Przetargi.pl
Usługa ochrony osób i mienia w zakresie ochrony fizycznej oraz monitoringu budynków wraz z serwisem systemów antywłamaniowych i przeciwpożarowych w obiektach KRUS Oddział Regionalny w Olsztynie oraz podległych Placówek Terenowych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Olsztynie ogłasza przetarg

  • Adres: 10959 Olsztyn, ul. Mickiewicza
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 895 349 771 , fax. 089 523 67 59
  • Data zamieszczenia: 2018-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Olsztynie
    ul. Mickiewicza 1
    10959 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 895 349 771, fax. 089 523 67 59
    REGON: 1251326200091
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krus.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa ochrony osób i mienia w zakresie ochrony fizycznej oraz monitoringu budynków wraz z serwisem systemów antywłamaniowych i przeciwpożarowych w obiektach KRUS Oddział Regionalny w Olsztynie oraz podległych Placówek Terenowych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    . Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ochrony osób i mienia w zakresie ochrony fizycznej oraz monitoringu budynków wraz z serwisem istniejących systemów antywłamaniowych i przeciwpożarowych w obiektach Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Olsztynie oraz podległych Placówek Terenowych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) zintegrowanie systemu alarmowego antywłamaniowego i przeciwpożarowego w oparciu o funkcjonujące w nich urządzenia techniczne, stanowiące własność Zamawiającego oraz podłączenie wszystkich jednostek wymienionych w załączniku nr 1 do umowy, do Centrum Monitorowania za pomocą zamontowanych przez Wykonawcę, na jego koszt, w obiektach Zamawiającego (na czas realizacji umowy) niezbędnych urządzeń nadawczych, pozostających własnością Wykonawcy, 2) całodobowy monitoring antywłamaniowy i przeciwpożarowy realizowany w oparciu o istniejące urządzenia techniczne, stanowiące własność Zamawiającego wraz z serwisem, obejmującym roczną konserwację i naprawy urządzeń i instalacji utrzymujących systemy w stałej sprawności eksploatacyjnej w jednostkach wymienionych w załączniku nr 1 do umowy, 3) sporządzenie i uzgodnienie z Zamawiającym w terminie 1 miesiąca od daty zawarcia umowy, planów ochrony fizycznej i planów ochrony obiektów poprzez monitoring wraz z opisem sposobu prowadzenia usługi i procedur dla jednostek terenowych wymienionych w załączniku nr 1 do umowy, 4) objęcie ochroną fizyczną (stacjonarną) jednoosobowo - w dni robocze: od poniedziałku do piątku w godzinach od 1500 do 730 dnia następnego, w soboty, niedziele i święta (dni ustawowo wolne od pracy): całodobowo w Oddziale Regionalnym KRUS w Olsztynie, 5) prowadzenie bieżącej dokumentacji dotyczącej: a) realizowanej ochrony fizycznej (dane dotyczące awarii, sabotażu, uruchamiania i wyłączania systemów przez osoby uprawnione poza godzinami pracy), b) monitoringu antywłamaniowego i przeciwpożarowego (dane dotyczące awarii, sabotażu, raporty z interwencji grup interwencyjnych oraz uruchomień i wyłączeń systemów alarmowych przez osoby uprawnione, a także z ingerencji osób nieupoważnionych w strefy chronione), c) serwisowania (konserwacji) urządzeń i instalacji systemów alarmowych antywłamaniowych i przeciwpożarowych, zapewniających utrzymanie systemów w stałej sprawności technicznej. Zakres czynności określa załącznik nr 2 do umowy, 6) demontaż zainstalowanych urządzeń po zakończeniu umowy w terminie ustalonym przez Zamawiającego, 7) przeniesienie na koszt wykonawcy zainstalowanych urządzeń w przypadku montażu przez Zamawiającego nowych systemów alarmowych. 3. Wykonawca, w zakresie monitorowania systemu alarmowego antywłamaniowego i przeciwpożarowego, zobowiązuje się do: 1) monitorowania tych systemów przez 24 h na dobę w jednostkach Zamawiającego wymienionych w załączniku nr 1 do umowy, 2) prowadzenia dokumentacji dotyczącej uruchamiania i wyłączania systemów przez osoby uprawnione poza godzinami pracy, 3) każdorazowo po przeprowadzeniu interwencji sporządzania protokołu, który zawiera przebieg interwencji i jej powód oraz zastosowane środki, 4) zapewnienia, w przypadku wystąpienia awarii systemu antywłamaniowego lub przeciwpożarowego poza godzinami pracy chronionego obiektu, natychmiastowego, nie później niż w ciągu 20 minut od otrzymania sygnału alarmowego, dojazdu grupy interwencyjnej do chronionego obiektu i zabezpieczenia obiektu, 5) przyjmowania zgłoszenia awarii systemów alarmowego i przeciwpożarowego i usuwanie ich w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia; na czas do chwili usunięcia awarii, Wykonawca jest zobowiązany do wystawienia patrolu w celu ochrony obiektu, 6) podejmowania natychmiastowej interwencji w chronionym obiekcie poprzez dotarcie grupy interwencyjnej na miejsce chronione, nie później niż w ciągu 20 minut od otrzymania sygnału alarmowego i każdorazowego zabezpieczenia obiektu w przypadku naruszenia jego stref chronionych oraz w niżej wymienionych sytuacjach szczególnego zagrożenia, mającego postać: a) rabunku lub kradzieży z włamaniem, b) wybuchu lub zagrożenia wybuchem w obiektach chronionych, c) napadu na osoby znajdujące się na terenie obiektów chronionych, d) pożaru na terenie chronionych obiektów, e) innych zdarzeń losowych. 7) szczegółowe obowiązki Wykonawcy w zakresie monitoringu budynków określone zostały w załączniku nr 2 do umowy. 4. Wykonawca, w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia, zobowiązuje się do: a) zapewnienia jednoosobowo, w dni robocze: od poniedziałku do piątku w godzinach od 1500 do 730 dnia następnego, w soboty, niedziele i święta (dni ustawowo wolne od pracy): całodobowo, ochrony fizycznej w Oddziale Regionalnym KRUS w Olsztynie w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa życia, zdrowia, nietykalności osobistej, zapobiegania włamaniom, kradzieży, dewastacji mienia, przestępstwom i wykroczeniom, b) przestrzegania przepisów wewnętrznych obowiązujących w KRUS, c) ujęcia osób schwytanych na gorącym uczynku albo podejrzanych o popełnienie czynu karalnego na terenie chronionym, w celu bezzwłocznego przekazania organom powołanym do ścigania przestępstw, d) niezwłocznego powiadomienia odpowiednich służb (policji, straży pożarnej, pogotowia wodno-kanalizacyjnego, pogotowia energetycznego, w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia ludzi – pogotowia ratunkowego i innych stosownych do okoliczności) oraz kierownictwa Zamawiającego o: pożarze, awarii lub innych zagrożeniach w ochranianych obiektach i podejmowania działań zmierzających do zmniejszenia strat, e) wydawania kluczy do pomieszczeń za pokwitowaniem w Oddziale KRUS w Olsztynie według indywidualnych uzgodnień, f) łączenia rozmów telefonicznych po godzinach pracy KRUS oraz w razie potrzeby i możliwości w czasie pracy, g)zapewnienia zimowego utrzymania (odśnieżanie, odkuwanie lodu, posypywanie piaskiem) parkingów, dróg wewnętrznych, ciągów pieszych, schodów, podestów, drzwi głównych i ewakuacyjnych, wejść prowadzących do garaży oraz innych pomieszczeń zawierających urządzenia techniczne w okresie od 1 listopada do 31 marca (dotyczy tylko OR KRUS w Olsztynie) h) czynnego reagowania na akty wandalizmu na terenie chronionego obiektu, i) dbałości o bezpieczeństwo na terenie całej posesji, j) dokonywania obchodu terenu chronionego, odnotowywanego w stosownym rejestrze, Szczegółowe obowiązki Wykonawcy w zakresie sprawowania ochrony fizycznej w budynkach określonych w pkt a) określone zostały w załączniku nr 2 do umowy. 5. Wykonawca, w zakresie serwisowania (konserwacji) urządzeń i instalacji systemów alarmowych antywłamaniowych i przeciwpożarowych, zobowiązuje się do: 1) zapewnienia utrzymania systemów w stałej sprawności technicznej, zgodnie z zaleceniami producenta zainstalowanych urządzeń, normami oraz aktualnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie, 2) powiadomienia Zamawiającego o wystąpieniu awarii, ze wskazaniem rodzaju i sposobu jej usunięcia, 3) każdorazowego oszacowania wartości naprawy i przedstawienia jej Zamawiającemu, drogą e-mailową, 4) napraw, na podstawie pisemnego zlecenia naprawy wystawionego przez Zamawiającego i przekazanego Wykonawcy e-mailem. 5) udzielania telefonicznych porad w zakresie objętym zawartą umową. Szczegółowy zakres czynności określa załącznik nr 2 do umowy. 6. Zgodnie z art. 29 ust. 3a, w związku z art. 36 ust. 2 pkt 8a ustawy P.z.p. Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia (czynności wskazane w Załączniku nr 2 do wzoru umowy), były zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks Pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 917), na odpowiednim do rodzaju ich pracy stanowisku, co najmniej przez okres realizacji umowy. Ww. wymóg dotyczy również podwykonawców wykonujących prace wskazane w załączniku nr 2 do wzoru umowy. 7. Wykonawca w celu udokumentowania zatrudnienia osób wykonujących czynności, złoży wraz z zał. nr 4 do Umowy oświadczenie o zatrudnieniu w/w osób przez cały okres trwania Umowy. Zamawiający ma prawo na każdym etapie realizacji umowy do żądania potwierdzenia w/w zatrudnienia. W/w wymóg dotyczy również podwykonawców. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni roboczych, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu zanonimizowane (w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników) kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę, bądź też zanonimizowane kopie dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne i należnych podatków z tytułu zatrudnienia pracowników, wykonujących czynności w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia (zgodnie z wykazem osób – Załącznik nr 4 do umowy). W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracownika zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. W przypadku nieprzestrzegania przez Wykonawcę lub podwykonawców ww. zapisów dotyczących zatrudnienia, Zamawiający ma prawo do naliczenia kar umownych. 8. Wykonawca, przy podpisywaniu umowy, przedstawi Zamawiającemu wykaz osób przewidzianych do realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie ochrony fizycznej i monitoringu wraz z kserokopią legitymacji kwalifikowanego pracownika ochrony. 9. Pracownicy ochrony fizycznej i grup interwencyjnych muszą być umundurowani, wyposażeni w środki łączności bezprzewodowej oraz posiadać identyfikatory i środki przymusu bezpośredniego wynikające z przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2018 r., poz.1000). Ponadto powinni posiadać status kwalifikowanego pracownika ochrony, uprawniający do wykonywania czynności z zakresu ochrony. 10. Pracownicy ochrony nie mogą wykonywać w trakcie chronienia obiektu czynności innych, niż określone w przedmiocie zamówienia. 11. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić nadzór nad pracownikami wykonującymi prace, w tym kontrolować wykonywanie obowiązków, zgodnie z przedmiotem zamówienia. 12. Wykaz jednostek objętych przedmiotem zamówienia wraz z zestawieniem istniejących zabezpieczeń będących własnością Zamawiającego i zakresem czynności serwisowych realizowanych w ramach przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 1 i 2 do umowy. 13. W przypadku zmiany dotychczasowej siedziby Oddziału lub Placówki Terenowej, Wykonawca przeniesie funkcjonujące urządzenia do transmisji sygnału do nowej siedziby, na koszt Zamawiającego. 14. Zamawiający wymaga, aby usługi stanowiące przedmiot zamówienia były świadczone przez Wykonawcę posiadającego certyfikat ISO 9001:2008 lub AQAP lub inny równoważny. 15. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność materialną za szkody powstałe podczas wykonywania usługi. Oznaczenie kodu CPV – wspólnego Słownika Zamówień: 1. 79.71.10.00-1 2. 79.71.00.00-4 3. 50.32.41.00-3 4. ...-
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ważną koncesję na wykonywanie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia, zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2213)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy (Załącznik nr 1 do SIWZ); 2. oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ; 3. oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 3 do SIWZ); 4. oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu lub potwierdzona notarialnie kopia pełnomocnictwa, jeżeli oferta nie jest podpisana przez osobę/osoby upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy lub gdy upoważnienie nie wynika z dokumentu rejestracyjnego (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego); 5. w przypadku wykonywania części zamówienia przez podwykonawców - wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom i wykaz firm podwykonawców (Załącznik nr 6 do SIWZ); 6. w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów – pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (zgodnie z §7 ust. 8 oraz Załącznikiem nr 8 do SIWZ); 7. dokument potwierdzający, że oferowane usługi odpowiadają określonym wymaganiom – zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi, np. kopię aktualnego certyfikatu ISO 9001:2008 lub AQAP lub innego równoważnego, a jeżeli dokument jest w języku obcym wraz z tłumaczeniem na język polski. Za „inny równoważny” uważa się dokument, który potwierdza, że oferowane przez Wykonawcę usługi (usługa ochrony fizycznej i mienia oraz usługa ochrony świadczona poprzez monitorowanie sygnałów alarmowych przy użyciu technicznych systemów zabezpieczeń) odpowiadają określonym wymogom jakościowym, przyjęta polityka jakości ukierunkowana jest na spełnienie wymagań klienta, firma funkcjonuje w oparciu o wdrożone procedury postępowania i zawiera oświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach