Przetargi.pl
Usługa prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej oraz dzierżawionej zgodnie z obowiązującymi wymaganiami sanitarno-epidemiologicznymi.

Szpital Kolejowy im. dr med. Włodzimierza Roeflera w Pruszkowie Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 05-800 Pruszków, ul. Warsztatowa 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 770 93 08 , fax. 22 770 93 08
  • Data zamieszczenia: 2016-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Kolejowy im. dr med. Włodzimierza Roeflera w Pruszkowie Sp. z o.o.
    ul. Warsztatowa 1 1
    05-800 Pruszków, woj. mazowieckie
    tel. 22 770 93 08, fax. 22 770 93 08
    REGON: 01064867300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej oraz dzierżawionej zgodnie z obowiązującymi wymaganiami sanitarno-epidemiologicznymi.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej wraz z dzierżawą asortymentu wymienionego w załączniku nr 2a do SIWZ. W cenie oferty należy skalkulować koszt prania i dezynfekcji bielizny dzierżawionej i własnej Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ formularz asortymentowo - cenowy, załącznik 2a - wynajem bielizny od Wykonawcy oraz załącznik nr 3 szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, które stanowią integralną część SIWZ. 1. Wymaga się, aby Wykonawca posiadał pozytywną opinie właściwego organu sanitarno-epidemiologicznego na pranie bielizny szpitalnej i bielizny skażonej, które należy dołączyć do oferty. Zamawiający bezwzględnie oczekuje od wykonawcy ponoszenia całkowitej odpowiedzialności prawnej i materialnej za wykonane usługi pralnicze w zakresie jakości i zgodności z wymogami sanitarnymi wobec organów kontroli (Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna oraz BHP ). 2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował pralnią posiadającą barierę higieniczną, co potwierdzi stosownym dokumentem wystawionym przez odpowiedni dla wykonawcy Powiatowy Inspektorat Sanitarny. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wizytacji zakładu pralniczego przez cały okres trwania umowy. 3. Zamawiający wymaga, aby pralnia Wykonawcy, w której będą świadczone usługi prania posiadała certyfikat Systemu Jakości - ISO 9001:2008 oraz system zarządzania środowiskowego ISO 14001:2004 w zakresie co najmniej: usług prania, dezynfekcji, czyszczenia chemicznego, suszenia i prasowania/maglowania, a także renowacji i kompletowania wraz z transportem dla podmiotów medycznych. Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty certyfikaty ISO 9001:2008 i ISO 14001: 2004 zgodne z w/w zakresem. 4. Zamawiający wymaga również, aby usługa wykonywana była przez podmiot, który posiada wdrożony system zarządzania jakością RABC - system kontroli i analizy skażeń biologicznych w zakresie usługi prania, dezynfekcji, renowacji i kompletowania wraz z transportem dla szpitali, potwierdzony certyfikatem ISO 14065:2005. 5. Zamawiający wymaga, wdrożenia systemu RFID HF w miejscu wskazanym przez zamawiającego poprzez oznakowanie tagami bielizny wynajmowanej. Korzystanie z systemu RFID wykonawca musi zapewnić w ciągu 30 dni licząc od pierwszego dnia zawartej umowy. Wykonawca jest zobowiązany do złożenia wraz z ofertą przetargową oświadczenia, że stosowane oznakowanie bielizny pościelowej jest bezpieczne dla ludzi i aparatury elektromedycznej takiej jak rozrusznik serca, defibrylator itp. Instalacja i eksploatacja systemu RFID nastąpi na koszt i ryzyko wykonawcy. Zainstalowany system RFID musi sprawnie funkcjonować u wykonawcy i zamawiającego. 6. Szacunkowa ilość bielizny do oznaczenia tagami kodami kreskowymi wynosi 6 000 szt. 7. Proces prania, a także transport bielizny musi odbywać się z zachowaniem bariery higienicznej. Niedopuszczalny jest kontakt brudnej bielizny z czystą. 8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca załączył do oferty kopię aktualnych badań przeprowadzonych przez laboratorium posiadające akredytację Polskiego Centrum Akredytacji w zakresie czystości mikrobiologicznej bielizny. Akredytacja musi bezwzględnie dotyczyć zakresu badań zgodnego z niżej wymienionym przedmiotem badań. Laboratorium musi posiadać akredytację na wykonywanie konkretnych rodzajów badań, których wyniki należy załączyć do oferty, a nie tylko ogólną akredytację PCA. Zakres badań mikrobiologicznych winien obejmować: a) - czystość mikrobiologiczną bielizny czystej, co najmniej trzy (3) badania (1 badanie w miesiącu) z trzech (3) odrębnych miesięcy kalendarzowych z okresu ostatnich dwunastu (12) miesięcy kalendarzowych przed miesiącem ukazaniem się ogłoszenia o wszczęciu niniejszego postępowania, b) - czystość mikrobiologiczną komory dezynfekcyjnej do dezynfekcji materacy, co najmniej 1 badanie z ostatnich 3 miesięcy przed terminem składania ofert, co najmniej trzy (3) badania (1 badanie w miesiącu) z trzech(3) odrębnych miesięcy kalendarzowych z okresu ostatnich dwunastu (12) miesięcy kalendarzowych przed miesiącem ukazaniem się ogłoszenia o wszczęciu niniejszego postępowania c) - czystość mikrobiologiczną komory załadunkowej samochodu transportującego bieliznę, co najmniej trzy (3) badania (1 badanie w miesiącu) z trzech (3) odrębnych miesięcy kalendarzowych z okresu ostatnich dwunastu (12) miesięcy kalendarzowych przed miesiącem ukazaniem się ogłoszenia o wszczęciu niniejszego postepowania d) -czystości powietrza po stronie czystej w zakładzie pralniczym Wykonawcy wykonane metodą zderzeniową lub sedymentacyjną, co najmniej trzy (3) badania (1 badanie w miesiącu) z trzech (3) odrębnych miesięcy kalendarzowych z okresu ostatnich dwunastu (12) miesięcy kalendarzowych przed miesiącem ukazaniem się ogłoszenia o wszczęciu niniejszego postępowania. 9. Wymaga się od Wykonawcy zapewnienia (przez cały okres trwania umowy): 1) dostatecznej ilości druków protokołów zdawczo - odbiorczych, 2) środków piorących, chemicznych i dezynfekcyjnych, które posiadają wymagane atesty, zezwolenia i opinie. 3) dostatecznej ilości worków do spakowania całości brudnej i czystej bielizny; a) worki foliowe samorozpuszczalne koloru czerwonego do pakowania bielizny zakaźnej z opaską zaciskową. b) worki foliowe Wykonawca będzie dostarczał do Zamawiającego co najmniej raz w miesiącu za pokwitowaniem, w ilości 50 sztuk (łącznie Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć 2 400 sztuk podczas realizacji umowy). c) worki materiałowe do składowania i transportu brudnej bielizny. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w trakcie pierwszego miesiąca realizacji usługi 200 szt. worków materiałowych, które mają być użytkowe przez okres realizacji umowy. Worki muszą mieć wielkość min. 60 litrów. d) worki materiałowe do składowania i transportu mopów. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w trakcie pierwszego miesiąca realizacji usługi 100 szt. worków materiałowych, które mają być użytkowe przez okres realizacji umowy. Worki muszą mieć wielkość pozwalająca na swobodne umieszczenie w jednym worku min. 10 mopów. e) worki materiałowe na bieliznę i mopy muszą być trwale barwione (barwnik trwały, niepowodujący odbarwienia tkanin mających styczność z workiem podczas transportu, prania itp.). Kolor do uzgodnienia z Zamawiającym. Worki muszą być wykonane z wytrzymałego materiału i być ologowane (kształt, wielkości i kolor logo do akceptacji Zamawiającego) oraz ochipowane, a także podlegają usłudze dezynfekcji, prania i suszenia tak samo jak pozostała bielizna. Worek musi mieć możliwość szczelnego zawiązywania/ zamykania zabezpieczającego podczas użytkowania na terenie szpitala jak i transportu. Worki materiałowe podczas realizacji umowy, jak i po jej zakończeniu pozostają własnością Zamawiającego. W/w worki muszą posiadać atest PZH lub inny równoważny dokument, który należy dołączyć do oferty. 10. Brudną bieliznę szpitalną Wykonawca odbiera od Zamawiającego w wyznaczonym miejscu i czasie między godziną 12.00 a 13.00. Brudna bielizna gromadzona jest w workach materiałowych. Bielizna skażona pakowana jest w podwójnie w foliowy worek czerwony! Zamawiający zobowiązuje się pakować bieliznę w dostarczone worki zgodnie z klasyfikacją (worki materiałowe i foliowe). Wykonawca jest zobowiązany zapewnić wszelkie środki ostrożności i ochrony pracowników wykonujących zadania na rzecz wykonania usługi stanowiącej przedmiot zamówienia. Wskazane jest stosowanie odzieży ochronnej (rękawice, masek, fartuchy itp.). Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne skutki zdrowotne i epidemiologiczne wykonania usługi. 11. Transport czystej bielizny może się odbywać wyłącznie po dokonaniu przez Wykonawcę dezynfekcji kontenera samochodu. Wymagane jest prowadzenie dokumentacji dotyczącej dezynfekcji samochodu zgodnie z Załącznikiem nr 3 do umowy, a Zamawiający zastrzega sobie możliwość wglądu do powyższej dokumentacji. 12. Wykonawca zapewni wysoką jakość i czystość mikrobiologiczną asortymentu, stosując w procesach prania wyłącznie profesjonalne środki i preparaty dezynfekujące (dopuszczalna dezynfekcja preparatami na bazie aktywnego tlenu), przeznaczone do wykonania usługi prania dla podmiotu leczniczego, które zagwarantują właściwą jakość prania nie powodując przyspieszonego niszczenia bielizny, odpowiedni poziom bieli i trwałość kolorów. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty oświadczenie potwierdzające, że środki piorące i dezynfekujące, które będą używane do realizacji zamówienia nie zawierają chloru ani jego związków w jakiejkolwiek postaci. W przypadku jakichkolwiek uszkodzeń odzieży lub bielizny Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia szkód (wszywanie uszkodzonych zamków błyskawicznych, przyszywanie guzików, troczków, cerowanie) w ciągu jednego cyklu zdawczo-odbiorczego. Uszkodzoną pościel niepodlegająca naprawie wykonawca zobowiązany jest do wymiany na nową. 13. Wykonawca jest zobowiązany do stosowania środków piorących i dezynfekujących o szerokim spektrum działania: B, F, V, Tbc, S i Clostridium Difficile, gwarantujących właściwą, jakość prania, niepowodujących odbarwień i przyspieszonego zużycia bielizny i odzieży ochronnej, oraz niepowodujących alergii u użytkownika (nie zawierających w swoim składzie chloru lub jego pochodnych). 14. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu do dokumentów potwierdzających używanie przez Wykonawcę właściwych środków piorących i dezynfekujących. 15. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu w ciągu 3 dni roboczych od momentu wyboru najkorzystniejszej oferty: 1) wykazu środków przewidzianych do stosowania w procesie prania oraz aktualne dokumenty i atesty dopuszczające te środki do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie stosowania ich w podmiotach leczniczych. 2) procedur higienicznych stosowanych w procesie prania i transportu czystej bielizny oraz utrzymania w czystości środków transportu (odrębny samochód do przewozu czystej i brudnej bielizny). Przed rozpoczęciem świadczenia usługi prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej oraz dzierżawionej w/w dokumenty winny być zaakceptowane przez Zespół Kontroli Zakażeń Szpitalnych (Pielęgniarkę Epidemiologiczną). W przypadku braku akceptacji ze strony Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do naniesienia poprawek do czasu przystąpienia do realizacji umowy 16. Wykonawcy zobligowani są do złożenia wraz z ofertą oświadczenia, że dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, - co najmniej następującym sprzętem do realizacji zamówienia: 1) 1 pralnicą tunelową zakończoną wirówką do prania wodnego dla bielizny fasonowej (w tym odzieży barierowej), 2) 1 pralnicą tunelową zakończoną prasą do prania wodnego dla bielizny płaskiej, 3) agregatem do czyszczenia chemicznego dla bielizny i odzieży, która ze względu na skład surowcowy nie może być prana wodnie, przy zachowaniu odpowiednio dobranej technologii z zastosowaniem rozpuszczalników nie zawierających halogenów. Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza do czyszczenia chemicznego w technologii opartej na czterochloroetylenie, 4) komorą do dezynfekcji materacy z wbudowanym rejestratorem i drukarką parametrów, 5) urządzeniem do automatycznego sortowania odzieży operacyjnej, 6) urządzeniem do automatycznego składania i sztaplowania odzieży operacyjnej, 7) 2 samochodami przeznaczonymi do transportu bielizny czystej i brudnej. 17. Przynajmniej 1 raz na kwartał w trakcie trwania umowy Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do przeprowadzenia badań mikrobiologicznych bielizny pościelowej i przedstawienia wyników Zamawiającemu (w ciągu 14 dni po zakończeniu kwartału). Całkowity koszt wykonania badań ponosi Wykonawca. 18. Jednocześnie w uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo do pobrania wymazów z bielizny czystej. W przypadku uzyskania negatywnego wyniku Wykonawca poniesie koszt powyższego badania. 19. Wymaga się uwzględnienia oddzielnego prania: 1) bielizny pościelowej z bloku operacyjnego oznaczonej, jako skażona (czerwony worek), 2) bielizny pościelowej z oddziałów oznaczonej, jako skażona (czerwony worek), 3) szpitalnej odzieży roboczej personelu medycznego, 4) odzieży roboczej pracowników technicznych, 5) pozostałej bielizny szpitalnej. 20. Wyprana bielizna szpitalna musi być prasowana lub maglowana, poskładana i posegregowana wg rodzaju (poszewki, poszwy, prześcieradła, podkłady i inne) oraz opakowana w folię zabezpieczającą przed zabrudzeniem podczas transportu. Pakowanie bielizny płaskiej w rękawy foliowe zgrzane obustronnie wg asortymentu umożliwiające odbiór rodzajowo - ilościowy bez konieczności otwierania opakowania - ilość bielizny w pakiecie do uzgodnienia. Zamawiający wymaga, aby odzież robocza szpitalna transportowana była na wieszakach w foliowych rękawach. 21. Zamawiający wymaga oznakowania bielizny fasonowej pracowników etykietami termicznymi z danymi identyfikującymi podmiot medyczny (szpital), jednostkę organizacyjną i pracownika. 22. Zamawiający oczekuje od wykonawcy prowadzenia ewidencji odbioru ilości brudnej bielizny oraz ilości przekazywanej bielizny wypranej. 23. Protokół zdawczo-odbiorczy, uwzględniający ilość bielizny w sztukach i kilogramach, sporządzony będzie w trzech jednobrzmiących egzemplarzach: 1) dwa egzemplarze dla Wykonawcy, w tym jeden podlegający zwrotowi do magazynu wraz z wypraną bielizną; 2) jeden egzemplarz pozostawał będzie w komórce Zamawiającego. 24. Przed odbiorem każdej partii bielizny brudnej pracownik zamawiającego w obecności przedstawiciela pralni dokona zważenia przekazywanej pościeli do prania, po wcześniejszym przeliczeniu sztukowym. Po uruchomieniu systemu RFID zamawiający dopuszcza rezygnację z liczenia sztuk pościeli przekazywanej do prania. 25. Wykonawca jest zobowiązany do wstawienia na własny koszt wagi. 26. Załadunek i rozładunek bielizny pozostaje po stronie Wykonawcy. 27. Usługa prania musi być wykonana w czasie nieprzekraczającym 20 godzin od odbioru bielizny z pomieszczenia czasowego przechowywania brudnej bielizny u zamawiającego. 28. Dostawa czystej bielizny do magazynu Zamawiającego będzie odbywała się specjalnym wózkiem transportowym Wykonawcy zabezpieczonym przed zanieczyszczeniami z zewnątrz. 29. Odbiór i dostawa bielizny 5 razy w tygodniu w dni robocze. 30. Zamawiający zastrzega sobie w sytuacjach szczególnych (np. wydłużony okres świąteczny lub weekendowy) dodatkową dostawę potrzebnego asortymentu, po wcześniejszym uzgodnieniu z wykonawcą. 31. Zamawiający oczekuje dostarczenia czystej bielizny do magazynu w godzinach 7.00 - 8.30 32. Odbiór brudnej bielizny szpitalnej z magazynu Zamawiającego w godzinach 12:00-13:00. 33. W przypadku nie wykonania przedmiotu umowy z przyczyn losowych np. awaria urządzeń, klęski żywiołowe, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości świadczenia usługi na warunkach i zasadach opisanych w SIWZ. Zamawiający dopuszcza świadczenie usługi przez inny podmiot w zakresie transportu bielizny w przypadku wystąpienia awarii środka transportu, pod warunkiem, iż posiada stosowne pozwolenia. 34. Zamawiający wymaga, aby dezynfekcja materacy odbywała się w komorze dezynfekcyjnej z automatyczną rejestracją procesu dezynfekcji. Zamawiający wymaga, aby wydruk dostarczany był wraz z czystymi materacami. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty oświadczenie, że pralnia, w której wykonywana będzie usługa dla Zamawiającego wyposażona jest w przedmiotową komorę lub pozytywną opinię sanitarną, potwierdzającą, że pralnia Wykonawcy posiada automatyczną komorę do dezynfekcji materacy wyposażoną w rejestrator i drukarkę parametrów procesu dezynfekcji. 35. Zamawiający wymaga od Wykonawcy przedstawienia oświadczenia, że pracownicy niezbędni do wykonywania niniejszego zamówienia posiadają aktualne badania do celów sanitarno-epidemiologicznych ważne na dzień złożenia ofert. 36. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, u których ponad 50 % zatrudnionych pracowników stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983150000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 48 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Składając ofertę każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium. 2. Wysokość wadium wynosi 23 688,00 zł. 3. Wadium musi zostać wniesione na cały okres związania ofertą. 4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wymaganej formie zostanie wykluczony z postępowania. 6. Gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, poręczenie bankowe oraz poręczenia innych instytucji winny zostać złożone w formie dokumentu oryginalnego. 7. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego: nr 34 8004 0002 2008 0013 4587 0002 BANK SPÓŁDZIELCZY Raszyn Filia w Pruszkowie z podaniem tytułu WADIUM POSTĘPOWANIE nr 9/16. 8. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, natomiast oryginał gwarancji poręczenia należy umieścić w oddzielnej kopercie wraz z ofertą w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z zapisami ustawy. 9. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż formie pieniężnej, Wykonawca winien przedłożyć dokument poręczenia lub gwarancji wystawiony przez właściwy podmiot zawierający informację o udzieleniu poręczenia gwarancji zapłaty kwoty (odpowiednio dla danej części zamówienia) stanowiącej wadium w postępowaniu nr 9/16 na usługę prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej oraz dzierżawionej zgodnie z obowiązującymi wymaganiami sanitarno-epidemiologicznymi na rzecz Zamawiającego. Ww. dokument musi być ważny przez cały okres związania ofertą określony w niniejszej SIWZ oraz zawierać nieodwołalne zobowiązanie podmiotu udzielającego poręczenia gwarancji do bezwarunkowej wypłaty wadium, na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 uPzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samy grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust 2 pkt 5 lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16. Zamawiający, również, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 17. Uwagi: Wykonawca, którego oferta nie będzie w całości zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania. Podstawa prawna: art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. Za datę wniesienia wadium (dot. wadium w formie pieniądza) przyjmuje się dzień wpływu środków na konto zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. W przypadku zwrotu wadium wniesionego w formie innej niż pieniądz wykonawca winien osobiście stawić się w siedzibie zamawiającego z odpowiednim upoważnieniem, będącym podstawą do jego zwrotu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: park maszynowy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną