Przetargi.pl
usługi w zakresie konserwacji, napraw i usuwania awarii: systemów wentylacji i klimatyzacji oraz instalacji mroźniczej i chłodniczej wraz z przynależnymi urządzeniami w 16 obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków we Wrocławiu; kotłowni na paliwo gazowe zlokalizowanych w Żłobku nr 15 przy ul. Łukowej 37 we Wrocławiu i w budynku administracyjnym Wrocławskiego Zespołu Żłobków przy ul. Fabrycznej 15 we Wrocławiu; węzła cieplnego zlokalizowanego w Żłobku nr 14 przy ul. Mulickiej 4c we Wrocławiu; detektorów gazu w kuchni Żłobków nr 3, 6 i 15.Znak postępowania: ZP-51/WZŻ/2018

Wrocławski Zespół Żłobków ogłasza przetarg

  • Adres: 53-609 Wrocław, Fabryczna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +4871 365 03 46, , fax. +48713650358
  • Data zamieszczenia: 2018-12-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wrocławski Zespół Żłobków
    Fabryczna 15
    53-609 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. +4871 365 03 46, , fax. +48713650358
    REGON: 021545051
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.wzz.wroc.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    usługi w zakresie konserwacji, napraw i usuwania awarii: systemów wentylacji i klimatyzacji oraz instalacji mroźniczej i chłodniczej wraz z przynależnymi urządzeniami w 16 obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków we Wrocławiu; kotłowni na paliwo gazowe zlokalizowanych w Żłobku nr 15 przy ul. Łukowej 37 we Wrocławiu i w budynku administracyjnym Wrocławskiego Zespołu Żłobków przy ul. Fabrycznej 15 we Wrocławiu; węzła cieplnego zlokalizowanego w Żłobku nr 14 przy ul. Mulickiej 4c we Wrocławiu; detektorów gazu w kuchni Żłobków nr 3, 6 i 15.Znak postępowania: ZP-51/WZŻ/2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PONIŻEJ ZAPRERZENTOWANEGO PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA SKŁADA SIĘ Z 5 CZĘŚCI: CZĘŚĆ 1 – WENTYLACJA I KLIMATYZACJA (Żłobki od 1 do 15 oraz Administracja WZŻ) ORAZ INSTALACJA CHŁODNICZA I MROŹNICZA (Żłobek nr 15) CZĘŚĆ 2 – KOTŁOWNIE (Żłobek 15 oraz Administracja WZŻ), CZĘŚĆ 3 – WĘZEŁ CIEPLNY (Żłobek nr 14) CZĘŚĆ 4 – DETEKTORY GAZU (Żłobek nr 3, 6 i 15) CZĘŚĆ 5 – OGÓLNE ZASADY REALIZACJI UMOWY W ODNIESIENIU DO CZĘŚCI 1, 2, 3 i 4 OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ 1 - WENTYLACJA I KLIMATYZACJA ORAZ INSTALACJA CHŁODNICZA I MROŹNICZA Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie konserwacji, napraw i usuwania awarii systemów klimatyzacji i wentylacji wraz z przynależnymi urządzeniami w 17 obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków oraz instalacji mroźniczej i chłodniczej w Żłobku nr 15 w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 21 grudnia 2019 r. lub do wyczerpania kwoty przeznaczonej na realizację przedmiotowej umowy. Przedmiotem zamówienia jest: 1. Wykonywanie usług w zakresie konserwacji (przeglądy sprawności oraz stanu technicznego wraz z wykonaniem niezbędnych czynności konserwacyjnych), napraw i usuwania awarii systemów klimatyzacji i wentylacji, wraz z przynależnymi urządzeniami, w 17 obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków oraz instalacji mroźniczej i chłodniczej w Żłobku nr 15: 1.1. Żłobek nr 1 -ul. Lwowska 20, Wrocław, 1.2. Żłobek nr 2 – ul. Zemska 33, Wrocław, 1.3. Żłobek nr 3 – ul. Białowieska 27, Wrocław, 1.4. Żłobek nr 4 –ul. Kłodnicka 25, Wrocław, 1.5. Żłobek nr 5 – ul. Dokerska 5, Wrocław, 1.6. Żłobek nr 6 – ul. Krowia 1, Wrocław, 1.7. Żłobek nr 7 – ul. Drukarska 9, Wrocław, 1.8. Żłobek nr 8 – ul. Sądowa 6, Wrocław, 1.9. Żłobek nr 9 – ul. Wrońskiego 13d, Wrocław, 1.10. Żłobek nr 10 – ul. H. Brodatego 17, Wrocław, 1.11. Żłobek nr 11 – ul. Hubska 39, Wrocław, 1.12. Żłobek nr 12 – ul. Jugosłowiańska 85a, Wrocław, 1.13. Żłobek nr 13 – ul. Wieczysta 107, Wrocław, 1.14. Żłobek nr 14 – ul. Mulicka 4c, Wrocław, 1.15. Żłobek nr 15 – ul. Łukowa 37, Wrocław, 1.16. Budynek administracyjny – ul. Fabryczna 15, Wrocław, 1.17. WUWA2 Filia Żłobka nr 5 – ul. Krystyny i Mariana Barskich 45, Wrocław. 2. Wykaz systemów klimatyzacji i wentylacji oraz przynależnych im urządzeń zestawiono odrębnie (Załącznik nr 1.1). 3. Przeprowadzenie przeglądów stanu technicznego oraz sprawności wraz z wykonaniem czynności konserwacyjnych i naprawczych instalacji klimatyzacji i wentylacji wraz z przynależnymi urządzeniami w 16 obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków oraz instalacji mroźniczej i chłodniczej w Żłobku nr 15. 4. CZĘSTOTLIWOŚĆ WYKONYWANIA CZYNNOŚCI SERWISOWYCH URZĄDZEŃ WENTYLACYJNYCH I KLIMATYZACYJNYCH ORAZ INSTALACJI CHŁODNICZEJ I MROŹNICZEJ 1-raz na 6 miesięcy (pierwszy przegląd - kwiecień 2019 r., drugi przegląd - październik 2019 r., dodatkowy przegląd serwisowy w Żłobku nr 10 należy wykonać w 2-giej połowie czerwca 2019 r.) - centrale wentylacyjne nawiewne, nawiewno-wywiewne, - klimatyzatory typu Split, przenośne, - agregaty chłodnicze central wentylacyjnych, klimatyzatorów, - komory chłodnicze i mroźnicze, - wentylatory dachowe, kanałowe, promieniowe, - wymiana filtrów tkaninowych, - kontrola filtrów siatkowych z ewentualną wymianą. 1-raz w roku - kwiecień 2019 r.: - sprawdzenie wydajności wentylacji i poziomu hałasu – dotyczy wszystkich central wentylacyjnych i wentylatorów dachowych i kanałowych, (zgodnie z Normą PN-EN 12599:2013-04 – Procedury badań i metody pomiarowe stosowane podczas odbioru instalacji wentylacji i klimatyzacji w odniesieniu do PN-EN 12792:2006 – Wentylacja budynków – Symbole, terminologia i oznaczenia na rysunkach). W przypadku urządzeń objętych gwarancją producenta należy bezwzględnie dochować terminów wynikających z warunków gwarancji. Zaleca się wykonanie pierwszej wymiany filtrów późną wiosną po zakończeniu okresu pylenia roślin. Kolejna wymiana zgodnie z wyżej wymienioną częstotliwością. Sprawdzenie wydajności wentylacji powinno nastąpić przed okresem letnim. Zamawiający ma prawo skorygować powyższe ustalenia w szczególnych przypadkach (wyłączenie obiektu z eksploatacji, konieczność koordynacji z innymi zadaniami, optymalizacja zadań) za uprzednim powiadomieniem Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia ilości przeglądów na poszczególnych obiektach żłobków za dodatkowym zleceniem bez dodatkowego wynagrodzenia, w cenie określonej w formularzu asortymentowo-cenowym. Szczegółowe terminy wykonania wszelkich przeglądów należy uzgadniać z użytkownikiem danego obiektu i z Działem Techniczno-Eksploatacyjnym Zamawiającego, z co najmniej 2-dniowym wyprzedzeniem. Urządzenia w obiektach żłobków nr 3 przy ul. Białowieskiej 27, nr 6 przy ul. Krowiej 1, nr 8 przy ul. Sadowej 6, nr 10 przy ul. H. Brodatego 17 i nr 12 przy ul. Jugosłowiańskiej 85a, wymienione w załączniku nr 1.1. do umowy, objęte są gwarancją Wykonawcy remontów obiektów, ale są przez Zamawiającego objęte konserwacją bieżącą. Wszelkie naprawy na wyżej wymienionych obiektach będą się odbywały w ramach gwarancji. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę, podczas przeglądów i konserwacji bieżącej nieprawidłowości i uchybień na wskazanych obiektach, Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego, pisemnego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego w protokole stanowiącym załącznik nr 1.4 lub załącznik nr 6. 5. Wykonawca winien wykonać następujące czynności podczas przeglądów: 5.1. Przegląd techniczny klimatyzatorów: • wymiana filtra odwadniacza (przy nadmiernym zawilgoceniu czynnika), • kontrola poziomu hałasu pracy jednostki zewnętrznej i wewnętrznej, • kontrola ciśnienia czynnika chłodniczego (ciśnienie postojowe/grzanie/chłodzenie), • kontrola ilości czynnika chłodniczego (należy opróżnić układ, skontrolować ilość czynnika chłodniczego i ponownie napełnić układ, ewentualnie uzupełniając ilość czynnika), • kontrola połączeń elektrycznych, • oczyszczenie skraplacza jednostki zewnętrznej wodą pod ciśnieniem, a następnie przeznaczonymi do tego środkami chemicznymi, w razie potrzeby prostowanie lameli, • czyszczenie lub wymiana filtrów powietrza, • czyszczenie i dezynfekcja parownika jednostki wewnętrznej, w razie potrzeby prostowanie lamel, • kontrola stanu instalacji odprowadzania skroplin, w razie potrzeby udrożnienie, • uzupełnienie braków lub pęknięć izolacji na całej dostępnej długości instalacji freonowej, • kontrola prędkości powietrza wylotowego w jednostce wewnętrznej, • wykonanie próby szczelności instalacji freonu w klimatyzatorach i przekazanie protokołów z wykonania próby Zamawiającemu. 5.2. Przegląd techniczny central wentylacyjnych: • sprawdzenie stanu powierzchni obudowy centrali, • czyszczenie i mycie powierzchni wewnętrznych centrali, • sprawdzenie wypoziomowania centrali, • oczyszczenie i sprawdzenie drożności oraz działania układu odprowadzenia skroplin, • sprawdzenie stanu mocowań i uchwytów, kompletności obudów osłon, momentów dokręcenia śrub i wkrętów, ewentualne uzupełnienie brakujących elementów (np. śrub), • sprawdzenie zamocowania centrali do ramy i śrub fundamentowych, • sprawdzenie działania przepustnic wielopłaszczyznowych, • sprawdzenie osadzenia filtrów, • czyszczenie lub wymiana filtrów, • sprawdzenie ustawienia i zamocowania silników elektrycznych, • sprawdzenie działania wirników wentylatorów poprzez ręczne uruchomienie, • sprawdzenie stanu łożysk wentylatorów i silników (ewentualna wymiana łożysk), • sprawdzenie płaszczyzny kół pasowych, • sprawdzenie działania przekładni pasowej (z ewentualną wymianą), • kontrola, a w razie konieczności wymiana pasków klinowych, • sprawdzenie stanu zabrudzenia oraz działania grzałki nagrzewnicy (ewentualna wymiana, jeśli występuje), • czyszczenie nagrzewnicy za pomocą sprężonego powietrza, • sprawdzenie stanu zabrudzenia lamel chłodnicy, • czyszczenie i mycie chłodnicy, • sprawdzenie stanu odkraplaczy, • sprawdzenie układu odprowadzenia skroplin, • sprawdzenie pasków napędzających wymienniki oraz czyszczenie za pomocą sprężonego powietrza, • uruchomienie centrali, kontrola pracy, • wykonanie pomiarów kontrolnych, • kontrola poziomu hałasu pracy, • sprawdzenie i analiza kodów błędów automatyki. 5.3. Przegląd techniczny instalacji wentylacyjnej: • kontrola szczelności instalacji wentylacyjnej, • kontrola stanu izolacji cieplnej kanałów (ewentualne uzupełnienie), • kontrola zatłuszczenia okapów i kanałów wentylacyjnych w kuchni (jeśli potrzeba oczyszczenie), • pomiar prędkości i ilości powietrza przepływającego przez kratki nawiewne i wywiewne w pomieszczeniach (określić ilość wymian/godzina). 5.4. Wykonawca winien dokonać wpisów do książek kontroli, jeśli takie istnieją, potwierdzające wykonanie przeglądów. CZĘŚĆ 2 – KOTŁOWNIE Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie konserwacji, napraw i usuwanie awarii kotłowni na paliwo gazowe w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 21 grudnia 2019 r. lub do wyczerpania kwoty przewidzianej na realizację przedmiotowej umowy, zlokalizowanych w dwóch obiektach Zamawiającego: w Żłobku nr 15 przy ul. Łukowej 37 we Wrocławiu oraz w budynku administracyjnym przy ul. Fabrycznej 15 we Wrocławiu wraz z urządzeniami odwadniającymi pomieszczenia kotłowni i Aktywnym Systemem Bezpieczeństwa typu GAZEX. Przedmiotem zamówienia jest: 1. Obsługa i konserwacja urządzeń i instalacji kotłowni zgodnie z wymaganiami producentów określonymi w dokumentacji technicznej (Dokumentacje Techniczno-Ruchowe, Instrukcje Obsługi, Karty Katalogowe Urządzeń) i powszechnie obowiązującymi przepisami technicznymi dotyczącymi eksploatacji tego typu obiektów z zachowaniem wymogów PPOŻ i BHP. 1.1 kontrola stanu napełnienia instalacji centralnego ogrzewania, 1.2 kontrola i konserwacja urządzeń technologicznych – kotłów wodnych na paliwo gazowe, podgrzewaczy pojemnościowych, pomp, urządzeń zabezpieczających, regulacyjnych, armatury odcinającej, regulacyjnej i pomiarowej oraz urządzeń automatyki i sterowania; kontrola winna być przeprowadzona z uwzględnieniem efektywności energetycznej wszystkich kotłów, 1.3 kontrola wskazań urządzeń rejestrujących i armatury kontrolno-pomiarowej, 1.4 kontrola szczelności instalacji i drożności ciągów odpowietrzających i odwadniających, 1.5 kontrola stanu połączeń armatury i rurociągów, 1.6 komputerowa analiza spalin wraz z regulacją palnika w razie potrzeby, 1.7 kontrola stanu ochrony anodowej podgrzewaczy pojemnościowych, 1.8 kontrola skuteczności uzdatniania stacji uzdatniania wody uzupełniającej, 1.9 kontrola skuteczności neutralizacji kondensatu, 1.10 kontrola powłok malarskich urządzeń i instalacji, 1.11 kontrola i konserwacja Aktywnego Systemu Bezpieczeństwa (ASB) typu „GAZEX”, 1.12 prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej. UWAGA: Wszelkie stwierdzone nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania urządzeń powinny zostać niezwłocznie usunięte przez Wykonawcę, a w przypadku braku takiej możliwości Wykonawca jest zobowiązany obniżyć parametry eksploatacyjne urządzenia lub całej kotłowni do wyłączenia z eksploatacji włącznie, o czym należy poinformować Przedstawiciela Zamawiającego. 2. Okresowa kontrola lub korekta nastaw i oprogramowania sterującego stosownie do trybu eksploatacji kotłowni w porozumieniu z Przedstawicielem Zamawiającego z uwagi na sezonowe warunki pogodowe, wyłączenia urlopowe żłobków, długoterminowe remonty, dezynfekcja termiczna instalacji c.w.u. 3. Usuwanie awarii wynikłych w czasie trwania umowy. UWAGA: W przypadku wystąpienia awarii Wykonawca winien przybyć na miejsce do 180 minut od chwili telefonicznego zgłoszenia, potwierdzonego e-mailem lub faksem. W sytuacjach wymagających natychmiastowego działania, Wykonawca ma obowiązek powiadomienia Zamawiającego o zakresie awarii i przewidywanych kosztach jej usunięcia. Wykonanie usługi nastąpi po pisemnej akceptacji kosztów przez Przedstawiciela Zamawiającego. 4. Przygotowanie urządzeń kotłowni do przeglądów dokonywanych przez inspektorów Dozoru Technicznego oraz uczestniczenie w wyżej wymienionych przeglądach, a także zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29.08.2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków, § 23, ust. 1 pkt. 1 lit. c (Dz.U.2018.1984 t.j. z dnia 2018.10.03 z późn.zm.) – przygotowanie kotłowni i uczestniczenie w przeglądzie okresowej kontroli budynku – dotyczy kotłowni przy ul. Łukowej 37. 5. W czasie trwania umowy Wykonawca pełni rolę przedstawiciela Zamawiającego w zakresie obowiązków wynikających z Ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz.U.2018.1351 t.j. z dnia 2018.06.29 z późn. zm.). 6. Prowadzenie książki kotłowni i dokonywanie w niej wpisów z każdorazowego przeglądu, awarii oraz z kontroli, a także bieżące uzupełnienie dokumentacji dotyczącej kotłowni oraz dokumentacji dotyczącej ASB Gazex. 7. Utrzymywanie w czystości pomieszczeń i urządzeń kotłowni oraz schematów i oznakowań, wykazów urządzeń i armatury oraz dokumentacji technicznej przechowywanej w kotłowni. 8. Wykonawca ma prawo wnioskować o rodzaj i zakres prac niezbędnych do wykonania, a mających wpływ na bezawaryjną i ekonomiczną pracę kotłowni. 9. Czynności obsługowe i konserwacyjne muszą być wykonywane przez firmę, która posiada ważne uprawnienia do obsługi urządzeń kotłowni. 10. Czynności obsługowe i konserwacyjne muszą być wykonywane według zaleceń producentów urządzeń zawartych w załączonej dokumentacji technicznej, tj.: 9.1. zgodnie z zasadami eksploatacji urządzeń ciepłowniczych w sposób zapewniający właściwe i zgodne z przeznaczeniem ich wykorzystanie oraz racjonalne i oszczędne użytkowanie paliw i energii, 9.2. w sposób zapewniający bezpieczeństwo obsługi zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie rodzajów prac wymagających szczególnej sprawności psychofizycznej (Dz.U.1996.62.287 z dnia 1996.06.01 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 17 września 1999 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach energetycznych (Dz.U.2013.492 z dnia 2013.04.23 późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy tekst jednolity (Dz.U.2003.169.1650 j.t. z dnia 2003.08.28 z późn. zm.), 9.3 w przypadku urządzeń i armatury, dla której Zamawiający nie zamieścił dokumentacji technicznej producenta (zawory odcinające, zwrotne, kurki manometryczne itp., o prostej budowie i powszechnie znanych rozwiązaniach konstrukcyjnych) w sposób zapewniający ich sprawne działanie i możliwość otwarcia oraz zamknięcia bez użycia narzędzi, a w pozostałych przypadkach analogicznie do podobnych urządzeń posiadających dokumentację producenta, 9.4 Wykonawca dostarczy na swój koszt niezbędne materiały eksploatacyjne oraz niezbędne narzędzia i materiały do bieżącej konserwacji urządzeń technologicznych kotłowni jak: szczeliwo, smar, uszczelki, śruby, podkładki, itp., 9.5 wymiana urządzeń lub ich części w tym anody, reagenty, części instalacji i armatury odbędą się na koszt Zamawiającego i zostaną rozliczone w ramach napraw. 11. Minimalna częstotliwość wykonywania czynności serwisowych 11.1 raz w miesiącu (do ostatniego dnia każdego miesiąca): • kontrola stanu napełnienia instalacji centralnego ogrzewania • kontrola stanu połączeń i armatury • kontrola wskazań urządzeń rejestrujących i armatury kontrolno-pomiarowej • kontrola szczelności instalacji i drożności ciągów odpowietrzających i odwadniających • kontrola powłok malarskich urządzeń i instalacji • kontrola pracy pomp (osłuchowo) • kontrola zaworów bezpieczeństwa z ręcznym uruchomieniem • kontrola działania czujników niskiego poziomu wody w kotle • kontrola sprawności przeponowego naczynia wzbiorczego (osłuchowo) • kontrola działania pomp odwadniających • kontrola czystości pomieszczeń i oznakowania oraz kompletności dokumentacji w kotłowni • dokonanie wpisu w książce kotłowni 11.2 raz na trzy miesiące (marzec, czerwiec, wrzesień): • kontrola ASB Gazex • kontrola działania armatury odcinającej • kontrola nastaw i oprogramowania sterującego z ewentualną korektą • kontrola skuteczności neutralizacji kondensatu 11.3 raz na pół roku (kwiecień, październik): • demontaż, oczyszczenie i ponowny montaż zaworów bezpieczeństwa • odszlamianie studzienki odwadniającej oraz oczyszczenie pompy • kontrola pracy i uzupełnienie zładu 11.4 raz do roku (przed okresem grzewczym – sierpień): • demontaż i oczyszczenie palników kotłów • demontaż i kontrola elektrod zapłonowych • odszlamianie kotła • analiza spalin wraz z regulacją palnika w razie potrzeby • kontrola ochrony anodowej pojemnościowych podgrzewaczy c.w.u. • odszlamianie podgrzewaczy pojemnościowych • oczyszczenie filtrów • kontrola sprawności armatury zwrotnej • kontrola i dokręcenie styków elektrycznych oraz przepustów kablowych • kontrola pracy pomp na wszystkich biegach • kontrola ciśnieniowa przeponowych naczyń wzbiorczych po odłączeniu od instalacji z uzupełnieniem przestrzeni gazowej azotem • testy kontrolne kotłów (zanik napięcia, brak jonizacji, kontrola ścieżki gazowej, przegrzew) • kontrola wskazań urządzeń rejestrujących, ponowne zaprogramowanie i uruchomienie • kalibracja głowicy urządzenia ASB Gazex 10.5 wg potrzeb Zamawiającego: Wykonywanie wszelkich czynności związanych z eksploatacją kotłowni wynikających z odrębnych przepisów lub decyzji właściwych organów, jak na przykład dezynfekcja termiczna instalacji c.o. UWAGA: w przypadku realizacji dezynfekcji w trybie automatycznym należy bezwzględnie powiadomić użytkownika obiektu o zaprogramowanym czasie jej realizacji i związanych z tym zagrożeniach. Zamawiający zastrzega prawo bieżącej kontroli wszelkich czynności serwisowych i naprawczych. Roboty zanikowe, które nie zostaną zgłoszone Przedstawicielowi Zamawiającego mogą nie zostać uznane. Zamawiający ma prawo zażądać ich powtórzenia na koszt Wykonawcy. CZĘŚĆ 3 – WĘZEŁ CIEPLNY Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie konserwacji, napraw i usuwania awarii węzła cieplnego zlokalizowanego w Żłobku nr 14 przy ul. Mulickiej 4c we Wrocławiu, w terminie od dnia podpisania umowy do 20 grudnia 2018r. lub do wyczerpania kwoty przewidzianej na realizację przedmiotowej umowy. PODSTAWA PRAWNA - Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U.2018.1202 t.j. z dnia 2018.06.07 z późn. zm.), - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.2015.1422 j.t. z dnia 2015.07.17 z późn. zm.), - Ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz.U.2018.1351 t.j. z dnia 2018.06.29 z późn. zm). CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA WĘZŁA - ilość funkcji – 3 - centralne ogrzewanie 80/60 C Q c.o. 154 kW - ciepła woda użytkowa 60/10 C Q c.w.u. 44 kW ( Qc.w.u. max 120 kW ) - wentylacja 80/60 C Q w. 120 kW Całkowita moc zamówiona Q Σ 394 kW ( Minimalny pobór mocy poza sezonem grzewczym Q min. 44 kW) - armatura pomiarowa i regulacyjna: - ciepłomierz: Kamstrup Multical 601 - przetwornik przepływu: Ultraflow 54 - para/czujników temperatury: PT 500 - regulatory hydrauliczne (dla węzła): Samson 45-9 dn 15 - wodomierz c.w.u.: JS 1,5 - 0.2 - wodomierz wody uzupełniającej zład c.o.: BMeters GSD5 - urządzenia zabezpieczające: - zawór bezpieczeństwa: SYR 1915 (nastawa 0,6 MPa) - naczynie wzbiorcze: Reflex 80NG - wyłącznik przeciwporażeniowy typu P304 miejsce zainstalowania RN 1x12 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1. Konserwacja (przeglądy serwisowe) wykonywane raz na miesiąc, naprawy i usuwanie awarii urządzeń i instalacji węzła cieplnego w Żłobku nr 14 przy ul. Milickiej 4c we Wrocławiu zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentacji technicznej producentów (Dokumentacje Techniczno-Ruchowe, Instrukcje Obsługi, Karty Katalogowe Urządzeń) oraz powszechnie obowiązującymi przepisami technicznymi dotyczącymi eksploatacji tego typu obiektów z zachowaniem wymogów PPOŻ i BHP tj.: 1.1 kontrola stanu napełnienia instalacji centralnego ogrzewania, 1.2 kontrola i konserwacja urządzeń technologicznych – wymienników ciepła, podgrzewaczy pojemnościowych, pomp, urządzeń zabezpieczających, regulacyjnych, armatury odcinającej, regulacyjnej i pomiarowej oraz urządzeń automatyki i sterowania, 1.3 kontrola wskazań urządzeń rejestrujących i armatury kontrolno-pomiarowej, 1.4 kontrola szczelności instalacji i drożności ciągów odpowietrzających i odwadniających, 1.5 kontrola stanu połączeń armatury i rurociągów, 1.6 kontrola stanu ochrony anodowej podgrzewaczy pojemnościowych, 1.7 kontrola powłok malarskich urządzeń i instalacji, 1.8 prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej, w tym zapisy w książkach serwisowych. UWAGA: Wszelkie stwierdzone nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania urządzeń powinny zostać niezwłocznie usunięte, a w przypadku braku takiej możliwości należy stosownie obniżyć parametry eksploatacyjne urządzenia lub całego węzła do wyłączenia z eksploatacji włącznie, o czym należy poinformować przedstawiciela Zamawiającego. 2. Okresowa kontrola lub korekta nastaw i oprogramowania sterującego będzie wykonywana stosownie do trybu eksploatacji węzła, w porozumieniu z Przedstawicielem Zamawiającego, dokonanym na piśmie, z uwzględnieniem sezonowych warunków pogodowych, wyłączeń urlopowych żłobków, długoterminowych remontów, dezynfekcji termicznej instalacji c.w.u. 3. Przygotowanie urządzeń węzła cieplnego do przeglądów dokonywanych przez inspektorów Dozoru Technicznego oraz uczestniczenie w wyżej wymienionych przeglądach, a także zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29.08.2014r. o charakterystyce energetycznej budynków, § 23, ust. 1 pkt. 1 lit. c (Dz.U.2018.1984 t.j. z dnia 2018.10.03 z późn.zm.) – przygotowanie węzła cieplnego i uczestniczenie w przeglądzie okresowej kontroli budynku. 4. W czasie trwania umowy Wykonawca pełni rolę przedstawiciela Zamawiającego w zakresie obowiązków wynikających z Ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz.U.2018.1351 t.j. z dnia 2018.06.29 z późn.zm.). ZASADY REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Wykonawca co miesiąc będzie dokonywał przeglądu serwisowego węzła cieplnego i konserwacji. 2. W przypadku wystąpienia konieczności dokonania napraw Wykonawca winien powiadomić Przedstawiciela Zamawiającego w protokole z przeglądu i konserwacji o zakresie i przewidywanych kosztach napraw. W oparciu o powyższe Zamawiający przygotuje zlecenie z określonym zakresem oraz terminem wykonania prac. Rozliczenie nastąpi kosztorysem powykonawczym – dotyczy jedynie napraw o wartości powyżej 50,00 zł netto. 3. W przypadku wystąpienia awarii Wykonawca winien przystąpić do jej usuwania w terminie do 180 minut od chwili otrzymania zgłoszenia (telefonicznie, e-mailem lub faksem) oraz powiadomić Przedstawiciela Zamawiającego o zakresie awarii i przewidywanych kosztach jej usunięcia. Rozliczenie nastąpi kosztorysem powykonawczym – dotyczy jedynie napraw o wartości powyżej 50,00 zł netto. 4. Przygotowanie urządzeń węzła do przeglądów dokonywanych przez inspektorów Urzędu Dozoru Technicznego oraz uczestniczenie w w/w przeglądach. 5. Prowadzenie książki eksploatacji węzła i dokonywanie w niej wpisów z każdorazowego przeglądu, awarii oraz kontroli, a także bieżące uzupełnienie dokumentacji dotyczącej węzła. 6. Utrzymywanie w czystości pomieszczeń i urządzeń węzła oraz schematów i oznakowań, wykazów urządzeń i armatury oraz dokumentacji technicznej przechowywanej w pomieszczeniu węzła. 7. Czynności obsługowe i konserwacyjne muszą być wykonywane przez osoby, które posiadają ważne uprawnienia do obsługi urządzeń węzła. 8. Czynności obsługowe i konserwacyjne muszą być wykonywane według zaleceń producentów urządzeń węzła i obowiązującymi w tym zakresie wymogami, tj.: a) zgodnie z zasadami eksploatacji urządzeń ciepłowniczych w sposób zapewniający właściwe i zgodne z przeznaczeniem ich wykorzystanie oraz racjonalne i oszczędne użytkowanie paliw i energii, b) w sposób zapewniający bezpieczeństwo obsługi, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie rodzajów prac wymagających szczególnej sprawności psychofizycznej (Dz.U.1996.62.287 z dnia 1996.06.01 z późn.zm.), Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 17 września 1999 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach energetycznych (Dz.U.2013.492 z dnia 2013.04.23 z późn.zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy tekst jednolity (Dz.U.2003.169.1650 j.t. z dnia 2003.08.28 z późn.zm.). c) w przypadku drobnych urządzeń i armatury (zawory odcinające, zwrotne, kurki manometryczne itp. o prostej budowie i powszechnie znanych rozwiązaniach konstrukcyjnych) w sposób zapewniający ich sprawne działanie i możliwość otwarcia i zamknięcia bez użycia narzędzi. d) Wykonawca dostarczy na swój koszt niezbędne materiały eksploatacyjne oraz niezbędne narzędzia i materiały do bieżącej konserwacji urządzeń technologicznych węzła jak: smar, uszczelki, śruby, podkładki, bezpieczniki, wyłączniki, żarówki, klucze, wkładki itp. o wartości rynkowej do 50 zł netto co należy uwzględnić w cenie oferty. e) W przypadku awarii urządzeń lub ich części przekraczających wartość 50,00 zł netto jak wymienniki, pompy, armatura, części instalacji i armatura, w tym sterująca, ich naprawa lub wymiana odbędzie się na koszt Zamawiającego w odrębnym zleceniu. Do tego czasu Wykonawca ma obowiązek zainstalowania własnych urządzeń o zbliżonych parametrach w celu zapewnienia ciągłości funkcjonowania węzła w wymaganym zakresie (z uwzględnieniem realnych potrzeb sezonowych). Koszty niniejszego ryzyka należy uwzględnić w cenie oferty. 9. Minimalna częstotliwość wykonywania i zakres czynności serwisowych - raz w miesiącu (do ostatniego dnia każdego miesiąca): - kontrola stanu napełnienia instalacji centralnego ogrzewania - kontrola stanu połączeń i sprawności armatury - kontrola wskazań urządzeń rejestrujących i armatury kontrolno-pomiarowej - kontrola szczelności instalacji i drożności ciągów odpowietrzających i odwadniających - kontrola powłok malarskich urządzeń i instalacji - kontrola stany izolacji termicznej uzupełnienie braków lub pęknięć - kontrola pracy pomp - kontrola zaworów bezpieczeństwa z ręcznym uruchomieniem - kontrola przeponowego naczynia wzbiorczego z ewentualnym uzupełnieniem gazu - kontrola połączeń elektrycznych oraz przepustów kablowych - sprawdzenie parametrów oprogramowania z dokonaniem ewentualnych korekt - kontrola zanieczyszczenia urządzeń ( odszlamianie w razie potrzeby) - kontrola czystości pomieszczeń i oznakowani i kompletności dokumentacji w węźle - dokonanie wpisu w książce serwisowej węzła wg potrzeb Zamawiającego 10. Wykonywanie wszelkich czynności związanych z eksploatacją kotłowni, wynikających z odrębnych przepisów lub decyzji właściwych organów, jak na przykład dezynfekcja termiczna instalacji c.o. , kontrola sprawności ochrony anodowej, itp. UWAGA: w przypadku realizacji dezynfekcji w trybie automatycznym należy bezwzględnie powiadomić użytkownika obiektu o zaprogramowanym czasie jej realizacji i związanych z tym zagrożeniach. 11. Zamawiający zastrzega prawo bieżącej kontroli wszelkich czynności serwisowych i naprawczych. CZĘŚĆ 4 – DETEKTORY GAZU Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie kontroli działania, konserwacji, napraw i wzorcowania detektorów gazu zlokalizowanych w kuchniach Żłobków nr 3, 6 i 15 we Wrocławiu, w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 21 grudnia 2019 r. lub do wyczerpania kwoty przewidzianej na realizację przedmiotowej umowy. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: OPIS PONIŻEJ ZAPRERZENTOWANEGO PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA SKŁADA SIĘ Z 5 CZĘŚCI: CZĘŚĆ 1 – WENTYLACJA I KLIMATYZACJA (Żłobki od 1 do 15 oraz Administracja WZŻ) ORAZ INSTALACJA CHŁODNICZA I MROŹNICZA (Żłobek nr 15) CZĘŚĆ 2 – KOTŁOWNIE (Żłobek 15 oraz Administracja WZŻ), CZĘŚĆ 3 – WĘZEŁ CIEPLNY (Żłobek nr 14) CZĘŚĆ 4 – DETEKTORY GAZU (Żłobek nr 3, 6 i 15) CZĘŚĆ 5 – OGÓLNE ZASADY REALIZACJI UMOWY W ODNIESIENIU DO CZĘŚCI 1, 2, 3 i 4 OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ 1 - WENTYLACJA I KLIMATYZACJA ORAZ INSTALACJA CHŁODNICZA I MROŹNICZA Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie konserwacji, napraw i usuwania awarii systemów klimatyzacji i wentylacji wraz z przynależnymi urządzeniami w 17 obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków oraz instalacji mroźniczej i chłodniczej w Żłobku nr 15 w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 21 grudnia 2019 r. lub do wyczerpania kwoty przeznaczonej na realizację przedmiotowej umowy. Przedmiotem zamówienia jest: 1. Wykonywanie usług w zakresie konserwacji (przeglądy sprawności oraz stanu technicznego wraz z wykonaniem niezbędnych czynności konserwacyjnych), napraw i usuwania awarii systemów klimatyzacji i wentylacji, wraz z przynależnymi urządzeniami, w 17 obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków oraz instalacji mroźniczej i chłodniczej w Żłobku nr 15: 1.1. Żłobek nr 1 -ul. Lwowska 20, Wrocław, 1.2. Żłobek nr 2 – ul. Zemska 33, Wrocław, 1.3. Żłobek nr 3 – ul. Białowieska 27, Wrocław, 1.4. Żłobek nr 4 –ul. Kłodnicka 25, Wrocław, 1.5. Żłobek nr 5 – ul. Dokerska 5, Wrocław, 1.6. Żłobek nr 6 – ul. Krowia 1, Wrocław, 1.7. Żłobek nr 7 – ul. Drukarska 9, Wrocław, 1.8. Żłobek nr 8 – ul. Sądowa 6, Wrocław, 1.9. Żłobek nr 9 – ul. Wrońskiego 13d, Wrocław, 1.10. Żłobek nr 10 – ul. H. Brodatego 17, Wrocław, 1.11. Żłobek nr 11 – ul. Hubska 39, Wrocław, 1.12. Żłobek nr 12 – ul. Jugosłowiańska 85a, Wrocław, 1.13. Żłobek nr 13 – ul. Wieczysta 107, Wrocław, 1.14. Żłobek nr 14 – ul. Mulicka 4c, Wrocław, 1.15. Żłobek nr 15 – ul. Łukowa 37, Wrocław, 1.16. Budynek administracyjny – ul. Fabryczna 15, Wrocław, 1.17. WUWA2 Filia Żłobka nr 5 – ul. Krystyny i Mariana Barskich 45, Wrocław. 2. Wykaz systemów klimatyzacji i wentylacji oraz przynależnych im urządzeń zestawiono odrębnie (Załącznik nr 1.1). 3. Przeprowadzenie przeglądów stanu technicznego oraz sprawności wraz z wykonaniem czynności konserwacyjnych i naprawczych instalacji klimatyzacji i wentylacji wraz z przynależnymi urządzeniami w 16 obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków oraz instalacji mroźniczej i chłodniczej w Żłobku nr 15. 4. CZĘSTOTLIWOŚĆ WYKONYWANIA CZYNNOŚCI SERWISOWYCH URZĄDZEŃ WENTYLACYJNYCH I KLIMATYZACYJNYCH ORAZ INSTALACJI CHŁODNICZEJ I MROŹNICZEJ 1-raz na 6 miesięcy (pierwszy przegląd - kwiecień 2019 r., drugi przegląd - październik 2019 r., dodatkowy przegląd serwisowy w Żłobku nr 10 należy wykonać w 2-giej połowie czerwca 2019 r.) - centrale wentylacyjne nawiewne, nawiewno-wywiewne, - klimatyzatory typu Split, przenośne, - agregaty chłodnicze central wentylacyjnych, klimatyzatorów, - komory chłodnicze i mroźnicze, - wentylatory dachowe, kanałowe, promieniowe, - wymiana filtrów tkaninowych, - kontrola filtrów siatkowych z ewentualną wymianą. 1-raz w roku - kwiecień 2019 r.: - sprawdzenie wydajności wentylacji i poziomu hałasu – dotyczy wszystkich central wentylacyjnych i wentylatorów dachowych i kanałowych, (zgodnie z Normą PN-EN 12599:2013-04 – Procedury badań i metody pomiarowe stosowane podczas odbioru instalacji wentylacji i klimatyzacji w odniesieniu do PN-EN 12792:2006 – Wentylacja budynków – Symbole, terminologia i oznaczenia na rysunkach). W przypadku urządzeń objętych gwarancją producenta należy bezwzględnie dochować terminów wynikających z warunków gwarancji. Zaleca się wykonanie pierwszej wymiany filtrów późną wiosną po zakończeniu okresu pylenia roślin. Kolejna wymiana zgodnie z wyżej wymienioną częstotliwością. Sprawdzenie wydajności wentylacji powinno nastąpić przed okresem letnim. Zamawiający ma prawo skorygować powyższe ustalenia w szczególnych przypadkach (wyłączenie obiektu z eksploatacji, konieczność koordynacji z innymi zadaniami, optymalizacja zadań) za uprzednim powiadomieniem Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia ilości przeglądów na poszczególnych obiektach żłobków za dodatkowym zleceniem bez dodatkowego wynagrodzenia, w cenie określonej w formularzu asortymentowo-cenowym. Szczegółowe terminy wykonania wszelkich przeglądów należy uzgadniać z użytkownikiem danego obiektu i z Działem Techniczno-Eksploatacyjnym Zamawiającego, z co najmniej 2-dniowym wyprzedzeniem. Urządzenia w obiektach żłobków nr 3 przy ul. Białowieskiej 27, nr 6 przy ul. Krowiej 1, nr 8 przy ul. Sadowej 6, nr 10 przy ul. H. Brodatego 17 i nr 12 przy ul. Jugosłowiańskiej 85a, wymienione w załączniku nr 1.1. do umowy, objęte są gwarancją Wykonawcy remontów obiektów, ale są przez Zamawiającego objęte konserwacją bieżącą. Wszelkie naprawy na wyżej wymienionych obiektach będą się odbywały w ramach gwarancji. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę, podczas przeglądów i konserwacji bieżącej nieprawidłowości i uchybień na wskazanych obiektach, Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego, pisemnego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego w protokole stanowiącym załącznik nr 1.4 lub załącznik nr 6. 5. Wykonawca winien wykonać następujące czynności podczas przeglądów: 5.1. Przegląd techniczny klimatyzatorów: • wymiana filtra odwadniacza (przy nadmiernym zawilgoceniu czynnika), • kontrola poziomu hałasu pracy jednostki zewnętrznej i wewnętrznej, • kontrola ciśnienia czynnika chłodniczego (ciśnienie postojowe/grzanie/chłodzenie), • kontrola ilości czynnika chłodniczego (należy opróżnić układ, skontrolować ilość czynnika chłodniczego i ponownie napełnić układ, ewentualnie uzupełniając ilość czynnika), • kontrola połączeń elektrycznych, • oczyszczenie skraplacza jednostki zewnętrznej wodą pod ciśnieniem, a następnie przeznaczonymi do tego środkami chemicznymi, w razie potrzeby prostowanie lameli, • czyszczenie lub wymiana filtrów powietrza, • czyszczenie i dezynfekcja parownika jednostki wewnętrznej, w razie potrzeby prostowanie lamel, • kontrola stanu instalacji odprowadzania skroplin, w razie potrzeby udrożnienie, • uzupełnienie braków lub pęknięć izolacji na całej dostępnej długości instalacji freonowej, • kontrola prędkości powietrza wylotowego w jednostce wewnętrznej, • wykonanie próby szczelności instalacji freonu w klimatyzatorach i przekazanie protokołów z wykonania próby Zamawiającemu. 5.2. Przegląd techniczny central wentylacyjnych: • sprawdzenie stanu powierzchni obudowy centrali, • czyszczenie i mycie powierzchni wewnętrznych centrali, • sprawdzenie wypoziomowania centrali, • oczyszczenie i sprawdzenie drożności oraz działania układu odprowadzenia skroplin, • sprawdzenie stanu mocowań i uchwytów, kompletności obudów osłon, momentów dokręcenia śrub i wkrętów, ewentualne uzupełnienie brakujących elementów (np. śrub), • sprawdzenie zamocowania centrali do ramy i śrub fundamentowych, • sprawdzenie działania przepustnic wielopłaszczyznowych, • sprawdzenie osadzenia filtrów, • czyszczenie lub wymiana filtrów, • sprawdzenie ustawienia i zamocowania silników elektrycznych, • sprawdzenie działania wirników wentylatorów poprzez ręczne uruchomienie, • sprawdzenie stanu łożysk wentylatorów i silników (ewentualna wymiana łożysk), • sprawdzenie płaszczyzny kół pasowych, • sprawdzenie działania przekładni pasowej (z ewentualną wymianą), • kontrola, a w razie konieczności wymiana pasków klinowych, • sprawdzenie stanu zabrudzenia oraz działania grzałki nagrzewnicy (ewentualna wymiana, jeśli występuje), • czyszczenie nagrzewnicy za pomocą sprężonego powietrza, • sprawdzenie stanu zabrudzenia lamel chłodnicy, • czyszczenie i mycie chłodnicy, • sprawdzenie stanu odkraplaczy, • sprawdzenie układu odprowadzenia skroplin, • sprawdzenie pasków napędzających wymienniki oraz czyszczenie za pomocą sprężonego powietrza, • uruchomienie centrali, kontrola pracy, • wykonanie pomiarów kontrolnych, • kontrola poziomu hałasu pracy, • sprawdzenie i analiza kodów błędów automatyki. 5.3. Przegląd techniczny instalacji wentylacyjnej: • kontrola szczelności instalacji wentylacyjnej, • kontrola stanu izolacji cieplnej kanałów (ewentualne uzupełnienie), • kontrola zatłuszczenia okapów i kanałów wentylacyjnych w kuchni (jeśli potrzeba oczyszczenie), • pomiar prędkości i ilości powietrza przepływającego przez kratki nawiewne i wywiewne w pomieszczeniach (określić ilość wymian/godzina). 5.4. Wykonawca winien dokonać wpisów do książek kontroli, jeśli takie istnieją, potwierdzające wykonanie przeglądów. CZĘŚĆ 2 – KOTŁOWNIE Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie konserwacji, napraw i usuwanie awarii kotłowni na paliwo gazowe w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 21 grudnia 2019 r. lub do wyczerpania kwoty przewidzianej na realizację przedmiotowej umowy, zlokalizowanych w dwóch obiektach Zamawiającego: w Żłobku nr 15 przy ul. Łukowej 37 we Wrocławiu oraz w budynku administracyjnym przy ul. Fabrycznej 15 we Wrocławiu wraz z urządzeniami odwadniającymi pomieszczenia kotłowni i Aktywnym Systemem Bezpieczeństwa typu GAZEX. Przedmiotem zamówienia jest: 1. Obsługa i konserwacja urządzeń i instalacji kotłowni zgodnie z wymaganiami producentów określonymi w dokumentacji technicznej (Dokumentacje Techniczno-Ruchowe, Instrukcje Obsługi, Karty Katalogowe Urządzeń) i powszechnie obowiązującymi przepisami technicznymi dotyczącymi eksploatacji tego typu obiektów z zachowaniem wymogów PPOŻ i BHP. 1.1 kontrola stanu napełnienia instalacji centralnego ogrzewania, 1.2 kontrola i konserwacja urządzeń technologicznych – kotłów wodnych na paliwo gazowe, podgrzewaczy pojemnościowych, pomp, urządzeń zabezpieczających, regulacyjnych, armatury odcinającej, regulacyjnej i pomiarowej oraz urządzeń automatyki i sterowania; kontrola winna być przeprowadzona z uwzględnieniem efektywności energetycznej wszystkich kotłów, 1.3 kontrola wskazań urządzeń rejestrujących i armatury kontrolno-pomiarowej, 1.4 kontrola szczelności instalacji i drożności ciągów odpowietrzających i odwadniających, 1.5 kontrola stanu połączeń armatury i rurociągów, 1.6 komputerowa analiza spalin wraz z regulacją palnika w razie potrzeby, 1.7 kontrola stanu ochrony anodowej podgrzewaczy pojemnościowych, 1.8 kontrola skuteczności uzdatniania stacji uzdatniania wody uzupełniającej, 1.9 kontrola skuteczności neutralizacji kondensatu, 1.10 kontrola powłok malarskich urządzeń i instalacji, 1.11 kontrola i konserwacja Aktywnego Systemu Bezpieczeństwa (ASB) typu „GAZEX”, 1.12 prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej. UWAGA: Wszelkie stwierdzone nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania urządzeń powinny zostać niezwłocznie usunięte przez Wykonawcę, a w przypadku braku takiej możliwości Wykonawca jest zobowiązany obniżyć parametry eksploatacyjne urządzenia lub całej kotłowni do wyłączenia z eksploatacji włącznie, o czym należy poinformować Przedstawiciela Zamawiającego. 2. Okresowa kontrola lub korekta nastaw i oprogramowania sterującego stosownie do trybu eksploatacji kotłowni w porozumieniu z Przedstawicielem Zamawiającego z uwagi na sezonowe warunki pogodowe, wyłączenia urlopowe żłobków, długoterminowe remonty, dezynfekcja termiczna instalacji c.w.u. 3. Usuwanie awarii wynikłych w czasie trwania umowy. UWAGA: W przypadku wystąpienia awarii Wykonawca winien przybyć na miejsce do 180 minut od chwili telefonicznego zgłoszenia, potwierdzonego e-mailem lub faksem. W sytuacjach wymagających natychmiastowego działania, Wykonawca ma obowiązek powiadomienia Zamawiającego o zakresie awarii i przewidywanych kosztach jej usunięcia. Wykonanie usługi nastąpi po pisemnej akceptacji kosztów przez Przedstawiciela Zamawiającego. 4. Przygotowanie urządzeń kotłowni do przeglądów dokonywanych przez inspektorów Dozoru Technicznego oraz uczestniczenie w wyżej wymienionych przeglądach, a także zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29.08.2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków, § 23, ust. 1 pkt. 1 lit. c (Dz.U.2018.1984 t.j. z dnia 2018.10.03 z późn.zm.) – przygotowanie kotłowni i uczestniczenie w przeglądzie okresowej kontroli budynku – dotyczy kotłowni przy ul. Łukowej 37. 5. W czasie trwania umowy Wykonawca pełni rolę przedstawiciela Zamawiającego w zakresie obowiązków wynikających z Ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz.U.2018.1351 t.j. z dnia 2018.06.29 z późn. zm.). 6. Prowadzenie książki kotłowni i dokonywanie w niej wpisów z każdorazowego przeglądu, awarii oraz z kontroli, a także bieżące uzupełnienie dokumentacji dotyczącej kotłowni oraz dokumentacji dotyczącej ASB Gazex. 7. Utrzymywanie w czystości pomieszczeń i urządzeń kotłowni oraz schematów i oznakowań, wykazów urządzeń i armatury oraz dokumentacji technicznej przechowywanej w kotłowni. 8. Wykonawca ma prawo wnioskować o rodzaj i zakres prac niezbędnych do wykonania, a mających wpływ na bezawaryjną i ekonomiczną pracę kotłowni. 9. Czynności obsługowe i konserwacyjne muszą być wykonywane przez firmę, która posiada ważne uprawnienia do obsługi urządzeń kotłowni. 10. Czynności obsługowe i konserwacyjne muszą być wykonywane według zaleceń producentów urządzeń zawartych w załączonej dokumentacji technicznej, tj.: 9.1. zgodnie z zasadami eksploatacji urządzeń ciepłowniczych w sposób zapewniający właściwe i zgodne z przeznaczeniem ich wykorzystanie oraz racjonalne i oszczędne użytkowanie paliw i energii, 9.2. w sposób zapewniający bezpieczeństwo obsługi zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie rodzajów prac wymagających szczególnej sprawności psychofizycznej (Dz.U.1996.62.287 z dnia 1996.06.01 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 17 września 1999 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach energetycznych (Dz.U.2013.492 z dnia 2013.04.23 późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy tekst jednolity (Dz.U.2003.169.1650 j.t. z dnia 2003.08.28 z późn. zm.), 9.3 w przypadku urządzeń i armatury, dla której Zamawiający nie zamieścił dokumentacji technicznej producenta (zawory odcinające, zwrotne, kurki manometryczne itp., o prostej budowie i powszechnie znanych rozwiązaniach konstrukcyjnych) w sposób zapewniający ich sprawne działanie i możliwość otwarcia oraz zamknięcia bez użycia narzędzi, a w pozostałych przypadkach analogicznie do podobnych urządzeń posiadających dokumentację producenta, 9.4 Wykonawca dostarczy na swój koszt niezbędne materiały eksploatacyjne oraz niezbędne narzędzia i materiały do bieżącej konserwacji urządzeń technologicznych kotłowni jak: szczeliwo, smar, uszczelki, śruby, podkładki, itp., 9.5 wymiana urządzeń lub ich części w tym anody, reagenty, części instalacji i armatury odbędą się na koszt Zamawiającego i zostaną rozliczone w ramach napraw. 11. Minimalna częstotliwość wykonywania czynności serwisowych 11.1 raz w miesiącu (do ostatniego dnia każdego miesiąca): • kontrola stanu napełnienia instalacji centralnego ogrzewania • kontrola stanu połączeń i armatury • kontrola wskazań urządzeń rejestrujących i armatury kontrolno-pomiarowej • kontrola szczelności instalacji i drożności ciągów odpowietrzających i odwadniających • kontrola powłok malarskich urządzeń i instalacji • kontrola pracy pomp (osłuchowo) • kontrola zaworów bezpieczeństwa z ręcznym uruchomieniem • kontrola działania czujników niskiego poziomu wody w kotle • kontrola sprawności przeponowego naczynia wzbiorczego (osłuchowo) • kontrola działania pomp odwadniających • kontrola czystości pomieszczeń i oznakowania oraz kompletności dokumentacji w kotłowni • dokonanie wpisu w książce kotłowni 11.2 raz na trzy miesiące (marzec, czerwiec, wrzesień): • kontrola ASB Gazex • kontrola działania armatury odcinającej • kontrola nastaw i oprogramowania sterującego z ewentualną korektą • kontrola skuteczności neutralizacji kondensatu 11.3 raz na pół roku (kwiecień, październik): • demontaż, oczyszczenie i ponowny montaż zaworów bezpieczeństwa • odszlamianie studzienki odwadniającej oraz oczyszczenie pompy • kontrola pracy i uzupełnienie zładu 11.4 raz do roku (przed okresem grzewczym – sierpień): • demontaż i oczyszczenie palników kotłów • demontaż i kontrola elektrod zapłonowych • odszlamianie kotła • analiza spalin wraz z regulacją palnika w razie potrzeby • kontrola ochrony anodowej pojemnościowych podgrzewaczy c.w.u. • odszlamianie podgrzewaczy pojemnościowych • oczyszczenie filtrów • kontrola sprawności armatury zwrotnej • kontrola i dokręcenie styków elektrycznych oraz przepustów kablowych • kontrola pracy pomp na wszystkich biegach • kontrola ciśnieniowa przeponowych naczyń wzbiorczych po odłączeniu od instalacji z uzupełnieniem przestrzeni gazowej azotem • testy kontrolne kotłów (zanik napięcia, brak jonizacji, kontrola ścieżki gazowej, przegrzew) • kontrola wskazań urządzeń rejestrujących, ponowne zaprogramowanie i uruchomienie • kalibracja głowicy urządzenia ASB Gazex 10.5 wg potrzeb Zamawiającego: Wykonywanie wszelkich czynności związanych z eksploatacją kotłowni wynikających z odrębnych przepisów lub decyzji właściwych organów, jak na przykład dezynfekcja termiczna instalacji c.o. UWAGA: w przypadku realizacji dezynfekcji w trybie automatycznym należy bezwzględnie powiadomić użytkownika obiektu o zaprogramowanym czasie jej realizacji i związanych z tym zagrożeniach. Zamawiający zastrzega prawo bieżącej kontroli wszelkich czynności serwisowych i naprawczych. Roboty zanikowe, które nie zostaną zgłoszone Przedstawicielowi Zamawiającego mogą nie zostać uznane. Zamawiający ma prawo zażądać ich powtórzenia na koszt Wykonawcy. CZĘŚĆ 3 – WĘZEŁ CIEPLNY Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie konserwacji, napraw i usuwania awarii węzła cieplnego zlokalizowanego w Żłobku nr 14 przy ul. Mulickiej 4c we Wrocławiu, w terminie od dnia podpisania umowy do 20 grudnia 2018r. lub do wyczerpania kwoty przewidzianej na realizację przedmiotowej umowy. PODSTAWA PRAWNA - Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U.2018.1202 t.j. z dnia 2018.06.07 z późn. zm.), - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.2015.1422 j.t. z dnia 2015.07.17 z późn. zm.), - Ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz.U.2018.1351 t.j. z dnia 2018.06.29 z późn. zm). CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA WĘZŁA - ilość funkcji – 3 - centralne ogrzewanie 80/60 C Q c.o. 154 kW - ciepła woda użytkowa 60/10 C Q c.w.u. 44 kW ( Qc.w.u. max 120 kW ) - wentylacja 80/60 C Q w. 120 kW Całkowita moc zamówiona Q Σ 394 kW ( Minimalny pobór mocy poza sezonem grzewczym Q min. 44 kW) - armatura pomiarowa i regulacyjna: - ciepłomierz: Kamstrup Multical 601 - przetwornik przepływu: Ultraflow 54 - para/czujników temperatury: PT 500 - regulatory hydrauliczne (dla węzła): Samson 45-9 dn 15 - wodomierz c.w.u.: JS 1,5 - 0.2 - wodomierz wody uzupełniającej zład c.o.: BMeters GSD5 - urządzenia zabezpieczające: - zawór bezpieczeństwa: SYR 1915 (nastawa 0,6 MPa) - naczynie wzbiorcze: Reflex 80NG - wyłącznik przeciwporażeniowy typu P304 miejsce zainstalowania RN 1x12 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1. Konserwacja (przeglądy serwisowe) wykonywane raz na miesiąc, naprawy i usuwanie awarii urządzeń i instalacji węzła cieplnego w Żłobku nr 14 przy ul. Milickiej 4c we Wrocławiu zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentacji technicznej producentów (Dokumentacje Techniczno-Ruchowe, Instrukcje Obsługi, Karty Katalogowe Urządzeń) oraz powszechnie obowiązującymi przepisami technicznymi dotyczącymi eksploatacji tego typu obiektów z zachowaniem wymogów PPOŻ i BHP tj.: 1.1 kontrola stanu napełnienia instalacji centralnego ogrzewania, 1.2 kontrola i konserwacja urządzeń technologicznych – wymienników ciepła, podgrzewaczy pojemnościowych, pomp, urządzeń zabezpieczających, regulacyjnych, armatury odcinającej, regulacyjnej i pomiarowej oraz urządzeń automatyki i sterowania, 1.3 kontrola wskazań urządzeń rejestrujących i armatury kontrolno-pomiarowej, 1.4 kontrola szczelności instalacji i drożności ciągów odpowietrzających i odwadniających, 1.5 kontrola stanu połączeń armatury i rurociągów, 1.6 kontrola stanu ochrony anodowej podgrzewaczy pojemnościowych, 1.7 kontrola powłok malarskich urządzeń i instalacji, 1.8 prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej, w tym zapisy w książkach serwisowych. UWAGA: Wszelkie stwierdzone nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania urządzeń powinny zostać niezwłocznie usunięte, a w przypadku braku takiej możliwości należy stosownie obniżyć parametry eksploatacyjne urządzenia lub całego węzła do wyłączenia z eksploatacji włącznie, o czym należy poinformować przedstawiciela Zamawiającego. 2. Okresowa kontrola lub korekta nastaw i oprogramowania sterującego będzie wykonywana stosownie do trybu eksploatacji węzła, w porozumieniu z Przedstawicielem Zamawiającego, dokonanym na piśmie, z uwzględnieniem sezonowych warunków pogodowych, wyłączeń urlopowych żłobków, długoterminowych remontów, dezynfekcji termicznej instalacji c.w.u. 3. Przygotowanie urządzeń węzła cieplnego do przeglądów dokonywanych przez inspektorów Dozoru Technicznego oraz uczestniczenie w wyżej wymienionych przeglądach, a także zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29.08.2014r. o charakterystyce energetycznej budynków, § 23, ust. 1 pkt. 1 lit. c (Dz.U.2018.1984 t.j. z dnia 2018.10.03 z późn.zm.) – przygotowanie węzła cieplnego i uczestniczenie w przeglądzie okresowej kontroli budynku. 4. W czasie trwania umowy Wykonawca pełni rolę przedstawiciela Zamawiającego w zakresie obowiązków wynikających z Ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz.U.2018.1351 t.j. z dnia 2018.06.29 z późn.zm.). ZASADY REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Wykonawca co miesiąc będzie dokonywał przeglądu serwisowego węzła cieplnego i konserwacji. 2. W przypadku wystąpienia konieczności dokonania napraw Wykonawca winien powiadomić Przedstawiciela Zamawiającego w protokole z przeglądu i konserwacji o zakresie i przewidywanych kosztach napraw. W oparciu o powyższe Zamawiający przygotuje zlecenie z określonym zakresem oraz terminem wykonania prac. Rozliczenie nastąpi kosztorysem powykonawczym – dotyczy jedynie napraw o wartości powyżej 50,00 zł netto. 3. W przypadku wystąpienia awarii Wykonawca winien przystąpić do jej usuwania w terminie do 180 minut od chwili otrzymania zgłoszenia (telefonicznie, e-mailem lub faksem) oraz powiadomić Przedstawiciela Zamawiającego o zakresie awarii i przewidywanych kosztach jej usunięcia. Rozliczenie nastąpi kosztorysem powykonawczym – dotyczy jedynie napraw o wartości powyżej 50,00 zł netto. 4. Przygotowanie urządzeń węzła do przeglądów dokonywanych przez inspektorów Urzędu Dozoru Technicznego oraz uczestniczenie w w/w przeglądach. 5. Prowadzenie książki eksploatacji węzła i dokonywanie w niej wpisów z każdorazowego przeglądu, awarii oraz kontroli, a także bieżące uzupełnienie dokumentacji dotyczącej węzła. 6. Utrzymywanie w czystości pomieszczeń i urządzeń węzła oraz schematów i oznakowań, wykazów urządzeń i armatury oraz dokumentacji technicznej przechowywanej w pomieszczeniu węzła. 7. Czynności obsługowe i konserwacyjne muszą być wykonywane przez osoby, które posiadają ważne uprawnienia do obsługi urządzeń węzła. 8. Czynności obsługowe i konserwacyjne muszą być wykonywane według zaleceń producentów urządzeń węzła i obowiązującymi w tym zakresie wymogami, tj.: a) zgodnie z zasadami eksploatacji urządzeń ciepłowniczych w sposób zapewniający właściwe i zgodne z przeznaczeniem ich wykorzystanie oraz racjonalne i oszczędne użytkowanie paliw i energii, b) w sposób zapewniający bezpieczeństwo obsługi, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie rodzajów prac wymagających szczególnej sprawności psychofizycznej (Dz.U.1996.62.287 z dnia 1996.06.01 z późn.zm.), Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 17 września 1999 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach energetycznych (Dz.U.2013.492 z dnia 2013.04.23 z późn.zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy tekst jednolity (Dz.U.2003.169.1650 j.t. z dnia 2003.08.28 z późn.zm.). c) w przypadku drobnych urządzeń i armatury (zawory odcinające, zwrotne, kurki manometryczne itp. o prostej budowie i powszechnie znanych rozwiązaniach konstrukcyjnych) w sposób zapewniający ich sprawne działanie i możliwość otwarcia i zamknięcia bez użycia narzędzi. d) Wykonawca dostarczy na swój koszt niezbędne materiały eksploatacyjne oraz niezbędne narzędzia i materiały do bieżącej konserwacji urządzeń technologicznych węzła jak: smar, uszczelki, śruby, podkładki, bezpieczniki, wyłączniki, żarówki, klucze, wkładki itp. o wartości rynkowej do 50 zł netto co należy uwzględnić w cenie oferty. e) W przypadku awarii urządzeń lub ich części przekraczających wartość 50,00 zł netto jak wymienniki, pompy, armatura, części instalacji i armatura, w tym sterująca, ich naprawa lub wymiana odbędzie się na koszt Zamawiającego w odrębnym zleceniu. Do tego czasu Wykonawca ma obowiązek zainstalowania własnych urządzeń o zbliżonych parametrach w celu zapewnienia ciągłości funkcjonowania węzła w wymaganym zakresie (z uwzględnieniem realnych potrzeb sezonowych). Koszty niniejszego ryzyka należy uwzględnić w cenie oferty. 9. Minimalna częstotliwość wykonywania i zakres czynności serwisowych - raz w miesiącu (do ostatniego dnia każdego miesiąca): - kontrola stanu napełnienia instalacji centralnego ogrzewania - kontrola stanu połączeń i sprawności armatury - kontrola wskazań urządzeń rejestrujących i armatury kontrolno-pomiarowej - kontrola szczelności instalacji i drożności ciągów odpowietrzających i odwadniających - kontrola powłok malarskich urządzeń i instalacji - kontrola stany izolacji termicznej uzupełnienie braków lub pęknięć - kontrola pracy pomp - kontrola zaworów bezpieczeństwa z ręcznym uruchomieniem - kontrola przeponowego naczynia wzbiorczego z ewentualnym uzupełnieniem gazu - kontrola połączeń elektrycznych oraz przepustów kablowych - sprawdzenie parametrów oprogramowania z dokonaniem ewentualnych korekt - kontrola zanieczyszczenia urządzeń ( odszlamianie w razie potrzeby) - kontrola czystości pomieszczeń i oznakowani i kompletności dokumentacji w węźle - dokonanie wpisu w książce serwisowej węzła wg potrzeb Zamawiającego 10. Wykonywanie wszelkich czynności związanych z eksploatacją kotłowni, wynikających z odrębnych przepisów lub decyzji właściwych organów, jak na przykład dezynfekcja termiczna instalacji c.o. , kontrola sprawności ochrony anodowej, itp. UWAGA: w przypadku realizacji dezynfekcji w trybie automatycznym należy bezwzględnie powiadomić użytkownika obiektu o zaprogramowanym czasie jej realizacji i związanych z tym zagrożeniach. 11. Zamawiający zastrzega prawo bieżącej kontroli wszelkich czynności serwisowych i naprawczych. CZĘŚĆ 4 – DETEKTORY GAZU Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie kontroli działania, konserwacji, napraw i wzorcowania detektorów gazu zlokalizowanych w kuchniach Żłobków nr 3, 6 i 15 we Wrocławiu, w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 21 grudnia 2019 r. lub do wyczerpania kwoty przewidzianej na realizację przedmiotowej umowy. Przedmiotem zamówienia jest: 1. Sprawdzenie działania, konserwacja, naprawy i wzorcowanie detektorów gazu zlokalizowanych w kuchni: a) Żłobka nr 3 – ul. Białowieska 27, typ detektora: MS-12/N2F, typ modułu alarmowego: MD-2.Z, b) Żłobka nr 6 – ul. Krowia 1, typ detektora: MS-12/N2F, typ modułu alarmowego: MD-2.Z, c) Żłobka nr 15 – ul. Łukowa 37, typ detektora: DEX/FA-B(AL), typ modułu alarmowego: MD-2.Z. 2. W zakres podstawowych prac serwisowych wchodzą: a) kontrola działania systemu (symulacja wycieku gazu) b) kontrola szczelności i działania elektrozaworów c) wykonanie wzorcowania czujników (na miejscu lub u producenta) d) diagnozowanie usterek centralek alarmowych e) diagnozowanie i ustalanie przyczyny zadziałania systemu f) wymiana baterii wewnętrznych centralek 3. Wykonawca przekaże Zamawiającemu protokoły z kontroli oraz wzorcowania urządzeń. 4. W przypadku wystąpienia konieczności dokonania napraw Wykonawca winien powiadomić Przedstawiciela Zamawiającego w protokole z przeglądu i konserwacji o zakresie i przewidywanych kosztach napraw. W oparciu o powyższe Zamawiający przygotuje zlecenie z określonym zakresem oraz terminem wykonania prac. Rozliczenie nastąpi kosztorysem powykonawczym. 5. Czynności obsługowe i konserwacyjne muszą być wykonywane przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje uprawniające do wykonywania kontroli i przeglądów urządzeń typu GAZEX. CZĘŚĆ 5 – OGÓLNE ZASADY REALIZACJI UMOWY W ODNIESIENIU DO CZĘŚCI 1, 2, 3 I 4 OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Wykonawca winien przeprowadzić przegląd przy udziale Kierownika danego żłobka lub osoby upoważnionej lub w obecności Pracownika Działu Technicznego Wrocławskiego Zespołu Żłobków (wykaz osób oraz dane kontaktowe zawiera Załącznik nr 5). 2. Wykonawca winien przekazać dwa egzemplarze protokołu z przeglądów lub usuwania usterki/awarii Pracownikowi Działu Technicznego Wrocławskiego Zespołu Żłobków (wykaz osób oraz dane kontaktowe zawiera Załącznik nr 5). Odbiór robót winien się odbyć w obecności Kierownika danego żłobka lub osoby upoważnionej z Pracownikiem Działu Technicznego (dotyczy usuwania usterek/awarii). Protokół należy przekazać do 7 dni od dokonania czynności w formie pisemnej. 3. Wykonawca winien sporządzić protokół z przeglądów, napraw lub usuwania usterek/awarii zawierający listę wykonanych czynności wraz z określeniem stanu technicznego danego urządzenia i jego stopnia zużycia. 4. Wszelkie działania będą przeprowadzane jedynie w godzinach pracy żłobków, czyli między 8.00 a 15.00 od poniedziałku do piątku. Dopuszczalne jest prowadzenie prac w innym czasie, jednak wymaga to zgody Kierownika danego żłobka. Wszelkie czynności należy zgłosić telefonicznie i w formie elektronicznej, tj. mailem, Kierownikowi danego żłobka lub osobie upoważnionej, w terminie minimum 2 dni przed podjęciem działań. 5. W przypadku stwierdzenia podczas przeglądu nieprawidłowości wymagających ich usunięcia lub podjęcia innych działań dla osiągnięcia prawidłowego funkcjonowania kotłowni, węzła cieplnego systemów i urządzeń klimatyzacji oraz instalacji chłodniczej i mroźniczej, a także detektorów gazu Wykonawca dokona zapis w protokole z przeglądu, powiadamiając przedstawiciela Zamawiającego, a do realizacji Wykonawca może przystąpić po uzgodnieniu zakresu i otrzymaniu pisemnego zlecenia od przedstawiciela Zamawiającego (nie dotyczy awarii). 6. Terminy oraz warunki wykonania czynności określonych w dodatkowych zleceniach, zostaną sprecyzowane w formie pisemnej papierowej do danego zlecenia. 7. Zamawiający przewiduje możliwość wyłączenia z użytkowania, w związku z pracami remontowymi obiektów Wrocławskiego Zespołu Żłobków. W powyższym przypadku Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z art. 144 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2018.1986 t.j. z dnia 2018.10.13 z późn. zm.). 8. Wykonawca, jeśli uzna, iż jest to niezbędne, winien dokonać na własny koszt wizji lokalnej w terenie, gdzie ma być wykonywana usługa oraz zdobyć wszelkie informacje, które mogą być konieczne do wykonania usługi i prawidłowej wyceny jej wartości. 9. Wykonawca daje gwarancję na wykonane usługi na okres 12 miesięcy, na materiały – gwarancja zgodna z gwarancją producenta. Ponadto w przypadku montażu nowych urządzeń lub wymiany części, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dokumentację powykonawczą, tj. m.in. karty katalogowe, karty gwarancyjne, stosowne protokoły elektryczne, z uruchomień. 10. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za skutki spowodowane niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem prac. Wykonywanie prac przez osoby nieposiadające wymaganych uprawnień będzie uważane przez Zamawiającego za naruszenie warunków umowy z równoważnym jej wypowiedzeniem z winy Wykonawcy. 11. Wykonawca bez zgody Wrocławskiego Zespołu Żłobków nie może zlecać wykonywania obowiązków wynikających z wyżej wymienionego zakresu prac osobom trzecim (nie dotyczy czynności wykonywanych przez producenta danego urządzenia lub jego autoryzowane służby). 12. W związku z obowiązującymi gwarancjami na urządzenia w obiektach żłobków, Wykonawca winien posiadać aktualny Certyfikat Gwaranta, tj. firmy VBW Engineering Sp. z o.o. Gdynia lub też wykonywać usługę serwisową przy pomocy Gwaranta, jako Podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza uzyskanie Certyfikatu po zawarciu umowy z Zamawiającym. Wykonawca winien dostarczyć certyfikat przed pierwszym przeglądem. 13. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarantowaną określoną przez Zamawiającego, najpóźniej w dniu zawarcia umowy. 14. Zamawiającemu należy przedłożyć wykaz osób, które będą wykonywały usługi wraz z potwierdzonymi za zgodność z oryginałem kopiami posiadanych świadectw kwalifikacyjnych. OBOWIĄZKI WYKONAWCY Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: 1. wykonanie usługi eksploatacji urządzeń zgodnie z instrukcjami obsługi urządzeń, 2. zapewnienie wykonania eksploatacji urządzeń przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia, jeżeli są wymagane przepisami prawa, 3. czuwanie nad właściwym stanem technicznym i sprawnością sprzętu, urządzeń i instalacji, 4. dokonywanie wpisów w książkach eksploatacji urządzeń, 5. sporządzanie protokołów, w tym zaleceń dotyczących napraw, 6. dokonywanie drobnych napraw obsługiwanych urządzeń i sprzętu, 7. w przypadku wystąpienia konieczności wykonania prac nie wymienionych powyżej, a wchodzących w zakres przedmiotu umowy, w tym również w przypadku awarii, Wyko
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50720000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca winien zgodnie z art.29 Ustawy o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych z dnia 15 maja 2015 r ( tj. z dnia 28 września 2017 r. Dz. U. z 2017 r. poz. 1951) posiadać certyfikat wydawany dla przedsiębiorców przez Urząd Dozoru Technicznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach