Przetargi.pl
Usługi polegające na odśnieżaniu i zwalczaniu śliskości zimowej na drogach gminy Długołęka

Gmina Długołęka ogłasza przetarg

  • Adres: 55095 Mirków, Długołęka, ul. Robotnicza
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 323 02 03 , fax. 71 323 02 04
  • Data zamieszczenia: 2018-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Długołęka
    Długołęka, ul. Robotnicza 12
    55095 Mirków, woj. dolnośląskie
    tel. 71 323 02 03, fax. 71 323 02 04
    REGON: 93193501700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://dlugoleka.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi polegające na odśnieżaniu i zwalczaniu śliskości zimowej na drogach gminy Długołęka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi odśnieżania wszystkich dróg gminnych i wewnętrznych gminy Długołęka wraz z chodnikami, parkingami, zatokami autobusowymi, przystankami autobusowymi oraz terenem dwóch cmentarzy komunalnych (w miejscowościach: Borowa i Łozina) – polegające na usuwaniu śniegu z jezdni i poboczy dróg oraz obiektów towarzyszących oraz usługi likwidacji i zapobiegania powstawaniu śliskości zimowej występującej na drogach i obiektach towarzyszących wskutek tworzenia się na nich warstwy lodu, zlodowaciałego lub ubitego śniegu, przy zastosowaniu materiałów chemicznych, uszorstniających lub mechanicznych – w celu: 1) zwiększenia bezpieczeństwa i wygody ruchu – zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2222 ze zm.) oraz 2) utrzymania czystości i porządku w gminie – zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.). 2. Szczegółowy opis z podaniem zakresu całego przedmiotu zamówienia 2.1. Przedmiot zamówienia obejmuje odśnieżanie – w standardzie III, IV i V (opisanym szczegółowo w załączniku nr 1 do SIWZ pn. Standardy zimowego utrzymania dróg w gminie Długołęka) – wszystkich dróg gminnych i wewnętrznych gminy Długołęka wraz z chodnikami, parkingami, zatokami autobusowymi, przystankami autobusowymi oraz terenem dwóch cmentarzy komunalnych w miejscowościach Borowa i Łozina według następujących wytycznych: 1) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia na wszystkich drogach wskazanych w załączniku nr 2 do SIWZ pn. Wykaz dróg gminnych i wewnętrznych wraz z obiektami towarzyszącymi przewidzianych do odśnieżania, bez wezwania ze strony Zamawiającego do wykonania tych usług jednostkowych, kierując się zasadą utrzymania ciągów komunikacyjnych przejezdnych w tym samym czasie. Przedmiotowe odśnieżanie winno być uzależnione od aktualnych warunków pogodowych i udokumentowane w karcie drogowej, której wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ pn. Karta drogowa, przy czym: a) drogi wskazane w załączniku nr 2 do SIWZ jako drogi I kolejności odśnieżania Wykonawca zobowiązany jest odśnieżać według III standardu zimowego utrzymania dróg (opisanym szczegółowo w załączniku nr 1 do SIWZ), b) drogi wskazane w załączniku nr 2 do SIWZ jako drogi II kolejności odśnieżania Wykonawca zobowiązany jest odśnieżać według IV standardu zimowego utrzymania dróg (opisanym szczegółowo w załączniku nr 1 do SIWZ). 2) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia na pozostałych drogach gminnych i wewnętrznych gminy Długołęka i obiektach im towarzyszących niewskazanych w załączniku nr 2 do SIWZ według V standardu zimowego utrzymania dróg (opisanym szczegółowo w załączniku nr 1 do SIWZ) – na każde telefoniczne wezwanie ze strony Zamawiającego do wykonania zleceń jednostkowych (podyktowane aktualnym zapotrzebowaniem Zamawiającego), każdorazowo pisemnie potwierdzone przez przedstawiciela Zamawiającego przesłaniem zlecenia jednostkowego (Zamawiający dopuszcza przekazywanie zleceń za pomocą faksu) i udokumentowane w karcie drogowej. 2.2. Termin przystąpienia do wykonania zlecenia jednostkowego (określonego w ust. 2.1 pkt 2) wynosi od 1 godziny do max 10 godzin i zostanie każdorazowo określony przez Zamawiającego w zależności od aktualnych potrzeb, w zleceniu jednostkowym. 2.3. Wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w ust. 1 polegać będzie na oczyszczaniu mechanicznym i ręcznym jezdni, poboczy oraz m. in. chodników, parkingów i zatok autobusowych w okresie zimowym, wykonywanym według poniższych zasad: 1) oczyszczanie jezdni – obejmuje mechaniczne i uzupełniająco ręczne oczyszczanie zimowe i pozimowe, 2) mechaniczne oczyszczanie jezdni w technologii zimowej – polega na usuwaniu śniegu poprzez mechaniczne rozgarnięcie pokrywy śnieżnej; oczyszczanie stosuje się do całej szerokości jezdni oraz skrzyżowań; rejon skrzyżowania to 15,0 m wlotu drogi poprzecznej, nieobjętej oczyszczaniem, licząc od krawędzi jezdni oczyszczonej, 3) zabezpieczenie jezdni przed śliskością zimową – polega na pokryciu nawierzchni jezdni, przed wystąpieniem zjawiska śliskości, środkami chemicznymi takimi jak sól wilgotna lub solanka, 4) likwidowanie śliskości zimowej – polega na usuwaniu gołoledzi, lodowicy i zlodowacenia za pomocą topiących środków chemicznych takich jak solanka, sól, mieszanka piasku i soli, itp. lub na stosowaniu środków zwiększających szorstkość takich jak piasek, przy użyciu sprzętu specjalistycznego, 5) oczyszczanie ciągów pieszo–jezdnych w technologii zimowej – polega na mechanicznym lub ręcznym usuwaniu śniegu, mechanicznym lub ręcznym zabezpieczaniu przed śliskością zimową, likwidowaniu śliskości zimowej oraz usuwaniu pryzmowanego na chodnikach śniegu; do mechanicznego usuwania śniegu stosuje się specjalistyczne pojazdy, a do ręcznego – zgarniacze, szufle i siekacze. 2.4. Zamawiający informuje, iż technologię zimową stosuje się w dniach, kiedy choć jeden z poniższych warunków jest spełniony, tj. 1) temperatura poniżej +2°C, 2) opady śniegu, 3) zalegająca warstwa śniegu, 4) gołoledź lub lodowica. 2.5. Wykonawca ma obowiązek, mając na uwadze codzienną, aktualną prognozę pogody oraz w zależności od warunków pogodowych, przystąpić odpowiednio wcześniej – tak by zapewnić stałe bezpieczeństwo ruchu – do: 1) zraszania jezdni solanką lub użycia soli wilgotnej, po upewnieniu się – na podstawie prognozy pogody – o mającej wystąpić śliskości lub oblodzeniu, 2) posypywania jezdni mieszanką piasku i soli, tuż przed opadami śniegu, których termin ustala na podstawie prognozy pogody, w celu zwalczania śliskości pośniegowej i niedopuszczenia do przymarzania śniegu do jezdni. 2.6. Do obowiązków Wykonawcy należy również: 1) utrzymanie drożności wodościeków i kratek ściekowych kanalizacji deszczowej w obszarze objętym odśnieżaniem; czynności te należy wykonywać skutecznie, tj. do uzyskania odpływu wody pośniegowej i opadowej, 2) doczyszczenie ręczne przejść dla pieszych i skrzyżowań ulic po oczyszczeniu mechanicznym, 3) odśnieżanie w przypadku gromadzenia się śniegu na jezdni i chodniku oraz niezwłoczny wywóz nadmiaru spryzmowanego śniegu i błota pośniegowego, który utrudnia poruszanie się pojazdom samochodowym i pieszym. 2.7. Wykonawca przed upływem terminu zakończenia umowy zobowiązany jest dokonać oczyszczenia pozimowego wszystkich dróg utwardzonych objętych oczyszczaniem zimowym według stawki jak za oczyszczanie zimowe. Zamawiający informuje, iż oczyszczanie pozimowe polega na usunięciu piasku stosowanego w akcji zimowej i innych bieżących zanieczyszczeń oraz oczyszczaniu krat ściekowych i wodościeków. 2.8. Oczyszczanie pozimowe powinno być wykonane po zakończeniu sezonu zimowego (w sporadycznym przypadku, gdy wymagać tego będzie Zamawiający, również w trakcie sezonu), nie później jednak niż do 30 kwietnia 2019 r. – ostateczny termin wykonania robót zostanie pisemnie uzgodniony z Zamawiającym. 2.9. Zamawiający informuje, iż w latach 2015/2016, 2016/2017 oraz 2017/2018 wykonał odśnieżanie dróg gminnych w ilości kilometrów podanych poniżej: Sezon - Ilość odśnieżonych kilometrów: 2015/2016 - 3992,25 km, 2016/2017 - 4581,50 km, 2017/2018 - 3566,43 km. 2.10. Miejscem wykonywania całego przedmiotu zamówienia są wszystkie drogi gminne i wewnętrzne gminy Długołęka wraz z obiektami towarzyszącymi, chodnikami, parkingami, zatokami autobusowymi, przystankami autobusowymi oraz teren dwóch cmentarzy komunalnych (w miejscowościach Borowa i Łozina), zlokalizowanych na terenie gminy Długołęka, powiat wrocławski, województwo dolnośląskie. 3. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę 3.1. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (w rozumieniu przepisów art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.) osób, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z realizacją usługi zimowego utrzymania dróg, tj. co najmniej jednej osoby, która będzie wykonywać czynności polegające na odśnieżaniu nawierzchni dróg oraz zwalczaniu śliskości nawierzchni (operator sprzętu używanego do odśnieżania oraz usuwania śliskości). 3.2. Osoby wskazane w ust. 3.1 muszą być zatrudnione przez cały okres świadczenia usługi zimowego utrzymania dróg. 3.3. Zamawiający jest uprawniony do kontroli zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 3.1, na każdym etapie trwania umowy. 3.4. Na każde żądanie Zamawiającego i w terminie wskazanym przez Zamawiającego – nie dłuższym niż 5 dni roboczych od dnia przekazania Wykonawcy żądania wyrażonego na piśmie lub drogą elektroniczną – Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopie dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności kopie umów o pracę zawartych z osobami, które będą wykonywać czynności wskazane w ust. 3.1 lub kopie dokumentów dotyczących tych osób, przekazywanych przez Wykonawcę jako pracodawcę do ZUS. 3.5. W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę z osobami wskazanymi w ust. 3.1, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu kopię umowy o pracę zawartej z nowym pracownikiem lub inny dokument potwierdzający fakt zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w ciągu 5 dni od dnia zatrudnienia nowego pracownika. 3.6. Niezatrudnienie osób zgodnie z ust. 3.1 lub nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w terminach określonych w ust. 3.4 i 3.5 uważane będzie za niewykonanie przez Wykonawcę obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę (ust. 3.1 i 3.2) i tym samym stanowić będzie podstawę do naliczania przez Zamawiającego kary umownej określonej w § 10 ust. 1 pkt 5 załącznika nr 6 do SIWZ pn. Projekt umowy. 3.7. W sytuacji, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwości co do sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ust. 3.1 może: 1) przeprowadzić kontrolę na miejscu wykonywania świadczenia, 2) zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z ofertą muszą być złożone: 1) oświadczenie wymagane postanowieniami rozdziału VI ust. 1 SIWZ, 2) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo; pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (wymagany oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia), 3) pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania Wykonawcy, względnie – do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą (jeśli ofertę wraz z załącznikami podpisuje pełnomocnik), 4) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza), względnie – do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 570 ze zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach