Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości do 4.000.000,00 zł

Urząd Gminy w Jabłonnie ogłasza przetarg

  • Adres: 23114 Jabłonna, Majątek
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 815 610 577 , fax. 815 610 065
  • Data zamieszczenia: 2018-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Jabłonnie
    Majątek 22
    23114 Jabłonna, woj. lubelskie
    tel. 815 610 577, fax. 815 610 065
    REGON: 53516100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ugjablonna.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości do 4.000.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Kwota kredytu: do 4 000 000,00 zł. Uruchomienie kredytu w dwóch transzach – pierwsza po podpisaniu umowy, druga do 31 grudnia 2018 r. Zamawiający nie przewiduje prowizji z tytułu udzielenia kredytu (zgodnie z art. 69 ust.2 pkt 9 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. prawo bankowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 1876 ze zm.). 1. Oprocentowanie kredytu zmienne, obliczone dla każdego okresu odsetkowego w oparciu o oprocentowanie depozytów bankowych – WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego miesiąca kończącego poprzedni kwartał plus marża stała w okresie kredytowania wyrażona w punktach procentowych (dwa miejsca po przecinku), niezmienna w okresie obowiązywania umowy. Do wyliczenia ofert w celu porównywalności należy założyć wypłatę całości kredytu w dniu 31-12-2018 r. 2. Spłata kapitału na koniec każdego kwartału w równych ratach począwszy od 30.01.2020 r. do 31.07.2028 r. 3. W przypadku nie wykorzystania całej kwoty kredytu zostanie ustalony nowy harmonogram spłat rat kredytu. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia faktycznie uruchomionego kredytu. 5. W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca każdorazowo (co miesiąc) informował w sposób pisemny lub faxem o zbliżającym się terminie zapłaty kapitału i odsetek co najmniej na 7 dni przed wymaganym terminem płatności. 6. Spłata rat odsetkowych będzie następowała na koniec miesiąca. Odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanych środków. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni w roku. Pierwsza płatność odsetek w dniu 31.01.2019 r. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania całości lub części kredytu bez ponoszenia kosztów. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia kosztów. 9. Realizacja dyspozycji kredytobiorcy następować będzie w formie bezgotówkowej na rachunek budżetu Gminy Jabłonna Nr 74 8685 0001 2600 0866 2000 0030 10. Zamawiający informuje, że dla porównywalności ofert należy przyjąć datę 31.12.2018 rok jako termin uruchomienia kredytu. 11. Zamawiający potwierdza możliwość zastosowania kalendarza rzeczywistego do naliczenia odsetek oraz do obliczenia ceny oferty, celem porównywalności złożonych ofert. 12. Zamawiający nie wyraża zgody na udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na realizację inwestycji ze środków pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego. 13. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 200,00 zł za każdy dzień opóźnienia uruchomienia kredytu, liczoną od terminu wskazanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. 14. Zamawiający oczekuje od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, przedłożenia projektu umowy zawierającego istotne dla stron postanowienia określone w SIWZ, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą umowy w sprawie zamówienia publicznego. W/w postanowienia umowne powinny być wyodrębnione (pogrubienie czcionki, inny kolor czcionki itp.) z treści umowy, w celu sprawnej weryfikacji przez Zamawiającego. Jednocześnie Zamawiający przypomina, że w/w umowa powinna zawierać wszystkie elementy wymagane przez prawo, tzn. powinna zawierać elementy istotne wskazane w art. 69 ust.2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. prawo bankowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 1876 ze zm.). Informacje dodatkowe dla Wykonawców: 1. Gmina Jabłonna nie posiada udziałów w spółce prawa handlowego . 2. Gmina Jabłonna nie wyemitowała papierów wartościowych wierzycielskich. 3. Zamawiający informuje, że w ramach udzielonego kredytu realizowane będą wydatki majątkowe i bieżące. 4. Wójt Gminy Jabłonna potwierdza, iż prawnym zabezpieczeniem spłaty udzielonego kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zgodnie z art. 262 ust. 2 ustawy o finansach publicznych czynności prawnych polegających na zaciąganiu kredytów i pożyczek oraz udzielaniu pożyczek, poręczeń i gwarancji, a także emisji papierów wartościowych w gminie dokonuje wójt (burmistrz). Artykuł 46 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym stanowi, że oświadczenie woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem składa jednoosobowo wójt albo działający na podstawie jego upoważnienia zastępca wójta samodzielnie albo wraz z inną upoważnioną przez wójta osobą. Zamawiający nie dopuszcza możliwości kontrasygnaty Skarbnika na wekslu i. Brak jest podstaw prawnych do dokonania takiej kontrasygnaty. Zgodnie z powyższym Skarbnik Gminy nie jest osobą upoważnioną do reprezentowania Gminy. Kontrasygnata Skarbnika nie jest oświadczeniem woli w rozumieniu prawa cywilnego, a więc nie może mieć charakteru poręczenia na dokumentach stanowiących zabezpieczenie, gdyż na nim znajdować się mogą tylko podpisy osób upoważnionych do reprezentowania gminy. Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na umowie o kredyt 5. Na rachunkach bankowych Gminy Jabłonna nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 6. Gmina Jabłonna nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 7. W ciągu ostatnich 18 miesięcy w Gminie Jabłonna nie był prowadzony program naprawczy w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 8. W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie były prowadzone wobec Gminy za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne zadłużenia w bankach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesji, zezwolenia lub licencji zgodnie z punktem 5.3 SIWZ Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, jeżeli przedstawi: A) aktualne zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem), o którym mowa w art. 36 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 1876 t.j.). lub B) w przypadku banku państwowego wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku (w myśl art. 14 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 1876 t.j.). lub C) w przypadku wykonawcy, o których mowa art. 178 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 1876 t.j.), wykonawca zobowiązany jest przedłożyć stosowne oświadczenie informujące o zaistnieniu sytuacji przewidzianej w tym przepisie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) – wg załącznika do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w sekcji 6.4, lub oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzi wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach