Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 500 000zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy w 2017 roku

Gmina Osjaków ogłasza przetarg

  • Adres: 98320 Osjaków, ul. Targowa 26
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. (043) 842 33 91 , fax. (043) 842 33 91 w. 31
  • Data zamieszczenia: 2017-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Osjaków
    ul. Targowa 26
    98320 Osjaków, woj. łódzkie
    tel. (043) 842 33 91, fax. (043) 842 33 91 w. 31
    REGON: 73093467700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osjakow.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 500 000zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy w 2017 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 500 000 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy zł 00/100), z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy w 2017 roku. 2. Planowany okres spłaty i wysokość rat kapitałowych określona jest w Harmonogramie spłaty kredytu, zwanym dalej „Harmonogramem”, który stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej SIWZ. 3. Zgodnie z formularzem oferty, Zamawiający ustala 2-miesięczną karencję w spłacie kapitału kredytu. Spłata kapitału kredytu nastąpi w okresie od 28 lutego 2018r. do 30 listopada 2026r., w terminach i wysokościach rat określonych w harmonogramie, o którym mowa w ust. 2, w terminie do ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. 4. Zamawiający nie ustanawia karencji w spłacie odsetek od udzielonego kredytu. 5. Termin postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego ustala się jednorazowo, na dzień 1 grudnia 2017r. Datę tę należy przyjąć do wyliczania kosztów udzielenia kredytu. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości zaciągnięcia kredytu w niższej wysokości. 7. W przypadku wykorzystania niższej kwoty kredytu zaproponowane raty w Harmonogramie spłat kredytu (zał. Nr 2) ulegną odpowiedniemu zmniejszeniu. 8. Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte o stawkę referencyjną WIBOR 1M, obliczaną jako średnią arytmetyczną wszystkich kwotowań z miesiąca kalendarzowego, poprzedzającego miesiąc naliczania odsetek, powiększoną o marżę banku przedstawioną w ofercie. 9. Marża banku nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej. 10. Odsetki od kredytu naliczone będą tylko od kwoty aktualnego rzeczywistego zadłużenia, a ich spłata następować będzie miesięcznie, od dnia uruchomienia kredytu, w terminie do ostatniego roboczego dnia każdego miesiąca. 11. Zamawiający nie dopuszcza pobierania opłat i prowizji bankowych od salda niewykorzystanej części kredytu oraz przedterminowej spłaty kapitału. 12. Wykonawca nie będzie pobierał innych kosztów niż odsetki bankowe od udzielonego kredytu i marża banku. 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie wykorzystania w pełnej wysokości kredytu oraz renegocjacji kwot i terminów spłat kapitału, bez ponoszenia jakichkolwiek opłat. 14. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty kredytu w całości lub w części. W sytuacji, gdy kredyt zostanie spłacony przedterminowo (wcześniej), odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy, bez prowizji rekompensacyjnej i innych dodatkowych opłat. 15. W celu zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, Zamawiający udostępnia następujące dokumenty, stanowiące załącznik Nr 8 do SIWZ: 1) uchwała Nr XXXIII/173/2017 Rady Gminy Osjaków z dnia 27 stycznia 2017r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Osjaków na rok 2017r. 2) zarządzenie Nr 206/2017 Wójta Gminy Osjaków z dnia 26 września 2017r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w wysokości 1 500 000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy w 2017 roku 3) uchwała Nr IV/225/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi z dnia 11 października 2017r. w sprawie opinii odnośnie możliwości spłaty kredytu przez Gminę Osjaków w wysokości 1 500 000 mln zł; 4) sprawozdania finansowe za rok: 2014, 2015, 2016 i za III kw. 2017r., tj. Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N; Rb-27S, Rb-28S. 16. Na wniosek Wykonawcy, Zamawiający niezwłocznie przekaże inne dokumenty, niezbędne do sporządzenia oferty, za wyjątkiem tych, które zamieszczone są na stronie internetowej Zamawiającego. 17. Zamawiający udzieli Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, zabezpieczenia w postaci własnego weksla in blanco. 18. Zgodnie z art. 36a ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał usługę będącą przedmiotem niniejszego zamówienia, siłami własnymi, bez udziału podwykonawców. 19. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom i jest zobowiązany do wskazania w ofercie nazwę i adres oraz zakres zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. 20. Na podstawie art. 29 ust. 3a Zamawiający wymaga zatrudnienia na umowę o pracę przez wykonawcę, lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane ze świadczeniem usługi udzielenia kredytu, czyli osoby wydające dyspozycję wypłaty kredytu oraz dokonujące jego wypłaty, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016r., poz. 1666 z późn. zm.). 21. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy lub podwykonawcy, odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w ust. 20 czynności. 22. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli w miejscu wykonywania świadczenia. 23. W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży Zamawiającemu w celu potwierdzenia spełniania wymogu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, czynności o których mowa w ust. 20, następujące dowody: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016r., poz. 922). 24. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 20 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w Istotnych warunkach umowy. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 20 czynności. 25. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga przedłożenia zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2017r., poz. 1876), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe – odpowiedni dokument z kraju siedziby Wykonawcy, który potwierdza prawo do prowadzenia działalności bankowej oraz zawiadomienie złożone w Komisji Nadzoru Bankowego o prowadzeniu działalności na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie przedłożonego dokumentu metodą spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz ofertowy, stosowne pełnomocnictwa (jeśli są wymagane), zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeśli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach