Przetargi.pl
Usługi społeczne dla seniorów w gminach wiejskich Powiatu Lubelskiego

Gmina Jastków ogłasza przetarg

  • Adres: 21-002 Jastków, Panieńszczyzna ul. Chmielowa
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 815 020 143 , fax. 815 020 144
  • Data zamieszczenia: 2020-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jastków
    Panieńszczyzna ul. Chmielowa 3
    21-002 Jastków, woj. lubelskie
    tel. 815 020 143, fax. 815 020 144
    REGON: 53523800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jastkow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi społeczne dla seniorów w gminach wiejskich Powiatu Lubelskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń do komunikacji z centrum teleopieki oraz organizacja i obsługa centrum teleopieki. Dostawa urządzenia typ 1 1) typ urządzenia - opaska na nadgarstek – 80 sztuk wyposażone w kartę SIM i ładowarkę (+ 4 sztuki testowe, prezentacyjne, poglądowe, awaryjne); 2) stan urządzenia - urządzenie fabrycznie nowe, opatrzone znakiem CE, wodoodporne; klasa szczelności min. IP67 3) materiał wykonania części opaski mający bezpośredni kontakt z skórą - materiał antyalergiczny; 4) rodzaj zapięcia - zapięcie proste w obsłudze, z możliwością samodzielnej regulacji długości paska; 5) funkcje urządzenia: a) urządzenie musi posiadać co najmniej trzy przyciski w tym jeden do bezpośredniego połączenia się z centrum teleopieki – przycisk SOS (zalecane jest rozwiązanie zabezpieczające przed przypadkowym naciśnięciem przycisku); przycisk z opisem w alfabecie Braille’a dla osób niedowidzących b) urządzenie musi posiadać możliwość prowadzenia komunikacji dwustronnej w celu prowadzenia rozmów z operatorem centrum lub zaprogramowanym numerem (bliską osobą), funkcja głośnomówiąca – wbudowany głośnik i mikrofon; c) czujnik upadku d) czujnik pomiaru tętna e) urządzenie musi posiadać lokalizator GPS; f) urządzenie musi posiadać funkcję wibracji; g) urządzenie musi być przystosowane do uruchomienia funkcji lokalizacji wewnątrz budynkowej poprzez dodatkowe urządzenia typu ‚beacon”; h) urządzenie musi posiadać wbudowany Bluetooth 4.0 BLE i) urządzenie musi posiadać czujnik zdjęcia i założenia opaski j) urządzenie musi posiadać pomiar poziomu naładowania baterii (możliwość monitorowania z poziomu telecentrum stanu naładowania baterii opasek); h) urządzenie musi posiadać możliwość pomiaru tętna – uruchomiony przez ośrodek telecentrum w celu weryfikacji zagrożenia; i) urządzenie musi posiadać możliwość zmiany numeru przypisanego do przycisku w trakcie użytkowania opaski przez podopiecznego; j) urządzenie musi posiadać możliwość zdalnej aktualizacji oprogramowania (firmware) opaski bez konieczności obsługi serwisowej; 6) identyfikacja urządzenia - urządzenie musi posiadać indywidualny i niepowtarzalny numer seryjny lub nr IMEI. 7) komunikaty głosowe: a) komunikaty muszą być w języku polskim, b) komunikaty muszą informować o: - włączeniu i wyłączeniu opaski, - konieczności naładowania baterii w opasce. 8) wymagania dotyczące baterii: a) czas działania opaski w stanie czuwania, bez żadnych działań ze strony użytkownika (jak np. wykonywanie połączeń) – minimum 40 godzin, b) czas jednego pełnego ładowania nie dłużej niż 4 godziny, c) żywotność baterii na oferowanym poziomie co najmniej 2 lata. Jeżeli żywotność baterii jest krótsza, wykonawca powinien przewidzieć ich wymianę w ramach zamówienia bez dodatkowej opłaty. 9) dedykowana aplikacja mobilna umożliwiająca monitoring pacjenta; a) aplikacja musi umożliwiać wyświetlanie informacji oraz powiadomień (także push) z dostarczonych opasek w zakresie min.: - statusu urządzenia (włączone/wyłączone) - naciśnięcie przycisku SOS - naciśnięcie przycisku rozmowy - lokalizacji użytkownika opaski - założenia/zdjęcia opaski - aktywności użytkownika (liczba kroków i tętno) - poziomu naładowania baterii b) wykonywanie połączeń na opaskę c) pełna integracja z systemem do zarządzania centrum monitoringu d) logowanie poprzez konto użytkownika e) dostępna na platformy iOS oraz Android. 10) warunki gwarancji: a. gwarancja 24 miesiące b. serwis urządzeń musi być realizowany przez dostawcę urządzeń c. firma serwisująca musi posiadać certyfikat ISO 9001:2000. 11) warunki wymiany urządzeń: a. wykonawca zobowiązuje się do wymiany uszkodzonej karty SIM i instalacji na nową w urządzeniu w ciągu 48 godzin od zarejestrowania usterki (zgłoszenia przez użytkownika, Zamawiającego lub stwierdzenia faktu przez operatora), b) w przypadku spadku pojemności baterii poniżej zadeklarowanego czasu, wykonawca wymienia opaskę bez udziału Zamawiającego, zachowując ciągłość monitorowania pacjenta (czas działania opaski w stanie czuwania nie może być krótszy niż 48 godzin od pełnego naładowania), c) wykonawca zapewnia bezpłatną wymianę urządzeń w ciągu 48 godzin od momentu zgłoszenia usterki (koszty związane ze zwrotem wadliwych lub uszkodzonych opasek ponosi wykonawca), d) nowo wydana opaska powinna być poprawnie skonfigurowana dla użytkownika w czasie maksymalnie 2 godzin od powiadomienia centrum teleopieki. 12) komunikacja GSM: a) zasięg sieci na terenie całego woj. lubelskiego, b) naliczanie sekundowe od pierwszej sekundy połączenia, c) usługa identyfikacji numeru przychodzącego, d) możliwość ograniczenia wykonywania połączeń z kart SIM do zamkniętej grupy abonentów e) blokada reklam przychodzących, f) zapewnienie odpowiedniego transferu danych min. 2 GB/miesiąc, a po wykorzystaniu limitu danych transfer w ograniczonym zakresie szybkości przesyłu danych. 13) wymagania dodatkowe: a) wykonawca zapewni 4 szt. opasek do teleopieki, bez kart SIM, w celach testowych, prezentacyjnych, poglądowych, awaryjnych, b) w przypadku wystąpienia zmiany podopiecznych, którym będzie świadczona kompleksowa usługa całodobowego monitoringu tzw. teleopieka lub pojawienia się nowego podopiecznego wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia opaski, aktywacji usługi i rozpoczęcia świadczenia usługi u nowego podopiecznego w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia takiego przypadku przez Zamawiającego. Przypadki zmiany podopiecznych dotyczą sytuacji: zgonu podopiecznego, zmiany miejsca zamieszkania podopiecznego poza Gminę Jastków/Głusk lub umieszczenia podopiecznego w Domu Pomocy Społecznej, a także w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym oraz rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie, c) w przypadku kradzieży, utraty, uszkodzenia opasek do teleopieki z winy Użytkownika w okresie trwania umowy, wykonawca dostarczy produkt w tej samej stawce i specyfikacji co w ofercie pierwotnej, d) wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na 24 miesiące. Dostawa urządzenia typ 2 1) typ urządzenia - smartwatch na nadgarstek – 20 sztuk wyposażone w kartę SIM i ładowarkę (+ 4 sztuki testowe, prezentacyjne, poglądowe, awaryjne). 2) stan urządzenia - urządzenie fabrycznie nowe, opatrzone znakiem CE. 3) materiał wykonania części opaski mający bezpośredni kontakt z skórą - materiał antyalergiczny; 4) rodzaj zapięcia - zapięcie proste w obsłudze, z możliwością samodzielnej regulacji długości paska; 5) funkcje urządzenia: a) urządzenie musi posiadać co najmniej jeden przycisk do bezpośredniego połączenia się z centrum teleopieki – przycisk SOS (zalecane jest rozwiązanie zabezpieczające przed przypadkowym naciśnięciem przycisku); b)dotykowy ekran; c) urządzenie musi posiadać możliwość prowadzenia komunikacji dwustronnej w celu prowadzenia rozmów z operatorem centrum lub zaprogramowanym numerem (bliską osobą), funkcja głośnomówiąca – wbudowany głośnik i mikrofon; d) urządzenie musi posiadać lokalizator GPS; e) urządzenie musi posiadać funkcję wibracji; f) urządzenie musi być przystosowane do uruchomienia funkcji lokalizacji wewnątrzbudynkowej poprzez dodatkowe urządzenia typu ‚beacon”; g) urządzenie musi posiadać wbudowany Bluetooth 4.0 BLE, WiFi 802.11 b/g/n; h) urządzenie musi posiadać pomiar poziomu naładowania baterii (możliwość monitorowania z poziomu telecentrum stanu naładowania baterii opasek); i) urządzenie musi posiadać możliwość pomiaru tętna – uruchomiony przez ośrodek telecentrum w celu weryfikacji zagrożenia; j) urządzenie musi posiadać możliwość zmiany numeru przypisanego do przycisku w trakcie użytkowania opaski przez podopiecznego; k) urządzenie musi posiadać możliwość zdalnej aktualizacji oprogramowania (firmware) opaski bez konieczności obsługi serwisowej. 6) identyfikacja urządzenia - urządzenie musi posiadać indywidualny i niepowtarzalny numer seryjny lub nr IMEI; 7) komunikaty głosowe: a) komunikaty muszą być w języku polskim, b) komunikaty muszą informować o: -włączeniu i wyłączeniu opaski, -konieczności naładowania baterii w opasce, 8) wymagania dotyczące baterii: a) czas działania opaski w stanie czuwania, bez żadnych działań ze strony użytkownika (jak np. wykonywanie połączeń) – minimum 24 godzin, b) czas jednego pełnego ładowania nie dłużej niż 4 godziny, c) żywotność baterii na oferowanym poziomie co najmniej 2 lata. Jeżeli żywotność baterii jest krótsza, wykonawca powinien przewidzieć ich wymianę w ramach zamówienia bez dodatkowej opłaty. 9) dedykowana aplikacja mobilna umożliwiająca monitoring pacjenta; a) aplikacja musi umożliwiać wyświetlanie informacji oraz powiadomień (także push) z dostarczonych opasek w zakresie min.: - statusu urządzenia (włączone/wyłączone) - naciśnięcie przycisku SOS - naciśnięcie przycisku rozmowy - lokalizacji użytkownika opaski - aktywności użytkownika (liczba kroków i tętno) - poziomu naładowania baterii b) wykonywanie połączeń na opaskę c) pełna integracja z systemem do zarządzania centrum monitoringu d) logowanie poprzez konto użytkownika e) dostępna na platformy iOS oraz Android. 10) warunki gwarancji: a. gwarancja 24 miesiące b. serwis urządzeń musi być realizowany przez dostawcę urządzeń c. firma serwisująca musi posiadać certyfikat ISO 9001:2000 11) warunki wymiany urządzeń: a) wykonawca zobowiązuje się do wymiany uszkodzonej karty SIM i instalacji na nową w urządzeniu w ciągu 48 godzin od zarejestrowania usterki (zgłoszenia przez użytkownika, Zamawiającego lub stwierdzenia faktu przez operatora), b) w przypadku spadku pojemności baterii poniżej zadeklarowanego czasu, wykonawca wymienia opaskę bez udziału Zamawiającego, zachowując ciągłość monitorowania pacjenta (czas działania opaski w stanie czuwania nie może być krótszy niż 48 godzin od pełnego naładowania), c) wykonawca zapewnia bezpłatną wymianę urządzeń w ciągu 48 godzin od momentu zgłoszenia usterki (koszty związane ze zwrotem wadliwych lub uszkodzonych opasek ponosi wykonawca), d) nowo wydana opaska powinna być poprawnie skonfigurowana dla użytkownika w czasie maksymalnie 2 godzin od powiadomienia centrum teleopieki, 12) komunikacja GSM: a) zasięg sieci na terenie całego woj. lubelskiego, b) naliczanie sekundowe od pierwszej sekundy połączenia, c) usługa identyfikacji numeru przychodzącego, d) możliwość ograniczenia wykonywania połączeń z kart SIM do zamkniętej grupy abonentów e) blokada reklam przychodzących, f) zapewnienie odpowiedniego transferu danych min. 2 GB/miesiąc, a po wykorzystaniu limitu danych transfer w ograniczonym zakresie szybkości przesyłu danych 13) wymagania dodatkowe: a) wykonawca zapewni 4 szt. opasek do teleopieki, bez kart SIM, w celach testowych, prezentacyjnych, poglądowych, awaryjnych, b) w przypadku wystąpienia zmiany podopiecznych, którym będzie świadczona kompleksowa usługa całodobowego monitoringu tzw. teleopieka lub pojawienia się nowego podopiecznego wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia opaski, aktywacji usługi i rozpoczęcia świadczenia usługi u nowego podopiecznego w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia takiego przypadku przez Zamawiającego. Przypadki zmiany podopiecznych dotyczą sytuacji: zgonu podopiecznego, zmiany miejsca zamieszkania podopiecznego poza Gminę Jastków/Głusk lub umieszczenia podopiecznego w Domu Pomocy Społecznej, a także w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym oraz rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie, c) w przypadku kradzieży, utraty, uszkodzenia opasek do teleopieki z winy Użytkownika w okresie trwania umowy, wykonawca dostarczy produkt w tej samej stawce i specyfikacji co w ofercie pierwotnej, d) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na 24 miesiące. Organizacja i obsługa centrum teleopieki: 1) czas monitoringu - 24 h/dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, 2) dla zachowania pełnej kompatybilności i bezpieczeństwa danych, system do obsługi i zarządzania centrum telemonitoringu, aplikacja mobilna oraz opaski/smartwatch muszą pochodzić z jednolitej oferty jednego producenta; 3) system do monitoringu przechowujący dane musi być certyfikowanym wyrobem medycznym 4) kwalifikacje pracowników: a) do obsługi w centrum telemonitornigu wymagana jest obecność osób posiadających minimum następujące kwalifikacje: usługa monitorowania świadczona przez ratowników medycznych (muszą posiadać kwalifikacje zgodne z ustawą z dnia 8 września 2006r o Państwowym Ratownictwie Medycznym Dz.U.2019 poz. 993); 5) zadania pracowników centrum teleopieki: a) odbieranie alarmów z opaski, b) skuteczne nawiązywanie kontaktu z użytkownikiem po odebraniu alarmu, w przypadku braku kontaktu z użytkownikiem, nawiązanie kontaktu ze wskazaną osobą trzecią - do 2 minut od wystąpienia alarmu, c) natychmiastowe wezwanie pomocy w momencie stwierdzenia zagrożenia zdrowia i życia, d) utrzymanie kontaktu z użytkownikiem do momentu przybycia pomocy, e) stałe monitorowanie stanu technicznego opasek, f) systematyczne monitorowanie poziomu naładowania, g) w przypadku awarii opaski - bezzwłoczna interwencja w celu wymiany lub usunięcia awarii; 6) jednoczesna obsługa wielu połączeń przychodzących - wykonawca musi zapewnić obsługę kilku połączeń przychodzących jednocześnie – tzw. kolejkowanie połączeń, 7) kompatybilność i integralność danych system musi odbierać, rejestrować i przechowywać: a) datę i godzinę użycia przycisku SOS, b) lokalizację GPS w przypadku wystąpienia alarmu, c) rejestrację pomiaru tętna w momencie wywołania go przez operatora, d) datę i godzinę uruchomienia czujnika upadku, e) czas ładowania baterii i poziom jej naładowania, f) moment wystąpienia alarmu, zapisy rozmów operatora z użytkownikiem oraz rejestr czynności, jakie wykonał operator włącznie z czasem, w jakim zostały przeprowadzone, g) dane dotyczące ewentualnych napraw gwarancyjnych, wad technicznych i innych występujących problemów z urządzeniem takich jak: wymiana opaski z powodu ukrytej wady, pozostałych problemów technicznych np. z baterią, problemów z łącznością; System musi umożliwiać: a) pomiar tętna na żądanie operatora, b) odczytanie pozycji GPS na żądanie operatora, c) prowadzenie rozmowy z użytkownikami opaski, d) generowanie bilingów i raportów połączeń dla poszczególnych użytkowników, jak i grup użytkowników, e) zdalną aktualizację danych użytkownika. 8) dopuszcza się przechowywanie innych danych przez operatora: a) dokumentacji medycznej, b) informacji medycznych o pacjentach. 9) rejestracja czynności operatora - system musi rejestrować czynności operatorów dotyczących użytkowników, w szczególności datę, czas i treść wprowadzanych lub modyfikowanych zapisów, takich jak: a) zmiana danych pacjenta, b) działania prowadzone po uruchomieniu alarmu, wcześniej uzgodnione z Zamawiającym. 10) sposoby zabezpieczenia systemu - dostęp do danych systemu monitorującego ograniczony w zależności od uprawnień użytkowników (role) a. Administrator – konfiguracja systemu i uprawnień b. Ratownik – dostęp do danych medycznych gromadzonych w systemie, możliwość ich podglądu, zmiany, gromadzenia itp. c. Opiekun – dostęp do podstawowej karty pacjenta d. Koordynator – pełen dostęp do bazy danych, 11) czas przechowywania danych - wszystkie dane użytkowników muszą być przechowywane przez cały okres uczestnictwa w projekcie oraz powinny zostać niezwłocznie usunięte po zakończeniu trwania umowy; 12) system monitorujący powinien być zaprojektowany w sposób zapewniający gromadzenie danych osobowych w tym danych wrażliwych w sposób bezpieczny zgodny z dobrymi praktykami normy ISO27001. 13) wykonawca będzie przetwarzać i zabezpieczać dane użytkowników opasek zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz innymi powszechnie obowiązującymi w zakresie ochrony danych osobowych przepisami. 14) procedury systemu - system musi mieć zaimplementowane funkcje umożliwiające kontrolę czasu oraz czynności wykonywanych przez operatora w przypadku uruchomienia alarmu, dostępną także dla Zamawiającego; 15) zwrot danych - wszystkie dane zgromadzone przez system podczas trwania umowy dotyczące użytkowników, informacji pobranych z teleopasek oraz innych danych zarejestrowanych przez system podlegają zwrotowi do Zamawiającego w formie elektronicznej po zakończeniu umowy. Wszystkie wymienione w dokumentacji materiały opatrzone nazwami mają na celu określenie wymaganych minimalnych parametrów, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza materiały innych producentów pod warunkiem spełnienia przez nie minimalnych parametrów. W oparciu o art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne z opisanymi przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać na etapie składania oferty, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. Zamawiający zastrzega, że osoby wykonujące pełnienie dyżuru 24h na dobę oraz reagowanie na pojawienie się alarmów, odbieranie alarmów z opaski, skuteczne nawiązanie kontaktu z użytkownikiem po odebraniu alarmu, kontakt z podanym numerem telefonu wyznaczonym przez użytkownika w celu weryfikacji wystąpienia alarmu, wezwanie pomocy, utrzymanie kontaktu z użytkownikiem do momentu przybycia pomocy, stałe monitorowanie stanu technicznego opasek, systematyczne monitorowanie poziomu naładowania, w przypadku awarii opaski bezzwłoczna interwencja w celu wymiany lub usunięcia awarii powinny być zatrudnione po stronie wykonawcy (lub podwykonawcy) na podstawie umowy o pracę. Sposób dokumentowania zatrudnienia jak i uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych oraz sankcji z tytułu ich nie spełnienia regulują zapisy umowy będącej integralną częścią SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy w terminie 3 dni od zamieszczenia zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych informacji z otwarcia ofert, mają obowiązek przekazania zamawiającemu, bez dodatkowego wezwania, oryginału oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 cyt. ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi zał. nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach