Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 100 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu

Gmina Brzeziny ogłasza przetarg

  • Adres: 95-060 Brzeziny, ul. Henryka Sienkiewicza
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 743 699, , fax. 468 743 699
  • Data zamieszczenia: 2018-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brzeziny
    ul. Henryka Sienkiewicza 16A
    95-060 Brzeziny, woj. łódzkie
    tel. 468 743 699, , fax. 468 743 699
    REGON: 106156400000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 100 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 100 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu. 1.1. Przeznaczenie kredytu długoterminowego: kwota 3 100 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu- z przeznaczeniem na finansowanie zadań inwestycyjnych pn. „Poprawa jakości powietrza uzyskana poprzez modernizację budynków użyteczności publicznej na terenie gm. Brzeziny”, „Uporządkowanie gospodarki wodno- ściekowej na terenie gminy Brzeziny poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków, budowę oczyszczalni ścieków, sieci kanalizacji sanitarnej, oczyszczalni ścieków oraz przebudowę sieci wodociągu”, „Przebudowa drogi w msc. Polik o długości 1,77 km na dz. 374 (dok. techn.) oraz wykonanie przebudowy drogi na odcinku 858mb I etap” oraz na zadanie pn. „Przebudowa budynku świetlicy wiejskiej w msc. Grzmiąca”. 1.2 Uruchomienie kredytu będzie następować w formie bezgotówkowej poprzez realizację dyspozycji Zamawiającego. Każda kolejna transza dostosowana będzie do bieżących potrzeb finansowych Zamawiającego. 1.3 Na potrzeby ustalenia ceny oferty należy przyjąć uruchomienie kredytu w 4 transzach: - I transza- dnia 10.08.2018r.- 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych); - II transza- dnia 10.09.2018r.- 700 000,00 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych); - III transza- dnia 10.11.2018r.- 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych); - IV transza- dnia 20.12.2018r.- 600 000,00 zł (sześćset tysięcy złotych); 1.4 Środki kredytu bankowego będą przekazane na rachunek budżetu Gminy Brzeziny. Numer rachunku: 96 8781 0006 0042 9377 2000 0700. 1.5 Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 10.12.2022r. 1.6 Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 10.01.2019r. 1.7 Zamawiający zastrzega sobie prawo wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 3 100 000,00zł bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (opłat, prowizji, itd.). 1.8 Zabezpieczenie: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 1.9 Spłata kredytu (kapitału) dokonana będzie w 48 ratach miesięcznych (zgodnie z harmonogramem spłaty), stanowiący załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ, na 10-ty roboczy dzień każdego miesiąca poczynając od 10.01.2019r. 1.10 Odsetki od faktycznie zaciągniętego kredytu naliczone są w miesięcznych okresach obrachunkowych i płatne w terminie spłaty rat kapitałowych poczynając od 10.01.2019r. 2.1 Kredyt będzie wykorzystywany do 31.12.2018r. („na żądanie”, tj. po pisemnej dyspozycji do uruchomienia kredytu na rachunek Gminy). 2.2 Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o WIBOR 1M z notowań na dzień 02.07.2018r. na potrzeby badania ofert. 2.3 Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 2.4 Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części, bez dodatkowych kosztów (opłat, prowizji, itp.). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu. 2.5 Zamawiający określa sposób ustalania WIBORU 1M do naliczania oprocentowania kredytu liczony według stawki WIBOR 1M według notowań na 10 dni kalendarzowych poprzedzających okres obrachunkowy. 2.6 Zamawiający nie wyraża zgody na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe. 2.7 Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 2.8 Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej. 2.9 Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 2.10 Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 2.11 W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 2.12 W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009r. o finansach publicznych. 2.13 Do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty. 2.14 Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu. 2.15 Zamawiający udzielił poręczenia Związkowi Międzygminnemu BZURA z siedzibą w Łowiczu w wysokości 1 056 572,00 zł. Okres spłaty zobowiązań obejmuje lata 2018-2032. 3. Kody CPV: 66113000-5 – Usługi udzielania kredytu 4. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z należytą realizacją przedmiotu zamówienia. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które zmierzają do prawidłowego i należytego wykonania przedmiotu zamówienia oraz które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. Ewentualne odpowiedzi udzielane przez Zamawiającego na pytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia składane przez Wykonawców należy uwzględnić w wycenie ofertowej. 5. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia nie występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917). 6. Do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia załączono: 1. Uchwała Nr LI/331/2018 Rady Gminy Brzeziny z dnia 29 czerwca 2018r w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Brzeziny absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy Brzeziny za 2017 rok- załącznik nr 9 do SIWZ. 2. Uchwała Nr VI/54/2003 Rady Gminy Brzeziny z dnia 29.04.2003r w sprawie powołania Skarbnika Gminy Brzeziny- załącznik nr 10 do SIWZ. 3. Zaświadczenie o wybraniu Wójta Gminy Brzeziny- załącznik nr 11 do SIWZ. 4. Wykaz kredytów i pożyczek na dzień 30.06.2018r.- załącznik nr 12 do SIWZ. 6.1 Do pobrania:  Opinia RIO o spłacie kredytu i długu – http://bip.ugbrzeziny.nv.pl zakładka Budżet/Rok 2018/Opinie RIO;  Sprawozdania wykonania budżetu – http://bip.ugbrzeziny.nv.pl zakładka Budżet/Rok…/Sprawozdania;  Opinie RIO z wykonania budżetu i opinia o prawidłowości planowanej kwoty długu - http://bip.ugbrzeziny.nv.pl zakładka 2018/Sprawozdania/Opinie RIO;  Uchwała kredyt z 21.12.2016 – http://bip.ugbrzeziny.nv.pl zakładka Prawo lokalne/Uchwały Rady Gminy XLII/270/2017 z dnia 20 września 2017 r.;  Uchwała – WPF – http://bip.ugbrzeziny.nv.pl zakładka Prawo lokalne/Uchwały Rady XLII/ 269 /2017 z dnia 20 września 2017r.;  Uchwała budżet 2017 – http://bip.ugbrzeziny.nv.pl zakładka Prawo lokalne/Uchwały Rady Gminy Nr XXXL/190/ 2016 z dnia 29 grudnia 2016 r.;  Pozostałe dokumenty finansowe i opinie RIO - do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego: http://bip.ugbrzeziny.nv.pl w zakładce Budżet , Rok … ; Folder Sprawozdania.;  Uchwały Rady Gminy - do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego: http://bip.ugbrzeziny.nv.pl w zakładce Uchwały Rady Gminy; 7. Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcy/om z tym, że Zamawiający żąda wskazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy/om i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców, o ile są znani na etapie składania ofert..
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r.- Prawo bankowe (Dz.U. z 2015r., poz. 128 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wraz z ofertą Wykonawca składa: 1.1. wypełniony i podpisany formularz ofertowy – załącznik nr 1, 1.2. oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2, 1.3. oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 3, 1.4. pisemne zobowiązanie innych podmiotów, zgodnie z art. 22a ust. 1 i 2 ustawy Pzp do oddania Wykonawcy, do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeśli dotyczy, wzór stanowi załącznik nr 6 do SIWZ, 1.5. pełnomocnictwo, do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do zawarcia umowy albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii, 1.6. dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014 poz. 1114 oraz 2016 poz. 352), a wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą, 2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni projektu umowy o udzielenie kredytu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach