Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1 500 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu w 2018 roku

Gmina Tryńcza ogłasza przetarg

  • Adres: 37204 Tryńcza, Tryńcza
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 166 421 221 , fax. 166 421 221
  • Data zamieszczenia: 2018-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tryńcza
    Tryńcza 127
    37204 Tryńcza, woj. podkarpackie
    tel. 166 421 221, fax. 166 421 221
    REGON: 65090056500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.tryncza.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1 500 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu w 2018 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie nie większej niż 1 500 000,00 zł. (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu w 2018 roku. 2. Zamawiający ustala następujące warunki dotyczące zamówienia: 1) wysokość kredytu 1 500 000,00 PLN; 2) okres kredytowania od grudnia 2018r. do grudnia 2022 r.; 3) wypłata kredytu będzie uruchomiona w grudniu 2018 r.; dla potrzeby obliczenia kosztów odsetek za datę wypłaty całości kredytu przyjmuje się 28.12.2018 r. 4) zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania części kwoty kredytu bez ponoszenia żadnych dodatkowych opłat i prowizji związanych z niewykorzystaną częścią, 5) zamawiający zastrzega sobie możliwość nie uruchomienia kredytu bez ponoszenia żadnych kosztów opłat i prowizji bankowych, 6) spłata odsetek w ratach kwartalnych, w terminach: - 29.03.2019r. - 30.06.2019r. - 30.09.2019r. - 31.12.2019r. - 31.03.2020r. - 30.06. 2020r. - 30.09.2020r. - 31.12.2020r. - 31.03.2021r. - 30.06.2021r. - 30.09.2021r. - 31.12.2021r. - 31.03.2022r. - 30.06.2022r. - 30.09.2022r. - 31.12.2022r. 7) spłata kredytu w ratach kwartalnych w terminach i kwotach: - 29.03.2019r. w wysokości 12 500,00 zł - 30.06.2019r. w wysokości 12 500,00 zł - 30.09.2019r. w wysokości 12 500,00 zł - 31.12.2019r. w wysokości 12 500,00 zł - 31.03.2020r. w wysokości 125 000,00 zł - 30.06. 2020r. w wysokości 125 000,00 zł - 30.09.2020r. w wysokości 125 000,00 zł - 31.12.2020r. w wysokości 125 000,00 zł - 31.03.2021r. w wysokości 125 000,00 zł - 30.06.2021r. w wysokości 125 000,00 zł - 30.09.2021r. w wysokości 125 000,00 zł - 31.12.2021r. w wysokości 125 000,00 zł - 31.03.2022r. w wysokości 112 500,00 zł - 30.06.2022r. w wysokości 112 500,00 zł - 30.09.2022r. w wysokości 112 500,00 zł - 31.12.2022r. w wysokości 112 500,00 zł 3. Przy obliczeniu ceny kredytu stosuje się następującą zasadę: 1) oprocentowanie kredytu zmienne oparte o stawkę WIBOR dla terminu 3 miesięcznego plus stała marża banku w okresie obowiązywania umowy; 2) zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową; 3) zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu niewykorzystanego kredytu lub niewykorzystanego kredytu w części; 4) zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia kredytu; 5) zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu wydawanych zaświadczeń opinii oraz ewentualne sporządzanie aneksów lub za wcześniejszą spłatę kredytu; 6) zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego dokonania wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów; 7) w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu zamawiający dopuszcza możliwość zmian w harmonogramie spłat kredytu skutkujących wprowadzeniem aneksu do umowy kredytowej, bez dodatkowych opłat; 8) naliczanie odsetek od momentu uruchomienia kredytu kwartalnie za faktyczną liczbę dni odsetkowych oraz faktyczną wykorzystaną i niespłaconą wartość kredytu; 9) rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Bankiem będą dokonywane w PLN (złotych polskich); 10) Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 par. 1 pkt. 5 k.p.c.; 11) zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika lub osoby upoważnionej na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej; 12) na rachunkach bankowych Gminy nie ciążą zajęcia egzekucyjne; 13) w Gminie nie prowadzono programu naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 o finansach publicznych. 4. Nota odsetkowa powinna wpłynąć do Gminy Tryńcza co najmniej 10 dni przed terminem płatności odsetek. 5. Dane dotyczące sytuacji finansowej Gminy Tryńcza w tym: - sprawozdania Rb-Z, Rb-N, Rb-NDS, RB-28S, Rb-27S za III kwartał 2018 roku/Finanse Gminy/Kwartalne sprawozdania, - uchwały RIO w sprawie opinii Wójta Gminy Tryńcza o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za rok 2017 i za I półrocze 2018 roku/ Finanse Gminy/Uchwały z RIO w Rzeszowie, - opinia o przedłożonym przez Wójta Gminy Tryńcza prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Tryńcza określonej / Finanse Gminy /Uchwały z RIO w Rzeszowie, - uchwała w sprawie zatwierdzenia rocznego skonsolidowanego bilansu Gminy Tryńcza za rok 2017 / Uchwały, - uchwała budżetowa na 2018 rok /Uchwały, - uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Tryńcza na lata 2018-2022 /Uchwały, - uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego /Uchwały, znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem www.bip.tryncza.eu w zakładce Finanse Gminy i zakładce Rada Gminy/Uchwały. 6. Zamawiający wymaga na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. obsługa kredytu. Wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy ( Dz.U. z 2018 r. poz. 917 z póz. zm. ). Szczegółowy sposób dokumentowania osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 7. Standardy jakościowe cech przedmiotu zamówienia: Kredyt to umowa, na podstawie której Bank (Wykonawca) udostępnia Zamawiającemu określoną kwotę pieniędzy na określony czas i cel, w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek i ewentualnie prowizji. Cechy kredytu to: zwrotność, celowość i odpłatność. Parametry tj. okres, w którym nastąpi zwrot pieniędzy i cel na jaki Zamawiający je zaciąga zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą być uprzednio ściśle określone przez organ stanowiący. Odnosi się to także do formy zabezpieczenia spłaty kredytu. W konsekwencji kwestia która może być regulowana ogranicza się do odpłatności za użyczenie pieniądza (prowizja i odsetki) czyli ceny. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz – nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury przetargowej, jak też nie dotyczą go koszty „cyklu życia” w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa tj. posiada zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych wydane przez Komisję Nadzoru Bankowego (lub inny właściwy na podstawie przepisów prawa podmiot) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (tj. Dz. z 2017r., poz. 1876 ze zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony formularz oferty ( wzór stanowi załącznik Nr 1), 2) Kalkulację ceny ofertowej ( wzór stanowi załącznik Nr 2), 3) Oświadczenia wymagane postanowieniami rozdziału 6 ust. 1 SIWZ, 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu Wykonawcy lub Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy ofertę składa pełnomocnik (jeżeli dotyczy). 5)Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach