Przetargi.pl
Udzielenie pożyczki/kredytu długoterminowego w wysokości 4 000 000 PLN przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu w kwocie 2 224 720 PLN oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 775 280 PLN

Gmina Sieniawa ogłasza przetarg

  • Adres: 37530 Sieniawa, Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 166 227 301 , fax. 166 227 301
  • Data zamieszczenia: 2018-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sieniawa
    Rynek 1
    37530 Sieniawa, woj. podkarpackie
    tel. 166 227 301, fax. 166 227 301
    REGON: 65090057100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.sieniawa.pl/Przetarg

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie pożyczki/kredytu długoterminowego w wysokości 4 000 000 PLN przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu w kwocie 2 224 720 PLN oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 775 280 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie pożyczki/kredytu długoterminowego w wysokości 4 000 000 PLN przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu w kwocie 2 224 720 PLN oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 775 280 PLN. 2. SZCZEGÓŁOWE OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 2.1 Kredyt postawiony zostanie do dyspozycji Zamawiającego w kwocie 4 000 000 PLN. Uruchomienie kredytu nastąpi na podstawie złożonego zapotrzebowania (wniosku) przesłanego do Wykonawcy drogą elektroniczną lub faksem, najpóźniej do dnia 24.12.2018 r. 2.2 Okres kredytowania – 120 miesięcy 2.3 Okres karencji w spłacie kapitału – brak 2.4 Spłata kredytu w latach 2019-2028 w 36 ratach kwartalnych w wysokości: - 4 pierwsze raty (marzec-grudzień 2019) w kwocie po 25 000 PLN - 4 raty (marzec - grudzień 2020) w kwocie po 50 000 PLN - 4 raty (marzec-grudzień 2022) w kwocie po 25 000 PLN - 4 raty (marzec-grudzień 2023) w kwocie po 75 000 PLN - 4 raty (marzec-grudzień 2024) w kwocie po 100 000 PLN - 4 raty (marzec-grudzień 2025) w kwocie po 125 000 PLN - 12 rat (marzec-grudzień 2026 - 2028) w kwocie po 200 000 PLN przy czym I rata płatna ostatniego dnia roboczego miesiąca marca 2019 r., a ostatnia rata płatna ostatniego dnia roboczego miesiąca grudnia 2028 r. 2.5 Spłata odsetek w okresach kwartalnych na podstawie zawiadomienia przez Bank. 2.6 Odsetki od kredytu naliczane będą w okresach kwartalnych od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu i płatne ostatniego roboczego dnia każdego kwartału. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie jego obowiązywania. 2.7 Dla wyznaczenia wysokości odsetek przyjmuje się rok równy 360 dni oraz liczbę dni w miesiącu – 30 dni. 2.8 W przypadku całkowitej spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki będą naliczane do dnia spłaty i płatne będą w dniu spłaty kredytu, 2.9 Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty przyznanego kredytu oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub w części bez ponoszenia dodatkowych opłat. 2.10 Oprocentowanie kredytu będzie zmienne. 2.11 Stopa bazowa do ustalenia oprocentowania. - do oferty: według stawki WIBOR 1M na dzień 30.11.2018 r. Uwaga: do kalkulacji ceny należy przyjąć liczbę dni rocznie 360 i miesięcznie 30, do umowy: oprocentowanie kredytu w dniu zawarcia umowy to suma stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym zostanie zawarta umowa i marży Wykonawcy (ma zastosowanie do końca miesiąca kalendarzowego, w którym zostanie zawarta umowa). Przy naliczaniu odsetek za każdy kolejny okres odsetkowy wykonawca stosuje stawkę WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy, powiększoną o marżę Wykonawcy. Zmiana oprocentowania następuje każdego pierwszego dnia następnego miesiąca. UWAGA: w celu wyliczenia ceny oferty jako dzień wypłaty kredytu należy przyjąć dzień 28.12.2018 r. Bank nie będzie naliczał żadnych prowizji ani opłat z tytułu udzielonego kredytu. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. Gmina Sieniawa wyraża zgodę na złożenie pisemnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji w świetle przepisów art. 97 ust. 1 i 2 ustawy Prawo bankowe. Umowa, weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o poddaniu się egzekucji będą posiadać kontrasygnatę Skarbnika. Gmina Sieniawa nie posiada zobowiązań wobec ZUS i Urzędu Skarbowego. 2.12 Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej zamawiający (kredytobiorca) dołącza dokumenty stanowiące załączniki do SIWZ 1) Sprawozdania z wykonania budżetu za 2017 r. 2) Opinia RIO z wykonania budżetu za 2017 r. 3) Uchwały Rady Miejskiej w Sieniawie w sprawie udzielenia absolutorium za 2017 r. 4) Projekt budżetu na 2018 r. 5) Opinia RIO o prawidłowości kwoty długu Miasta i Gminy Sieniawa na lata 2018-2033 6) Projekt WPF na lata 2018-2033 7) Opinia RIO w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Sieniawa na lata 2018-2033 8) Uchwała budżetowa na 2018 r. 9) Zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej z dnia 22 listopada 2018 r. 10) Uchwały w sprawie zmian budżetu na 2018 r. z dnia 22 listopada 2018 r. 11) Sprawozdania Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS za III kwartał 2018 r. 12) Wykaz kredytów i pożyczek na dzień 30.11.2018 r. – stan zadłużenia. 13) Oświadczenie o braku zajęć egzekucyjnych na rachunku gminy. 14) Uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. UWAGA: Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu długoterminowego zostanie udostępniona niezwłocznie po jej otrzymaniu, przed zawarciem umowy kredytowej. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień ( CPV). CPV 66113000-5 – usługi udzielania kredytu 3. Zamawiający odstąpił od określenia w opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art.22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. -Kodeks pracy (t.j. Dz.U z 2018 poz. 917 z późń. zm.), gdyż przedmiotem zamówienia są usługi finansowe polegające na przekazaniu środków pieniężnych i nie występują tutaj czynności, których wykonanie polegałoby na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy –Kodeks pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał uprawnienia do wykonywania czynności bankowej polegającej na udzielaniu kredytów, tj. aktualne zezwolenie właściwego organu na rozpoczęcie działalności, której przedmiotem jest udzielanie kredytów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 Pozostałe dokumenty i załączniki: 1) Formularz ofertowy przygotowany zgodnie ze wzorem podanym w zał. nr 1 do SIWZ z podaniem całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy za realizację przedmiotu zamówienia, 2) Wycena kosztów zał. nr 1 a, 3) Pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w oryginale ( jeżeli dotyczy) 2 Wraz z ofertą wykonawca powinien załączyć: 1) Oświadczenie na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp. dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – zgodnie ze wzorem podanym w zał. Nr 3 do SIWZ, 2) Oświadczenie na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp. dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – zgodnie ze wzorem podanym w zał. Nr 2 do SIWZ, 3) Odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, w celu sprawdzenia osób upoważnionych do reprezentacji Wykonawcy - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem (jeżeli dotyczy), 4) Pełnomocnictwo jeżeli umocowanie osoby wskazanej w ofercie nie wynika z dokumentów rejestrowych (jeżeli dotyczy),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach