 320 -> 0 + 456 - Grubość warstwy żwiru: 50 cm; Ogólne zalecenia: Zdjąć warstwę humusu, ściąć powypychane pobocza oraz wyprofilować ściek krawędziowy. Pakiet nr 2 – Leśnictwo Kozi Las (KL2). W ramach utrzymania dróg należy wykonać następujące czynności: W celu poprawienia przejezdności drogi planuje się zdjęcie humusu na długości całego odcinka. Konieczne jest także ścięcie powypychanych poboczy uniemożliwiających prawidłowe odprowadzenie wody z nawierzchni drogi oraz przeczyszczenie istniejących odcinków rowów przydrożnych (transport urobku w miejsce wskazane przez leśniczego). W przypadku, gdy trasa przebiega w wykopie należy wyprofilować ściek krawędziowy. Na odcinku od km 0+000 do km 0+100 oraz na odcinku od km 0+230 do km 0+568 należy także dosypać 35cm żwiru. Natomiast na odcinku od km 0+100 do km 0+230 z uwagi na pogorszenie stanu drogi należy zwiększyć warstwy żwiru do 40cm. Dodatkowo w km 0+291 planuje się wykonanie rowu retencyjno-odparowującego po lewej stronie trasy (objętość rowu ok. 3,5 m3, głębokość ok. 0,40 m, pozostałe wymiary powinny być dostosowane do warunków w terenie). Zbiorcze zestawienie robót: Kilometraż: 0 + 000 -> 0 + 100 - Grubość warstwy żwiru: 30 cm; Kilometraż: 0 + 100 -> 0 + 230 - Grubość warstwy żwiru: 50 cm; Kilometraż: 0 + 230 -> 0 + 568 - Grubość warstwy żwiru: 30 cm; Ogólne zalecenia: Zdjąć warstwę humusu, ściąć powypychane pobocza oraz wyprofilować ściek krawędziowy. W km 0+291 wykonać rów retencyjno-odparowujący. Pakiet nr 3 – Leśnictwo Nowa Wola (NW1). W ramach utrzymania dróg należy wykonać następujące czynności: W celu poprawienia przejezdności drogi planuje się zdjęcie humusu na długości całego odcinka. Konieczne jest także ścięcie powypychanych poboczy uniemożliwiających prawidłowe odprowadzenie wody z nawierzchni drogi oraz przeczyszczenie istniejących odcinków rowów przydrożnych (transport urobku w miejsce wskazane przez leśniczego). W przypadku, gdy trasa przebiega w wykopie należy wyprofilować ściek krawędziowy. Na odcinku od km 0+000 do km 0+143 należy także dosypać 40 cm żwiru. W miejscu istniejącego skrzyżowania (km 0+068) konieczne jest dosypanie dodatkowych 20m3 kruszywa oraz wykopanie po prawej stronie trasy rowu retencyjno-odparowującego (objętość rowu ok. 3,5 m3, głębokość ok. 0,40 m, pozostałe wymiary rowu powinny być dostosowane do warunków w terenie). Przedmiotowe skrzyżowanie (km 0+068) należy również ukształtować poprzez doziarnienie wszystkich istniejących wlotów na min. 10 m oraz wyprofilowanie i wyokrąglenie łuków o promieniu min. R=15 m (zgodnie z dokumentacją projektową). Dodatkowo na końcu trasy należy przewidzieć dodatkowe 30 m3 na zasypanie istniejącej jamy (km 0+143). Zbiorcze zestawienie robót: Kilometraż: 0 + 000 -> 0 + 143 - Grubość warstwy żwiru: 40 cm; Ogólne zalecenia: Zdjąć warstwę humusu, ściąć powypychane pobocza oraz wyprofilować ściek krawędziowy. W km 0 + 068 doziarnienie skrzyżowania oraz wykonanie rowu retencyjno-odparowującego. Na końcu trasy w km 0 + 143 zasypanie jamy. Schemat 1. Istniejące skrzyżowanie trójwlotowe NW1 km 0+068 zamieszczono w rozdziale nr 3 str. 4 SIWZ. 4. Obowiązki wykonawcy: 1) Wykonać kosztorys ofertowy metodą uproszczoną, 2) Stała współpraca z przedstawicielami Zamawiającego w zakresie realizacji przedmiotu umowy, 3) Przejęcie od Zamawiającego terenu budowy oraz odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody powstałe na terenie budowy od dnia jego protokolarnego odbioru do dnia przeprowadzenia skutecznego odbioru końcowego robót budowlanych, 4) Prowadzenie budowy zgodnie z przekazaną dokumentacją, wymogami sztuki budowlanej, odpowiednimi przepisami prawa oraz wskazaniami Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, 5) Zapewnić personel posiadający zdolności, doświadczenie, wiedzę oraz wymagane uprawnienia w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu umowy, zgodnie ze złożoną ofertą, 6) Zapewnić warunki bezpieczeństwa w trakcie wykonywania robót budowlanych poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń przed dostępem osób trzecich, 7) Zorganizowanie zaplecza socjalno-technicznego budowy w rozmiarach koniecznych do realizacji przedmiotu umowy, 8) Zabezpieczenie znajdujących się na terenie budowy materiałów przed kradzieżą, uszkodzeniem i zniszczeniem, 9) Przestrzeganie przepisów BHP i ppoż., 10) Zabezpieczenie maszyn i urządzeń oraz dostaw materiałów spełniających wymogi określone w dokumentacji projektowej, 11) Usuwanie wad i usterek stwierdzonych w okresie realizacji umowy oraz w okresie gwarancji i rękojmi za wady, 12) Dopełnienie obowiązków związanych z końcowym odbiorem przedmiotu umowy, 13) Zapewnienie na czas wykonywania robót na własny koszt i ryzyko właściwych kontenerów lub pojemników na odpady oraz ich usunięcie wraz z zawartością najpóźniej do dnia odbioru końcowego robót, 14) Uprzątnięcie po zakończeniu robót budowlanych placu budowy oraz pozostawienie całego terenu budowy w stanie normalnego i prawidłowego funkcjonowania, 15) Naprawienie na własny koszt szkód i zniszczeń wyrządzonych osobom trzecim oraz Zamawiającemu w wyniku prowadzonych robót, 16) Posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC) z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości co najmniej równej cenie ofertowej Wykonawcy objętej przedmiotem umowy nie mniejszą niż ………………………….. zł. Wykonawca zobowiązany jest aktualizować (przedłużać) umowy ubezpieczenia nie później niż na 5 dni przed upływem terminu ich ważności (obowiązywania) przedstawiając w tym terminie dokumenty to potwierdzające, 17) Koordynowanie prac realizowanych przez podwykonawców, 18) Zabezpieczenie instalacji i urządzeń na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót stanowiących przedmiot umowy, 19) Traktowanie wszystkich napotkanych, niezainwentaryzowanych instalacji jako czynnych i powiadomienie o ich odkryciu Zamawiającego i użytkowników, 20) Usuwanie z dróg dojazdowych do terenu budowy zanieczyszczeń spowodowanych przez samochody i sprzęt ciężki, z których korzysta Wykonawca, oraz ponoszenie odpowiedzialności wobec zarządcy drogi i innych podmiotów za zdarzenia drogowe wynikłe na skutek tychże zanieczyszczeń, 21) Wstrzymanie wykonywania robót budowlanych w przypadku stwierdzenia możliwości powstania zagrożenia oraz bezzwłoczne zawiadomienie o tym właściwego organu oraz Zamawiającego, a także wstrzymanie robót budowlanych na żądanie Zamawiającego, zgłoszone na piśmie wraz z uzasadnieniem, 22) Zapewnienie w okresie gwarancji pełnego i nieodpłatnego (w zakresie wynikającym z gwarancji jakości) serwisu gwarancyjnego. 5. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja techniczna stanowiąca Załącznik nr 8 do SIWZ oraz Wzór umowy jako Załącznik nr 2 do SIWZ. 6. Rozwiązania równoważne: - W przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia bądź w załącznikach do SIWZ, Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ. - W przypadku, gdyby Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 ustawy Pzp należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. - Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy, usługi, roboty budowlane spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Prawo zamówień publicznych, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji projektowej. 7. Warunki dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę określono w Rozdziale 25 SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: Pakiet nr 1 – 3 400,00 zł, Pakiet nr 2 – 4 100,00 zł, Pakiet nr 3 – 1 500,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późniejszymi zmianami). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BGŻ BNP Paribas S.A. Oddział w Białystoku nr rachunku: 75 2030 0045 1110 0000 0101 5800 z dopiskiem: „Wadium przetargowe" „Utrzymanie dróg w Nadleśnictwie Żednia w roku 2018” – Pakiet nr ………”. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 12). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie odrzucony na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7 b). 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 7. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; a) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 8. Zwrot wadium a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9. Na ofertę składają się: a) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. b) Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiary - metodą kalkulacji uproszczonej zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale nr 13 SIWZ oraz w punkcie 16. c) Informacja o części zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy na formularzu oferty. Stosownie do dyspozycji art. 36 b ust. 1 Pzp Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę nazw firm podwykonawców. d) Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 7 pkt. 1., 2., 3 SIWZ. e) W przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich zobowiązanie tych podmiotów. f) Oświadczenie umożliwiające dokonanie oceny ofert w kryterium okres gwarancji na formularzu oferty. g) Oświadczenie umożliwiające dokonanie oceny ofert w kryterium terminu płatności na formularzu oferty. h) Pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. i) Oświadczenie w zakresie RODO. j) Zaleca się dołączyć potwierdzenie wniesienia wadium. k) Jeżeli wykonawca oferuje rozwiązania (materiały) równoważne przedkłada wraz z ofertą dokumenty, o których mowa w rozdziale 3 pkt. 8 SIWZ (opis przedmiotu zamówienia). 10. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach