Przetargi.pl
Usuwanie barier architektonicznych poprzez rozbudowę, przebudowę oraz zmianę sposobu użytkowania budynku byłej szkoły w Bostowie na budynek służby zdrowia

Gmina Pawłów ogłasza przetarg

  • Adres: 27-225 Pawłów, Pawłów 56
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 272-16-14 , fax. 41 272-16-70
  • Data zamieszczenia: 2023-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pawłów
    Pawłów 56
    27-225 Pawłów, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 272-16-14, fax. 41 272-16-70
    REGON: 291010582
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://pawlow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuwanie barier architektonicznych poprzez rozbudowę, przebudowę oraz zmianę sposobu użytkowania budynku byłej szkoły w Bostowie na budynek służby zdrowia
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na rozbudowie, przebudowie oraz zmianie sposobu użytkowania budynku byłej szkoły w Starym Bostowie zlokalizowanego na działkach nr 181/3, 182, 183/2 (gmina Pawłów, powiat starachowicki, woj. świętokrzyskie) na potrzeby opieki zdrowotnej. Istniejący budynek byłej szkoły to obiekt wykonany w 1994r. w technologii tradycyjnej murowanej, posiadający 3 kondygnacje nadziemne: parter, piętro oraz wysokie suteryny. Dach nad główną bryłą budynku – dwuspadowy, pokryty blachą trapezową. Budynek obecnie nie jest użytkowany.W ramach rozbudowy zostanie dobudowany szyb windowy z miejscem na zlokalizowanie widy umożliwiającej dostęp na kondygnację parteru i pietra przez osoby niepełnosprawne.Przebudowa obejmie wszystkie kondygnacje budynku. Zostaną wymurowane nowe ścianki działowe, powstaną nowe otwory drzwiowe w istniejących ścianach wewnętrznych, niektóre otwory okienne w ścianach zewnętrznych oraz drzwiowe w ścianach wewnętrznych będą zamurowane, rozbiórce podlegać będą częściowo ściany wewnętrzne nośne, zostaną całkowicie rozebrane i przebudowane schody zewnętrzne, także jeden z kominów wentylacyjnych zostanie rozebrany, powstaną nowe kominy wentylacyjne. Zostaną wymienione posadzki wraz z ociepleniem. Całość stolarki okiennej i drzwiowej podlegać będzie wymianie. Zostanie wykonane dodatkowe ocieplenie ścian zewnętrznych kondygnacji nadziemnych oraz ścian fundamentowych wraz z izolacją przeciwwilgociową oraz zmienione zostanie pokrycie dachowe nad całością budynku. W poziomie piwnic zostanie wygospodarowane miejsce na pomieszczenia techniczne, pomieszczenie porządkowe, serwerownię, pomieszczenie odpadów medycznych, kotłownię gazową a także pomieszczenia socjalne dla pracowników z szatnią z węzłami sanitarnymi. Na parterze zaplanowano utworzenie strefy ogólnodostępnej dla pacjenta z poczekalnią, punktem szczepień, gabinetem lekarskim, rejestracją pacjentów. Ponadto zaplanowane jest utworzenie punktu aptecznego z zapleczem oraz w.c. dla pacjentów, dzieci oraz personelu i pomieszczenia porządkowego. Na piętrze zaprojektowano: gabinet ginekologiczny z rejestracją i węzłem sanitarnym, gabinet zabiegowy, gabinet stomatologiczny, gabinet USG i EKG, punkt pobrań laboratoryjnych, dwa gabinety lekarskie, ponadto w.c dla pacjentów oraz pomieszczenie porządkowe. Zestawienie podstawowych wielkości charakteryzujących obiekt po projektowanej rozbudowie, przebudowie i zmianie sposobu użytkowania:1. Powierzchnia zabudowy całego budynku: 334,15m21.1. Powierzchnia zabudowy projektowanej rozbudowy: 25,40m22. Powierzchnia użytkowa całego budynku: 727,03m22.1. Powierzchnia użytkowa części rozbudowanej: 51,16m23. Powierzchnia całkowita całego budynku: 996,85m23.1. Powierzchnia całkowita części rozbudowanej: 70,60m24. Kubatura brutto całego budynku: 2 942,15,m34.1. Kubatura brutto części rozbudowanej: 234,68m3.Na dachu budynku zostanie zlokalizowana instalacja fotowoltaiczna o mocy zainstalowanej 9,9 kwp.Zakres robót dla całego zamierzenia budowlanego oraz kolejność realizacji:Zakres robót: roboty rozbiórkowe; roboty ziemne; roboty fundamentowe; wykonanie ścian suteryn; wykonanie ścian parteru; wykonanie stropu nad parterem; wykonanie ścian piętra; wykonanie stropu nad piętrem; wykonanie przebudowy; wykonanie konstrukcji dachu wraz z pokryciem; wykonanie elewacji; wykonanie instalacji wewnętrznych; roboty wykończeniowe.Kolejność realizacji: rozbiórka i przeniesienie ogrodzenia; rozbiórka istniejących nawierzchni; wykonanie rozbudowy i przebudowy; wykonanie instalacji gazu w gruncie; dojście i dojazdy, urządzenie zieleni.Budynek zaprojektowano zapewniając niezbędne warunki do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Przedmiot zamówienia i standardy jakościowe szczegółowo określa dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR) oraz przedmiar robót. Stanowią one integralną część niniejszej SWZ.Prace objęte przedmiotem zamówienia winny być wykonane zgodnie z dokumentacją projektową oraz warunkami zawartymi w SWZ, wzorem umowy oraz z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją.Zamawiający wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej w obrębie przedmiotu zamówienia dla Wykonawców zainteresowanych złożeniem oferty. Wizja lokalna ma na celu zapoznanie się wykonawcy ze specyfiką przedmiotu zamówienia, w tym także uwarunkowaniami jego wykonania.Termin wizji lokalnej każdy z Wykonawców powinien ustalić indywidualnie z osobami wskazanymi do kontaktu w SWZ mając na uwadze, że wizje mogą być wykonywane wyłącznie w obecności pracowników Zamawiającego i w terminach ustalonych z wyprzedzeniem. Wizja lokalna może odbyć się wyłącznie przed przewidzianym terminem składania ofert. Osoby, które przybędą na wizję lokalną zobowiązane są posiadać przy sobie dokument tożsamości. Z odbycia wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół podpisany przez strony, który będzie stanowił potwierdzenie odbycia wizji lokalnej (wzór protokołu stanowi załącznik do SWZ).Koszt odbycia wizji lokalnej (związany z dojazdem na miejsce, użyciem własnych pracowników, itp.) oraz odpowiedzialność za interpretację treści uzyskanych informacji i inne skutki odbycia wizji lokalnej ponoszą sami Wykonawcy.Brak udziału w wizji lokalnej Wykonawcy skutkuje odrzuceniem jego oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.Wszystkie zastosowane materiały powinny odpowiadać obowiązującym normom oraz posiadać wymagane atesty i certyfikaty oraz nie mogą stanowić zagrożenia dla higieny i zdrowia użytkowników wg wymogów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. W zależności od zastosowanych materiałów należy bezwzględnie przestrzegać technologii i wymagań producentów. Przed odbiorem końcowym należy przedstawić komplet certyfikatów PZH i załączyć je do dokumentacji odbiorowej. Wykonawca ujmie także w kosztach ogólnych:1) Kompleksową obsługę geodezyjną, 3 egz. inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (w tym 1 egz. na nośniku elektronicznym). Format i zawartość plików w postaci wektorowej. Format plików to DWG lub DXF.2) Wykonanie dokumentacji powykonawczej.3) Uzyskanie pozytywnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę pełnej gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia na okres minimum 36 miesięcy dla robót budowlanych licząc od dnia odbioru końcowego całego przedmiotu umowy.Przedłużenie min. okresu gwarancji i rękojmi stanowi kryterium oceny ofert.Inwestycja dofinansowana jest ze środków pochodzących z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program InwestycjiStrategicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 40 000,00 zł (słownie: czterdzieścitysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku formach określonychw art. 97 ust. 7 ustawy, tj.:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1079).Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy wStarachowicach 06 8518 0006 2001 0000 0462 0003 z dopiskiem: „Wadium na zadanie pn. "Usuwanie barier architektonicznych poprzez rozbudowę, przebudowę oraz zmianę sposobu użytkowania budynku byłej szkoły w Bostowie na budynek służby zdrowia”. Wadium uważa się za wniesione wterminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, wymagane jest załączenie do oferty oryginalnego dokumentugwarancji / poręczenia w postaci elektronicznej. tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osobyupoważnionej do jego wystawienia (gwaranta/poręczyciela).Z treści wadium składanego w innej formie niż pieniądz powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należnościw sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związaniaofertą, poczynając od daty składania ofert.Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się zawniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy muszą spełnić warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:1. Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniej niż 5 mln zł. (słownie złotych: pięć milionów).2. Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 5 mln zł. (słownie złotych: pięć milionów złotych).* W przypadku podania wartości sumy gwarancyjnej w walucie obcej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), który jest dostępny pod adresem www.nbp.pl opublikowany w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych dla niniejszego postępowania. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń według średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje wyżej wymienione informacje.W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie powyższy warunek powinien spełnić co najmniej jeden Wykonawca.3. Średni roczny przychód za ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, za ten okres (na podstawie „Rachunku zysków i strat” pozycja „Przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów” lub „Przychód netto ze sprzedaży i zrównane z nimi”) w wysokości nie mniejszej niż 6 000 000 zł netto.Warunek musi spełnić co najmniej jeden z wykonawców występujących wspólnie.4. Wykonawca musi wykazać, że na koniec ostatniego zakończonego roku obrotowego (dla którego zostało wydane i podpisane przez biegłego rewidenta sprawozdanie finansowe), osiągnął niżej wymienione wskaźniki finansowe:i. Wskaźnik płynności bieżącej, będący stosunkiem posiadanych aktywów obrotowych do sumy bieżących zobowiązań – na poziomie nie mniejszym niż 1,0ii. Wskaźnik płynności gotówkowej, będący stosunkiem posiadanych środków pieniężnych do sumy bieżących zobowiązań – na poziomie nie mniejszym niż 0,05Zamawiający do wyliczenia wskaźników przyjmie następujące wzory kalkulacji, korzystając z zasad prezentacji zgodnych ustawą z dnia 29 września1994r o rachunkowości (Dz.U.2023 r. poz. 120 ze zm.) dla jednostek innych niż banki, zakłady ubezpieczeń i zakłady reasekuracyjne.i. Wskaźnik płynności bieżącej:aktywa obrotowe razem (Bilans, Aktywa, poz. B)/zobowiązania krótkoterminowe (Bilans, Pasywa, poz. B.I.2 część krótkoterminowa + Bilans, Pasywa, poz. B.I.3 część krótkoterminowa + Bilans, Pasywa, poz. B.III + Bilans, Pasywa, poz. B.IV.2 część krótkoterminowa)ii. Wskaźnik płynności gotówkowej:środki pieniężne (Bilans, Aktywa, poz. B. III.1.c) /zobowiązania krótkoterminowe (Bilans, Pasywa, poz. B.I.2 część krótkoterminowa + Bilans, Pasywa, poz. B.I.3 część krótkoterminowa + Bilans, Pasywa, poz. B.III + Bilans, Pasywa, poz. B.IV.2 część krótkoterminowa)Powyżej postawiony warunek udziału w postępowaniu dotyczący wskaźników płynności bieżącej i gotówkowej musi być spełniony przez tego wykonawcę, który potwierdza spełnianie warunku dotyczącego średniego rocznego przychodu (odpowiednio dotyczy to także podmiotów trzecich).4) Zdolności technicznej lub zawodowej:A) doświadczenie zawodowe:1. Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w ciągu ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz prawidłowo zrealizował co najmniej 2 zadania polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub nadbudowie obiektu kubaturowego opieki zdrowotnej (np. przychodnia, ośrodek zdrowia, szpital) o wartości nie mniejszej niż 4 000 000,00 zł brutto (słownie złotych: cztery miliony) każde.* W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń według średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje wyżej wymienione informacje.Powyższy warunek winien spełnić w całości co najmniej jeden z Wykonawców występujących wspólnie.Zamawiający zastrzega, że ten warunek winien być spełniony osobiście przez Wykonawcę lub jednego z Wykonawców występujących wspólnie, bez udziału podmiotu trzeciego.B) dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:1. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj.:a) co najmniej 1 osobą pełniącą funkcję kierownika budowy posiadającą kwalifikacje zawodowe tj. uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowalnej oraz posiadającą doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym (pełnienie obowiązków kierownika budowy) w okresie 5 lat przed terminem składania ofert przy budowie obiektu użyteczności publicznej.b) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji sanitarnych.c) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej.d) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej.W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie wyżej wymieniony warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie.Osoby wskazane w pkt. B ppkt 1 SWZ powinny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, a więc uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682) oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa – t.j. Dz. U. z 2023, poz. 551).Wykonawca w celu wykazania spełniania w/w warunku może wskazać osoby będące obywatelami państwa członkowskiego UE, które nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334) oraz ustawą o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane - który to odsyła do ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej - przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej. Na podstawie art. 131 ust. 1 oraz art. 281 ust. 2 pkt 12 ustawy Pzp wymagane jest obowiązkowo przed przystąpieniem do złożenia oferty dokonanie wizji lokalnej miejsca docelowego wykonania przedmiotu zamówienia. Termin wizji lokalnej wymaga zgłoszenia i uzgodnienia z Zamawiającym. Z czynności wizji lokalnej sporządzony będzie protokół podpisany przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną oraz osobę upoważnioną przez Zamawiającego (po jednym egzemplarzu dla Zamawiającego oraz Wykonawcy). Protokół będzie podstawą do spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Nie dokonanie przez Wykonawcę potwierdzonej wizji lokalnej będzie skutkowało odrzuceniem oferty na postawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-07-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach