Przetargi.pl
"Usługa zbioru wraz z dostawą nasion, fragmentów roślin oraz okazów zielnikowych gatunków roślin chronionych i rzadkich z terenu Puszczy Białowieskiej oraz ze stanowisk poza Puszczą Białowieską"

Leśny Bank Genów Kostrzyca ogłasza przetarg

  • Adres: 58535 Miłków, Miłków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 7131048 wew. 131 , fax. 757 131 754
  • Data zamieszczenia: 2018-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Leśny Bank Genów Kostrzyca
    Miłków 300
    58535 Miłków, woj. dolnośląskie
    tel. 75 7131048 wew. 131, fax. 757 131 754
    REGON: 23029624100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lbg.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: LEŚNICTWO

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Usługa zbioru wraz z dostawą nasion, fragmentów roślin oraz okazów zielnikowych gatunków roślin chronionych i rzadkich z terenu Puszczy Białowieskiej oraz ze stanowisk poza Puszczą Białowieską"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa zbioru wraz z dostarczeniem do siedziby Zamawiającego: nasion, fragmentów roślin oraz okazów zielnikowych gatunków roślin chronionych i rzadkich z terenu Puszczy Białowieskiej oraz ze stanowisk poza Puszczą Białowieską. Zbiór nasion z terenu Puszczy Białowieskiej oraz ze stanowisk poza Puszczą Białowieską Zadaniem Wykonawcy jest: a) Odpowiednie zaplanowanie prac organizacyjnych związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia, z uwzględnieniem indywidualnych terminów owocowania gatunków na określonym stanowisku. b) Monitorowanie stanowisk tak, aby zbiór nastąpił w najkorzystniejszym dla gatunku terminie (wizytacje, korzystanie z informacji zarządców terenu lub inny sposób warunkujący prawidłowe określenie optymalnego terminu zbioru). c) Sprawdzenie kompletności dokumentacji dotyczącej zezwoleń niezbędnych do podjęcia zbioru i w razie jego braku wnioskowanie do LBG Kostrzyca o uzupełnienie. d) Odpowiednio wcześniejszego powiadomienia Zamawiającego o planowanym terminie zbioru, w celu umożliwienia nadzoru nad zbiorem. e) Skompletowanie niezbędnego do zbioru wyposażenia i dotarcie do stanowiska, zbiór owocostanów lub nasion zgodnie z warunkami określonymi w stosownym zezwoleniu, bez uszkadzania roślin, zgodnie z niżej wymienionymi punktami: • Według zaleceń ENSCONET, optymalny ze względu na reprezentatywność próbek w banku nasion, jest zbiór z 50 osobników. Liczba ta musi być jednak zmodyfikowana w oparciu o warunki lokalne – wielkość stanowiska, obecność osobników obradzających, stan zachowania stanowiska itp. Należy dążyć do zbioru minimum 5000 nasion ze stanowiska z wyjątkiem małych populacji, zwłaszcza gatunków o wysokim stopniu zagrożenia. Nie należy nigdy zbierać więcej niż 20% całkowitej liczby nasion w populacji, dostępnych w dniu zbioru. • Zbiór powinien być dokonany z osobników wybranych losowo. Należy zapewnić jak najszerszy udział puli genowej populacji danego gatunku. Zaleca się unikanie zbierania materiału nasiennego tylko z osobników najobficiej obradzających, gdyż wpłynie to negatywnie na zróżnicowanie genetyczne próby. • Nasiona powinny być dojrzałe – tylko takie bowiem nadają się do długoterminowego przechowania w LBG Kostrzyca. • Zbiór materiału nasiennego odbywa się różnymi technikami, zależnie od fizycznych właściwości samych nasion. Materiał nasienny należy zbierać do papierowych torebek lub woreczków z dzianiny (plastikowe woreczki nie są odpowiednie, gdyż mogą prowadzić do uszkodzenia materiału). • Opakowania próbek materiału nasiennego znakuje się w sposób umożliwiający identyfikację gatunku i stanowiska, z którego pozyskano nasiona. • Zebrane próbki mogą być wstępnie oczyszczone w terenie w celu określenia ilości nasion i przygotowania do transportu, jednak większość procesu czyszczenia realizowana będzie przez Zamawiającego. Dokumentem pomocniczym do wykonania zbioru jest „Podręcznik zbioru nasion gatunków dziko rosnących opracowany przez ENSCONET” stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. f) Sporządzenie dokumentacji stanowiska (w wersji papierowej i elektronicznej), którą stanowi Paszport zbioru wg załącznika nr 1 do Podręcznika zbioru ENSCONET (załącznik nr 1 do SIWZ) , z zastrzeżeniem, że: • Szare pola należy wypełnić obowiązkowo. • W polu "Lokalność" należy podać adres leśny. • W polu "Uwagi" należy podać ogólny opis siedliska, ogólny opis populacji, jej kondycję zdrowotną, zagrożenia. • Dane GPS należy podać w układzie współrzędnych PUWG 1992. • Do paszportu należy dołączyć dokumentację fotograficzną stanowiska i pojedynczych okazów. • Do paszportu należy dołączyć szkic lokalizacji stanowiska (np. na podkładzie ogólnodostępnych dostępnych map). g) Przekazanie zebranego materiału nasiennego oraz sporządzonej dokumentacji stanowiska po dokonaniu zbioru. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie materiału podczas transportu w sposób zapobiegający obniżeniu jego żywotności. Transport do siedziby Zamawiającego odbywa się na koszt Zamawiającego (firma kurierska wskazana przez Zamawiającego). h) W przypadku braku owocowania roślin na danym stanowisku lub zaniku stanowiska należy sporządzić dodatkowy dokument: • W przypadku braku owocowania – należy spisać wszystkie wykonane przez Wykonawcę czynności, w tym ilości wizyt związanych z inwentaryzacją stanowiska, podać ewentualne przyczyny braku owocowania np. warunki klimatyczne, czynniki biotyczne i abiotyczne stwierdzone podczas oględzin stanowiska (całość należy udokumentować zdjęciami). • W przypadku stwierdzenia zaniku stanowiska - należy spisać wszystkie wykonane przez Wykonawcę czynności, w tym ilości wizyt związanych z inwentaryzacją stanowiska. • Wykonawca stwierdza brak owocowania lub zanik stanowiska po co najmniej jednej wizytacji stanowiska. i) W sytuacji opisanej w pkt. h) po odpowiednim udokumentowaniu, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie równe 30 % stawki za zbiór na danym stanowisku (wskazanym w formularzu cenowym oferty). a. W ramach zbiór fragmentów roślin i okazów zielnikowych z terenu Puszczy Białowieskiej oraz ze stanowisk poza Puszczą Białowieską. Wykonawca zobowiązany jest do: • Odpowiedniego zaplanowania prac organizacyjnych związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. • Planowania prac związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia powinno uwzględnić konieczność nadawania przesyłek do siedziby Zamawiającego najpóźniej do czwartku każdego tygodnia tak, aby przesyłka nie pozostała w magazynie firmy kurierskiej w dniach wolnych od pracy. • Monitorowania stanowisk tak, by zbiór nastąpił w najkorzystniejszym dla gatunku terminie - wizytacje, korzystanie z informacji zarządców terenu lub inny sposób warunkujący prawidłowe określenie optymalnego terminu zbioru. • Sprawdzenia kompletności dokumentacji dotyczącej zezwoleń niezbędnych do podjęcia zbioru i w razie braków wnioskowanie do LBG Kostrzyca o ich uzupełnienie. • Odpowiednio wcześniejszego powiadomienia Zamawiającego o planowanym terminie zbioru, w celu umożliwienia nadzoru nad zbiorem. a) Zbióru fragmentów roślin do barkodowania - zgodnie z warunkami określonymi w stosownym zezwoleniu oraz zgodnie z „Metodyką pozyskania próbek empirycznych roślin do badań związanych z bankowaniem oraz barkodowaniem DNA wybranych gatunków roślin występujących na terenie Puszczy Białowieskiej”, stanowiącą załącznik nr 2 do SIWZ: • Dla każdego gatunku przewiduje się zbiór fragmentów roślin z maksymalnie 15 osobników. • W sytuacji, gdy populacja będzie liczyć poniżej 15 osobników, zbiór dotyczyć będzie możliwie największej liczby osobników, bez szkody dla populacji. • Każdorazowo liczba oraz wielkość pobranej próby będzie modyfikowana w oparciu m.in. o kondycję zdrowotną osobników i ich wielkość tak, aby nie spowodować zagrożenia dla populacji. • Należy dążyć do pozyskania ok. 2-3 cm2 fragmentu tkanki (młodych, zdrowych fragmentów tkanek, najlepiej liści; ewentualnie dopuszcza się fragmenty łodyżek, wierzchołków pędu, pąków i płatków kwiatowych). W przypadku mszaków, zbiór zakłada pozyskanie fragmentu gametofitu. W przypadku widłaków zbiór zakłada pozyskanie fragmentu pędu. W przypadku paprotników zbiór zakłada pozyskanie fragmentu sporofitu. • Do pozyskania fragmentów danego okazu należy stosować nowe, sterylne ostrze skalpela (zmieniane dla każdego okazu na nowe). • Zebrany materiał należy niezwłocznie umieścić w bibule znajdującej się w zamykanym strunowo woreczku z żelem krzemionkowym, w celu jak najszybszego wysuszenia tkanki roślinnej. • W woreczku z fragmentem tkanki należy umieścić etykietę umożliwiającą jednoznaczną identyfikację materiału (imię i nazwisko zbieracza, data zbioru, nazwa gatunku, numer próby). • Nadawanie numerów prób – zgodnie z „Metodyką pozyskania próbek empirycznych roślin do badań związanych z bankowaniem oraz barkodowaniem DNA wybranych gatunków roślin występujących na terenie Puszczy Białowieskiej” (załącznik nr 2 do SIWZ). • Woreczki z materiałem roślinnym, do czasu wysyłki do siedziby Zamawiającego, należy przechowywać w pudełkach plastikowych szczelnie zamykanych, w suchym pomieszczeniu, w temperaturze pokojowej. b) W ramach zbioru okazów zielnikowych - zgodnie z warunkami określonymi w stosownym zezwoleniu oraz zgodnie z „Metodyką pozyskania próbek empirycznych roślin do badań związanych z bankowaniem oraz barkodowaniem DNA wybranych gatunków roślin występujących na terenie Puszczy Białowieskiej” (załącznik nr 2 do SIWZ): • Dla każdego gatunku przewiduje się zbiór 1 pełnego okazu zielnikowego. • Zbiór okazów zielnikowych podjęty podczas zbioru fragmentów roślin umożliwi weryfikację i identyfikację gatunkową rośliny. • Okazy zielnikowe stanowić będą próbki odniesienia, które pozwolą na weryfikację przynależności gatunkowej rośliny w przyszłości (np. wykorzystując technikę barkodowania DNA z wykorzystaniem różnych tkanek i subpróbek). • Okaz zielnikowy powinien uwzględniać kwiaty (a w przypadku gatunku owocującego – również owoc). Dopuszcza się tworzenie okazów zielnikowych bez zachowania powyższych organów w sytuacji, gdy:  osoba zbierająca ma pewność co do przynależności gatunkowej rośliny i ją odpowiednio udokumentuje;  w przypadku braku występowania kwiatów i owoców na czas przeprowadzenia zbioru. • Roślina powinna zmieścić się na arkuszu papieru formatu A3. Jeżeli jest zbyt duża, należy ją zagiąć, ewentualnie przeciąć. • Do pozyskania każdego okazu należy stosować nowe, sterylne ostrze skalpela (zmieniane dla każdego okazu na nowe). • Zebrany materiał należy odpowiednio zabezpieczyć (teczka, gazeta) oraz oznaczyć etykietą umożliwiającą jednoznaczną identyfikację materiału – imię i nazwisko zbieracza, data zbioru, nazwa gatunku, numer próby. • Nadawanie numerów prób – zgodnie z „Metodyką pozyskania próbek empirycznych roślin do badań związanych z bankowaniem oraz barkodowaniem DNA wybranych gatunków roślin występujących na terenie Puszczy Białowieskiej” (załącznik nr 2 do SIWZ). • Do czasu wysyłki do LBG Kostrzyca, materiał należy przechowywać w suchym pomieszczeniu, w temperaturze pokojowej. c) Sporządzenie dokumentacji – fakt pozyskania fragmentów tkanek oraz okazów zielnikowych danego gatunku należy udokumentować w Formularzu zbioru materiału roślinnego do bankowania i barkodowania DNA (Załącznik nr 2 do „Metodyki pozyskania próbek empirycznych roślin do badań związanych z bankowaniem oraz barkodowaniem DNA wybranych gatunków roślin występujących na terenie Puszczy Białowieskiej”), w ilości odpowiadającej liczbie prób / osobników zaplanowanych do zbioru. d) Uwaga: dla każdej wytypowanej do zbioru rośliny należy wykonać dokumentację fotograficzną (zgodnie z „Metodyką pozyskania próbek empirycznych roślin do badań związanych z bankowaniem oraz barkodowaniem DNA wybranych gatunków roślin występujących na terenie Puszczy Białowieskiej”). e) Przekazanie zebranych fragmentów tkanek i okazów zielnikowych oraz sporządzonej dokumentacji stanowiska do siedziby Zamawiającego powinno nastąpić możliwie szybko, nie później niż 2 dni po dokonaniu zbioru. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie materiału podczas transportu w sposób zapobiegający obniżeniu jego żywotności. Transport do siedziby Zamawiającego odbywa się na koszt Zamawiającego (firma kurierska wskazaną przez Zamawiającego). f) W przypadku stwierdzenia zaniku stanowiska (co skutkować będzie brakiem możliwości zebrania fragmentów tkanek do barkodowania oraz okazów zielnikowych) - należy spisać wszystkie wykonane przez Wykonawcę czynności, w tym ilości wizyt związanych z inwentaryzacją stanowiska, potwierdzić fakt zaniku stanowiska przez Zarządcę terenu, podać ewentualne przyczyny zaniku stanowiska np. warunki klimatyczne, czynniki biotyczne i abiotyczne stwierdzone podczas oględzin stanowiska, całość należy udokumentować zdjęciami. g) Wykonawca stwierdza zanik stanowiska po co najmniej jednej wizytacji stanowiska. h) W sytuacji opisanej w pkt. f) po odpowiednim udokumentowaniu, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie równe 30 % stawki za zbiór na danym stanowisku (wskazanej w formularzu cenowym oferty). Lista gatunków roślin objętych przedmiotem zamówienia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 2) Zamawiający zobowiązany jest do: a. Wskazania Wykonawcy, kto jest zarządcą terenu, na którym zlokalizowane jest każde stanowisko. b. Uzyskania zgody właściwego organu administracyjnego na zbiór materiału nasiennego, fragmentów tkanek i okazów zielnikowych. c. Uzyskania zgody zarządcy terenu, na którym zlokalizowane jest dane stanowisko roślinne, na wstęp i zbiór materiału nasiennego, fragmentów tkanek i okazów zielnikowych, zgodnie z uzyskanym zezwoleniem. d. Udostępnienia Wykonawcy woreczków strunowych z podsuszonym żelem krzemionkowym do zbioru fragmentów roślin. Zamawiający musi mieć pewność, że żel krzemionkowy będzie suchy, a także, że woreczki strunowe będą miały wymiary optymalne do bezpiecznego dla tkanek roślinnych transportu po zbiorze do siedziby Zamawiającego. Udostępnienie odbędzie się na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. Wykonawca zobowiązany jest do zwrotu woreczków z żelem krzemionkowym wraz z przekazaniem fragmentów roślin, a także w przypadku braku pozyskania fragmentów roślin. Zwrot woreczków zostanie również odnotowany na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. e. W przypadku zgubienia lub zniszczenia woreczków z żelem krzemionkowym – Wykonawca będzie zobowiązany do odkupienia Zamawiającemu brakującej liczby woreczków. f. Udostępnienia Wykonawcy pudełek do transportu próbek do siedziby Zamawiającego. Zamawiający musi mieć pewność, że pudełka do transportu materiału roślinnego będą miały wymiary optymalne do bezpiecznego dla tkanek roślinnych transportu po zbiorze do siedziby Zamawiającego. g. Udostępnienie pudełek do transportu próbek odbędzie się na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. Wykonawca zobowiązany jest do zwrotu pudełek wraz z przekazaniem próbek nasion, a także w przypadku braku pozyskania nasion. Zwrot pudełek zostanie również odnotowany na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. W przypadku zgubienia lub zniszczenia pudełek do transportu próbek – Wykonawca będzie zobowiązany do odkupienia Zamawiającemu brakującej ilości pudełek. h. Pokrycia kosztów transportu materiału do swojej siedziby (transport firmą kurierską, z którą Zamawiający ma podpisaną stosowną umowę). 3) Rozliczenia Wykonawcy z Zamawiającym odbywać się będą na podstawie protokołów zdawczo-odbiorczych bez zastrzeżeń, z określeniem ilości wykonanych prac oraz ich rozliczeniem na podstawie cen jednostkowych w Formularzu cenowym oferty. 4) Protokół odbioru prac bez zastrzeżeń będzie podstawą do wystawienia przez Wykonawcę faktury. 5) Wraz z bieżącą dostawą materiału roślinnego Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia wszystkich wymaganych dokumentów dotyczących realizowanych zbiorów. 6) Do ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca obowiązywania umowy, Zamawiający sporządzi sprawozdanie ze zrealizowanych w danym miesiącu przez Wykonawcę prac, na podstawie faktycznej ilości gatunków, z których pozyskano materiał roślinny (z uwzględnieniem rodzaju zebranego materiału) oraz dostarczonej dokumentacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77231000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularza ofertowego, który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ; 2) Zobowiązania podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 PZP – zgodnie z rozdz. VI pkt 2, o ile wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu trzeciego, 3) Pełnomocnictwa do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 4) Pełnomocnictwa Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 5) Formularza cenowego oferty – załącznik nr 3 do SIWZ; 6) Wykazania, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa (zgodnie z rozdz. X pkt. 8 SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach