Przetargi.pl
Usługi społeczne dla rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym, uczestników projektu Aktywna Integracja - Projekt Systemowy MOPR Włocławek

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 87-800 Włocławek, ul. Kościuszki 26
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 054 4116399 , fax. 054 4116399
  • Data zamieszczenia: 2011-05-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
    ul. Kościuszki 26 26
    87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 054 4116399, fax. 054 4116399
    REGON: 00587102400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mopr.wloclawek.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi społeczne dla rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym, uczestników projektu Aktywna Integracja - Projekt Systemowy MOPR Włocławek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług społecznych dla 15 rodzin, mających na celu realizację działań w ramach projektu Aktywna Integracja - Projekt Systemowy MOPR Włocławek realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytet VII Promocja Aktywnej Integracji, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. 2. Usługi społeczne składające się na przedmiot zamówienia obejmują: 1) pracę z rodziną metodą Konferencji Grupy Rodzinnej (KGR), tj. przeprowadzenie konferencji grupy rodzinnej dla 15 rodzin; 2) poradnictwo specjalistyczne - zajęcia grupowe z pedagogiem w wymiarze 2 godzin dla każdej rodziny; 3) organizacja warsztatów motywacyjno - integracyjnych - zajęcia grupowe z socjoterapeutą w wymiarze 4 godzin dla każdej rodziny; 4) zapewnienie usług wspierających animację lokalną - animacja społeczna przez koordynatora KGR (animatora społecznego). Animator społeczny jest osobą odpowiedzialną za pracę z rodziną i koordynację działań w ciągu całej realizacji usług (na wszystkich etapach). 3. Przez pracę z rodziną metodą typu Konferencja Grupy Rodzinnej zamawiający rozumie spotkanie, w którym uczestniczy jak największa liczba członków danej rodziny w celu podjęcia próby rozwiązania problemu, jaki się w niej pojawił. Wymagane są poszczególne etapy KGR, na które składają się: 1) Zgłoszenie rodziny a) wstępne zakwalifikowanie rodziny znajdującej się sytuacji problemowej do KGR, b) zgoda rodziny podstawowej na udział w KGR. 2) Przygotowanie bezpośrednie do KGR a) przygotowanie przez rodzinę (przy wsparciu koordynatora) konferencji - m. in. ustalenie listy uczestników, miejsca, godziny spotkania, rodzaju i sposobu przygotowania posiłku, który będzie spożywany w czasie konferencji, b) przygotowanie przez koordynatora rodziny podstawowej i dalszej do konferencji (m. in. zapoznanie z metodą, zasadami, celem spotkania), c) przygotowanie prze koordynatora osoby zgłaszającej do prezentacji problemu w czasie konferencji, d) przygotowanie do konferencji specjalistów zaproszonych na konferencję. 3) Konferencja Grupy Rodzinnej - spotkanie rodziny a) dzielenie się informacjami. Osoba zgłaszająca np. pracownik socjalny przedstawia sytuację, w jakiej znalazła się rodzina. Odpowiada na pytania zdawane przez członków rodziny. Prezentuje także możliwości pomocy, jakie oferuje rodzinie system pomocy, a także przedstawia specjalistów (jeżeli rodzina czuje potrzebę ich zaproszenia), którzy mogą wyjaśnić wątpliwości dotyczące problemu występującego w rodzinie.; b) prywatny czas rodziny. W drugiej części spotkania, prywatnego czasu rodziny, pomieszczenie opuszczają zaproszeni specjaliści, osoba zgłaszająca i koordynator. Rodzina rozważa uzyskane informacje, poszukuje optymalnych rozwiązań oraz sporządza plan pomocy dziecku i rodzinie znajdującej się w potrzebie.; c) zaakceptowanie (lub nie) planu stworzonego przez rodzinę. Jeżeli pracownik socjalny zgadza się z planem, głównie pod względem bezpieczeństwa dla dziecka i rodziny, wypracowanym przez rodzinę, ustala sposoby wprowadzenia go w życie. 4) Zakończenie KGR a) koordynator przekazuje każdemu uczestnikowi kopię sporządzonego planu. Przyjęcie planu przez rodzinę jest formą zobowiązania wobec jego postanowień, b) rodzina rozpoczyna realizację ustaleń zapisanych w planie, c) wykonawca zobowiązany jest wydać zaświadczenie o uczestnictwie w KGR beneficjentom. 4. Zamawiający dopuszcza realizację usług metodą równoważną w stosunku do opisanej w pkt 3 metody Konferencji Grupy Rodzinnej. Przez metodę równoważną rozumie się metodę zwierającą wszystkie istotne elementy opisane w pkt 3. 5. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować projekt z osobami zakwalifikowanymi do projektu zgodnie z listami przedłożonymi przez zamawiającego. 6. Wykonawca zobowiązany jest realizować zadanie za pomocą następujących osób: 1) animatora lokalnego, 2) socjoterapeuty, 3) pedagog. 7. Kwalifikacje zawodowe osób przeznaczonych do bezpośredniej realizacji zadania oraz ich doświadczenie zawodowe stanowić będzie element oceny ofert w kryterium jakość oferowanej usługi. 8. Konferencja Grupy Rodzinnej oraz zajęcia ze specjalistami odbywać się będą na terenie miasta Włocławek, w miejscu wskazanym każdorazowo przez rodzinę objętą metodą KGR. 9. Efektem realizacji działań powinno być wypracowanie 15 planów reintegracji społecznej mających doprowadzić do aktywizacji i integracji danej osoby ze społeczeństwem, zmiany postawy pasywnej na aktywną, podniesienie motywacji do podjęcia ról społecznych, wzmocnienie poczucia odpowiedzialności członków społeczności lokalnej za siebie nawzajem, podniesienie poziomu samooceny oraz zwiększenie umiejętności komunikacyjnych. 10. Wymagany jest następujący sposób realizacji usług: 1) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty narzędzia (ankiety) pozwalające na monitoring i ewaluację realizacji usługi: a) ankietę dotyczącą pracy koordynatora KGR, b) narzędzie ewaluacyjne KGR - ankieta dla rodzin, c) narzędzie ewaluacyjne KGR - ankieta dla osoby zgłaszającej. Wzory ankiet opracowuje wykonawca. Załączone do oferty ankiety, ich treść, zakres zagadnień stanowiący odzwierciedlenie projektowanych zajęć, stanowić będą element oceny ofert w kryterium jakość oferowanej usługi. 2) Po zakończeniu usług stanowiących przedmiot zamówienia wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zamawiającemu dokumenty (odrębnie dla każdej z rodzin nimi objętych), zawierające co najmniej nw. informacje: a) Dokument 1 - który stanowi kopia zgłoszenia uczestnika i jego otoczenia społecznego (dokument powinien zwierać informacje dotyczące tytułu projektu, imię i nazwisko osoby zgłaszającej, datę zgłoszenia, miejsce pracy, imię i nazwisko uczestnika w projekcie, informacje o rodzinie w zakresie członkowie rodziny podstawowej - imię i nazwisko, kontakt, wiek, pokrewieństwo, krótki opis sytuacji w jakiej znajduje się rodzina, od jakiego czasu pracuje z rodzina osoba zgłaszająca, powód zorganizowania KGR - główny problem oraz inne ważne uwagi).; b) Dokument 2 - który stanowi lista uczestników spotkania Konferencja Grupy Rodzinnej (dokument powinien zawierać tytuł projektu, imię i nazwisko uczestnika, imię i nazwisko koordynatora KGR, miejsce spotkania, imiona i nazwiska uczestników spotkania).; c) Dokument 3 - który stanowi lista osób objętych wsparciem, (dokument powinien zawierać tytuł projektu, imię i nazwisko uczestnika, imię i nazwisko koordynatora KGR, imiona i nazwiska osób objętych wsparciem, relacja do uczestnika każdej z tych osób, krótki opis działań, podpis osoby wspieranej).; d) Dokument 4 - który stanowi plan reintegracji (dokument powinien zawierać tytuł projektu, imię i nazwisko uczestnika projektu, imię i nazwisko osoby akceptującej plan, imię i nazwisko koordynatora KGR, data i miejsce spotkania KGR, opisane szczegóły planu reintegracji, imię nazwisko osoby do kontaktu, termin spotkania rewizyjnego, podpis osoby akceptującej plan). 3) Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logotypów projektu na wszystkich dokumentach (logotypy zostaną wykonawcy dostarczone przez zamawiającego). 11. Wynagrodzenie wykonawcy płatne będzie jednorazowo po wykonaniu zadania i przedłożeniu dokumentów, o których mowa w pkt 10 ppkt 2, przelewem na rachunek wykonawcy w terminie 14 dni od dnia doręczenia faktury lub rachunku, z zastrzeżeniem pkt 12. 12. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie niezwłocznie po uzyskaniu środków na realizację projektu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Jakość oferowanej usługi
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mopr.wloclawek.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach