Przetargi.pl
Uporządkowanie w Gminie Milejów gospodarki ściekowej poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w msc. Zalesie, Dąbrowa, Łysołaje-Kolonia, Cyganka, Starościce, Białka-Kolonia, Kajetanówka.

Gmina Milejów ogłasza przetarg

  • Adres: 21020 Milejów, ul. Partyzancka
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 817 572 026 , fax. 817 572 385
  • Data zamieszczenia: 2019-01-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Milejów
    ul. Partyzancka
    21020 Milejów, woj. lubelskie
    tel. 817 572 026, fax. 817 572 385
    REGON: 43101955000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.milejow.pl www.ugmilejow.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Uporządkowanie w Gminie Milejów gospodarki ściekowej poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w msc. Zalesie, Dąbrowa, Łysołaje-Kolonia, Cyganka, Starościce, Białka-Kolonia, Kajetanówka.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach projektu/operacji pn. Uporządkowanie w Gminie Milejów gospodarki ściekowej poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w msc. Zalesie, Dąbrowa, Łysołaje-Kolonia, Cyganka, Starościce, Białka-Kolonia, Kajetanówka. Typ operacji „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 dla województwa lubelskiego Umowa o przyznaniu pomocy Nr 00075-65150-UM0300080/16. Zadanie inwestycyjne będzie realizowane na terenie gminy Milejów (powiat łęczyński) i będzie polegało na wykonaniu 110 przydomowych oczyszczalni ścieków w msc. Zalesie, Dąbrowa, Łysołaje-Kolonia, Cyganka, Starościce, Białka-Kolonia, Kajetanówka. Urządzenia muszą być zgodne z normą PN EN 12566-3+A2:2013 oraz posiadać deklarację właściwości użytkowych potwierdzoną protokołem z badań typu wraz z raportem szczegółowym z badań wystawionym przez notyfikowane laboratorium. Urządzenie musi pracować w technologii osadu czynnego. Konstrukcja monolityczna wykonana z polietylenu metodą rotacyjną. Wyklucza się urządzenia w których grodzie są wspawane, skręcane itp. Wyklucza się stosowanie w urządzeniu wszelkiego rodzaju elektrozaworów, sterowników, programatorów, sterowania elektronicznego, itp. Wyklucza się oczyszczalnie, w których zbiorniki występują z podziałem na grodzie. Szczegółowy zakres rzeczowy Projektu/operacji określa dokumentacja budowlano-techniczna oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót. 2.3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji budowlano-technicznej stanowiącej załączniki nr 8-11 do SIWZ. 2.4 Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót zgodnie z właściwościami określonymi w dokumentacji budowlano-technicznej oraz wszelkie inne roboty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie wymaganiami Zamawiającego. 2.5.1. Warunki Równoważności dla robót związanych z POŚ. I. Za rozwiązania równoważne oczyszczalni(poś) uznane zostaną: 1. Wszystkie oczyszczalnie posiadające deklarację własności użytkowych wydaną po przeprowadzeniu pełnego cyklu badań kompletnego urządzenia w laboratorium notyfikowanym zgodnie z normą PN-EN 12566 – 3:2005 + A2:2013, 2. Nie posiadające urządzeń elektrycznych oraz elektronicznych służących do sterowania pracą oczyszczalni, 3. Urządzenie pracujące w oparciu o technologię osadu czynnego. 4. Nie wymagające dodawania preparatów wspomagających prace osadu czynnego, 5. O wytrzymałości na zgniatanie ponad 55kN/m2 pozwalającej na przykrycie naziomem o grubości 1m, 6. Wymagające wybierania osadu nie częściej niż dwa razy w roku, 7. POŚ musi posiadać energochłonność na poziomie nie wyższym niż 0,35kWh/d potwierdzoną przez jednostkę notyfikowaną. 8. W celu podniesienia sprawności poś dopuszcza się zastosowanie wstępnej technologii fermentacji beztlenowej w postaci osadnika gnilnego o pojemności nie mniejszej niż 1m3 . 9. Wyklucza się urządzenia pracujące w oparciu o napowietrzanie grawitacyjne (bez użycia kompresora napowietrzającego). 10. Zamawiający wymaga uzyskania efektu oczyszczania zgodnego z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego z dnia 18 listopada 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 1800) i nie dopuszcza urządzeń, których zbiorniki i znajdujące się w nich grodzie są spawane lub skręcane z uwagi na możliwość ich niekontrolowanego rozszczelnienia. II. Za rozwiązania równoważne do pola infiltracyjnego / studni chłonnej uznane zostaną wszystkie rozwiązania zgodne ze sztuka budowlana i przepisami prawa posiadające odpowiednie aprobaty i certyfikaty posiadające wydajność odprowadzania oczyszczonego ścieku zgodną z dokumentacją techniczną. III. Pozostałe materiały (kruszywa, rury, itp.) musza posiadać wymagane prawem certyfikaty, atesty, deklaracje i aprobaty techniczne. 2.5.2. Rozwiązania równoważne. W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w SIWZ lub załącznikach zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Użycie w SIWZ lub załącznikach oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. Użycie w SIWZ lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR, KSNR, KNNR lub innych katalogów wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją projektową. 2.5.3.Roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją budowlano-techniczną, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót (stanowiącymi integralną i nierozerwalną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia), obowiązującymi normami, Prawem budowlanym i innymi obowiązującymi przepisami oraz wymaganiami ustalonymi przez zamawiającego. Realizacja zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich robót, prac i czynności, jakie są niezbędne do należytego, zgodnego z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej wykonania i prawidłowego ukończenia przedmiotu umowy, z uwzględnieniem wydanych decyzji administracyjnych, warunków, zezwoleń, uzgodnień i obowiązujących przepisów budowlanych, ochrony środowiska, sanitarnych, bhp, p.poż, wymagań Zamawiającego określonych w niniejszej Specyfikacji. 2.6 Zamawiający informuje o możliwości przeprowadzenia przez wykonawców wizji lokalnej na przyszłym placu robót. W celu udziału w wizji wykonawcy zobowiązani są do zgłoszenia osobie uprawnionej do kontaktowania się z wykonawcami, o której mowa w pkt 18.7 SIWZ, w formie przewidzianej w Rozdziale 18 SIWZ, nazwisk osób, które wezmą udział w wizji. Wizja lokalna zostanie przeprowadzona w terminie ustalonym przez strony. Zamawiający informuje, że nie przewiduje zebrania wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści SIWZ, a w trakcie wizji nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania dotyczące treści SIWZ. 2.7 Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy. 2.8 Stosownie do dyspozycji art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający żąda aby w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zatrudniał osoby wykonujące roboty na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.). Obowiązek ten nie dotyczy Kierownika Budowy oraz Kierowników robót poszczególnych branż. 2.9 Okres gwarancji i rękojmi za wady do udzielenia jakiego zobowiązany jest wykonawca wynosi minimum 5 lat licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót. Wykonawca może przedłużyć minimalny okres gwarancji maksymalnie o 3 lata. 2.10 Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji budowlano-technicznej stanowiącej załącznik do SIWZ – za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia o ile wykonawca wykaże w sposób nie budzący wątpliwości, iż spełniają one wymogi zamawiającego w stopniu nie mniejszym niż określone użytą przez Zamawiającego normą, aprobatą, specyfikacja techniczną lub systemem odniesienia. Rozwiązane równoważne musi odpowiadać wymaganiom przepisów prawa dotyczących przedmiotu zamówienia. 2.11. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca: 1) Przez co najmniej okres realizacji niniejszej części zamówienia posiadał opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia 2) przed podpisaniem umowy w sprawie realizacji zamówienia publicznego Wykonawca lub osoby wyznaczone przez Wykonawcę na Kierownika budowy oraz Kierowników robót branżowych dostarczyły kopię uprawnień zawodowych i aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego (Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6.1 Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) 6.2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 6.3 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy zamawiającego: nr 86 8689 0007 4000 0095 2000 0040, z adnotacją „wadium – POŚ W2” Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 6.4 Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich . 6.6 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga złożenia oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia) przed upływem terminu wyznaczonego na złożenie ofert. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: d) dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego. e) w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumentów dotyczących każdego z wykonawców, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu. 5.4 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 5.3 a) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o których mowa w pkt 5.4 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Termin określony w pkt 5.4 stosuje się. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach