Przetargi.pl
USŁUGI ZWIĄZANE Z ODBIOREM, TRANSPORTEM I ZAGOSPODAROWANIEM ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY RADŁÓW

Gmina Radłów ogłasza przetarg

  • Adres: 46331 Radłów, ul. Oleska
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 034 3599004 - 5
  • Data zamieszczenia: 2018-10-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Radłów
    ul. Oleska 3
    46331 Radłów, woj. opolskie
    tel. 034 3599004 - 5
    REGON: 15139857000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.radlow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    USŁUGI ZWIĄZANE Z ODBIOREM, TRANSPORTEM I ZAGOSPODAROWANIEM ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY RADŁÓW
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Radłów. Zamówienie należy wykonać w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2) Zamówienie należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z: a) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), b) uchwałą Sejmiku Województwa Opolskiego Nr XXVII/306/2017 z dnia 7 marca 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Opolskiego (z późniejszymi zmianami), c) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 poz. 122), d) uchwałą Nr 176/XXVII/2017 Rady Gminy Radłów z dnia 20 września 2017 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radłów. e) uchwałą Nr 177/XXVII/2017 Rady Gminy Radłów z dnia 20 września 2017 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, f) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.), g) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19). 3) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru wszystkich zebranych odpadów z: a) nieruchomości zamieszkałych o zabudowie jednorodzinnej, b) nieruchomości zamieszkałych o zabudowie wielorodzinnej. 4) Zamawiający wskazuje, iż instalacją do przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania oraz odpadów zielonych, do której Wykonawca zobowiązany jest bezpośrednio przekazać odpady, jest Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych właściwa dla regionu północnego w Województwie Opolskim zgodnie z uchwałą Sejmiku Województwa Opolskiego Nr XXVII/306/2017 z dnia 7 marca 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Opolskiego. 2. Odbiór odpadów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych odbywał się będzie z podziałem na: 1) zmieszane odpady komunalne, 2) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe oraz metal, 3) papier i tekturę, 4) szkło, 5) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, 6) meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony samochodowe (tzw. zbiórki uliczne). 3. Wymagania, jakie powinny spełniać pojemniki oraz worki służące do zbierania odpadów komunalnych. 1) Pojemniki na odpady zmieszane i odpady zbierane selektywnie o pojemności: 120l, 240l oraz 1100l, wykonane powinny być zgodnie z normą PN EN 840-1 oraz PN EN 840-2, pojemniki powinny być wykonane w następującej kolorystyce i odpowiednio opisane: a) pojemniki na odpady zmieszane o pojemności: 120l, 240l oraz 1100l - kolor pojemnika czarny z napisem „Zmieszane” lub „Odpady zmieszane”, b) pojemniki na odpady zbierane selektywnie z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, o pojemności: 120l, 240l oraz 1100l - kolor pojemnika żółty, z napisem: „Metale i tworzywa sztuczne” c) pojemniki na odpady zbierane selektywnie z przeznaczeniem na szkło kolorowe i bezbarwne, o pojemności: 120l, 240l oraz 1100l - kolor pojemnika zielony, z napisem „Szkło” d) pojemniki na odpady zbierane selektywnie z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone o pojemności: 120l, 240l oraz 1100l - kolor pojemnika brązowy, z napisem „Bio”, e) pojemniki na odpady zbierane selektywnie z przeznaczeniem na papier i tekturę, o pojemności: 1100l - kolor pojemnika niebieski, z napisem „Papier” 2) Worki - na odpady zmieszane i odpady zbierane selektywnie przeznaczone będą worki polietylenowe, o wystarczającej wytrzymałości dla danej frakcji odpadów (PE-HD, PE-LD), o pojemności 60l, 120l, w następującej kolorystyce: a) czarny (120l ) z przeznaczeniem na odpady zmieszane z napisem „Zmieszane” lub „Odpady zmieszane”, b) żółty (120l) z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, z napisem: „Metale i tworzywa sztuczne” c) niebieski (120l) z przeznaczeniem na papier i tekturę, z napisem „Papier”, d) zielony (60l) z przeznaczeniem na szkło (niepotłuczone) kolorowe i bezbarwne, z napisem „Szkło” e) brązowy (120) z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone z napisem „Bio”. 3) Worki powinny być nowe oraz posiadać możliwość ich wielokrotnego zamknięcia. 4) Pojemniki powinny być nowe lub używane, w dobrym stanie technicznym. 4. Wymagania dotyczące wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki i worki o odpowiedniej pojemności. 1) Nieruchomości zamieszkałe należy wyposażyć w pojemniki na odpady zmieszane i na odpady zebrane selektywnie w zależności od liczby mieszkańców: a) 1 - 3 osób - 120l, b) 4 - 6 osób - 240l, c) powyżej 6 osób - 240l + 120l na każde rozpoczęte 3 osoby, d) w zabudowie wielorodzinnej: 1100 l (2 wspólnoty mieszkaniowe i 1 spółdzielnia mieszkaniowa właścicieli). 2) Nieruchomości zamieszkałe (za wyjątkiem wspólnot i spółdzielni) należy wyposażyć w worki na odpady zebrane selektywnie o następującej pojemności i kolorystyce: - 120l w kolorze niebieskim do gromadzenia papieru i tektury, 3) Wykonawca dodatkowo wyposaży Zamawiającego w worki na odpady zmieszane i na odpady zbierane selektywnie w zależności od segregowanych odpadów o odpowiedniej kolorystyce, określonej w pkt. 3.2 w następującej ilości: a) 60l – w kolorze zielonym do gromadzenia szkła – 100 szt./ rok , b) 120l w kolorze żółtym do gromadzenia tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych, – 200 szt./rok, c) 120l w kolorze niebieskim do gromadzenia papieru i tektury – 300 szt./rok, d) 120l w kolorze brązowym do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone – 300 szt./rok, e) 120l w kolorze czarnym na odpady zmieszane – 800 szt./rok. 5. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości: 1) zmieszane odpady komunalne: - zabudowa jednorodzinna i zabudowa wielorodzinna – 1 raz w miesiącu, 2) selektywnie zebrane odpady: metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe: - zabudowa jednorodzinna i zabudowa wielorodzinna – 1 raz w miesiącu, 3) selektywnie zebrane odpady: papier i tektura: - zabudowa jednorodzinna i zabudowa wielorodzinna – 1 raz na kwartał, 4) selektywnie zebrane odpady: szkło: - zabudowa jednorodzinna i zabudowa wielorodzinna – 1 raz na kwartał, 5) odpady ulegające biodegradacji: - zabudowa jednorodzinna i zabudowa wielorodzinna – od listopada do kwietnia - 1 raz w miesiącu, od maja do października - dwa razy w miesiącu, 6) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony (4 szt. samochodowe z jednej nieruchomości) tzw. zbiórki uliczne – od 2 do 4 razy w roku (minimum jeden raz na wiosnę i jeden raz na jesień). 6. Ogólna informacja o obowiązkach Wykonawcy w zakresie wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki i worki. 1) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej w: a) pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz pojemniki do zbierania odpadów segregowanych: szkła, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, metalu, odpadów ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych, b) worki do zbierania odpadów segregowanych: papier i tektura; 2) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz pojemniki do zbierania odpadów segregowanych: szkła, papieru, tektury, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, metalu, odpadów ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych. 3) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w pojemniki zgodnie z pkt 4 niniejszego załącznika. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość wyposażenia nieruchomości w pojemniki o większej pojemności, niż wynika to z liczby osób zamieszkujących lub w pojemnik dodatkowy. 4) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w pojemniki, które powinny spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19). Dopuszcza się wykorzystanie dotychczasowych pojemników z zastrzeżeniem § 6 ust. 1 i 2 w/w rozporządzenia. 5) Pierwsze wyposażenie nieruchomości w pojemniki winno nastąpić w terminie do 15.12.2018 roku, a następnie, na bieżąco winno być realizowane w całym okresie trwania umowy. Dostarczenia pojemników w ciągu trwania umowy należy wykonać niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania doposażenia nieruchomości w pojemniki, w szczególności w przypadku ich udokumentowanego zaginięcia lub zniszczenia. 6) Pierwsze wyposażenie nieruchomości w worki w kolorze niebieskim do gromadzenia papieru i tektury Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w terminie do 15.12.2018r po 3 sztuki worków do każdej nieruchomości, a przy kolejnych wywozach uzupełniać je w ilości zależnej od sztuk wystawionych worków. 7) Wyposażenie Zamawiającego w worki powinno nastąpić w terminie do 30.12.2018 roku na rok 2019 i w terminie do 30.12.2019 na rok 2020. 7. Podstawowe dane dotyczące Gminy Radłów Liczba mieszkańców w poszczególnych miejscowościach według deklaracji na dzień 01.09.2018 roku wynosi: - Radłów 505 - Stare Karmonki 66 - Kolonia Biskupska 125 - Biskupice 291 - Biskupskie Drogi 91 - Kościeliska 534 - Ligota Oleska 309 - Psurów 47 - Sternalice 574 - Nowe Karmonki 324 - Wolęcin 103 - Wichrów 330 1) Masa odpadów komunalnych zebranych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Radłów w okresie od 1 lipca 2017 r. do 30 czerwca 2018 r. Kod odpadu Rodzaj odpadu Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg] 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 513,00 15 01 07 Opakowania ze szkła 79,28 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 83,40 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 58,32 16 01 03 Zużyte opony 8,46 20 02 0 Odpady ulęgające biodegradacji 32,76 RAZEM: 775,22 2) Szacunkowa liczba gospodarstw domowych, z podziałem na liczbę osób w gospodarstwie i liczbę pojemników: (uwaga: dane pochodzą z deklaracji na dzień 1 września 2018) Tabela 1. Typy gospodarstw domowych. TYP GOSPODARSTW DOMOWYCH Gos. 1-3osobowe Gos. 4-6 osobowe Gos. powyżej 6 osób w zabudowie jednorodzinnej 469 345 67 w zabudowie wielorodzinnej 62 21 0 Tabela 2. Pojemniki na odpady zmieszane i odpady zbierane selektywnie: metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, szkło. POJEMNIKI [szt.] na odpady 120 L 240 L 1100 L Pojemniki w kolorze czarnym ok. 527 ok. 415 ok.11 Pojemniki w kolorze żółtym ok. 517 ok. 415 ok.11 Pojemniki w kolorze zielonym ok.517 ok. 415 ok.11 Pojemniki w kolorze niebieskim - - ok. 11 Tabela.3 Pojemniki na odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone POJEMNIKI [szt.] na odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone 120 L 240 L 1100 L Gmina Radłów ok. 25 ok. 15 ok. 8 3) Liczba osób zamieszkujących na terenie Gminy Radłów wynosi według stanu na 1 września 2018 r.: 3 299. Liczba gospodarstw ogółem – ok. 964 (liczba szacunkowa na podstawie deklaracji ) a) Szacunkowa liczba gospodarstw domowych, które nie wykorzystują odpadów biodegradowalnych we własnym zakresie oraz które należy wyposażyć w pojemniki na te odpady w zabudowie jednorodzinnej wynosi ok. 40 gospodarstwa domowe, a w zabudowie wielorodzinnej około 63 gospodarstw domowych. b) Szacunkowa liczba gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej wynosi: ok. 881. c) Szacunkowa liczba gospodarstw domowych w zabudowie wielorodzinnej wynosi: ok. 83. (Wspólnota Mieszkaniowa w Sternalicach, Spółdzielnia Mieszkaniowa Właścicieli w Sternalicach, Wspólnota Mieszkaniowa w Biskupicach). 4) Liczba mieszkańców Gminy Radłów wskazana w punkcie 3 powyżej ma jedynie charakter orientacyjny umożliwiający kalkulację ceny ofertowej. W związku z naturalnym ruchem budowlanym i migracyjnym ludności, Zamawiający będzie informował Wykonawcę o zmianach mających wpływ na rozliczenie realizacji zamówienia na warunkach określonych w umowie zawartej z Wykonawcą. Wykonawca przyjmuje do wiadomości powyższe wyjaśnienie i nie będzie zgłaszał zarzutów dotyczących zmian liczby ludności w stosunku do liczb szacunkowych. 8. Obowiązki wiążące Wykonawcę w zakresie transportu i zagospodarowania odebranych odpadów: 1) utrzymanie porządku w trakcie odbierania odpadów oraz zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem, 2) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, 3) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 4) odbieranie odpadów również w przypadku stwierdzenia niemożności dojazdu do pojemników i worków z powodu robót drogowych, blokujących dojazd pojazdów, warunków atmosferycznych lub innych przeszkód. Wykonawcy nie przysługują wtedy roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, 5) przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z planu gospodarki odpadami dla województwa opolskiego, 6) przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.), 7) gospodarowanie odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), oraz zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust 2 i art. 3c ust. 2 tej ustawy tj.: a) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 poz. 2167), b) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 poz. 2412), c) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 poz. 122), d) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19). 9. Do obowiązków wykonawcy należy w szczególności: 1) wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wymaganiami stawianymi przez Zamawiającego i opisanymi w SIWZ oraz w załącznikach do SIWZ, a także w sposób profesjonalny, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców Gminy Radłów; 2) przygotowanie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych (w tym dotyczącego również zbiórek odpadów wielkogabarytowych) w formie ulotek (wydruk czarno - biały, w ilości 1000 sztuk) i jego dystrybucja wśród mieszkańców. Ulotki winny zawierać również terminy wniesienia opłat oraz termin mycia i dezynfekcji pojemników. Projekt harmonogramu wywozu na 2019 i 2020 rok należy przedstawić Zamawiającemu odpowiednio do 10 grudnia 2018 roku oraz 10 grudnia 2019 roku. UWAGA: Przez dystrybucję Zamawiający rozumie: - w zabudowie jednorodzinnej dostarczenie w/w informacji do każdej nieruchomości, - w zabudowie wielorodzinnej wywieszenie w/w informacji na tablicach ogłoszeń, a w przypadku ich braku, dostarczenie do skrzynek na listy, ponadto Wykonawca zobowiązany jest do zamieszczenia harmonogramu na swojej stronie internetowej; 3) utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Wykonawca zobowiązany jest do czyszczenia i dezynfekcji pojemników w liczbie zadeklarowanej w formularzu ofertowym - co najmniej jeden raz w roku; 4) zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z: art. 3 ust. 2 pkt. 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018r. poz. 1454 z póżn. zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, wyłącznie w zakresie powierzonych zadań; 5) powiadamianie Zamawiającego o każdym przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek: a) pozostawić informację o źle wysegregowanych odpadach dla właściciela nieruchomości, b) wykonać dokumentację fotograficzną z datownikiem, c) niezwłocznie powiadomić Zamawiającego o zaistniałym fakcie; 6) zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu zamówienia, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w liczbie co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie; 7) użytkowanie, w celu realizacji przedmiotu zamówienia, pojazdów specjalistycznych, przeznaczonych dla tego typu usług, znajdujących się w odpowiednim stanie technicznym i oznakowanych w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy, adresu i numeru telefonu przedsiębiorcy z zachowaniem poziomu emisji spalin zadeklarowanego w formularzu ofertowym; 8) zachowanie należytego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów poprzez ich mycie i dezynfekcję w warunkach spełniających wymogi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej; 9) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi; 10) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy; 11) okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami oraz z przepisami prawa; 12) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody poniesione przez te osoby a powstałe podczas lub w związku z realizacją przedmiotu umowy; 13) naprawa lub wymiana na własny koszt uszkodzonych w trakcie realizacji umowy kontenerów i pojemników na odpady, jeśli uszkodzenia te powstały z winy Wykonawcy lub ich wyeksploatowania, w terminie do 7 dni od zgłoszenia w formie telefonicznej lub elektronicznej przez Zamawiającego; 14) dostarczenie właścicielom nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów komunalnych na rok 2019 i 2020 odpowiednio do dnia 21 grudnia 2018 r. oraz 23 grudnia 2019 r., (w sposób wskazany w pkt. 9.2) oraz za każdym razem w przypadku jego zmiany; 15) umożliwienie wstępu na teren bazy magazynowo - transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi; 16) uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Gminy oraz innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem co najmniej pięciodniowym; 17) udostępnienie co najmniej jednej linii telefonicznej w celu niezawodnej komunikacji przez cały okres realizacji umowy, tak aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą. Kontakt ten powinien być zapewniony od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00; 18) wyznaczenie Koordynatora Umowy, z którym Zamawiający będzie mógł się kontaktować w sposób i w terminach opisanych w pkt 9.17 oraz drogą elektroniczną. 10. Obowiązki Wykonawcy w zakresie sprawozdawczości 1) Przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu raporty miesięczne stanowiące część miesięcznego protokołu odbioru, w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym, z zastrzeżeniem odrębnych uzgodnień między stronami, zawierające informacje o: a) ilości i rodzaju odpadów komunalnych (Mg z podziałem na frakcje) odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych (odpady zmieszane i selektywnie zebrane), b) ilości i rodzaju odpadów (Mg z podziałem na frakcje) odebranych podczas objazdowej zbiórki (odpady wielkogabarytowe, opony, oraz zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny), c) adresach nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne oraz nieruchomości, z których właściciele nie oddali odpadów komunalnych, d) sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone odpowiednimi dokumentami. 2) Przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania półroczne zgodne z art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.) oraz z rozporządzeniem Ministra Środowiska wydanym na podstawie art. 9t ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy sprawozdanie. Dodatkowo Wykonawca przekaże takie sprawozdanie w formie elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym po wyborze Wykonawcy celem wprowadzenia danych do systemu informatycznego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12 Października 2018 r. do godz. 1000. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 3. Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na wskazany poniżej rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Zawadzkiem o/Radłów nr konta 53 8909 1045 2004 0000 0013 0006 , z dopiskiem „Wadium w postępowaniu o udzielenie zamówienia pn. usługi związane z odbiorem, transportem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Radłów”. 4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. 5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów, o których mowa powyżej należy załączyć do składanej oferty bądź też złożyć w siedzibie Zamawiającego w biurze nr 12 przed upływem terminu składania ofert załączając ich kopie do składanej oferty. 6. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, nastąpi jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 7. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium, żąda jego ponownego wniesienia bądź też zatrzymuje wadium w sytuacjach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) posiadają aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Radłów, b) posiadają aktualne zezwolenie na transport odpadów, wydane przez właściwy organ, c) posiadają aktualny wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, lub zapewnienie gotowości przyjęcia odpadów przez przedsiębiorcę posiadającego wpis o którym mowa powyżej;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz ofertowy, Wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wzór oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, Wzór wykazu wykonanych / wykonywanych usług, Oświadczenie dotyczące zaległości w zakresie podatków i opłat lokalnych, Wzór wykazu sprzętu, Dowód wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach