Przetargi.pl
„Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Oława w roku 2018”

Lasy Państwowe Nadleśnictwo Oława ogłasza przetarg

  • Adres: 55-200 Oława, Bystrzyca, ul. Lipowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 303 97 14, 71 303 97 26 , fax. 713 036 724
  • Data zamieszczenia: 2018-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Oława
    Bystrzyca, ul. Lipowa 8
    55-200 Oława, woj. dolnośląskie
    tel. 71 303 97 14, 71 303 97 26, fax. 713 036 724
    REGON: 93102416100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.olawa.wroclaw.lasy.gov.pl/; https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_olawa/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: PAŃSTWOWA JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA NIEPOSIADAJĄCA OSOBOWOŚCI PRAWNEJ

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Oława w roku 2018”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pn: „Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Oława w roku 2018” Przedmiot zamówienia został opisany szczegółowo w oparciu o dokumentację projektową, z podziałem na 9 części. Część nr 1 - Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Oława w roku 2018 – droga DL 198 w leśnictwie Paczków, została opisana w oparciu o: • przedmiar robót – stanowiący załącznik nr 11.1 • uproszczony projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiący załącznik nr 12.1 Część nr 2 - Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Oława w roku 2018 – droga nr DL 199 w leśnictwie Paczków, została opisana w oparciu o: • przedmiar robót – stanowiący załącznik nr 11.2 • uproszczony projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiący załącznik nr 12.2 Część nr 3 - Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Oława w roku 2018 – droga nr DP 3 w leśnictwie Paczków, została opisana w oparciu o: • przedmiar robót – stanowiący załącznik nr 11.3 • uproszczony projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiący załącznik nr 12.3 Część nr 4 - Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Oława w roku 2018 – droga nr DL 112 oraz miejsce do zawracania w leśnictwie Kotowice, została opisana w oparciu o: • przedmiar robót – stanowiący załącznik nr 11.4 • uproszczony projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiący załącznik nr 12.4 Część nr 5 - Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Oława w roku 2018 – droga nr DL 118 oraz miejsce do zawracania w leśnictwie Kotowice, została opisana w oparciu o: • przedmiar robót – stanowiący załącznik nr 11.5 • uproszczony projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiący załącznik nr 12.5 Część nr 6 - Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Oława w roku 2018 – droga nr DL 120 oraz miejsce do zawracania w leśnictwie Kotowice, została opisana w oparciu o: • przedmiar robót – stanowiący załącznik nr 11.6 • uproszczony projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiący załącznik nr 12.6 Część nr 7 - Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Oława w roku 2018 – droga nr DP 13 w leśnictwie Oława, została opisana w oparciu o: • przedmiar robót – stanowiący załącznik nr 11.7 • uproszczony projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiący załącznik nr 12.7 Część nr 8 - Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Oława w roku 2018 – droga nr DL 96 w leśnictwie Oława, została opisana w oparciu o: • przedmiar robót – stanowiący załącznik nr 11.8 • uproszczony projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiący załącznik nr 12.8 Część nr 9 - Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Oława w roku 2018 – droga nr DL 38 w leśnictwie Oława, została opisana w oparciu o: • przedmiar robót – stanowiący załącznik nr 11.9 • uproszczony projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiący załącznik nr 12.9 Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): 45000000 – 7 – Roboty budowlane 45233142-6 – Roboty w zakresie naprawy dróg Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Wypełnienie kolein i ubytków 2. Zagęszczenie nawierzchni Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: 1. Zorganizowanie na swój koszt placu budowy wraz z istniejącą infrastrukturą oraz prowadzenie robót zgodnie z przepisami bhp oraz ppoż., 2. Zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne, 3. Zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych badań i odbiorów oraz kompletowanie dokumentacji obejmującej zakres robót objętych przedmiotem przetargu, 5. Naprawę zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót, 7. Pokrycie kosztów usunięcia niewypałów, niewybuchów i amunicji odkrytych w trakcie robót, 8. Pokrycie kosztów ewentualnych prac archeologicznych, 9. Uporządkowanie terenu realizacji robót po ich zakończeniu i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego. Zamawiający nie przewiduje wypłaty odszkodowań dla właścicieli posesji za szkody spowodowane przez Wykonawcę powstałe podczas prowadzenia robót budowlanych. Obowiązek dokonywania uzgodnień z właścicielami (zarządcami) posesji, gruntów, w przedmiocie wejścia z robotami na teren osób trzecich, minimalizacji szkód oraz ponoszenia kosztów z tym związanych, spoczywa każdorazowo na Wykonawcy. Wykonawca jest gospodarzem na terenie realizacji robót budowlanych od daty protokolarnego przekazania placu budowy do czasu odbioru końcowego, a w szczególności zobowiązany jest do: 1. Ochrony znajdującego się na nim mienia i zabezpieczenia przeciwpożarowego, 2. Zagospodarowania ewentualnych odpadów - zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 992, 1000); 3. Zabezpieczenia pomieszczeń socjalnych dla personelu Wykonawcy i ewentualnych podwykonawców, 4. Nadzoru nad przestrzeganiem przepisów i norm bhp, 5. Ustalania i utrzymywania porządku, 6. Odpowiedniej organizacji placu budowy, zabezpieczenia magazynowego i dozoru mienia, 7. Dostarczenia ocen, certyfikatów, atestów zastosowanych materiałów, wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego zamówienia. Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w opracowanej dokumentacji obejmującej m.in.: 1. Uproszczone projekty budowlane, 2. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, 3. Przedmiary robót. Zamawiający załącza przedmiar robót, wyłącznie jako materiał poglądowy w zakresie niezbędnym do oszacowania zakresu istniejących do wykonania robót budowlanych. Przedmiary nie mogą stanowić dla wykonawcy podstawy do wyceny ryczałtowej robót. Cenę ryczałtową należy określić na podstawie dokumentacji projektowej, STWiORB, SIWZ. Zaleca się również dokonanie wizji lokalnej, w celu zapoznania się z lokalizacją robót oraz warunkami prowadzenia robót budowlanych. Zamawiający informuje, iż dojazd do planowanych miejsc, będących przedmiotem robót budowlanych jest utrudniony. Zamawiający dopuszcza zmiany w przedmiarach w zakresie, w jakim pozostają one w zgodzie z dokumentacją projektową opisującą przedmiot zamówienia, w szczególności z przyjętymi w niej rozwiązaniami technicznymi i technologicznymi. Jeżeli Wykonawca zamierza zaproponować rozwiązanie alternatywne, to na Wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia równoważności proponowanego rozwiązania, zarówno pod względem technicznym, jak również funkcjonalnym oraz finansowym, w odniesieniu do rozwiązania przyjętego przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej zadania. Wszelkie wyjaśnienia oraz dowody w powyższym zakresie, winne zostać złożone przez Wykonawcę wraz z ofertą. Zamawiający zastrzega, iż w przypadku nieudowodnienia przez Wykonawcę Zamawiającemu powyższych kwestii, co skutkować będzie wątpliwościami Zamawiającego, co do proponowanych przez Wykonawcę rozwiązań, Zamawiający odrzuci złożoną w takiej formie ofertę, jako niezgodną z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Wszystkie dokumenty, o których mowa powyżej, stanowią integralne załączniki do SIWZ. Wykonawca, przyjmując zamówienie do realizacji, zobowiązuje się udzielić rękojmi na roboty budowlane, obejmujące pełny zakres dokumentacji projektowej, opisującej przedmiot udzielonego zamówienia, na okres 5 lat (60 miesięcy) (art. 568 § 1 KC w zw. z art. 46 § 1 KC), oraz gwarancji na okres 12 miesięcy, liczonych od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlanych – bez wad. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie m.in.: a. zagospodarowanie ewentualnych odpadów - zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 992, 1000); b. zabezpieczenie pomieszczeń socjalnych dla personelu Wykonawcy i ewentualnych podwykonawców; c. uporządkowanie terenu po zakończeniu realizacji przedmiotu umowy oraz inne obowiązki wymienione w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ. d. organizacja i zapewnienie dostępu do mediów (dostawy mediów), w tym wody i energii elektrycznej dla celów prowadzenia robót budowlanych. Wszelkie uzgodnienia i koszty z tym związane, obciążają w całości Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany będzie zawrzeć odrębne umowy z dostawcami mediów dla celów budowlanych oraz zapewnić instalację liczników zużycia mediów. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego utrzymania czystości i porządku na terenie objętym wykonawstwem prac (bieżące usuwanie odpadów i innych przeszkód na drodze dojazdowej, porządkowanie narzędzi pracy). Wykonawca odpowiada za przestrzeganie przepisów BHP.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: Dla części nr 1 zamówienia: 2900 zł. Dla części nr 2 zamówienia: 1900 zł. Dla części nr 3 zamówienia: 4500 zł. Dla części nr 4 zamówienia: 1400 zł. Dla części nr 5 zamówienia: 1000 zł. Dla części nr 6 zamówienia: 2500 zł. Dla części nr 7 zamówienia: 1200 zł. Dla części nr 8 zamówienia: 600 zł. Dla części nr 9 zamówienia: 2500 zł. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późniejszymi zmianami). Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku Bank Gospodarki Żywnościowej nr 56 2030 0045 1110 0000 0239 5870 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu pn.: Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Oława w roku 2018. Część numer ……. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie kwotą wadium zostanie uznany rachunek bankowym Zamawiającego. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. Wadia wnoszone w formach niepieniężnych jako beneficjenta gwarancji powinny wskazywać Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Oława. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 6 – Kasa nadleśnictwa). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9.13. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt 9.8., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: ZAMAWIAJĄCY NIE STAWIA WARUNKÓW W TYM ZAKRESIE
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto, oprócz oświadczeń stanowiących wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany jest złożyć: a) formularz ofertowy (z ceną netto i z podatkiem VAT) (wzór – załącznik nr 1 a, 1 b, 1 c, 1 d, 1 e, 1 f, 1 g, 1 h, 1 i, ). Należy złożyć oddzielne formularze ofertowe na poszczególne części. b) kosztorys ofertowy, przygotowany w celach informacyjnych dla Zamawiającego, w oparciu o załączony przez Zamawiającego przedmiar robót - kosztorys winien odzwierciedlać wycenę poszczególnych robót (brak kosztorysów ofertowych spowoduje odrzucenie oferty). Poziom dokładności pozycji kosztorysu ofertowego powinien odzwierciedlać poziom dokładności pozycji przedmiaru robót i zawierać cenę jednostkową, liczbę sztuk oraz wartość będącą iloczynem dwóch poprzednich pozycji c) w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy PZP. d) w przypadku, gdy ofertę w imieniu wykonawcy podpisuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP Wykonawca będzie zobowiązany złożyć oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ). Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na stronie internetowej zgodnie z art. 86 ust. 5 PZP informacje dotyczące: (1) kwoty jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, (2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie oraz (3) ceny, terminu wykonania zamówienia i warunków płatności zawartych w ofertach. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej ww. informacji przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia zawarty jest w załączniku nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z takich wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach