Przetargi.pl
Usługa prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Włocławku ogłasza przetarg

  • Adres: 87800 Włocławek, Ul. Wieniecka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 412 94 13 , fax. 54 412 94 13
  • Data zamieszczenia: 2018-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Włocławku
    Ul. Wieniecka 49
    87800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 412 94 13, fax. 54 412 94 13
    REGON: 34141172700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.wloclawek.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usługi prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki we Włocławku przez okres 12 miesięcy licząc od dnia zawarcia umowy w następującym asortymencie : Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Szacunkowa ilość bielizny szpitalnej objęta usługą: 205 000 kg/rok. 2) Szacunkowa ilość materacy objętych usługą (ilość prań i dezynfekcji): 300 sztuk/rok. 3) Wymagania ogólne: a) Świadczenie kompleksowej usługi pralniczej odbywać się będzie zgodnie z: − wymogami sanitarno - epidemiologicznymi dla procesów dezynfekcji i prania w zależności od rodzaju asortymentu prania, stopnia jego zabrudzenia i skażenia, w szczególności wymaganiami dotyczącymi pralni z barierą higieniczną, czyli mechanicznym i funkcjonalnym podziałem na strefę brudną i czystą, procedur higienicznych, możliwości wykonania wymazów bielizny czystej, − technologią i warunkami obowiązującymi w placówkach ochrony zdrowia bezwzględnie przestrzegając w tym względzie zarządzeń i zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Państwowego Zakładu Higieny, − ustawą o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi z dnia 18 listopada 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 1866) b) Pralnia, w której Wykonawca będzie wykonywał usługę prania w całym okresie obowiązywania umowy będzie posiadać pełna barierę higieniczną pomiędzy strefą brudną i czystą. c) Wykonawca będzie dysponować komorą (z wbudowanym rejestratorem i drukarką parametrów) do dezynfekcji materacy, kocy, poduszek, kołder. d) Wykonawca przez cały okres trwania umowy będzie dysponował środkami transportu z podziałem na strefę brudną i czystą lub oddzielne środki transportu do bielizny czystej i do bielizny brudnej zaakceptowane przez Państwowego Inspektora Sanitarnego. e) Zamawiający dopuszcza użycie środków piorących i dezynfekcyjnych o szerokim spektrum działania (skutecznie działające na B, F, V, Tbc). W przypadku bielizny skażonej należy stosować technologie prania z wykorzystaniem środków piorących i dezynfekujących o rozszerzonym działaniu (spektrum działania: B, F, V, Tbc, S w tym Clostridium Difficiele). Środki piorące i dezynfekujące nie mogą zawierać w swoim składzie chloru ani jego związków. f) Wyprana bielizna będzie przez Wykonawcę segregowana asortymentowo (osobno np. prześcieradła, poszwy, poszewki itp., osobno bielizna operacyjna z podziałem na asortyment, osobno koce, poduszki, kołdry itp.). Ponadto z uwzględnieniem oznakowania kolorami stosowanymi przez WSS (niebieskie napisy – pościel dla dorosłych, różowe napisy – pościel dziecięca, napis czerwony – bielizna noworodkowa, zielony napis - oddział Dermatologii. g) Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność za wykonanie usługi pralniczej w zakresie jakości i zgodności z wymogami sanitarnymi wobec organów kontroli, w szczególności Państwowej Inspekcji Sanitarnej [PIS] i Państwowej Inspekcji Pracy [PIP]. Wykonawca musi posiadać pozytywną opinię PIS na świadczenie usług pralniczych oraz pozytywną opinię tego organu pod względem spełnienia warunków sanitarnych środków transportu, którymi Wykonawca będzie realizował odbiór i dostawę poszczególnych partii prania. Zamawiający w trakcie realizacji umowy zastrzega sobie prawo żądania od Wykonawcy przedstawienia jeden raz na kwartał badań mikrobiologicznych czystości wypranej bielizny. h) Wykonawca zobowiązuje się do zwrotu do Zamawiającego rzeczy pozostawionych w pościeli, bieliźnie fasonowej typu: narzędzia, zegarki, pieczątki itp. i) Zamawiający zastrzega sobie prawo do osobnego prania bielizny szpitalnej dla WSS, tzn. oddzielenie bielizny Zamawiającego od bielizny innych Zleceniodawców, dla których Wykonawca wykonuje usługi. j) Zamawiający wymaga prania następujących rodzajów asortymentu pralniczego w oddzielnych cyklach pralniczych: - pieluch, - bielizny noworodkowej, - fartuchów, - odzieży ochronnej, - bielizny operacyjnej, - mopów, ściereczek. k) Odbiór brudnego prania będzie się odbywał transportem Wykonawcy jeden raz dziennie z Magazynu bielizny brudnej w godzinach od 07:00 do 08:00, od poniedziałku do soboty, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. l) Dostarczanie czystego prania odbywać się będzie transportem Wykonawcy jeden raz dziennie do Magazynu bielizny czystej od 06:00 do 07:00, od poniedziałku do soboty, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. m) Czas wykonania usługi począwszy od odbioru partii brudnego prania z magazynu brudnej bielizny do dostarczenia do magazynu czystej bielizny nie może przekroczyć 24 godzin, z zastrzeżeniem litery następującej. n) Czas wykonania usługi – w stosunku do odzieży i bielizny odebranej od Zamawiającego w soboty lub dni bezpośrednio poprzedzające dni świąteczne nie może przekroczyć 48 godzin. o) Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym dodatkowy termin odbioru bielizny brudnej i dostarczenia bielizny czystej w przypadku wydłużonego okresu świątecznego (powyżej 1 dnia ustawowo wolnego od pracy z rzędu). 4) Zakres usługi: a) Odbieranie od Zamawiającego bielizny brudnej szpitalnej, odzieży personelu oraz innego asortymentu zgodnie z zapotrzebowaniem. Ilość bielizny w okresie jednego miesiąca wyniesie średnio ok.17 083,33 kg/m-c. b) Transport bielizny z uwzględnieniem podziału na transport „brudny” i „czysty”. c) Dezynfekcja chemiczno-termiczna w procesie prania. d) Pranie, suszenie, prasowanie, maglowanie. e) Odbiór, segregacja bielizny i ubrań szpitalnych do prania, składanie czystej bielizny i odzieży: - sortowanie czystego prania z zachowaniem podziału na asortyment i komórkę przeznaczenia, - pakowanie bielizny płaskiej operacyjnej w szczelnie zamknięte opakowania foliowe odpowiedniej wytrzymałości w ilości 5 szt. lub 10 szt. w zależności od asortymentu, - opakowanie bielizny fasonowanej w worki foliowe odpowiedniej wytrzymałości i transport na wieszakach jezdnych, - opis poszczególnych pakietów bielizny winien uwzględniać: nazwę Szpitala, komórkę organizacyjną szpitala, nazwę asortymentu, ilość sztuk oraz wagę (podanie wagi nie jest wymagane w wypadku materacy), - opis odzieży fasonowanej winien uwzględniać: nazwę Szpitala, nazwę komórki organizacyjnej Szpitala, nazwisko użytkownika, - transport bielizny czystej w wózkach nadających się do mycia i dezynfekcji będących własnością Wykonawcy. f) Prowadzenie ewidencji zleconej do prania bielizny według dokumentu – Dowód obrotu bielizną (załącznik nr 2 do umowy). g) Przeprowadzenie dezynfekcji bielizny szpitalnej. h) Naprawianie bielizny uszkodzonej w tym np. cerownie, łatanie, przyszywanie guzików, troków, wszywanie suwaków, przeszywanie maszynowe rozdartych szwów, itp. i) Uprana bielizna nie nadająca się do naprawy przeznaczona do kasacji powinna zostać przez Wykonawcę zapakowana w oddzielne worki i oznakowana dopiskiem „do kasacji”. j) Wykonawca zapewnia środki piorące, chemiczne i dezynfekcyjne, które posiadają wymagane atesty, zezwolenia i opinie. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca niezwłocznie przedstawi dokumenty wymienione w zdaniu poprzednim. k) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bieliznę od momentu odbioru z Magazynu brudnej bielizny do momentu jej dostarczenia do Magazynu bielizny czystej. l) Bielizna czysta będzie segregowana i pakowana przez Wykonawcę w oddzielne worki (z przezroczystej folii) umożliwiające przeliczenie asortymentu. Na workach foliowych powinna być informacja o ilości i rodzaju asortymentu bielizny znajdującej się w worku. m) Odzież fasonowa personelu (mundurki, fartuchy) powinna być pakowana w worki i przekazywana na wieszakach. Worki i wieszaki dostarcza Wykonawca. n) Asortyment Zamawiającego nie nadający się do prania wodnego Wykonawca zobowiązany jest czyścić zgodnie z zaleceniem producenta danego wyrobu. o) Zamawiający wymaga osobnego prania bielizny skażonej pochodzącej od pacjenta izolowanego (pakowana w podwójny czerwony worek z napisem „bielizna skażona”). p) Procesy prania i dezynfekcji będą wykonywane przez Wykonawcę zgodnie z zaleceniami producenta umieszczonymi na metce. 5) Wykonanie usług będzie rozliczane w kilogramach, za wyjątkiem materacy, dla których wykonanie usług będzie rozliczane w sztukach. Kontrola usługi: 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzania badań czystości mikrobiologicznej środków transportu i bielizny czystej, losowo wybranej partii, dostarczanej przez Wykonawcę do jego placówki. 2) Badania, o których mowa w punkcie poprzedzającym, będą dokonywane wyrywkowo, w zależności od potrzeb, na koszt Zamawiającego, a w przypadku dochodzenia epidemiologicznego bądź wykrycia w środkach transportu i/lub bieliźnie czystej patogenów potencjalnie chorobotwórczych, koszt badania ustalonego przez Zamawiającego będzie ponosił Wykonawca. 3) W przypadku wątpliwości Wykonawcy dotyczących wyników badań, o których mowa w ustępach poprzedzających, Wykonawca po wykonanej usłudze i w obecności przedstawiciela Zamawiającego ma prawo na własny koszt przeprowadzić w akredytowanym laboratorium kontrolne badanie czystości mikrobiologicznej bielizny szpitalnej dostarczonej do placówki Zamawiającego - wymazy winny być odpowiednio pobrane (w obecności Zamawiającego) i zabezpieczone. 4) Osobą odpowiedzialną za prawidłowe pobranie, zabezpieczenie i poddanie badaniom wymazy jest kierownik Zakładu Diagnostyki Mikrobiologicznej lub osoba zastępująca. 5) Kontrola czystości mikrobiologicznej bielizny czystej dostarczonej przez Wykonawcę do siedziby Zamawiającego odbywać się będzie metodą wymazów bezpośrednio po przekazaniu bielizny czystej do Magazynu bielizny czystej w obecności: a) kierownika Zakładu Diagnostyki Mikrobiologicznej lub osobę zastępującą, b) pielęgniarkę epidemiologiczną, c) przedstawiciela Wykonawcy. 6) Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli pomieszczeń pralniczych, w których wykonywana jest usługa, oraz procesu prania pod względem technologicznym i epidemiologicznym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98310000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie wstępnie potwierdzające spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. 2. Oświadczenie wstępnie potwierdzające brak przesłanek do wykluczenia, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. 3. Formularz ofertowy, zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 4. Formularz asortymentowo – cenowy, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. 5. Jeżeli wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innego podmiotu (dalej jako ,,Podmiot Udostępniający”) na zasadach określonych w art. 22a uPzp, w celu dysponowania niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego Zamawiający wymaga przedłożenia zobowiązania Podmiotu Udostępniającego (oryginał w formie pisemnej), które będzie określało: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. ***(ze zobowiązania Podmiotu Udostępniającego powinna wynikać gwarancja rzeczywistego dostępu wykonawcy do zasobów Podmiotu Udostępniającego) 6. Pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie w sytuacji, gdy Wykonawca składa ofertę przez ustanowionego pełnomocnika. Pełnomocnictwo musi zawierać w szczególności ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach