Przetargi.pl
Usługa ochrony stacjonarnej i dozoru mienia jednostki oraz transport konwojowany wartości pieniężnych

Miejski Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 41-200 Sosnowiec, Plonów
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 291 79 22
  • Data zamieszczenia: 2019-02-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Usług Komunalnych
    Plonów 22/I
    41-200 Sosnowiec, woj. śląskie
    tel. 32 291 79 22
    REGON: 27681549000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.sosnowiec.pl/BIP

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa ochrony stacjonarnej i dozoru mienia jednostki oraz transport konwojowany wartości pieniężnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    CZĘŚĆ 1 USŁUGA OCHRONY STACJONARNEJ I DOZORU MIENIA 1. NA TERENIE BAZY MZUK-SOSNOWIEC – ul. Plonów 22/1 2. OBIEKTÓW DZIAŁU UTRZYMANIA CZYSTOŚCI znajdującego się w strukturze Miejskiego Zakładu Usług Komunalnych – ul. Andersa 9 – boczna) W zakresie świadczenia usług ochrony i dozoru Zamawiający wymaga: 1. Zapewnienia bezpośredniej, fizycznej ochrony wewnętrznej i zewnętrznej obiektów stanowiących przedmiot zamówienia na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia. 2. Zabezpieczenia mienia przed aktami dewastacji, wandalizmu i chuligaństwa oraz przeciwdziałania kradzieżom, napadom zarówno wewnątrz obiektu jak i w granicach jego zewnętrznego terytorium. 3. Zabezpieczenia przed wstępem na teren obiektu osób nieupoważnionych oraz nie posiadających zgody administratora budynku. 4. Zapewnienia pracownikom ochrony środków łączności bezprzewodowej, w tym stałego kontaktu z Grupą Interwencyjną Wykonawcy. 5. Posiadania przez Wykonawcę Grupy Interwencyjnej, która jest zobowiązana do świadczenia usługi ochrony na każdorazowe wezwanie pracownika Wykonawcy. Grupa Interwencyjna winna składać się z co najmniej dwóch kwalifikowanych pracowników ochrony Wykonawcy. Kontakt telefoniczny do Grupy Interwencyjnej winien być przekazany uprawnionemu pracownikowi Zamawiającego, który zostanie wskazany najpóźniej w dniu podpisania umowy. Koszty podejmowania działań Grupy Interwencyjnej winny być wkalkulowane w cenę oferty i żadne interwencje nie uprawniają Wykonawcy do zgłaszania roszczeń do Zamawiającego z tytułu ewentualnych kosztów działania Grupy Interwencyjnej. 6. Zapewnienia przez Wykonawcę Grupy Interwencyjnej o czasie reakcji nie dłuższym niż 30. Przez czas reakcji Grupy Interwencyjnej Zamawiający przyjmuje czas wyrażony w minutach jaki upłynie od momentu zgłoszenia potrzeby interwencji do chwili faktycznego podjęcia działań Grupy Interwencyjnej na terenie obiektu. 7. Przez cały okres obowiązywania umowy ochrony Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia skutecznej ochrony powierzonego mienia w godzinach wskazanych niżej . 8. Zapewnienia przez Wykonawcę, że pracownicy ochrony wykonujący usługę winni dokonywać obchodów wewnętrznych i zewnętrznych każdego ochranianego obiektu w odstępach czasu gwarantujących profilaktykę zabezpieczenia, 9. Zapewnienia pracownikom ochrony jednolitego umundurowania i imiennych identyfikatorów. 10. Posiadania przez pracowników ochrony odpowiednich predyspozycji psychofizycznych zapewniających wykonanie zadań (odpowiedni do realizacji zadania wiek, stan zdrowia, sprawność fizyczna, wysoka kultura osobista). 11. Wykonawca będzie realizował przedmiot umowy w oparciu o pracowników nie skazanych prawomocnym orzeczeniem sądu za przestępstwa popełnione umyślnie, 12. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia „książki służby ochrony obiektu”, w której zapisywane będą wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne wydarzenia związane ze sprawowaniem ochrony mienia, ponadto w książce tej pracownicy Wykonawcy potwierdzają podpisem zapoznanie się z poleceniami, uwagami, zarządzeniami itp. 13. Natychmiastowego informowania osoby wskazanej przez Dyrektora Zakładu o wszelkich okolicznościach, które mogą mieć bezpośredni i pośredni wpływ na bezpieczeństwo chronionego obiektu - sprawdzania poprawności zamknięcia pomieszczeń - sprawdzania zamknięcia okien oraz wyłączanie zbędnego oświetlenia - sprawdzania zabezpieczenia zewnętrznego chronionych obiektów - niedopuszczaniu do przebywania na terenie obiektu osób nieuprawnionych, - przeciwdziałaniu kradzieżom, napadom i innym zakłóceniom spokoju i porządku, - natychmiastowym podejmowaniu działań mających na celu minimalizację szkód powstałych w wyniku kradzieży, włamania, pożaru, awarii instalacji i urządzeń technicznych, klęsk Żywiołowych innych zdarzeń losowych, 13. W przypadku kradzieży, dewastacji lub jakiegokolwiek uszczerbku na mieniu Zamawiającego popełnionych w wyniku niedopilnowania obiektów przez Wykonawcę lub spowodowanych działaniem osób wykonujących umowę Zamawiający będzie dochodził odszkodowania od Wykonawcy. 14. Za znajomość przez pracowników Wykonawcy obsługi wszystkich systemów odpowiada Wykonawca. 15. W sytuacjach szczególnych ścisłej współpracy ze służbami publicznymi: Policją, Strażą Pożarną, Strażą Miejską. 16. Niedopuszczania do wnoszenia na teren ochranianego budynku materiałów łatwopalnych i niebezpiecznych oraz materiałów i towarów przeznaczonych do sprzedaży lub rozpowszechniania przez przedstawicieli firm zewnętrznych. 17. Sprawowania kontroli nad legalnością wynoszenia z obiektów sprzętu i materiałów będących własnością Zamawiającego zgodnie z Instrukcją kontroli ruchu osobowego i samochodowego (Załącznik do SIWZ) oraz Instrukcja kontroli ruchu 18. Wykonawca jest odpowiedzialny za zapoznanie i egzekwowanie przestrzegania przez osoby wykonujące przedmiot zamówienia wszelkich regulaminów instrukcji, poleceń obowiązujących na terenie budynku, w tym między innymi instrukcji przeciwpożarowych oraz zasad BHP, w szczególności zakazu palenia tytoniu, używania otwartego ognia itp. 19. Wykonawca zobowiązany będzie do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji, które mają wpływ na stan bezpieczeństwa w czasie obowiązywania umowy oraz po jej rozwiązaniu. II.1 Termin i zakres wykonania zamówienia dla obiektów znajdujących się w Sosnowcu przy ulicy Plonów 22/1 od 15.03.2019 godz. 7:01 do 31.12.2019 godz. 7:00 Ochrona i dozór mienia winien być pełniony: 24 godz./dobę na stanowisku przy bramie wjazdowej do zakładu, Zamawiający zapewnia dozorującym pomieszczenie portierni z zapleczem sanitarnym. Teren bazy MZUK jest ogrodzony i oświetlony a stanowiska dozorowania zlokalizowane są na stałe. Na dozorowanym terenie znajdują się : - budynek administracyjny (parter + piętro), - budynek magazynowy, - warsztat naprawczy-samochodowy, - budynek malarni i warsztat elektryczny, - magazyn farb i lakierów, - 3 garaże na drobny sprzęt budowlano-drogowy, - wiaty stanowiące składy materiałów sypkich (np. sól), - wytwórnia mas bitumicznych z pomieszczeniami pomocniczymi, - stacja paliw, - na placu magazynowym bez zadaszenia znajdują się materiały sypkie (piasek, grys, tłuczeń) oraz materiały betonowe (krawężniki, obrzeża, kostka brukowa, płytki chodnikowe itp.), - na parkingu przed budynkiem administracyjnym i warsztatem naprawczym parkowane są : →samochody osobowe →samochody ciężarowe i dostawcze →samochody specjalistyczne →ciągniki →naczepy i przyczepy →maszyny drogowe i budowlane - wygrodzony parking dla pojazdów usuwanych z dróg publicznych będących w zarządzie Miasta Sosnowca - przylegający parking samochodów osobowych pracowników MZUK. Zamawiający prowadzi przede wszystkim działalność w systemie 1 zmianowym (700 – 1500) przy ewentualnej II zmianie w sezonie wykonawczym i systemie III zmianowym w sezonie zimowym. Zgodnie z zadania statutowymi MZUK w ciągu doby możliwy jest: - ruch pieszych - ruch materiałów z magazynu i do magazynu MZUK - ruch pojazdów na parking depozytowy i wydawanie pojazdu z tego parkingu. Obiekt nie posiada lokalnego systemu alarmowego. Jest ogrodzony w granicach elementami betonowymi i siatką. Na terenie działa system monitoringu wizyjnego. II.2. Termin i zakres wykonania zamówienia dla obiektów znajdujących się przy ulicy Andersa 9 w Sosnowcu od 15.03.2019 godz. 7:01 do 31.12.2019 godz. 7:00 Ochrona i dozór mienia winien być pełniony: pon.-pt w godz. 15:00-7:00 dnia następnego w okresie od 15.03.2019 do 30.04.2019 i od 1.10.2019 do 31.12.2019 pon.-pt w godz. 14:00-6:00 dnia następnego w okresie od 1.05.2019 do 30.09.2019 soboty, niedziele i święta całodobowo od 15.03.2019 do 31.12.2019 Zamawiający zapewnia dozorującym pomieszczenie portierni bez zaplecza sanitarnego. Teren, na którym znajdują się obiekty Działu Utrzymania Czystości jest ogrodzony a stanowisko dozorowania zlokalizowane jest na stałe. Na dozorowanym terenie znajdują się: budynek w skład którego wchodzą pomieszczenia: - administracji - magazynu, - warsztatu naprawczy-samochodowy, garaże dla pojazdów i maszyn, wiaty magazynowe, Na tym terenie Zamawiający prowadzi przede wszystkim działalność w systemie 3 zmianowym (700 – 1500 od 1.02 – 30.04 oraz 600 – 1400 od 1.05 – 30.09.). Zgodnie z zadaniami statutowymi MZUK w ciągu doby możliwy jest: - ruch pieszych - ruch materiałów z magazynu i do magazynu - ruch pojazdów Zamawiający przewiduje możliwość dokonania wizji lokalnej w obecności przedstawiciela Zamawiającego. Wymagania ogólne: W celu zabezpieczenia mienia przed próbami dewastacji, uszkodzenia, bądź kradzieży, w tym w wyniku włamania z zewnątrz jak i wewnątrz ochranianych budynków i obiektów, w celu ochrony w sytuacjach szczególnego zagrożenia życia i zdrowia osób przebywających na terenie chronionym/dozorowanym do obowiązków pracowników ochrony należeć będzie między innymi: - podejmowanie działań interwencyjnych w przypadku stwierdzenia zakłóceń porządku na terenie chronionym - dokonywanie obchodów co najmniej raz na 2 godziny w porze nocnej w szczególności zwracając szczególną uwagę na zabezpieczenie przed pożarem i zalaniem pomieszczeń, - ochrona obiektów oraz mienia Zamawiającego w szczególności przed: rabunkiem, włamaniem, zalaniem, pożarem, napadem, kradzieżą, dewastacją, uszkodzeniem oraz przeciwdziałanie powstawaniu szkody wynikającej z tych zdarzeń, - w sytuacjach szczególnego zagrożenia - ścisła współpraca ze służbami publicznymi: Policją, strażą pożarną, strażą miejską itp., - udostępnianie pomieszczeń jednostki po godzinach pracy oraz w dni wolne od pracy na podstawie zezwolenia pisemnego oraz prowadzenie stosownej ich ewidencji (z podaniem imienia i nazwiska osoby, godziny wejścia i wyjścia, kluczy, jakie zostały tej osobie udostępnione oraz wszelkich spostrzeżeń i uwag), - przyjmowanie i wydawanie kluczy pracownikom Zamawiającego wraz ze stosownym odnotowaniem tego - znajomość rozmieszczenia i umiejętność obsługi głównych wyłączników prądu, instalacji ppoż. oraz zaworów wodnych, - wykonywanie innych zadań związanych z bezpieczeństwem obiektów, zleconych przez Zamawiającego, - prowadzenie "książki raportów ze służby", której zapisy będą obejmować: obsadę personalną pracowników ochrony na zmianie, czas ich pracy, zwięzły opis zaistniałych wydarzeń w toku służby, fakt przeprowadzenia kontroli przez osoby funkcyjne. Zapis kontroli ma odzwierciedlać zagadnienia poddane sprawdzeniu, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wnioski, jakie działania podjęto celem ich usunięcia. - ochrona obiektów, pomieszczeń i urządzeń Zamawiającego przed dostępem do nich osób nieuprawnionych, - stosowanie wewnętrznych procedur funkcjonujących u Zamawiającego, - sprawdzanie pomieszczeń po wyjściu personelu sprzątającego, w tym w szczególności: zamknięcie okien, zgaszenie świateł, zamknięcie drzwi, dokręcenie kranów, - bezzwłoczne powiadamianie organów ścigania, innych służb oraz Zamawiającego o czynach przestępczych zaistniałych na terenie należącym do Zamawiającego oraz zabezpieczenie miejsca ich popełnienia do czasu przybycia odpowiednich organów i służb, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić Zamawiającemu przez 7 dni w tygodniu stały kontakt telefoniczny z pracownikiem Wykonawcy odpowiedzialnym za realizację umowy. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć pracowników ochrony w umundurowanie, identyfikatory imienne, środki łączności. Zamawiający pozostawia Wykonawcy swobodę w doborze pozostałego wyposażenia technicznego oraz stosowania środków przymusu bezpośredniego w ramach obowiązujących przepisów prawnych. Wykonawca zobowiązany jest do kontroli oraz natychmiastowej reakcji i zabezpieczenia stanowiska ochrony w nieprzekraczalnym czasie do 20 minut - w szczególności przypadku: braku obsady stanowiska ochrony, rażących uchybień podczas pełnienia dyżuru przez pracownika ochrony, stwierdzeniu niedyspozycji pracownika ochrony. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania co najmniej 1 grupy interwencyjnej - GI, działającej na terenie administracyjnym miasta Sosnowiec, (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji) do wsparcia pracowników ochrony na poszczególnych obiektach/posterunkach. Czas dojazdu od chwili wezwania do danego ochranianego obiektu Zamawiającego nie może przekroczyć czasu reakcji grupy interwencyjnej zadeklarowanego w formularzu ofertowym, z zastrzeżeniem, że maksymalny czas reakcji wynosi 30 minut od powiadomienia / zaalarmowania Wykonawcy do przyjazdu grupy interwencyjnej na miejsce interwencji. Grupa interwencyjna, to co najmniej dwóch pracowników ochrony, którzy po uzyskaniu informacji o zagrożeniu chronionych osób lub mienia Zamawiającego, udają się na teren obiektu Za-mawiającego w celu realizacji zadań ochrony osób lub mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia łączności pomiędzy pracownikami ochrony a mobilnymi grupami interwencyjnymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli działalności grupy interwencyjnej poprzez wezwanie grupy raz na kwartał bez ponoszenia skutków finansowych. W razie stwierdzenia w szczególności: awarii sieci energetycznej, wodociągowej, kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, telefonicznej, pożaru, zalania, włamania, kradzieży, obowiązkiem Wykonawcy jest niezwłoczne powiadomienie odpowiednich służb oraz Zamawiającego. CZĘŚĆ 2 USŁUGA TRANSPORTU KONWOJOWANEGO WARTOŚCI PIENIĘŻNYCH Termin i zakres wykonania zamówienia: od 15.03.2019 do 31.12.2019. Przedmiotem zamówienia są usługi konwojowania, bezpośredniej ochrony fizycznej i przewozu pracownika Zamawiającego wraz z pobranymi przez niego wartościami pieniężnymi (inkaso gotówka) z/do siedziby banku PKO BP SA, znajdującego się w Sosnowcu, przy ulicy Kilińskiego lub 3 Maja. Konwojowany transport wartości pieniężnych, a także ochrona pracownika Zamawiającego będzie realizowana przez 1 pracownika ochrony/konwojenta: od momentu opuszczenia przez tego pracownika punktu kasowego - kasa Miejskiego Zakładu Usług Komunalnych (41-200 Sosnowiec, ul. Plonów 22/1) poprzez przejazd odpowiednim pojazdem Wykonawcy po wskazanej wyżej trasie do momentu przekroczenia drzwi wejściowych Oddziału Banku j.w. Konwojowany transport wartości pieniężnych dotyczył będzie jednorazowo (co najmniej 1 raz w skali miesiąca) wartości pieniężnych przekraczających 0,2 jednostki obliczeniowej, zgodnie z rozporządzeniem wskazanym poniżej. Usługa będąca przedmiotem niniejszego zamówienia realizowana będzie w okresie obowiązywania umowy co najmniej 1 raz w miesiąc (w dzień roboczy), o godzinie ustalonej z Zamawiającym. Zamawiający zastrzega możliwość wystąpienia konieczności podjęcia konwoju doraźnego, w dni robocze, w godzinach 12-13:30, o którym Wykonawca zostanie poinformowany telefonicznie. I. W zakresie świadczenia usług transportu konwojowanego wartości pieniężnych j.w. Zamawiający wymaga: 2. Konwojowany transport wartości pieniężnych będzie chroniony przez co najmniej jednego konwojenta posiadającego licencję pracownika ochrony fizycznej pierwszego lub drugiego stopnia (dokument musi być dołączony do umowy), niekaranego (potwierdzenie aktualną informacją z Krajowego Rejestru Karnego – dołączoną do umowy) i wyposażonego w broń palną bojową, środki ochrony osobistej oraz odpowiednie środki łączności, zgodnie z rozporządzeniem wskazanym poniżej: pracownik ochrony musi spełniać wszelkie wymagania dla pracownika ochrony określone w rozdziale 5 „Wymagania kwalifikacyjne pracowników ochrony” ustawy o ochronie osób i mienia potwierdzone posiadaniem licencji pierwszego lub drugiego stopnia” 2. Aby każdy pracownik ochrony, pełniący służbę w czasie konwoju posiadał imienny identyfikator, w którym zawarte będą następujące dane: - nazwa i pieczęć wystawcy - numer identyfikacyjny - datę ważności. 3. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji, które mają wpływ na stan bezpieczeństwa w czasie obowiązywania umowy oraz po jej rozwiązaniu. 4. Ze względu na specyfikę zamówienia Zamawiający zastrzega, iż zamówienie nie może być powierzona podwykonawcom. Wykonawca winien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Szczegółowy zakres czynności objętych usługą ochrony obejmuje: 1. konwoje wykonane samochodami Wykonawcy spełniającymi wymogi aktualnie obowiązujących przepisów 2. podejmowanie wszelkich działań mających na celu udaremnienie zaboru bądź uszkodzenia konwojowanych wartości pieniężnych 3. przekazanie wartości pieniężnych do transportu odbywać się będzie na odpowiednim dokumencie podpisanym przez upoważnionych pracowników Zamawiającego i Wykonawcy 4. zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich nieprawidłowości uniemożliwiających wykonanie usługi konwoju wartości pieniężnych w sposób należyty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada: aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz zabezpieczenia technicznego, udzieloną przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia oraz dla konwojowania wartości pieniężnych (dla części 2 zamówienia): licencję pracownika ochrony fizycznej pierwszego lub drugiego stopnia (dokument musi być dołączony do umowy), niekaranego (potwierdzenie aktualną informacją z Krajowego Rejestru Karnego – dołączoną do umowy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach