Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5 969 185,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów oraz na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Nisko.

Gmina Nisko ogłasza przetarg

  • Adres: 37400 Nisko, Plac Wolności
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8415643, 15 8415638 , fax. 158 415 630
  • Data zamieszczenia: 2018-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nisko
    Plac Wolności 14
    37400 Nisko, woj. podkarpackie
    tel. 15 8415643, 15 8415638, fax. 158 415 630
    REGON: 54413100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nisko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5 969 185,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów oraz na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Nisko.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5 969 185,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów oraz na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Nisko. 3.2. Opis przedmiotu zamówienia: Udzielenie kredytu w wysokości 5 969 185,00 złotych z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów oraz na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Nisko zgodnie z Uchwałą Nr XLVI/374/18 Rady Miejskiej w Nisku z dnia 16 marca 2018 r. 3.2.1. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na: 1) spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości: 566 192 złotych. 2) sfinansowanie planowego deficytu w wysokości: 5 402 993,00 złotych, 3.3. Warunki udzielenia kredytu: - kredyt będzie pobrany w transzach w uzgodnionej wysokości w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 20 grudnia 2018 r. - Wykonawca uruchomi środki kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. Bank uruchomi środki poszczególnych transz kredytu w ciągu najpóźniej 10 dni lecz zgodnie z deklaracją złożoną w ofercie po złożeniu przez Zamawiającego pisemnego wniosku, - kredyt spłacany będzie w latach 2019 – 2026, - spłata pierwszej raty kapitału 31 marca 2019 r. - ostatniej 31 grudnia 2026 r., - spłata kredytu następować będzie w ratach kwartalnych, począwszy od pierwszego kwartału 2019 r., w latach: 2019 r. – 1 000.000 zł (4 raty po 250.000,00 zł) 2020 r. – 500.000 zł (4 raty po 125.000,00 zł) 2021 r. – 500.000 zł (4 raty po 125.000,00 zł) 2022 r. – 500.000 zł (4 raty po 125.000,00 zł) 2023 r. – 500.000 zł (4 raty po 125.000,00 zł) 2024 r. – 1 000.000 zł (4 raty po 250.000,00 zł) 2025 r. – 1 000.000 zł (4 raty po 250.000,00 zł) 2026 r. – 969 185 zł (4 raty po 242 296,25zł) - spłata rat kapitałowych i odsetkowych następować będzie kwartalnie w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał, wyjątkowo spłata na koniec roku odbywać się będzie w przedostatnim dniu roboczym danego roku, - spłata pierwszej raty odsetkowej do 31 grudnia 2018 r – ostatniej do 31 grudnia 2026 r. - odsetki naliczane miesięcznie płatne kwartalnie liczone wg stawki WIBOR 1M z uwzględnieniem marży banku zgodnie z ofertą, - podana w ofercie marża będzie wielkością stałą w okresie obowiązywania umowy, - odsetki nalicza się za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu, - zmienne oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej arytmetycznej zmiennej stawki bazowej WIBOR 1 M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego i stałej marży banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1 – go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według średniej arytmetycznej stawki WIBOR 1 M za poprzedni miesiąc kalendarzowy. Również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się średnią arytmetyczną WIBOR 1M z miesiąca poprzedzającego dzień wypłaty pierwszej transzy kredytu. - naliczanie odsetek następować będzie od dnia przekazania środków finansowych na rachunek Zamawiającego, - odsetki naliczone za okres od dnia przekazania środków na rachunek Zamawiającego do dnia 31 grudnia 2018 r., będą płatne do 31 grudnia 2018 r., - Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania całości kwoty kredytu, oraz prawo do wcześniejszej lub późniejszej spłaty rat kredytu również pomiędzy latami, - zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową, - dodatkowe wymagania: bank nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji od kredytu; warunek ten dotyczy prowizji od przyznania kredytu, prowizji od niewykorzystanej części kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty, prowizji od przesunięcia transz spłaty kredytu również pomiędzy latami oraz innych stosowanych przez bank prowizji związanych z obsługą kredytu oraz innych opłat dodatkowych nie wynikających bezpośrednio z umowy i przedłożonej oferty. 3.4 Celem zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do specyfikacji dołączone są następujące dokumenty (opublikowane na stronie www.bip.nisko.pl lub w załączeniu): * uchwały:  uchwała Nr XLVI/374/18 Rady Miejskiej w Nisku z dnia 16 marca 2018 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów oraz na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Nisko,  uchwała budżetowa Gminy i Miasta Nisko na rok 2018 Nr XLII/342/17 Rady Miejskiej w Nisku z dnia 19 grudnia 2017 r.,  sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy i Miasta Nisko za 2017 rok,  uchwała Nr XLII/341/17 Rady Miejskiej w Nisku z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Nisko na lata 2018 - 2026 * opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej:  o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej Gminy i Miasta Nisko na rok 2018,  o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego przez Gminę i Miasto Nisko na rok 2018,  o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy i Miasta Nisko określonej w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Nisko na lata 2018 – 2026.  o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy i Miasta Nisko za 2017 rok,  o możliwości spłaty kredytu długoterminowego planowanego do zaciągnięcia w kwocie 5 969 185 zł, * sprawozdania:  sprawozdania budżetowe Gminy i Miasta Nisko za rok 2017: Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS,  bilans z wykonania budżetu Gminy i Miasta Nisko za rok 2017, *Statut Gminy i Miasta Nisko opublikowany został w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego 12 maja 2011 r. Nr 66 poz. 1222 i jest dostępny na stronie internetowej Gminy i Miasta Nisko www.bip.nisko.pl gdzie również opublikowany jest pełny tekst uchwały w sprawie budżetu Gminy i Miasta Nisko na 2018 r. i pozostałe uchwały wymienione powyżej oraz inne informacje dotyczące działalności Gminy i Miasta Nisko. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb Wykonawców informacji w postaci przetworzonej według wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania. Dokumenty jakie Wykonawcy mogą uzyskać od Zamawiającego będą miały formę wyłącznie dokumentów źródłowych. 3.5. Wykonawca/podwykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę we własnym przedsiębiorstwie osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie realizacji zamówienia jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm). 3.6. Zatrudnienie, o którym mowa w ust. 3.5 powinno trwać przez okres niezbędny do wykonania wskazanych czynności. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca niezwłocznie zatrudni na to miejsce inną osobę z zastrzeżeniem ust. 3.12. 3.7. Dla udokumentowania faktu zatrudnienia pracowników stosownie do ust. 3.5, Wykonawca nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy lub umowy z podwykonawcą złoży Zamawiającemu w formie pisemnej oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę oraz podwykonawcę wymogu, o którym mowa w ust. 3.5, ze wskazaniem ilu pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wykonuje czynności określone w ust. 3.5. 3.8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w ust. 3.5 przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W tym celu Wykonawca/podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, w terminie 5 dni roboczych od otrzymania wezwania zobowiązuje się przedłożyć kopię zanonimizowanych umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/podwykonawcę z pracownikami. 3.9. Zamawiający może żądać od Wykonawcy/podwykonawcy pisemnych wyjaśnień co do sposobu i stanu zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 3.5. 3.10. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 3.7 lub 3.8 w terminie tam wskazanym będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości określonej w istotnych dla stron postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego pkt 19 ust.14 li c) i d). 3.11. W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z obowiązku wskazanego w ust. 3.7, pomimo dodatkowego wezwania przez Zamawiającego oraz w przypadku dwukrotnego niewywiązania się Wykonawcy/podwykonawcy z obowiązku wskazanego w ust. 3.8 Zamawiający może odstąpić od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w terminie 60 dni od upływu terminu wykonania obowiązku wskazanego w ust. 3.8 dla drugiego wezwania lub upływu dodatkowego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego do wykonania obowiązku określonego w ust. 3.7. 3.12. W przypadku konieczności zmiany pracowników zatrudnionych na podstawie umowę o pracę, wykonujących czynności, o których mowa w ust. 3.5, Wykonawca każdorazowo przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych, nowe oświadczenie o którym mowa w ust. 3.7.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15 000,00 zł. słownie: (piętnaście tysięcy złotych 00/100) 9.2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 25.04.2018 do godz. 11:30. 9.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nadsański Bank Spółdzielczy z siedzibą w Stalowej Woli 68 9430 0006 0037 8343 2000 0001, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 9.4. Dowód wniesienia wadium winien być załączony do oferty. 9.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym 9.6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 9.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 9.8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie i uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej pozwalające na prawidłową realizację zamówienia oraz wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: ---1---Wypełniony formularz oferty– Załącznik nr 1 do SIWZ ---2---Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu oraz do podpisania umowy (o ile nie wynika to z dokumentów rejestracyjnych). Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty oraz podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza, kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione. ---3----Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji na potrzeby realizacji zamówienia niezbędnych zasobów na potwierdzenie spełnienia wymagań Zamawiającego odnośnie zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej - jeżeli dotyczy. ---4---Pełnomocnictwo udzielone przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach