Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.955.946,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 1.455.946,00 zł oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań finansowych w wysokości 500.000,00 zł

Urząd Gminy Lipnica Wielka ogłasza przetarg

  • Adres: 34483 Lipnica Wielka, Lipnica Wielka 518
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 18 2634595 , fax. +48 18 2634597
  • Data zamieszczenia: 2018-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Lipnica Wielka
    Lipnica Wielka 518
    34483 Lipnica Wielka, woj. małopolskie
    tel. +48 18 2634595, fax. +48 18 2634597
    REGON: 49000846000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipnicawielka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.955.946,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 1.455.946,00 zł oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań finansowych w wysokości 500.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.955.946,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 1.455.946,00 zł oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań finansowych w wysokości 500.000,00 zł Zamawiający ustala następujące warunki dotyczące zamówienia: 1) wysokość kredytu 1.955.946,00 PLN; 2) okres kredytowania od grudnia 2018r. do grudnia 2023 r.; 3) wypłata kredytu będzie uruchomiona w grudniu 2018 r.; dla potrzeby obliczenia kosztów odsetek za datę wypłaty całości kredytu przyjmuje się 28.12.2018 r. 4) Wpływ środków – kredyt zostanie uruchomiony w jednej transzy. Dokładny czas uruchomienia kredytu zostaną określone przez Zamawiającego w oparciu o pisemną dyspozycję o uruchomienie kredytu, która zostanie złożona Wykonawcy za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną, na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. Uruchomienie kredytu musi nastąpić nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych. Zamawiający, wyłącznie w celu obliczenia kosztów udzielenia kredytu, ustala datę 28.12.2018 roku jako hipotetyczną datę uruchomienia kredytu. Data ta nie jest wiążąca dla Kredytobiorcy w rzeczywistym uruchomieniu kredytu i służy jedynie zachowaniu porównywalności składanych ofert. 5) zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania części kwoty kredytu bez ponoszenia żadnych dodatkowych opłat i prowizji związanych z niewykorzystaną częścią, 6) zamawiający zastrzega sobie możliwość nie uruchomienia kredytu bez ponoszenia żadnych kosztów opłat i prowizji bankowych, 7) zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej kwoty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów i bez wymaganej zgody Wykonawcy oraz konieczności sporządzenia aneksu 8) spłata odsetek: od stycznia 2019 roku, kwartalnie, po wcześniejszym otrzymaniu noty odsetkowej od Wykonawcy. 9) spłata kredytu w ratach półrocznych 2. Przy obliczeniu ceny kredytu stosuje się następującą zasadę: 1) oprocentowanie kredytu zmienne przez cały okres kredytowania- zmiana stopy procentowej następować będzie, co kwartał wg stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, poprzedzający okres obrachunkowy, lub ostatniego dnia roboczego przed datą jeżeli w danym dniu nie ma notowania plus stała marża banku. W całym okresie kredytowania marża Wykonawcy pozostaje na niezmiennym poziomie. 2) zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową; 3) zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu niewykorzystanego kredytu lub niewykorzystanego kredytu w części; 4) zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia kredytu; 5) zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu wydawanych zaświadczeń opinii oraz ewentualne sporządzanie aneksów lub za wcześniejszą spłatę kredytu; 6) zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego dokonania wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów; 7) w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu zamawiający dopuszcza możliwość zmian w harmonogramie spłat kredytu bez dodatkowych opłat; 8) naliczanie odsetek od momentu uruchomienia kredytu miesięcznie za faktyczną liczbę dni odsetkowych oraz faktyczną wykorzystaną i niespłaconą wartość kredytu; 9) rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Bankiem będą dokonywane w PLN (złotych polskich); 10) Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 par. 1 pkt. 5 k.p.c.; 11) zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika lub osoby upoważnionej na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej; 12) na rachunkach bankowych Gminy nie ciążą zajęcia egzekucyjne; 13) w Gminie nie prowadzono programu naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 o finansach publicznych. 8. Kredyt to umowa, na podstawie której Bank (Wykonawca) udostępnia Zamawiającemu określoną kwotę pieniędzy na określony czas i cel, w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek i ewentualnie prowizji. Cechy kredytu to: zwrotność, celowość i odpłatność. Parametry tj. okres, w którym nastąpi zwrot pieniędzy i cel na jaki Zamawiający je zaciąga zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą być uprzednio ściśle określone przez organ stanowiący. Odnosi się to także do formy zabezpieczenia spłaty kredytu. W konsekwencji kwestia która może być regulowana ogranicza się do odpłatności za użyczenie pieniądza (prowizja i odsetki) czyli ceny. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz – nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury przetargowej, jak też nie dotyczą go koszty „cyklu życia” w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający wymaga na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. obsługa kredytu. Wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy ( Dz.U. z 2018 r. poz. 917 z póz. zm. ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa tj. posiada zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych wydane przez Komisję Nadzoru Bankowego (lub inny właściwy na podstawie przepisów prawa podmiot) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (tj. Dz. z 2017r., poz. 1876 ze zm.) Informacje dodatkowe
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wypełniony formularz oferty ( wzór stanowi załącznik Nr 1), 2) Kalkulację ceny ofertowej ( wzór stanowi załącznik Nr 2), 3) Oświadczenia wymagane postanowieniami rozdziału 6 ust. 1 SIWZ, 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu Wykonawcy lub Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy ofertę składa pełnomocnik (jeżeli dotyczy). 5)Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach