Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

Gmina Tryńcza ogłasza przetarg

  • Adres: 37204 Tryńcza, Tryńcza
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 166 421 221 , fax. 166 421 221
  • Data zamieszczenia: 2018-08-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tryńcza
    Tryńcza 127
    37204 Tryńcza, woj. podkarpackie
    tel. 166 421 221, fax. 166 421 221
    REGON: 65090056500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.tryncza.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie nie większej niż 2 304 820,00 zł. (słownie: dwa miliony trzysta cztery tysiące osiemset dwadzieścia złotych 00/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. 2. Zamawiający ustala następujące warunki dotyczące zamówienia: 1) wysokość kredytu 2 304 820,00 PLN; 2) okres kredytowania od września 2018r. do grudnia 2022r.; 3) wypłata kredytu będzie uruchomiona we wrześniu 2018r.; dla potrzeby obliczenia kosztów odsetek za datę wypłaty całości kredytu przyjmuje się 27.09.2018r. 4) zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji; 5) spłata odsetek w ratach kwartalnych, w terminach: - 31.12.2018r. - 31.03.2019r. - 30.06.2019r. - 30.09.2019r. - 31.12.2019r. - 31.03.2020r. - 30.06. 2020r. - 30.09.2020r. - 31.12.2020r. - 31.03.2021r. - 30.06.2021r. - 30.09.2021r. - 31.12.2021r. - 31.03.2020r. - 30.06.2020r. - 30.09.2020r. - 31.12.2020r. 6) spłata kredytu w ratach kwartalnych w terminach i kwotach: - 31.03.2019r. w wysokości 26 205,00zł - 30.06.2019r. w wysokości 26 205,00zł - 30.09.2019r. w wysokości 26 205,00zł - 31.12.2019r. w wysokości 26 205,00zł - 31.03.2020r. w wysokości 150 000,00zł - 30.06. 2020r. w wysokości 150 000,00zł - 30.09.2020r. w wysokości 150 000,00zł - 31.12.2020r. w wysokości 150 000,00zł - 31.03.2021r. w wysokości 200 000,00zł - 30.06.2021r. w wysokości 200 000,00zł - 30.09.2021r. w wysokości 200 000,00zł - 31.12.2021r. w wysokości 200 000,00zł - 31.03.2022r. w wysokości 200 000,00zł - 30.06.2022r. w wysokości 200 000,00zł - 30.09.2022r. w wysokości 200 000,00zł - 31.12.2022r. w wysokości 200 000,00zł 7) oprocentowanie kredytu zmienne oparte o stawkę WIBOR dla terminu 3 miesięcznego plus stała marża banku w okresie obowiązywania umowy; 8) zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową; 9) zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu niewykorzystanego w części kredytu; 10) zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia kredytu; 11) zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu wydawanych zaświadczeń opinii oraz ewentualne sporządzanie aneksów lub za wcześniejszą spłatą kredytu; 12) zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego dokonania wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów ; 13) w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu zamawiający dopuszcza możliwość zmian w harmonogramie spłat kredytu skutkujących wprowadzeniem aneksu do umowy kredytowej, bez dodatkowych opłat; 14) naliczanie odsetek od momentu uruchomienia kredytu kwartalnie za faktyczną liczbę dni odsetkowych oraz faktyczną wykorzystaną i niespłaconą wartość kredytu ; 15) rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Bankiem będą dokonywane w PLN (złotych polskich) 16) Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 par. 1 pkt. 5 k.p.c.; 17) Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika lub osoby upoważnionej na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej; 18) Na rachunkach bankowych Gminy nie ciążą zajęcia egzekucyjne; 19) W Gminie nie prowadzono programu programu naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 o finansach publicznych. 3. Naliczanie spłaty odsetek: pierwsza rata za okres od momentu uruchomienia kredytu do dnia 31.12.2018r płatna w terminie 15 dni jak w pkt. 4., naliczanie za faktyczną liczbę dni odsetkowych oraz faktyczną niespłaconą wartość kredytu. Raty naliczane kwartalnie, płatne w okresach kwartalnych. 4. Termin spłaty odsetek: do 15 dni po zakończeniu kwartału, za który naliczane są odsetki na podstawie noty odsetkowej wystawionej przez bank. Nota odsetkowa powinna wpłynąć do Gminy Tryńcza co najmniej 10 dni przed terminem płatności odsetek. 5. Dane dotyczące sytuacji finansowej Gminy Tryńcza w tym: - sprawozdania Rb-Z, Rb-N, Rb-NDS, RB-28S, Rb-27S za I i II kwartał 2018 roku / Finanse Gminy - uchwały RIO w sprawie opinii Wójta Gminy Tryńcza o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za rok 2017/ Finanse Gminy - opinia o przedłożonym przez Wójta Gminy Tryńcza prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Tryńcza określonej / Finanse Gminy - uchwała w sprawie zatwierdzenia rocznego skonsolidowanego bilansu Gminy Tryńcza za rok 2017 / Uchwały - zarządzenie dot. przedstawienia sprawozdania za rok 2017 (Zarządzenie Nr 41/2018 z dnia 27 marca 2018 rok) / Finanse Gminy - uchwała budżetowa na 2018 rok / Uchwały - uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Tryńcza na lata 2018-2022 / Uchwały - uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego / Uchwały znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego http://www.bip.tryncza.eu w zakładkach Finanse Gminy lub Uchwały. 6. Zamawiający wymaga na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. obsługa kredytu. Wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy ( Dz.U. z 2018 r. poz. 917 z póź. zm. ). Szczegółowy sposób dokumentowania osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu zweryfikowania, czy osoby wykonujące czynności określone w ust. 1 są zatrudnione na podstawie umowy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 3 dni, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu dowody zatrudnienia na umowę o pracę, np. kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/ Podwykonawcę z osobami wykonującymi następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: roboty ziemne, podbudowy, nawierzchnia, wykonywanie chodników. W tym celu wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od osób wykonujących w/w czynności zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych, a w przypadku nieotrzymania w/w zgody kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko nie podlega anonimizacji. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dowodów zatrudnienia na umowę o pracę, np. kopii umów zawartych przez Wykonawcę/ Podwykonawcę z osobami wykonującymi czynności, o których mowa w ust. 1 w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z ust. 3, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę z jednoczesnym naliczaniem kar umownych oraz będzie skutkować możliwością zawiadomienia Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez okres realizacji wykonywanych przez nich czynności, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w osób. 7. Kredyt to umowa , na podstawie której Bank udostępnia Zamawiającemu określoną kwotę pieniędzy na określony czas i cel, w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek i ewentualnie prowizji. Cechy kredytu to: zwrotność, celowość i odpłatność. Parametry tj. okres, w którym nastąpi zwrot pieniędzy i cel na jaki Zamawiający je zaciąga zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą być uprzednio ściśle określone przez organ stanowiący. Odnosi się to także do formy zabezpieczenia spłaty kredytu. W konsekwencji kwestia która może być regulowana ogranicza się do odpłatności za użyczenie pieniądza (prowizja i odsetki) czyli ceny. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz – nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury przetargowej, jak też nie dotyczą go koszty „cyklu życia” w rozumieniu ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca wykaże, że jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych zgodnie z przepisami prawa tj. zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych wydane przez Komisję Nadzoru Bankowego (lub przez inny podmiot upoważniony przepisami prawa) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (tj. Dz. z 2017r., poz. 1876 ze zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony formularz oferty ( wzór stanowi załącznik Nr 1), 2) Kalkulację ceny ofertowej ( wzór stanowi załącznik Nr 2), 3) Oświadczenia wymagane postanowieniami rozdziału 6 ust. 1 SIWZ, 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy), 5) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy), 6) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z Wykonawców oddzielnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach