Przetargi.pl
Usługa przygotowywania i wydawania gorących posiłków

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Rybczewicach ogłasza przetarg

  • Adres: 21-065 Rybczewice, Rybczewice Drugie
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 815854005, 785833054 , fax. 815854005
  • Data zamieszczenia: 2018-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Rybczewicach
    Rybczewice Drugie 119A
    21-065 Rybczewice, woj. lubelskie
    tel. 815854005, 785833054, fax. 815854005
    REGON: 001254369
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.zso.rybczewice.pl/index.php?id=119

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa przygotowywania i wydawania gorących posiłków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez wykonawcę usługi polegającej na przygotowaniu dostarczeniu i wydaniu posiłków w formie cateringu dla uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Rybczewicach, w tym uczniów objętych programem wspierania gmin w zakresie dożywiania, nieobjętych tym programem oraz dzieci uczących się w przedszkolu. 2. Zamawiający przewiduje, że w ramach wykonywania zamówienia wykonawca będzie dostarczał posiłki dla następującej liczby uczniów: 1) posiłki dla ok. 39 uczniów w ramach programu, 2) posiłki dla uczniów nieobjętych programem ok. 60 uczniów, 3) posiłki w proporcji ½ dla dzieci w wieku 3-6 lat - ok. 30 uczących się w przedszkolu oraz 40 uczących się w oddziałach przedszkolnych. 3. Szacunkowa liczba posiłków w trakcie realizacji zamówienia wynosi: 1) liczba drugich śniadań dla dzieci przedszkolnych w wieku 3-4 lata - 30 x 175 dni – 5 250 szt., 2) liczba pełnych obiadów 89 x 175 dni – 15 575 szt., 3) liczba obiadów w porcji ½ pełnego obiadu dla dzieci w wieku 3-6 lat 77 x 175 dni – 13 475 szt. 4. Wskazane w ust. 3 liczby posiłków są orientacyjne, mogą ulec zmianie. W przypadku zmiany liczby posiłków, Wykonawca będzie zobowiązany do uwzględnienia w tym zakresie zgłaszanych na bieżąco potrzeb, zarówno mających wpływ na zwiększenie jak i na zmniejszenie liczby posiłków (np. liczba posiłków może być znacznie niższa w okresie świąt, epidemii, chorób dzieci, itp.). Zamawiający będzie informował Wykonawcę o liczbie potrzebnych posiłków w oddziałach przedszkolnych: informacja o liczbie posiłków będzie przekazywana do godz. 8:30 dnia, w którym zostaną wydane zamówione posiłki. 5. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania następujących czynności: 1) przygotowanie posiłków dwudaniowych (zupa + pieczywo, II danie, napój) oraz drugich śniadań z napojem tylko dla dzieci przedszkolnych, 2) dostarczanie i wydanie 5 razy w tygodniu od poniedziałku do piątku posiłków (z wyłączeniem przerw w nauce szkolnej) - drugie śniadania należy wydawać do godz. do godz. 9.30, natomiast obiad od godz. 10:45, 3) posprzątanie po wydaniu posiłków, odbiór powstałych odpadów (zlewek, naczyń jednorazowych). 6. Otwarty katalog proponowanych posiłków: 1) drugie śniadanie: np. pieczywo mieszane z masłem i dodatkami wędliny, past serowych, sera żółtego, jajek, lub dżemów; zupy mleczne lub kiełbaski na ciepło. Do picia: herbata, kakao, kawa zbożowa. Kaloryczność śniadania w przeliczeniu na jedno dziecko winna wynosić ok.400 kcal, 2) pełny obiad, w skład którego wchodzą: a) zupa - przygotowana na wywarach warzywnych lub mięsnych z dodatkiem głównego składnika, który nadaje zupie charakterystyczny, specyficzny smak - min. 250-300 ml, b) drugie danie - posiłek mięsny/rybny z urozmaiconymi surówkami lub gotowanymi warzywami. Do mięsa zamiennie mogą być podawane ziemniaki, kasze, ryż, makaron. Drugim daniem mogą być: pierogi (nadzienie różne), naleśniki (nadzienie różne), kopytka (dodatki różne), makaron z sosem, krokiety, gołąbki (sosy różne), gulasz (dodatki różne), placki ziemniaczane (sos lub surówka), pulpety w sosie lub surówka itp. Zamawiający dopuszcza wydawanie dania bezmięsnego maksymalnie 2 razy w tygodniu. c) napój np. kompot z owoców - min. 200 ml/ osobę. 7. W jadłospisie powinny przeważać potrawy: gotowane, pieczone, duszone, okazjonalnie smażone. 8. W jadłospisach należy również przewidywać zamienniki dla dzieci alergicznych. 9. Informacja o diecie dziecka Wykonawcy zostanie przekazana na piśmie w momencie uzyskania jej od rodzica dziecka w trakcie trwania roku szkolnego, najpóźniej na tydzień przed ustalaniem jadłospisu przez Wykonawcę. 10. Listę dożywianych dzieci z programu sporządza Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rybczewicach - na jej podstawie odbywa się wydawanie posiłków. Liczba dzieci w ciągu roku może ulec zmianie i zależna jest od spełnionych przepisami prawa uprawnień do korzystania z pomocy w formie dożywiania. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia liczby uczniów objętych dożywianiem. 11. Natomiast dla uczniów nieobjętych programem i dzieci uczących się w przedszkolu listę sporządza Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących. 12. Wykonawca ma również obowiązek zapewnić sprzedaż posiłków dla dzieci z wyżej wymienionej szkoły nie objętych pomocą Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybczewicach oraz uczniów przedszkola pod warunkiem zachowania tej samej ceny posiłku i tego samego jadłospisu. 13. Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do wynagrodzenia za faktycznie wydane posiłki po przedłożeniu faktury na podany numer konta bankowego, przy czym Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zastrzega, że będzie ponosił jedynie te koszty, które są związane z przygotowaniem i wydawaniem posiłków dla uczniów objętych programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania, natomiast opłata za pozostałe posiłki nie objęte programem, w przedszkolu i oddziale wczesnoszkolnym będzie pobierana bezpośrednio przez Wykonawcę po wydaniu posiłków w cyklu miesięcznym za okazaniem właściwej faktury z ilością dzieci oraz podziałem na grupy wiekowe. 14. Zamawiający nie przewiduje wzrostu cen posiłków w trakcie realizacji niniejszej umowy. 15. Posiłki muszą być przygotowane ze świeżych artykułów spożywczych, posiadających aktualne terminy ważności. Nie dopuszcza się mięsa i przetworów z puszek konserwowych, mrożonek, półproduktów oraz na bazie Fast Food. 16. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przygotowywał posiłki zgodnie z zalecanym modelem żywienia o charakterze prozdrowotnym, w tym m.in. poprzez duży udział warzyw w każdym posiłku. Przy planowaniu posiłku należy uwzględniać zalecaną wartość energetyczną w zależności od grupy wiekowej np: 3-6 oraz 6-15. Posiłki powinny posiadać odpowiednie walory smakowe, zapachowe oraz estetyczny wygląd. 17. Przy sporządzaniu posiłków muszą być przestrzegane i stosowane wymagania zdrowotne żywności oraz wymagania dotyczące zasad higieny , zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006r., o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2018r, poz. 1541 ze zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy, w szczególności Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016r., w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016r., poz. 1154) oraz normami żywienia i zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia np. Żywienie dzieci w Przedszkolach-Zofii Wachowiak, Haliny Weker, jak również zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego i Instytutu Żywności i Żywienia w sprawie norm wyżywienia i żywienia, jakie obowiązują w zakładach żywienia zbiorowego oraz jakości zdrowotnej żywności, ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń dotyczących: 1) wyposażenia (stanu technicznego i sanitarnego pomieszczeń i urządzeń), 2) personelu (kwalifikacje i niezbędne badania lekarskie), 3) cyklu produkcyjnego i poszczególnych jego etapów (przestrzeganie zasad sanitarnohigienicznych na każdym etapie: produkcji posiłków (surowiec świeży, najwyższej jakości posiadający dokument dopuszczający do jego spożycia z zachowaniem reżimów dietetycznych i sanitarnych), wydawania posiłków, składowania i magazynowania produktów, przewozu posiłków, 4) w zakresie jakości (sposób gwarantujący jakość posiłków zgodną z zalecanymi normami dotyczącymi zawartości składników pokarmowych, zapewniając różnorodność diety, właściwy stan dostarczania posiłków (termosy posiadające atesty Państwowego Zakładu Higieny zapewniające zachowanie odpowiedniej temperatury przy ich spożywaniu – zupa + 75°C, gorące drugie danie + 63 °C, potrawy serwowane na zimno +4°C, dbałość o czystość termosów, posiłki świeże - sporządzone nie później niż 12 godzin przed spożyciem, smaczne, estetycznie przygotowane i podane), 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających w zakresie wagi i kaloryczności posiłku. W przypadku stwierdzenia, że posiłek nie spełnia parametrów określonych w przepisach dobrego żywienia oraz SIWZ, Zamawiający obciąży kosztami za badanie Wykonawcę. 18. Posiłki powinny być sporządzone i wydawane zgodnie z wymaganiami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego, lekkostrawne, przygotowane z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych z ograniczoną ilością substancji dodatkowo konserwujących, zagęszczających, sztucznie aromatyzowanych i barwionych, produktów z glutaminianem sodu, produktów masłopodobnych, seropodobnych. 19. Posiłki powinny być przygotowane z uwzględnieniem norm żywieniowych o wysokiej wartości odżywczej minimum od 530 do 900 kcal z uwzględnieniem norm produktów każdej z grup. 20. Posiłki powinny być przewożone samochodem dopuszczonym przez Państwową Inspekcję Sanitarną do przewozu posiłków dla potrzeb zbiorowego żywienia. 21. Wykonawca ma obowiązek dostarczania jadłospisu na dany tydzień, najdalej w piątek tygodnia poprzedniego, a jeżeli jest on dniem ustawowo wolnym od pracy, w dniu poprzedzającym wolny dzień Dyrektorowi Szkoły i Kierownikowi GOPS. W jadłospisie bezwzględnie musi być podana gramatura i wartość odżywcza w kcal poszczególnych posiłków. Zmiana jadłospisu może być dokonywana wyłącznie w uzasadnionych przypadkach, za zgodą Dyrektora Szkoły. 22. Jadłospis musi być podpisany przez osobę mającą do ustalenia jadłospisu przygotowanie zawodowe. 23. Wykonawca zobowiązany jest do zbiórki i zagospodarowania powstałych odpadów (zlewek, naczyń jednorazowych). Niedopuszczalne jest pozostawianie odpadów (zlewek, naczyń jednorazowych) w miejscu żywienia do dnia następnego. 24. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania z każdego dnia próbek żywnościowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 25. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia próbki każdej składowej części potrawy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007 r. w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego (tekst jedn. Dz.U. z 2007 r., Nr 80, poz. 545). Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania w uzasadnionych przypadkach powyższych próbek. Koszt próbek żywności Wykonawca ma obowiązek wkalkulować w cenę posiłku. 26. Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania we własnym zakresie i na własny koszt zaopatrzenia w surowce i produkty do realizacji przedmiotu umowy, ponosi odpowiedzialność za ich właściwe przetworzenie w procesie finalnym. Niezbędne surowce do przygotowania posiłków Wykonawca winien zakupić w punktach zapewniających ich wysoką jakość. Przygotowywane zupy, sosy winny być na bazie produktów naturalnych, bez użycia półproduktów tj. zupy i sosy w proszku. 27. Niedopuszczalne jest stosowanie zup i ziemniaków z komponentów proszkowych (gotowe, paczkowane), produktów w konserwach (tj. ryby z puszki) za wyjątkiem galaretek, budyniu, kisielu. 28. Wykonawca będzie wydawał posiłki w naczyniach wielkokrotnego użytku lub jednorazowych. 29. Sprawy organizacyjne związane z bezpośrednim wydawaniem posiłków i wszystkie z tym związane szczegóły, należy uzgodnić bezpośrednio z Dyrektorem Szkoły. 30. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego za przestrzeganie przez osoby wykonujące w jego imieniu zamówienie w pełnym zakresie obowiązujących przepisów BHP, p. poż. i higieniczno-sanitarnych. Odpowiada on za ich działania oraz działania własne oraz ponosi odpowiedzialność prawna i materialną wobec osób trzecich za naruszenie ww. przepisów oraz w zakresie wykonywanej usługi tj. jakości produktów i przygotowania posiłków, ich zgodności z obowiązującymi normami oraz wymogami higieniczno-sanitarnymi i porządkowymi. 31. W przypadku wystąpienia awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca jest zobowiązany zapewnić posiłki wysokiej jakości i gramaturze z innych źródeł, na swój koszt. 32. Wykonawca odpowiada za zgodność jakości wydanych posiłków z obowiązującymi w kraju normami Instytutu Żywności i Żywienia. Posiłek, sposób jego przygotowania i podania powinien odbywać się z zachowaniem odpowiednich norm higieniczno- -sanitarnych, oraz spełniać warunki określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa. 33. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, informuje, że określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.): 1) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, które dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności związane z przygotowywaniem i wydawaniem posiłków, 2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp – Wykonawca, przed terminem do 5 dni od podpisania umowy, złoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące ww. czynności są zatrudnione, na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę, jak i podwykonawców, 3) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: w okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli. Niespełnienie wymagań, o których mowa w pkt 1 skutkuje sankcjami określonymi w § 12 ust. 1 pkt 4 i 5 umowy stanowiącej załącznik nr 4 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55320000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, wraz z wypełnionym formularzem ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ), podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli, składa: aktualne na dzień składania ofert, oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ, dotyczące braku podstaw do wykluczenia, w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o których mowa w ust. 1, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, jeżeli prawo do podpisywania oferty nie wynika z dostępnych zamawiającemu dokumentów, należy dołączyć pełnomocnictwo do podpisania oferty – oryginał lub notarialnie poświadczoną kopię. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 798 ze zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawca nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach