Przetargi.pl
Usługi interwencyjne związane z rozbiórką przetamowań i zatorów na ciekach naturalnych na terenie działania Zarządu Zlewni w Żywcu

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie ogłasza przetarg

  • Adres: 00-848 Warszawa, Żelazna 59a
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-03-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
    Żelazna 59a
    00-848 Warszawa, woj. mazowieckie
    REGON: 368302575
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wody-polskie
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi interwencyjne związane z rozbiórką przetamowań i zatorów na ciekach naturalnych na terenie działania Zarządu Zlewni w Żywcu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa związana z rozbiórką przetamowań i likwidacją zatorów na ciekach naturalnych na terenie działania Zarządu Zlewni w Żywcu.2. W ramach przedmiotowego zamówienia Wykonawca będzie realizował usługi rozbiórki przetamowań (w tym tam bobrowych) oraz usuwanie zatorów na ciekach naturalnych poprzez:- wydobycie elementów przetamowań z koryta rzeki (w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że surowiec drzewny stanowiący przetamowanie nadaje się do zagospodarowania zgodnie z „Zarządzeniem nr 77/2022 Prezesa Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia 22 grudnia 2022 roku w sprawie wprowadzenia instrukcji gospodarowania pozyskanym surowcem drzewnym z terenów stanowiących własność Skarbu Państwa w stosunku do których Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie wykonuje prawa właścicielskie” Wykonawca dokona wydobycia kłód i po manipulacji ułoży poza korytem rzeki, a dalszego zagospodarowania dokona Zamawiający);- przeniesienie elementów przetamowań poza koryto rzeki oraz złożenie w stosy celem rozdrobnienia rębakiem lub zagospodarowanie we własnym zakresie zgodniez obowiązującymi przepisami,- mechaniczne lub ręczne usunięcie materiału z koryta rzeki w obrębie przetamowań (likwidacja progu przetamowania) wraz z zagospodarowaniem we własnym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami,- rozdrobnienie rębakiem gałęzi pochodzących z przetamowania,- wywóz pozostałości z rozdrobnienia, - uporządkowanie terenu na skarpach i w obrębie ok. 20 metrów od osi prowadzonych prac (m.in. zbiórka śmieci) po zakończeniu prac wraz z wywozem i zagospodarowaniem Ponadto:- przed rozpoczęciem prac związanych z rozbiórką tam bobrowych należy upewnić się, że w obrębie wykonywanych prac nie znajdują się zwierzęta – bobry (Castor fiber). W takim przypadku należy je przepłoszyć w sposób nie powodujący jakiegokolwiek ich zranienia, a w przypadku zasypywania nor bobra, przed wykonaniem czynności należy upewnić się, że nora nie jest użytkowana przez bobra. - Zaleca się rozbiórkę tam bobrowych oraz likwidację zatorów w sposób ręczny. W przypadku braku takiej możliwości dopuszczalna jest mechaniczna rozbiórka tj. przy udziale sprzętu ciężkiego ale tylko i wyłącznie jeżeli zapisy w uzyskanej decyzji na likwidację tam bobowych dopuszczają takie prace. Prace z użyciem ciężkiego sprzętu należy prowadzić z brzegu. Ponadto wykonawca zobowiązany jest do dokonania przed wejściem w teren mailowego zgłoszenia do użytkownika rybackiego, informując o terminie prac w korycie. - bezpośrednio po wyciągnięciu elementów przetamowania z koryta rzeki muszą one zostać usunięte z terenu prowadzonych prac. Nie dopuszcza się pozostawienia żadnych pozostałości na skarpach rzek i na gruntach przyległych, chyba że takie wytyczne przekazane zostaną w zleceniu (dotyczy miejsc gdzie jest możliwość pozostawienia rumoszu drzewnego na brzegu koryta)- zabrania się spalania w ogniskach na skarpach rzeki i na gruntach przyległych zbędnych pozostałości po wydobytych z koryta rzeki elementów przetamowań (w tym drewnianych)- wszelkie odpady m.in. drewniane należy usunąć w całości bądź przerobić przy użyciu rębarek i wywieźć przetworzone, a pozostałe odpady zagospodarować we własnym zakresie. Zamawiający zaznacza, że przedmiotowe prace mogą być prowadzone w miejscach trudno dostępnych (m.in. w pobliżu zabudowań, dróg, mostów, linii energetycznych, zbiorników).3. Jednostkę obmiaru (rozliczeniową) stanowi 1 m3 rozebranego przetamowania lub likwidowanego zatoru. 4. Szacunkowa ilość planowanych przetamowań i zatorów do usunięcia wynosi 160 m3 dla części podstawowej i 160 m3 dla zakresu opcjonalnego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ograniczenia bądź rozszerzenie zakresu usług w każdym asortymencie usług objętych niniejszym opisem przedmiotu zamówienia. 5. Przekazanie terenu przez Zamawiającego i przejęcie go przez Wykonawcę do maksymalnie 24 godzin od przesłania zlecenia, rozpoczęcie prac w terenie od chwili przekazania terenu– prace należy prowadzić nieprzerwanie do czasu usunięcia bezpośredniego zagrożenia powszechnego ludzi i mienia. Wykonawca wprowadzony zostanie na teren realizacji usługi przez osobę nadzorującą protokołem przekazania terenu, po przedłożeniu dokonanego przez Wykonawcę zgłoszenia do PZW. Zakończenie wykonywania prac w terminie do 5 dni roboczych od protokolarnego przekazania terenu.6. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zapoznania się z następującymi publikacjami: a) Katalog dobrych praktyk w zakresie robót hydrotechnicznych i prac utrzymaniowych wraz z ustaleniem zasad ich wdrażania; https://www.gov.pl/web/klimat/katalog-dobrych-praktyk-w-zakresie-robot-hydrotechnicznych b) Dobre praktyki utrzymania rzek; https://www.wwf.pl/sites/default/files/2018-10/Dobre_praktyki_utrzymania_rzek_wyd_II.pdf c) Renaturyzacja wód – podręcznik dobrych praktyk renaturyzacji wód powierzchniowych; https://straznicy.wwf.pl/renaturyzacja-wod-podrecznik-dobrych-praktyk-renaturyzacji-wod- powierzchniowych/ Jednocześnie po zakończeniu prac Wykonawca wskaże w dokumentacji powykonawczej zakres/odcinki prac, które przeprowadzone zostały zgodnie z wytycznymi wraz z uzasadnieniem, a także przedstawi dokumentację fotograficzną przedstawiającą stan przed oraz po wykonaniu robót.7. Szczegółowy zakres i rodzaj prac i wymogi jego realizacji określa dokumentacja postępowania w tym w szczególności Opis przedmiotu zamówienia stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ, wzór umowy stanowiący Załącznik nr 4 do SWZ, Wykaz dobrych praktyk dla Wykonawców przedsięwzięć stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ.Wskazane załączniki zawierają wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia co wypełnia przesłanki art. 246 ust. 2 ustawy Pzp.8. Zamawiający na podstawie art. 441 ustawy Pzp przewiduje zastosowanie prawa opcji.Zamówienie w ramach prawa opcji realizowane będzie na zasadach określonych w umowie oraz zgodnie z poniższymi regulacjami:8.1 Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Prawa Opcji, polegającej na zwiększeniu maksymalnego wynagrodzenia umownego. Maksymalna wartość opcji to 100% wartości wynagrodzenia brutto, określonego w §5 ust. 1 umowy.8.2 Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od pozyskania środków finansowych na realizację zamówienia w ramach prawa opcji. 8.3 Realizacja zamówienia w ramach opcji odbywa się na zasadach właściwych dla zamówienia podstawowego i obejmuje ten sam zakres prac. 8.4 Od momentu skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, do przedmiotu zamówienia udzielanego w ramach opcji odnoszą się wszystkie zapisy umowy bezpośrednio regulujące kwestie opcji oraz regulujące sposób wykonania umowy oraz obowiązki Wykonawcy w sposób ogólny. 8.5 Zamawiający złoży Wykonawcy pisemne oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji ze wskazaniem terminu od którego obowiązują wszystkie zapisy dotyczące zamówienia realizowanego w ramach opcji. 8.6 Prawo opcji stanowi wyłączne uprawnienie Zamawiającego, a Wykonawcy nie służy roszczenie o wykonanie przez Zamawiającego tego prawa. 8.7 Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego w przypadku gdy Zamawiający z prawa opcji nie skorzysta. 8.8 Wykonawcy nie przysługuje prawo rezygnacji z realizacji opcji i nie może składać oferty jedynie w zakresie zamówienia podstawowego. Wykonawca jest obowiązany do wykonania przedmiotu zamówienia w pełnym zakresie tj. zarówno zamówienia podstawowego, jak i objętego prawem opcji. 9. Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres realizacji prac prowadzić nadzór przyrodniczy na następujących zasadach: Nadzór przyrodniczy powinien być wykonywany przez osobę /osoby/ posiadającą niezbędne kwalifikacje gwarantujące należyte wykonanie powierzonych obowiązków, tj. osobę /osoby/ z wykształceniem wyższym z zakresu nauk przyrodniczych lub leśnych lub równoważnych. Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszystkie czynności przewidziane dla pełnienia nadzoru przyrodniczego oraz sprawozdania z przeprowadzonego nadzoru sumiennie i fachowo, zgodnie zobowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 916 z późn. zm), ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2022r., poz. 2556, 2687) oraz do przestrzegania wytycznych Zamawiającego oraz zgodnie z decyzjami właściwych wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast lub zaleceniami RDOŚ (wymienione dokumenty będą stanowić załącznik do zlecenia o którym mowa w pkt 1.2 lit a i b opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca przed przystąpieniem do prac zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów świadczących o kwalifikacjach osób pełniących nadzór przyrodniczy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71311100-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej 1 usługę (potwierdzoną dowodami określającymi, czy usługa ta została wykonana w sposób należyty i prawidłowo ukończona) na rzekach lub potokach o wartości nie mniejszej niż 40 000,00 zł brutto zawierającą w swoim zakresie udrożnienie cieku lub rozbiórkę przetamowań lub likwidację zatorów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-04

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach